Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Доволни ли сте от фаровете О1 - 2001 г.


ognjano

Recommended Posts

Здравейте,

 

от 2007 г. си я карам и много си я обичам, но всеки път извънградско вечер ми е голяма мъка. Не бих казал, че са захабени, дори ги регулирах и в сервиз, крушките са ОСРАМ(мисля, че се наричаха night braker), НО буквално се мъча да карам през тъмните часове...

 

Споделете, как се справяте...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм с night breaker видимостта е перфектна,карането е удоволствие,но моята е с другите фарове 99 година . Убеден ли си че крушките ти са night breaker ,на колко години са крушките ? замери напрежението без и с включени фарове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че в VW форума лекуват фаровете с поставяне на релета, защото напрежението пада много от 14 В до 11,5 В (примерно). И от тук слабото светене. Октавията е също без релета си мисля. Тоест релето захранва фаровете директно от акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че в VW форума лекуват фаровете с поставяне на релета, защото напрежението пада много от 14 В до 11,5 В (примерно). И от тук слабото светене. Октавията е също без релета си мисля. Тоест релето захранва фаровете директно от акумулатора.

Аз специално не знам какво става във VW форума :)

Но, реле се поставя, за да разтовари ключа за фаровете, ако няма заводски такова монтирано. Нищо повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво правят:

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=2835

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 63&start=0

Там го правят с основна цел да повишат напрежението до крушките. Не да пазят ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво правят:.........................................................................

Там го правят с основна цел да повишат напрежението до крушките. Не да пазят ключа.

Мненията не съм ги чел. Схемите на рационализаторите говорят. Направили са същото, което написах по-горе smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че ключа се разтоварва като товара през него се намали. Това е вторичен ефект, а първичния е че напрежението към крушките се увеличава и те светят по-силно.

Не твърдя ,че колегата има точно този проблем ,но ако си измери напрежението при крушките ще види колко му е и дали има нужда от релета.

:smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че ключа се разтоварва като товара през него се намали. Това е вторичен ефект, а първичния е че напрежението към крушките се увеличава и те светят по-силно.

Не твърдя ,че колегата има точно този проблем ,но ако си измери напрежението при крушките ще види колко му е и дали има нужда от релета.

:smt030

Аз мисля, че е първичния ефект. Наистина е недомислено захранването на фаровете да минава през ключа.

И то на съвременен автомобил. Нагарят контакти, стапя се.....проблем си е.

Когато се минава през релета, ключа управлява оперативната верига на релето, а там консумацията на бобинката е нищожна и ключа става вечен. Силовата верига вече се взема от подходящото място.

Та, чехите все пак са го премислили и едва ли от завода излиза Шкода със слаби фарове. Дори и без релета.

И в този ред на мисли, защо в последствие светят слабо и как релето ще повиши напрежението

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това последното въпрос ли е?

Повишава се напрежението като се смени силовата верига(нова) която захранва фаровете. В старта верига се е получил голям пад от различните клеми(4-5 по пътя), ключа за фаровете и мисля че и ключа за превключване къси/дълги.

В темите които дадох си пише всичко. Там става дума за коли от рода на Голф3, но и на Голф4 май се случва. Колата на колегата е на 11 години както виждам.

Проблема се получава с възрастта ,те не излизат така от завода. Остаряват, нагар и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............Колата на колегата е на 11 години както виждам.

Проблема се получава с възрастта ,те не излизат така от завода. Остаряват, нагар и т.н.

Другите коли що не хващат нагар, да му се невиди :mrgreen: Какво са 11г. за една кола.

Да се търси причината къде е, а не да се слагат релета.

С цялото ми уважение към всички Шкодаджии. Поздрави! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще проверя напрежението, но все си мисля, че не могат да хвърлят достатъчно светлина. Като застанеш пред тях, ще ти извадят очите, а всъщност резултата върху пътя е отчайващ.... нещо не е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другите коли що не хващат нагар, да му се невиди :mrgreen: Какво са 11г. за една кола.

Да се търси причината къде е, а не да се слагат релета.

С цялото ми уважение към всички Шкодаджии. Поздрави! smile027

Не знам как са другите коли, може да си имат релета от завода? Колегата може да провери като захрани крушката във фара директно от акумулатора дали има разлика. Не е трудна проверка. Може Осрама да е към края на живота си и затова да свети по-слабо. Може отражателите да не са добре на фара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как са другите коли, може да си имат релета от завода? ....

