Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ за покупка на Фелиция.......


Logitech

Recommended Posts

Здравейте, решил съм да си купувам Фелициика.. бихте ли ми казали + и - на този модел, какво трябва да се гледа като я оглеждам и т.н. И бенз/газ ще гледам и дизели... та кажете кое препоръчвате.. а и ако има някой колега от форума да продава още по-добре, стига само да е с 4/5 врати :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    8

  • C2H5OH

    7

  • felicialx

    7

  • maxrpm

    5

Най-много писали в темата

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11288898721886941&f1=details

 

 

Доста свежа ми изглежда на мен!

 

"Колата не е мита с пароструйка, не е прана, нито пастирана! ! !"

тва го пише в инфото отдолу! малко съмнително ми звучи, при положение, че е италианка и е от 10 дни в БГ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11288898721886941&f1=details

 

 

Доста свежа ми изглежда на мен!

 

"Колата не е мита с пароструйка, не е прана, нито пастирана! ! !"

тва го пише в инфото отдолу! малко съмнително ми звучи, при положение, че е италианка и е от 10 дни в БГ

 

 

Казвам, че ми изглежда добре не твърдя, че наистина е така! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравйете, мисля да си купувам Фела, та ако можете да ме посъветвете и да кажете + и - на модела, какво трябва да гледам като я купувам и т.н. Друго, ще гледам и на газ/бензин и дизел така,че помагайте :)

 

Какво ще кажете за тези двете:

http://www.cars.bg/u229110

http://www.cars.bg/u242825

 

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ходиш на оглед за дизеловата погледни добре 5-та врата струва ми се, че ръждата е тръгнала и май е правено нещо или замаскирано smile049 . Мисля, че в левия ъгъл на маската е имало удар.

Бензинката няма Airbag ;) и ги няма лайсните по предните врати...огледай добре да не е имала удар. Мен друго ме отблъсква в тази кола, че се кара без стелки( или поне на снимките е така), ако е така предполагам мукета е доста зле и всичката влага се задържа.

 

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми харесва.Само дето няма климатик.Аз съм доволен от моята италианка,вече 4 годин.1,6 мотора не го знам как е но всичко

друго е супер за тез пари...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен синята е пребоядисана , защото боята около газ. бутилка е по светло синя.Печката пък има ръжда на няколко места, мен ако питаш търси си нещо по свястно като година и състояние, но решението си е изцяло твое :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че не е пастирана и прана и т.н е предимство-измит двигател скрива много дефекти особенно дали жилото на километража е пипано ;),ориг.джанти ооо дааа smile168 аз пък нямам :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе каквото и да си говорим за тия пари в момента има доста по-добри коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето впечатление:

 

Недостатъци:

- Частите са по-скъпи (в сравнение с немските коли например от същия клас) и малко по-трудно се намират качествени на прилична цена.

- Ръждясват много, особено задната врата.

- Електрониката им е зле и често сдава багажа. Комутаторът най-често причинява проблемите.

- Бързо им заминава електромотора на вентилатора за купето.

 

Предимства:

- Отличен двигател! (Моят е бензинов, другите да дадат мнението си за дизеловия.)

- Сравнително икономична.

- Комфортна е.

- Сравнително висока е. Моята поне се е катерила по места, където само джип може да мине.

 

Можете да ме поправяте, ако не сте съгласни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега и добре дошъл във форума. Ето ти линк към една тема, в която ще намериш доста отговори. Лично мое мнение, че колицата е добра. Но ти все пак прочети темата и сам направи преценка.

Поздрави.

 

А ето и линка - viewtopic.php?f=6&t=20941

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,бихте ли ми дали съвет за покупка на Фелиция?Колата ще е за млад шофьор.Мисля да взема бензинова за да и сложа газ впоследствие.Та бихте ли казали какво да гледам при избора на такава кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите, колегаа pepsi малко ме уплаши с тези минуси :) Но засега на фелиция съм си се спрял, другите варианти са пежо 306 / до тук съм гледал 3-4 и всичките са мани мани... :( /, голф 3ка.. такъв все още не съм гледал. Нещо от този клас търся и за тези пари около макс 2500лв. да излезне,че послед и прехвърляния и т.н. Ако някой колега продава фела да свирка :) Между другото преди карах Форман и да ви кажа честно доста си бях доволен от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , позволих си да слея всички теми за покупка на Фелиция и заради повишения интерес смятам да я закача най - отгоре . Всички мнения са запазени според хронологията на публикуване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недостатъци:

- Частите са по-скъпи (в сравнение с немските коли например от същия клас) и малко по-трудно се намират качествени на прилична цена.

- Ръждясват много, особено задната врата.

- Електрониката им е зле и често сдава багажа. Комутаторът най-често причинява проблемите.

- Бързо им заминава електромотора на вентилатора за купето.

