Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпроси за смяна на двигател


sasho7211

Recommended Posts

Предстои ми смяна на двигател на Skoda Oktavia с AKL-мотор 1,6i 74kw 101kc

Първия въпрос е:Трябва ли мотора да е същия AKL или може да е с друго обозначение

 

Втория въпрос е:Ако двигателя е същия като моят (AKL 1,6 74кw 101кс),трябва ли да минавам някъде другаде освен пред КАТ.Защото четох във форума,че когато двигателя е същия се минава само пред КАТ,а когато кубатурата е по голяма или по малка се минава и пред някаква фирма Технотест.

 

 

 

Третия въпрос е свързан с необходимите документи:Освен договора за покупко продажба на двигателя и документ за брак в КАТ(документа за брак в КАТ –оригинала ли трябва да е)които трябва да ми дадат от автоморгата,трябва ли някакъв друг документ и трябва ли предварително да взема някакъв документ от КАТ преди да купя двигателя и преди да го монтират.

 

 

 

Четвъртия въпрос е:Някои може ли да ми каже колко струва новата регистрация на двигателя в КАТ.

 

 

 

Петия въпрос е:Цената за двигателя която ми поискаха е 600лв. като казаха,че е необорудван тоест(без генератор,компресор за климатик и т.н.)и че е в затворен вид(блок,глава,капак,картер)без да са отваряни.Знам че цени за двигатели има от------до,но според вас цената добра ли е.С човека с когото говорих каза,че двигателя е на 94 000 км. и че ще остана доволен.Ако някои може да ми каже може ли да се разбере дали двигателя е добре или не е тоест(да е сдухан и да е за ремонт)преди да се монтира на колата ще съм много благодарен.

 

 

 

Благодаря на всички отзовали се колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро мой приятел смени двигателя на голфа.От кат Пловдив казаха,че кода на мотора трябва да е със същите букви иначе технотест,а там са едни разбирачи мани мани.Необходимите документи са ръчно написан договор без натурална заверка(в твоя случай сигурно ще е с фактура от моргата) и желателно било големият талон на бракуваната кола.Само да вметна че колата още не е закарана за смяна на талона и това е предварителната ни информация,но може да не е точно така както описах.Ако някой е минал по този път нека сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първия въпрос: Не е задължително мотора да е със същия код, като този който сваляш, но е препоръчително да запази поне кубатурата и мощността. Ще си спестиш доста главоболия от технически и документален характер.

 

На втория въпрос: Правилно си прочел - точно така е.

 

На третия въпрос: Тук има много хипотези - конкретизирай произхода на мотора - бракуван в България или в чужбина автомобил. Автоморга в България или чужбина и т.н. и т.н.

 

На четвъртия въпрос: Струва смяна на талона /голям и малък/ нещо около 30-тина лева с таксите на банката.

 

На петия въпрос: Стискай здраво палци, друго едва ли ще помогне в по-голяма степен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената е добра..... Дори ми се струва прекалено добра. Затова преди да го монтираш двигателя - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го отвори и го виж в какво състояние е. Че 600 лева..... виждат ми се малко като за изправен мотор 1.6. Дори и за такъв, който е на 94 хилки.... Не е излишно и да му отвориш главата, та тъкмо и цилиндрите да ги погледнат, пък и да ги премерят. Какво им е износването, пък и буталата вътре да погледнат - като минимум дъната. От това ясно ще си проличи как е каран тоя мотор. А и картера отдолу не е излишно да свалят - та да погледнат и коляновия.

А също и маслената помпа трябва да погледнеш - тя често се пълни с тиня, и като се остави така двигателя, без масло - тинята се стяга и клеясва..... И можеш да я скапеш, ако не си я почистил. Маслоприемника - и той се чисти. Задължително! Не е много работа - но е много необходимо.

После, като го затвориш двигателя, ще сложиш две НОВИ прокладки - те не са скъпи..... Под главата, и между картера и блока. Или всъщност три - ако се брои и тая под капака на клапаните. Там можеш и старата да сложиш де - не е фатално. Ако е мека - ще държи. Но поне ще знаеш двигателя в какво състояние ти е. А не след 50-60 хиляди да ти кажат - Оооооо, сегментите долу са заминали, или буталните пръстени, или цяло бутало е за смяна, или клапаните, примерно.

Тоя е начинът да се разбере моторът в какво състояние е - отваряш го и го гледаш. И ти ако не разбираш - водиш човек, с шублерчета и с пластинки, микрометърни - да мери. А не ти да се мъчиш, и да преценяваш. И особено за работил двигател - не преценявайте на око. Това е основното правило..... Без значение кой какво ти казва.

И чак после вече може да му се сипе масло и охлаждаща течност, и да го завъртиш, за да замериш компресията.

Съответно, чаааак след това вече - можете да го палите.

И когато отиваш да я регистрираш колата - носи и документите за двигателя. Откъде си го купил, какво, що..... Ако е оттук - документите на човека, откъде го е свалил. Ако е от чужбина - същата история.

И като закачаш новите агрегати - погледни инжекциона и добре го почисти! Особено дроселовата - тя обикновено е пълна с боклуци.....

Накратко - това е, за което се сещам.

Това е по петия въпрос.

Пък ще пишеш какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е в автоморга в България,а колата е вкарана от чужбина и е ударена. Човека с когото говорих ми каза,че при тях има сервиз с работници които могат да монтират двигателя на колата още там и да видим компресията на цилиндрите,но мен ме притеснява това ,че маслото уплътнява и може пак да даде добра компресия.Каква трябва да е компресията на запазен двигател и какво отклонение на компресията е допустимо да има между цилиндрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Новия двигател е вече монтиран на колата и обслужен.Засега двигателя работи безупречно,много е тих,няма вибраций и притрисане и за километрите които минах през тези дни не е пипнало и грам масло.Като се има в предвид,че "маистора" които ми прави шлаифа на цилиндрите на двигателя ,така го направи ,че си остави ръцете на него.Сега с новия двигател може да се каже,че съм се родил отново и че отново имам кола.Когато попитах в КАТ колко излиза прехвърляне на двигател ми казаха 20лв.,но това сигурно е без таксите на банката,казаха също,че няма срок за регистрация на новия двигател.Засега не съм ходил в КАТ,но тези дни ще прескоча и до там да се оправя и после до данъчното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.