Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 120 "Прераждането"


maxrpm

Recommended Posts

За да не ме разбереш грешно , аз ретро коли нямам , за мен нищо преди 1955та не е ретро. За мен има 2 дати 06.08.1979 и 16.12.1996 , даже помня как попитах тате на 9 годинки : - Ама тя още е АГ 3737, като е със старите номера , дали е наша ?

Интересувам се само от Шкоди , малкия ми е казал че съм кон с капаци , ама тая френска пицария , която си я снимал , за мен е ремарке ... :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се интересуваш от Шкоди, размърдай се малко и подкарай Шкодата. Иначе чисто и просто се скапва в някакъв двор някъде си и не ти носи нищо. Аз бежовата така я унищожих. А тая, а другата година и накрая то кола няма.

За ретро - 105/120, които излизат през 1977 поне за мен няма как да са ретро. Твърде са модерни като визия и елементарни за експлоатация - позволяват да се качиш и да караш без някакви сериозни замисляния. Може би това са първите модели на Шкода, годни за безпроблемна целогодишна експлоатация. 100/110 просто няма парно. За това дали гният зимата - те всички коли от епохата гният.

Аз в това отношение съм пурист и не броя за ретро нищо след 1970г. Така беше, като прохождах в хобито - по парадите масово се изкарваха коли от 50-те и 60-те и по-стари. Сега масови са коли от 70-те и 80-те. За мен лично амбициите са да карам автомобил от 30-те години. Това обаче никак не се връзва с практиката ежегодно да правя по 7-8000км само с ретро автомобил (плюс едни 25-30000 с нова кола - ежедневно не карам коли, по-стари от 3г). За мен е ключово колата да е с горни скорости и цяла предна седалка.  Трябва да има прилично отопление, голям багажник, и да е удобна на дълъг път.

Та така - ще ми се догодина да има някаква по-активна задномоторна група.

Това за активизирането се отнася и за Киро - айде направи я тая жълтата най-сетне, не се пилей по всякакви други таратайки. Поръчай Митко да ти направи интересни стикери, събери мотор, джанти, 4 нови гуми и през 2020 - газ по ралитата. Все някой път ще се засечем със Шкодите.

За Реното, дето били истината - таблото му изглежда супер нелепо с тия ладови уреди. Вярно, че са лицензни на Veglia, ама все едно - подсказва за липса на адекватен бюджет у собственика. Ако не може да си купи правилните уреди, то колко му е направена и останалата част на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес , заради протеста ми се наложи да обиколя през Цар освободител на път за работа. Ето един textbook пример, за да онагледя , защо ме е страх да си карам колата в София!

 

П.с. не си купувайте чистачки Bosch скърцат ужасно , още от нови!
IMG-20191127-122658.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от теб. Ако караш внимателно, събота и неделя никой няма да ти блъсне Шкодичката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, задномоторна Шкода има един начин на каране и той е само на врати, това е спортен автомобил! Няма Събота , няма Неделя , бавното каране не ти гарантира нищо, даже карайки с 40-50 се увеличава риска някой да те шибне имам пример и за това.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • 5 седмици по-късно...

Преди 2 дена изпуснах сервото , което търся от 5 години, напсувах целия свят, отидох на концерт, изкарах си топ и се извинявам на всички 120 каджий true фенове, но обмислям да нарежа купето на парчета , и да заваря серво от фабия , като отрежа и част от купето на фабията и го заваря за моята конзола!
Да , някой ще каже че колата е ретро, но аз обмислям да я изрежа брутално и да сложа серво от фабия. Колата е моя и искам да спира адекватно, колкото и да не ви се вярва! :)Който знае как , да дойде да даде акъл, който не се кефи , нали знаете вица за майката .... :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно като започнеш да я режеш и това ще е краят на колата. Гледаш от Малкия, но пропускаш че той използва цяла фОбия за донор и ще използва доста повече неща от едното серво. Сервото е и със собствен контролер, а ти мразиш компютри в колите. За изработване на специфични планки, даже да не споменавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ще е в механичното захващане и в това че конзолката отдолу има държач за педала, които е по тесен . Другия проблем е че при нормалните коли сервото е огромно, конзолата е трудно пригодна , трудно според мен ще успея да вкарам привода от каквото и да е , и да го свържа с педала.  Трябва евентуално да му се махне маншона и да се мисли, да се види може ли да работи без него и да се разчертаят и пробият дупките за захващане . Смятам да взема една конзола като моята без серво, такива поне има 2-3 и да режа нея за проби, а купето после и него, след като видя къде ще ми пречи. Очевидно е че на правилната конзолка дупката някак си и там е по - голяма. Мислих го вчера няколко часа , но трябва да са ми пред очите всичките неща и да се мисли много. Ако взема частта от купето на фабията ще имам шаблон, по който да дупча и да разширявам дупката.