Иване, ако колата няма релета заводско, пораженията могат да бъдат в/у ключа за фаровете. Там е слабото място. То и затова се слага това реле. Да пази ключа.

Да, може да си замери напрежението. Лошо няма. И на фаровете, и на клемите на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

от 2007 г. си я карам и много си я обичам, но всеки път извънградско вечер ми е голяма мъка. Не бих казал, че са захабени, дори ги регулирах и в сервиз, крушките са ОСРАМ(мисля, че се наричаха night braker), НО буквално се мъча да карам през тъмните часове...

 

Споделете, как се справяте...

 

И аз карам такава Октавия и имам същите проблеми.

Даже съм полирал фаровете и съм мил рефлекторите (не че бяха мръсни). Крушките са нови night braker +. Но продължавам да не съм доволен.

Проверявах напрежението на крушките и се оказа, че е с повече от 1V по-ниско отколкото ако се подаде директно от акумулатора.

Най-вероятно този пад е от ключа. Някъде бях гледал обяснения как се разглобява и зачиства този ключ. Трябва и това да пробвам.

След това отново полиране и реглаж ... и ако пак не светят ](*,)

 

Ако на извънградско вечер е голяма мъка ... тогава незнам какво да кажа за извънградско вечер на мокро ;)

 

Между другото - добрата ми стара 120-ка има реле за фаровете, а Октавията няма :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и връзките - навсякъде по веригата на фаровете.

Падът най-често е във тях - а не толкова в тънките кабели или в ключа. Иначе ако е в него проблемът, и ако падът му е голям - ще загрява и ще намирисва..... И пипнеш ли го, когато колата е била дълго на фарове - ще разбереш дали той е основната причина.

За да ги замериш падовете обаче - купи си един цифров мултицет, три и половина разряден. Не струва скъпо, едва ли е повече от 50 лв - обаче върши много добра работа! И при всякакви проблеми с електриката - е направо незаменим помощник!

Можеш да намериш такъв в почти всеки електричарски магазин. Три и половина разряда, точност под 1 % за постоянен ток, мерене на напрежение, ток и съпротивление, веригопроверител със зумер, може и автоматична смяна на обхватите..... Това са основните възможности, които уредът трябва да има. Само не купувай разни дребни уредчета за 10-15 лева - защото не са защитени и лесно горят. Не купувай и стрелкови такива - не мерят добре малки падове на напрежение.... Иначе всичко останало ще ти свърши работа. И гледай да се захранва от 9 волтова батерия, и да е с достъпни бушончета - това е последното изискване.

Но пробвай и нещо друго - преди да тръгнеш да слагаш релета.

Прекарай една жица директно от лампичката на късата светлина до акумулатора - и виж как свети.

От куплунгчето на лампичката - до клемата на акумулатора.

И ако светне видимо по-добре - значи проблемът е в жиците и във куплунзите, и това с релетата - ще помогне.

А ако няма никаква разлика - тогава провери фаровете - стъклата им, рефлекторите, крушките.....

И ако трябва - сменявай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Но пробвай и нещо друго - преди да тръгнеш да слагаш релета.

Прекарай една жица директно от лампичката на късата светлина до акумулатора - и виж как свети.

От куплунгчето на лампичката - до клемата на акумулатора.

И ако светне видимо по-добре - значи проблемът е в жиците и във куплунзите, и това с релетата - ще помогне.

А ако няма никаква разлика - тогава провери фаровете - стъклата им, рефлекторите, крушките.....

И ако трябва - сменявай!

и защо тогава да дава 50 кинта за мултимер, ако ще провежда емпирични експерименти? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С емпиричните експерименти ще се стигне до обхвата на проблема. Тоест - ще очертае кръга, където да търси.

Впрочем, горе и друг колега е предложил същото решение - директно със жица да се захранят крушките, и да се види дали няма да светнат по-ярко.

Явно и той е търсил такива проблеми. :mrgreen: Та затова се е сетил!

А с мултицета човекът ще стигне до връзката, която е с увеличен пад - ако връзката е причината за проблема, както подозирам. А и ключа също може да се мерне с него - а не да се разчита на повишената топлина, която се отделя, в случай че не е съвсем изправен.

Но мултицета, пак казвам - е много полезен уред. Защото едва ли на една не много нова кола са й само тези проблемите с електриката - късите.

Все си мисля, че и други проблеми могат да се обадят.....

И тогава един уред много бързо ще си изкара парите.

50 лева - къде няма да ги даде човек?

