Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Климатик Skoda Octavia II


Ivo Anastasov

Recommended Posts

Здравейте,

нов съм във форума а от скоро карам шкода октавия 2 2.0 TDI 2006 год. Искам да попитам, дали някой може да ми помогне?

Имам проблем с климатика ми. Купих я наскоро употребявана на 138.000 км, незнам дали са реални и изобщо дали мога да ги проверя...

Смених компресор на климатика, работи около 2/3 дни и след това пак се развали нещо и продължава да духа горещо и си мисля дали проблема не е от някъде по системата. Има ли някой опит с това и можете ли да ми дадете полезен съвет?

Благодаря предварително.

Иво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта Фабия 2008ма, се скапа блока на климатика, по-точно тази част, която управлява клапата топло/студено. Запецва в дадено положение. Въртиш настройката за температурата от студено на топло, после обратно - ако сработи имаш късмет, не е заминал съвсем. При мен се оправи, но чакам деня, в който няма да реагира и ще дам 430 лв за нов блок + монтаж в ЕТ. Не съм наясно дали Октавиата има сходен проблем, но не боли да се провери :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мойта Фабия 2008ма, се скапа блока на климатика, по-точно тази част, която управлява клапата топло/студено. Запецва в дадено положение. Въртиш настройката за температурата от студено на топло, после обратно - ако сработи имаш късмет, не е заминал съвсем. При мен се оправи, но чакам деня, в който няма да реагира и ще дам 430 лв за нов блок + монтаж в ЕТ. Не съм наясно дали Октавиата има сходен проблем, но не боли да се провери :)

Това защо го пишеш?Това за фабия е често срещан проблем,особено на фабия 2/не зная коя е твоята/.Обикновено дава грешка в положението на електромотора,който задвижва клапата топло студено.Проблема там е механичен,клапата запича в кожуха на въздуговода.По често я развъртай просто.И ТОВА НЯМА, НАЙ ВЕРОЯТНО, НИЩО ОБЩО С ПРОБЛЕМА НА КОЛЕГАТА. А за проблема с Октавията на колегата-ТЕЗИ КОИТО ТИ СМЕНЯХА КОМПРЕСОРА КАКВО КАЗВАТ ПО ВЪПРОСА?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

благоаря за съветите. Този, който ми оправя климатика ми каза, че някакъв електромагнитен клапан се е повредил.

Предполагам, че това имаше предвид. Според теб, как може да се оправи това без да се налага да пипам нещо друго освен копчетата вътре в купето?

Благодаря.

Иво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за клапана, който регулира фреона, той се намира върху самия компресор. Т.е. сменя се с компресора... Което пък звучи малко странно предвид това, че на теб вече са ти сменили компресора :?

 

Компресора който ти сложиха, нов ли е?

 

Аз също съм така, вероятно клапана и при мен е заминал. Голяма част от хората с този тип компресори - също са така. Лошото е, че въпросния клапан не се продава като резервна част, а върви комплект с компресора, затова и често майсторите (особенно в ЕТ) решават проблема кардинално - сменят компресора. В момента проучвам откъде може да се вземе такъв клапан. Най-тъпото е, че няма как да разбереш дали клапана е виновен без да го смениш с здрав. А за да го смениш трябва да източиш фреона... Въобще гадничка история и никак не евтина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако майстора е решил да те хване за канарче, което е решило да си поддържа колата на всяка цена може да те е подхлъзнал (искрено се надявам да не е така)...

Според мен е добре да отидеш в ЕТ да ти кажат всичко както си е. А при мен имаше подобен проблем. Допълвах няколко пъти фреона и след кратко подобрение се получаваше пак същия ефект - духаше тропически въздух. Моя съвет е да си погледнеш филтъра в купето. Може да е за смяна.

Успех и поздрави за добрата покупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ходиш в ЕТ няма смисъл,ще ти кажат - компресор. Те така ги лекуват, като сменят компресора. :) Не си дават зор да мислят поправимо ли е и дали въобще е компресора. Какво им пука, нали ти плащаш.

 

Филтъра също няма много общо с проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ходиш в ЕТ няма смисъл,ще ти кажат - компресор. Те така ги лекуват, като сменят компресора. :)

 

+1

 

И при мен беше умрял клапанът, но от ЕТ ме пратиха първо за гъби да си сменям компресора, че е по-лесно. Направо съм учуден, как не ми казаха да си сменя цялата кола за още по-лесно smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ходиш в ЕТ няма смисъл,ще ти кажат - компресор. Те така ги лекуват, като сменят компресора. :)

 

+1

 

И при мен беше умрял клапанът, но от ЕТ ме пратиха първо за гъби да си сменям компресора, че е по-лесно. Направо съм учуден, как не ми казаха да си сменя цялата кола за още по-лесно smile049

 

А ти къде смени клапана и колко пари излезе удоволствието?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ето тук продават клапани:

http://www.autoclimashop.com/index.php? ... 29&lang=en

Проблемът е, че никак не са евтини, а без тест със здрав клапан няма как да се разбере компресор ли е проблема или само клапана. При мен се получи и друг ефект - смених клапана, климатикът работи около месец без проблеми и пак спря, като диагнозата вече е компресор. Ако се случва нещо като описаното тук смяната на клапана ще е само временно решение.