DSC01620.jpg

DSC01621.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш, че сервото на Фабия се води от датчика за завъртане на волана. Скоростта от ЕКУто сигурно може и да се пропусне, но може волана да ти идва много лек при движение.  По добре си вземи цяла кормилна колонка от Фабия и тогава мисли как да я нахакаш. А най-добре виж какво пише из чешките форуми, какво и как го правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю , Шкодите до 1982ра нямат серво , дори и на спирачките... :) Това което става директно за моята кола се произвежда от 1982- 1984, после минават на рейка . Това е цялата драма ...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от къде разбра че няма да стане... те хората казват, че и вертикално серво в 100ца не може да се сложи и всички го слагат хоризонтално, но след 3 часа труд и малко от малко мислене...402291_369675006391409_792975275_n.jpg.5be21f4ae2e8ce2a3c44e147f004b631.jpg

 

Няма как да седиш, да не помислиш, да не разгледаш, да не опиташ и да твърдиш, че не става, особенно на човек дето малко от малко, да кажем че се е позанимавал с тоя проблем...

 

Извинения и оправдания винаги се намират, ако не искаш да направиш нещо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала , те затова много хора казват че Малкия е голям, което си е вярно, прави са! От теб човек има много какво да научи, но реално погледнато, това на снимката е конзолка от фейса , която е заварена за купе на Шкода 100 и се вижда че ще работи. Не е Шкода 120 и сервото не е от нормална ,съвременна кола... Ще го постигна , ще се опитам , трябва само малко да ми се проветри мозъка, да седна пред моята конзолка с флекс в ръката и ще го измисля!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, имам подозрението, че ще направиш пълен мазаляк със спирачките на колата. Сервото по никакъв начин не прави колата повече или по-малко спираща. На това леко купе  то е доста съмнителна екстра. Години наред съм карал Жигули, а после Варшава и Волга. М21 Всичките спират чудесно и без серво. На Жигулито сложих серво, понеже сменях стената между купето и мотора и намерих нова от 2107, и съответно вече съм с педален възел със серво. И кво? И нищо. Малко по-лек педал. На преглед моите коли винаги са предизивиквали заслужени похвали от проверяващите. Като всичко е изправно, и 60 годишна кола с 4 барабана спира за страх.

При Шкодата има да сменяш не само конзола, но и самите тръбички - на варианта със серво са по-дълги. Според мене не си струва, ако системата в момента работи. Има да прекарваш тръба за вакуума и така нататъка. Ще дадеш 200 лева за нови части и накрая ще си спира точно толкова, колкото и сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре пич, да не казвам че тръбичката е купена и е в колата едната , а другата ще се настави. Това че ти желаеш да се самозалъгваш че колите ти спират си е твоя грижа, аз желая колата ми да спира, защото аз като карам не се возя. Давам ти 200лв, давай , правим го!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем

Колегата  m_g  е прав. Без серво усилвател, ако всичко е наред пак спира добре. Като нова Шкодата  /1978/  имаше ход на педала на спирачките 1 см. След първия ремонт педала започна да потъва повече. Увеличения ход на спирачната помпа води до бързо износване. Нова спирачна помпа без серво  няма, след като магазина в Казанлък затвори.

Преминаването към спирачки със серво усилвател има смисъл, защото винаги може да се закупи нова помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе хора , разберете го . Да колите са стари и са готини и са бързи да, но през 1978ма движението не е било такова. 2005 та като взех книжка, карах без ляво огледало , ама тогава можеше, сега има повече коли, те са по - бързи и по - спиращи. Още помня Боре как нарочно веднъж мина пред мен и ме накара с фелицията да спра от 150 до 80 за части от секундата. После в Малкия Явор ми вика - Ама ти много рисково караше и изпреварваше цялата колона. Като му обясних на човека че карам фелиция с 13ки с компакт дискове отпред  и се прекръстих и 4 пъти си плюх в пазвата , като ми наби тея спирачки на 1метър от бронята, а той кара супърб с 4 диска, човека ме разбра и каза да , извинявай, сбърках.
Колата трябва да спира, а не да си чешем пръстите колко е велика заводската помпа. Ако имате ИДЕЙ, пишете!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мислех, че ще слагаш серво на волана и се чудя, защо.....

 

Сашо, грешно се навиваш. Нали си спрял? То спирането зависи и от гумите. Ако си с някакви 15 годишни, каквото и да нахакаш пак няма да спреш. Тая черната Фелиция дето уж не върви според теб, си набира екстра за двигателя си. Знам като се пуснах срещу теб на Калояново с колко изостана и това съвсем не беше лошо постижение.

 

П.П. Извинявай, ама в БГ език единствено число завършва на Й, а множествено на И. Без изключение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за комплимента , Ивчо , такива думи ми сгряват душата. Попринцип се старая да карам само с зимни гуми през цялата година, на не повече от 2-3 години , все пак казах ти и оня ден 2 гуми са ми 100кинта, но и фелата е с е*ати голямото серво, така че то ме спаси тогава. А за правописа , ако искаш може някой път да ме поканиш на уроци и да разходим Джесика , да си пойграя с нея! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.