Аз в къщи имам няколко такива, а и в колата имам един - и никога не съм съжалил, че съм си ги купил. Макар че ако им сметна общата цена - сигурно е почти хилядарка!

Но той едва ли си вади хляба с електричарски неща - така че не е необходимо да се набутва толкова.

И едно уредче за 50 лв напълно ще му свърши работа - горе съм посочил и параметрите, които трябва да се гледат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо искам да добавя - нека човекът да си види бушоните, и старите да ги изхвърли и да ги смени с нови!

А и да почисти леглата на бушоните - и то не само тези за фаровете.

Но и това се хваща с уреда - връзваш го паралелно на бушона, превключваш на 0.2 волта - и разклащаш леко бушона. И ако показанието на волтметъра мръдне - само че волтметърът трябва да е качествен, и именно заради това казвам и цена от 50 лв, защото обикновено уредите за тия пари са достатъчно качествени - значи нещата са ясни!

Отваряш тогава капачката над бушоните, като преди това откачаш и акумулатора - и действаш!

С фини клещички с тънки накрайници отпред - натягаш внимателно клемите. ЕДНА ПО ЕДНА! Пипкаво е, съгласен съм - но като го направиш, после поне пет години няма да се сетиш за подобни проблеми.

Същото може да се направи и с другите клеми - и също доста ще се отложи смяната им.

Иначе, при скапани клеми - купуваш нови, сменяваш, и сглобяваш.

Само един съвет от мен - като зачиститш изолацията, КАЛАЙДИСАЙ И КАБЕЛА! А не разчитай само на това, че като стиснеш кабела добре - и контактът по подразбиране ще е добър.

Ще е добър - ама първата една година!

А после..... После ще почне прогресивно да се влошава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след предното мнение замълчах, ама след това не мога да се въздържа - какво може да се случи на стар РАБОТЕЩ предпазител, че да се наложи смяната му с нов??? колко аджеба ще е падът на напрежение за трасе от около 0.5 см???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кородират накрайниците на бушона - ето това се получава.

Отделно че се напуква и S образната част, която при късо би трябвало да прегаря. Тя не изгаря, защото няма от какво - обаче съпротивлението й расте.

Но и в двата случая съпротивлението на бушона става доста над допустимите 0.05 ома - някъде от порядъка на 1 ом, че и повече. А от повишения пад, върху повишеното съпротивление - нагарят и клемите, който държат бушона. Отделно че тия клеми се разхлабват и от вибрациите....

Тъй че падът на напрежение може да бъде доста голям - независимо че участъкът е половин сантиметър.

Но като говорим за подобни проблеми - защо не пробваш лееееко да си поотвъртиш крушката във фасунгата, в коридора, да речем - пък да я видиш колко ще изтрае? И сложи нова крушка.... та експериментът да е чист.

При това там напрежението е много по-високо, а и няма вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, Жоро Кем - аз не искам никого да апострофирам или да убеждавам в нещо - но просто нека човекът да си погледне инсталацията.

Само че не по метода на пробите и грешките - ами със съответния уред!

Който нито е толкова скъп, нито ще му отнеме толкова време - ако действа с него, а не с голи пръсти.

Това е моят съвет.

Иначе ако става въпрос да бърника на сляпо по инсталацията, и да търси къде точно е проблема, и кое е поддало или се е разхлабило - това може да му отнеме и месец.

Но нали затова са измислени уредите - за да се ползват!

А ако просто фарът му е стар, съответно рефлекторът или крушката - ами точно това ще го види, когато я съедини с кабел към плюса.

Както виждаш - нищо толкова сложно, а и нищо, което да противоречи на законите на физиката! :mrgreen:

Иначе ако ти можеш да определиш проблема с пръсти..... Тогава ти свалям шапка - значи си баба Ванга на електрическите съединения. smile091

Или Божидар Караджов на електриката!

Само че явно колегата не е такъв - и затова ще трябва да прибегне до по-класически методи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлеги , слагайте релета , ще се родите и няма да мислите , че ще ви нагорят контактите на включвателя/ превключвателя.

Ето и коментар от Класиккар - форума:

http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=1926.0

Необходимо е само грамотен специалист и монтаж! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлеги , слагайте релета , ще се родите и няма да мислите , че ще ви нагорят контактите на включвателя/ превключвателя.

Ето и коментар от Класиккар - форума:

http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=1926.0

Необходимо е само грамотен специалист и монтаж! s_flag

 

И това също помага! Но и инсталацията да си я погледне човекът - с уред обаче! Което само ще му е от полза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.