 

Бтв, навсякъде в официалните сервизи на марките на VAG клапанът не се продава отделно - явно не им го предоставят като резервна част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук го похвалих майстора: viewtopic.php?f=2&t=19096&p=213207&hilit=%D1%82%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%80#p213207

 

Не помня точно, но беше под 300 лв клапан + диагностика и филтриране на системата и допълване с фреон и масло, че от ЕТ ми го бяха ОТКРАДНАЛИ най-грозно с обяснението, че щом компресорът е за смяна, фреон не ми трябва! Един вид застраховка, че ще се върна при тях ](*,)

 

Бяха ми оставили 100 грама и слава богу, че иначе щеше да ми блокира компресорът.

 

Ако някой от ЕураТек чете това, да знае, че ми дължите фреон на стойност 60 лв! Мошеници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

А ти отиде ли в ЕТ да си поискаш фреона и/или да попиташ защо изобщо са го пипали? И да попиташ защо са/не са отбелязали това си действие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обадих се по тел. и говорих с приемчика месец по-късно, който малко трудно си спомни, но уж си спомни моя случай. Били ми го източили, защото компресорът ми бил за смяна (???) и да не си изгубя фреона (???). Щели да ми го върнат обратно като отида и купя от тях нов компресор за 2000 лв (при онлайн цена 350 евро). Милите те, грижовни за клиента, да не си загуби фреона!

 

Никъде документално не е отразена кражбата на фреон, естествено. Мога да ви снимам фактурата. Пих една вода, щото щях да загубя 3 пъти въпросните 60 лв в разправии. Имайте едно наум в ЕТ, ако отивате с проблем в климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ходиш в ЕТ няма смисъл,ще ти кажат - компресор. Те така ги лекуват, като сменят компресора. :) Не си дават зор да мислят поправимо ли е и дали въобще е компресора. Какво им пука, нали ти плащаш.

 

Филтъра също няма много общо с проблема.

 

Е незнам има ли общо или не, но при мен проблема беше точно там.Въобще нищо не минаваше през него

Успех на колегата с търсенето на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(при онлайн цена 350 евро).

 

А това къде? Цената е много добра!

 

В ebay.de имаше нови компресори Sanden, когато търсех преди година и половина по part number, но made in Romania! Ако оригиналният японски работи, не го сменяйте в никакъв случай! За румънските не чувам добри неща. Нови японски май не се намират вече, слагат само румънски на новите шкоди, които едвам устискват гаранцията, преди да се развалят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е как да разбере човек, дали е само клапана или целия компресор е умрял...

 

Цялата идиотия е, че тия компресори си се връткат перманетно. И ако остане без фреон, няма кой да го смазва. И като се кара така... А мойта дойде почти празна, аз понеже не знаех за тая дивотия си я карах 2000км така. Кой знае и италианеца колко километра е навъртял така. И се чудя дали въобще да пробвам с клапана или да търся друг компресор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако компресорът е японски, 95% е само клапанът! Японските са неразрушими, моят го карах 1 месец със 100 грама фреон и малко масло и му няма нищо, въпреки че е зацепен постоянно при О2. Специални благодарности на ЕТ за теста! :smt0344

 

На някои от румънските мисля, че клапанът не може да се демонтира - хвърля се целият компресор. Само на японските и на някаква партида от румънските е на болт. Преди да пазарувате клапан, погледнете дали вашият се сваля, а най-добре отидете със стария в магазина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак да питам - има ли възможност да разбера какъв е компресора, без да го свалям? Вижда ли се някъде като отворя капака .... с огледалце?

 

Всъщност на румънския му разбрах марката, а японските каква марка са, ако се наложи да търся?

 

Мойта е 2006 и не е сменян със сигурност, така, че едва ли е румънски, но знае ли човек :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има табелка на компресора, пише марка, модел и къде е произведен. При мен се вижда откъм двигателя лесно. Дали клапанът е с болт, напипва се лесно с пръст. Болтът е кръгъл с вътрешен шестограм. На О2 май слагат само компресори Sanden.

 

Тъй като компресорът на О2 е зацепен постоянно, абсолютно е забранено системата да се изпразва и да се пали колата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смисъл, че и двата са Sanden, но едните са правени в Румъния, а другите в Япония?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, те са абсолютно един и същи модел с еднакъв номер. Просто са правени в Япония или Румъния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

evin, ти сигурен ли си в това, което пишеш. Не питам да се заяждам, просто се опитвам да си избистря нещата преди да тръгна да набутвам пари.

 

Моят е Sanden..... полски. И клапана е хванат със зегерка :-k

 

Изглежда точно така:

 

http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-VW-S ... 19c80cc1b5

 

Всичките Sanden, които откривам в нета са ПОЛСКИ, а не румънски. Sanden нямат заводи в Румъния.

 

За японски Sanden пък не откривам никъде. Но има японски DENSO, които изглеждат така:

 

http://cgi.ebay.de/Klimakompressor-1K08 ... 4cf7d2d511

 

Демек баш същото. Щурава работа.

 

Но според мен на всичките клапана е хванат със зегерка. А със шестограми са хванати тръбите с фреона.

 

П.С. Сега намерих и такива с клапан който не може да се сваля:

 

http://emk-33.com/shop/product_info.php ... s_id=76525

 

Ама това като гледам, не е и румънско, ами по-скоро е китайско или турско smile011

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, моя грешка. Където съм писал РУМЪНСКИ, да се чете ПОЛСКИ. Просто мина година и половина от последния ми рисърч по темата. Извинявам се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно да търся ли такъв дето клапана да е с болт??? Щото май всички са с зегерка, а има и такива дето са занитени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.