Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чип тунинг на 1.9TDi-PD 105к.с.


Recommended Posts

С VAG-COM кабел не можеш да манипулираш картите в ECU-то. Те са заложени във самия фирмуер и през диагностичен кабел (какъвто е VAG-COM/VCDS) логично не можеш да ги бараш.

 

Иначе зависи каква ти е колата - ако питаш за Вентото, там си на епром, програмира се чипа навън на програматор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С VAG-COM кабел не можеш да манипулираш картите в ECU-то. Те са заложени във самия фирмуер и през диагностичен кабел (какъвто е VAG-COM/VCDS) логично не можеш да ги бараш.

 

Иначе зависи каква ти е колата - ако питаш за Вентото, там си на епром, програмира се чипа навън на програматор.

 

На вентото няма какво да му манипулирам, то е с механичната помпа, даже нямам и букса за диагностика с компютър. Значи съм прав че трябва специална програма. Просто се зачетох и ми стана интересно как се променят тия карти без чип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, моя грешка реших, че вентото е TDI.

 

Като цяло TDI моторите се делят на три поколения ЕКУ-та - EDC-15, EDC-16 и EDC-17. Най - общо казано:

 

1. Старите EDC - 15 се вади чипа навън и се препрограмира на програматор, щото е EPROM.

2. По-новите EDC - 15 и ЕDC - 16 се прави директно през OBD буксата (гугълни например Galleto 1260). Паметта е флеш има си бутлоадер и т.н..

3. При EDC-17 нещата са малко по-сложни.

4. Гореизброените са най-често срещаните - на Бош. Макар и по - рядко има и други - Bosch ME, Siemens и т.н.

 

Като цяло, за да манипулираш картите ти трябва минимум да знаеш къде точно в паметта се намират и какво точно искаш да промениш в тях.

 

Програмирането е най-лесната част :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок мерси за инфото, само още един въпрос. OBD буксата е тая дето си е голямата отдолу по волана. А CAN връзката е само функция дето по новите коли го имат или греша?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. CAN е двупроводна комуникационна шина между отделните процесори разхвърляни из цялата кола. И е изведена на OBD буксата на по-новите коли.

 

Когато е налична VAG-COM комуникира по нея значително по-бързо, отколкото при старите коли, които комуникират само по К линията. Отгоре в ляво изписва на кой интерфейс се е свързало.

 

Обаче тя няма отношение по въпроса с тунинга (ремапването).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте на всички :)

порових се тези дни за информация по темата , но не намирам еднозначен отговор на един въпрос. Става дума за същият двигател на Октавия 2 и това което ме интересува е след слагането на чип в крайна сметка може ли да се намали консумацията на гориво. Аз не държа на мощността и да карам с 200 , а по-скоро като карам с 140-150 по магистралите дали ще има ефект в разхода.

Мерси s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се намали,или поне не осезателно.Основната цел при тунинга е не разхода ,а пъргавината.

но няма и да се увеличи при тази скорост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ще си харчи осезаемо повече при тази скорост. Поне опита с мойте Шкоди е такъв. Базов 90/Базов 105/Небазов 105 - дават разлика по близо кило една от друга при подържане на 140-160 по магистрала.

 

Но да правиш тунинг с цел пестене на гориво е тъпо. Конете си искат да ядат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При софтуерен тунинг, без промяна на хардуера, при поддържане на постоянна скорост, не би трябвало да има разлика в разхода :-k А и няма логика - при положение че съотношението гориво/въздух остава същото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.