Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вашето мнение за фабия 1.4 тди 2005


slon_7

Recommended Posts

Здравейте, предстои ми закупуването на кола фабия 1.4 тди 2005. Много съм бос по въпроса.

Цената е 6500. струва ли си?

Има сервизна книжка от ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ivand911

    9

  • felicialx

    7

  • bega4kata

    6

  • gogata

    5

Най-много писали в темата

Нищо му няма на двигателя. Не вярвам и колегата да е карал такъв, но дава съвети. Гледаш го ,тестваш ако всичко е наред вземаш. Малко е шумен, ама е и икономичен. Три цилиндъра, сигурно знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не съм карал, той е свръх естесвен и малцина са богопомазаните имали шанса да се докоснат до него!

 

Ако не те притеснява това, че ще караш автомобил с отвратително шумен двигател взимай я. И с риск да те стресна ще спомена една повреда която не е изключение за този двигател, но не е казано, че непременно ще се случи.

Има навик да се къса веригата (задвижваща балансиращия вал и маслената помпа). Като я скъса, превърта зъбното колело на коляновия вал и обикновено става елипсовидно. Продава се комплект с кол. вал (ако може някой да изработи ново е добре). В някой случаи троши и долния корпус на блока - този на балансиращия вал и на семеринга под ремъчната шайба (продава се отделно и може да се смени). Къса ремъка и оттам криви клапани и т.н. Може и само да превърти зъбното колело и мотора да продължи да работи. Лошото в случая е, че маслената помпа вече не се върти и ако не се усетиш се стига до блокаж. На лампата за маслото не разчитай. Варианти при късане на веригата много, божа работа. Да не ти се случва. Това му е най-слабото място на тоя мотор, дано си късметлия и да караш безаварийно.

post-5513-13845336938_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всичко си е до късмет, както винаги. Не е като другите двигатели да нямата техни проблеми. Ако е само до шума, той колегата ще си реши. А тая верига на колко се сменя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега карам/кара я всеки който я хване за геврека/ служебен Руумстър с двигател 1.4тди.Малко е шумна както пишат колегите,но е съвсем приличен мотор-икономичен и отзивчив,но не е за спортно каране.До сега е на ~180 000км ,но по двигателя няма никакви ядове.Ремонти има само по окачването и тук-там някоя изкривена джанта.

Похвали се- взе ли я Фабията и как е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За една година точно откакто я купих и навъртях 17 000 - 51 kw BNM

никакви ядове - шумна била , три цилиндъра не знам си какво друго ..... пълни глупости

зимния ми разход градско из София в периода на големите снегове и студове - засечен в рамките на три дни е 6,67л. на 100 км /метод пълно-пълно/ на тия борд компютри им нямам вяра /

минаваш диагностика и ако няма забележки - ставаш собственик

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За една година точно откакто я купих и навъртях 17 000 - 51 kw BNM

никакви ядове - шумна била , три цилиндъра не знам си какво друго ..... пълни глупости

зимния ми разход градско из София в периода на големите снегове и студове - засечен в рамките на три дни е 6,67л. на 100 км /метод пълно-пълно/ на тия борд компютри им нямам вяра /

минаваш диагностика и ако няма забележки - ставаш собственик

 

Това всъщност си е вярно колега не са глупости. Но иначе всичко останало е ок. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи според мен от начина по който е карал този преди теб и как я е обслужвал..иначе всички са хубави докато не се счупят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шумна била , три цилиндъра не знам си какво друго ..... пълни глупости

 

 

Щом най-шумния двигател /и то официално признат за такъв/ на VAG ти се струва тих просто нямам какво да добавя освен, че единствените по-шумни от него са на ЗАЗ и VW бийтъл 1. Не броя Камаз и Татра. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък му се кефя на шума и като ускорявам пак му се кефя. И други стотици хиляди собственици на тоя двигател мислят така. Пък felicialx никой не го кара да си купува такъв двигател. Явно не му понася шума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Не броя Камаз и Татра. smile091

 

Да те повозя на Нива-та smile091 smile001

 

Сериозно - сестра ми е с 1.4TDI. Определено е доста по-шумен от моя. Динамиката няма да сравнявам, но пък и разхода при нея е доста по-нисък. Е, то и като ми взе Vectra-та и свали веднага разхода с 1 литър, ама това сигурно е щото нейния крак е с 4-5 номера по-малък smile001 Но двигателчето е ОК за кротко семейно каране. И определено не дразни. Поне мен не ме дразни smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам си, че по принцип не ми допадат дизели и затова може да съм малко краен. Имал съм 100 годишен Опел кадет 1.7Д доказан боклук без коментар въпреки, че вършеше работа. Карал съм доста дизели и съм пътувал в още толкова, но 1.4 TDI направо ме учудва, просто като го подкарам в обороти имам чувството, че това моторче направо ще се пръсне и се плаша от звуците му. Не казвам нищо лошо, просто си е шумен и това не е само мое мнение, на когото му понася OK аз не бих го издържал като за моя кола. smile027

 

P.S. Например бензиновия аналог на тази кубатура - 1.4 TSI върви колкото два залепени 1.4 TDI и не се чува!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето е перефектно за това купе. Наистена е малко по шумен от 1.9тди но на мен не ми пречеше даже ми допадаше шума (мъркането). Колкото до по горните постове - аз кола която да не се разваля не съм виждал. Всичко си е до късмет и начин на експлоатация. Имах такава и нищо лошо не мога да кажа за нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колги,

 

реших се да я купя.сделката ще се осъществи в краяна месеца. колата е обслужвана само в сервиз на шкода. очквайте снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм горд собственик на Фабия 1.4 TDI PD 2008 комби, на 62 000 км.

Двигателят е шумен - да, сравнено с 1.9 TDI, но сравнено с 2.5 на Амарока - не.

 

Сега, аз съм лаик, никога не съм си цапал ръцете с масло, и не съм ремонтирал двг, но преди да си купя такъв двг четох по въпроса. Открих следното, сравнявайки с 1.9:

-----------------------1.4 TDI ----------1.9 TDI

кубатура (cc)----------1422-------------1896

кубатура/цилиндър-----474.1------------474.1

компресия---------18.0:1 до 19.5:1------19.0:1

turbo [bar]--------------1,920------------1,920

kg-----------------------120--------------200

kW / ps-----------------59/80-------------77/105

Nm @ 4000 rpm----------195---------------240

 

И какво излезе на прости думи:

- еднаква горивна камера

- дори по-добра компресия на 1.4 (в горна граница); по-малка компресия - по щадящо за двг

- по-лек с 80 кг

- всичко останало еднакво

 

Сега, колеги от по-горни постове казват - двигателя има склонност да _еди-какво-си_ ... ми значи и 1.9 двг има същата склонност, защото е еднакъв. Разликата им е в газоразпределението, вала и мощността.

 

Освен това, на каква база се казва, че този двг е проблемен; на колко продадени в БГ 1.4 двг - колко са скъсали верига/показали проблем?

 

Колата трябва да си се обслужва на дадения интервал и няма грижи. На 90 000 км се кара в сервиза, стяга се веригата, сменя се ремъка и после карай.

 

А за шума ... ми на мене лично много сладко ми мърка над 3000 оборота. А за разхода на гориво няма какво да се каже - София <> Бургас, 2 души, багаж + климатик, 4.9 до 5.2 л / 100 км (карам до 10 км/ч над ограниченията, и съм с комби).

 

Всичко това го казвам, не за да се заяждам, а да си говорим с факти, преки впечатления и статистика по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.