 

- Да, за съжаление лошото е, че има монопол, само 3 реални Шкода магазина - симеоновско, сточна гара и монтевидео. При което цените ги определят те.

- Да, не са подцинковани, нормално е да гние, не я карай на сняг.

- Комутатора, не знам, ама сега откакто имаме схемата му благодарение на Евгени и Бисер, е много по - удобно, а главния транзистор е 5-7лв, Спрямо много повече пари който би дал човек за отремонтиране на тази част в друга марка автомобил

- Импровизирай, не може в раздела да няма някаква рационализация (както примерно за 120 - моторче СССР)

 

Аз като минус бих посочил некадърно закачения мотор, (Tам където следва да се захване мотора, се държи динамо, а там където не трябва нищо да има, се държи единствения тамон на мотора!?!?) но след монтаж на допълнителна греда отдолу или най - елементарното с един синджир за разпънката между амортесьорите да предпази в кофти случай от падане, бих карал с кеф!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето за парното сьс сигурност може да се пренавие при нужда, то е бял кахър но не разбирам за какво падане на мотора става въпрос. Аз за пръв път чувам за подобно нещо или просто съм назад с матряла. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.novatv.bg/bg/news/view/7764/ ... 1%82%D0%B0 - евала правя на Tyny, че ме светна за решението с допълнителна греда.

Просто някой инжинер се е опитал да натъпка мотор направен за задномотрна Шкода в модел с напречна скоростна кутия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ martomodev

Фелицията е доста удачна за първа кола, сравнително евтина и неособено мощна ;) Но въпреки това приятна за карана, доста широка и прилично комфортна като за тоя клас. И да, има по-удобни седалки от Окти 1 ;) И освен това на задната седалка има прилично много място за краката. Обаче на трима пътници ще им е тясно, например.

Ламарините гният сериозно. Обикновено почва задната врата под лайсната и около самото стъкло. Почти задължително. След това са задните калници по веждите. После започват и предните калници - отгоре, към капака. Има и тежки случаи на много изгнили ботуши.

По електрическата част може да се очакват известни проблеми. Аз имам забележки към генератора (така и не успях да излекувам два, докато не го смених с един Валео), сменял съм и ключовете за фаровете, както и превключвателите под волана (особено този за фаровете нагаря понякога и оставаш без къси… примерно)

Моторчето на парното е проблемно - но се лекува с ново (80 лв. китайче и два пъти повече уж Сименс). Принципно пише, че не се ремонтира, но всъщност зависи от упоритостта и свободното време на собственика.

Но пък парното е супер.

Откъм двигател е прилична. Не е самолет, но и не харчи много. Върви прилично като за 50-и-няколкото си коня, сравнително стабилна е до около140 км/ч (макс, скорост горе-долу). Най-добре се чувства към 110.

А и двигателят не е на 1, а на три тампона. Добре де - два, и един на скоростната кутия. Кофти случка с тая мацка, но затова е добре да се вдига от време на време предния капак. Току-виж може да намериш някоя котка, която да спи до акумулатора или ръждива планка на някой тампон.

Между другото, за 2500 лв. (че дори и за 2000-2200) мисля, че трябва да има в супер състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест на първо гледане няма какво толко да се види,освен ръждите и общия вид на колата.Ще се оглеждам и ако изпадне някоя ще искам мнение.А като разход как са(на гориво)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръждясала или чак изгнила не се среща толкова често. Ръждясват най-вече белите /заводски дефект поради некачествена бяла боя/ не казвам, че няма ръждясали и от другите цветове. Ръждата е свързана и с грижата на собственника към колата и с климатичните условия при които е експлоатирана или иначе казано ако е внос от Германия или Австрия вероятноста да е ръждясала е много по-голяма от колокото ако е от Италия. Моята например е на 9г. и няма едно петно от ръжда дори лятото ако седи по-дълго на силно слънце от вратите и задния капак започва да капе парафин което е показател, че е консервирана добре. На ръждясването оказват влияние и катастрофите, ако е имала удари вероятността засегнатите детайли да ръждясат не е малка.

Иначе колата не може да те изненада с нещо особено, ако е карбуратор проблемен е комутатора, но той струва около 60лв. или се ремонтира за 10лв. и други проблеми по електрото няма. Карбуратора едоста сложен и прецизен като устройство и ако е разбъзикан или повреден създава ядове. Ако е MPI се бъзикат разни датчици и дросела. При всички модели /без 1.6 и 1.9/ проблемен е и термостата поради лошата му конструкция дефектира често и за момента намирането на читав е проблем /освен от Еура Тек за 120лв./

Маншоните на каретата не са много издръжливи но не е болка за умиране. За моторчето на парното не съм запознат и не съм имал проблеми само го смазвах веднъж защото на първа степен поскърцваше.

Гледай да купиш максимално запазена и не бързай с покупката огледай колкото можеш повече коли за да добиеш преценка. Гледай луфта на скоростният лост, ако като включваш скорост лоста опира в барчето или дори го подмества значи са му разбити лостовете от включване и колта е карана много.

Не очаквай колата да е бегачка, да ако е изправна има ряз до 80-100км. скоростите и са къси и лесно обръща оборотомера, може да се кара с 140 на за повече просто не става, ще вдигне и 160 сигурно, но аз не съм пробвал защото не ми е комфортно. Ако си карал кола при която с 200 се чувстваш като с 80 при фелицията ще разбереш за какво говоря. Друг е въпроса за 1.6 мотора с него вече се "побърква" и върти гуми и на втора, но за висока скорост пак не става.

При огледа обърни внимание леко ли се натиска съединителя, хубаво и лесно ли лови спирачката, при въртене на волана не трябва да има голям луфт и нетипични задържания и прескачане и отново напомням, че луфта на скоростният лост е много показателен.

 

Ето ти някой снимки от книжката на колата за да се ориентираш и да видиш разхода, поне при мен разхода съвпада с посочения в книжката. Няма да се учудя ако някой колега каже, че неговата харчи 5 или 6л./100км. газ, но не очаквай това да се случи наистина. :smt030 post-5513-138453277358_thumb.jpgpost-5513-138453277545_thumb.jpgpost-5513-138453277557_thumb.jpgpost-5513-13845327757_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, това за белите е самата истина :(

Всъшност след фейслифта не е ли по-добра ситуацията? (Освен това след фейслифта пластмасите в салона с в по-приятния бледобежов цвят, вместо гадния сиво-… ами сив!)

 

Ето още няколко неща.

За разхода - наистина е колкото пише в книжката. На газ - малко повече (да речем около 1 л/100 км, но много зависи от стила на каране). За газ най-лесни са карбураторните модел, а пък 1,6 - казват, не е (пластмасови колектори).

За двигателя - за кола на около 150 хил. км, да речем, може да се очаква неприятна изненада откъм гарнитурата на главата. Ремонтът е около 180 лв. (това в София, уважаван в този форум майстор, ремонт като по книга - със шлайф на главата и нови гумички на клапаните).

 

Може да харчи масло, доста (много показателен е ауспуха, понякога е по-скоро мазен, отколкото черен от сажди). Обикновено за това за виновни именно гумичките на клапаните. След смяната им се укротява апетитът.

Важно е да видиш какво има в казанчето на охладителната течност (синя течност, розова течност, мътна субстанция, кал…). Освен това на добре загряла кола да се проверят маркучите към радиатора например (ако е много мек в системата няма достатъчно налягане, към 1 бар май беше; ако е много твърд - още по-лошо, отработени газове в охладителната система=гарнитура).

 

Около самата капачка на разширителния съд пък обикновено капе. Има рационализация и за това :)

Относно термостата - въпрос и към другите колеги - не може ли да се присади стария модел, металния? Ако е възможно, всякакви проблеми с термостата се оправят с нов патрон (в Еуратек е под 20 лв. мисля).

 

Принципно стрелката стои над отметката на 90-те градуса при градско движение (перката се вкл. на 98-99, така че е нормално) - имаше тема за температурния режим на "Фелиция". Извънградско си е на отметката (ако е под, определено си е термостат; ако е над - лошо)

 

Педали, съединител, волан - дори и без серво, са сравнително леки.

Ако педалът на съединителя е твърде тежък:

-Жилото е започнало да се къса. Не е скъпо, малко е игра да се смени, но нищо сериозно.

-По-неприятният вариант - съединител. Не е евтин ремонт, нито приятен.

За луфта в скоростния лост. Обща болест, заради едно каре от механизма на привода. Имаше тема как се ремонтира в домашни условия. Но може би не е чак толкова голям показател. Моето се разби за 30 хил. км (правеното; оригиналното нямам идея колко трябва да изкара).

 

Друго, провери дали работи километража и скоростомера. Причината да не работи може да е банална - недобре вкарано жило в уреда, но може и да е доста по-гнусна - да се оправя само с отваряне на скоростна кутия, при това за смяна на едно колелце, което сигурно струва стотинки.

 

Ослушвай се за веригата на двигателя, че именно заради обърнатото закрепване спрямо задномоторните, тук се сменя малко трудно.

 

Спирачните апарати може да са с разбити водачи и да тракат по паветата. Освен това окачването като цяло е шумно (при изправен автомобил, не говорим за разбити шарнири и накрайници). И накрая позицията на седене е доста ниска, но това притеснява само по-възрастните шофьори.

 

А и друго, най-ниската точка на фелицията към пътя е скоростната кутия. Много неприятно, ако предният собственик е имал навик да катери бордюри - ако има теч отдолу, добре е да се провери дали не е отчупено парче от корпуса, че е твърде неприятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.