Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - новото зверче в семейството ми


__smirnoff__

Recommended Posts

Привет на всички от мен!

 

Нов съм в този форум, чета от известно време, но досега не бях писал. Бих желал да ви представя най-новата си придобивка - наследство от дядо ми след като почина - Шкода 105Л.

 

Няколко думи за автомобила: първата му регистрация е 23 декември 1985 година, коледен подарък явно си е направил дядо ми. Цвета е винено червен, или както е по талон - бордо. Навъртяла е малко над 62 000 км, като последните 1000 от мен. Живота си е прекарала в гараж, даже като малък си я спомням вечно завита вътре в гаража с брезент, и когато не се е карала дълго време - на трупчета. И двете мерки за съжаление не са помогнали особено, боята се е матирала с годините, леко е клекнала, особено отзад, но за момента това са бели кахъри. Като цяло обаче мисля че е в доста добро състояние - салона е в перфектно състояние под калъфите, отдолу няма ръжди, даже като вдигах мокета, понеже имах теч от парното ми направи впечатление, че ламарините са перфектни, даже са си лъскави в сравнение с външните. Почти никъде няма ръжда, само от дясната страна е претърпяла някакво ожулване преди години, но според информацията, до която се добрах, веднага местата, където е било ожулено до ламарина са били минати с боя, макар че и сега си личи къде е жулвана. Таблото е в добро състояние, няма напукано отгоре, всичко си работи, има и някакво радио, с две колонки под седалките, не знам оригинално ли е така или не, по-скоро смятам ,че не е, защото радиото е на една метална шина.

 

Какво съм правил до момента - още лятото, дядо ми понеже си я палеше от време на време, я запалил веднъж да поработи и радиатора се беше спукал. Цъфнал като розичка. Това реално ми беше първия допир с автомобила, като изключим едно ходене до северна България няколко месеца по-рано. Купих нов радиатор, смених го, та си поиграх малко с количката. Тук е момента да отбележа, че от дете съм голям фен на тема автомобили, а този конкретно съм го гледал и съм му се маял от както се помня, все пак е с 2 години по-голям от мен. След като я взех вече в свои ръце, не съм правил много неща, минали са едва два месеца, не съм я карал много-много. Все пак колата е с нова водна помпа, нова капачка на разширителния съд, ново кранче на радиатора на парното, съответно цялата система е промита и заредена с антифриз. Парното работи вече, също така скъсах и жило на газта, с новото педала вече не е толкова рязък както беше - само на 2-3 положения. Ремонт на динамото, нова маса на мотора, ново реле-регулатор. Зарежда вече нормално, а и след като пуснахме нова маса стрелката на температурата спря да си играе както си иска и показва вече нормално, надявам се. Последното, което правих, е да си регулирам празния ход. Не знам как го направих, понеже се появи доста досаден проблем - в момента, в който пусна газта, колата гасне, независимо дали съм на смукач или без смукач. Реших да вдигна малко оборотите на празен ход за да видя дали ще се оправи, но резултат нямаше никакъв. Пак си гаснеше при всяко пускане на педала. Така я карах 2-3 дена, след което от само себе си се оправи, и в момента работи много, много по-добре отколкото някога съм я виждал да работи. Смених и въздушния филтър. Разбира се, купих и нови чистачки, и едно ароматизаторче :)

 

Засега дотук съм стигнал.

 

Искам да споделя и какви са плановете за колата. За момента целта е да я върна на 100% към живота и да знам, че мога да разчитам на нея. Глася я за градска кола, просто адски много ми харесва как се движи. Занапред има някои неща, които бих искал да променя по колата. Например коланите - от старите са, а и шофьорския приключи курса, мисля да слагам някакви инерционни, но засега нямам никаква идея какви и от каква кола биха станали. Седалките са ми адски неудобни, за 1-2 часа из града се чувствам като пребит. Ще се мисли и в тази насока. Мисля за аларма, централно, общо взето стандартните неща за един автомобил. Като цяло не искам да променям каквото и да било по колата, харесва си ми такава, каквато е.

 

А сега и малко снимки:

 

Това е първата снимка, която направих на колата, някъде април-май миналата година беше, след около 500 км разходка:

01-01.jpg.1f420bc7d07576e4c30fae3632d8d934.jpg

 

 

следващите са от първата вечер откакто е при мен:

01-02.jpg.947b5cf3ea9bc21a6f45e0cf2b79e723.jpg

01-03.jpg.eb7f675314dde6cf6a870567804ec801.jpg

01-04.jpg.d11e2dfc95ea6666ab7c95689f35a95c.jpg

01-05.jpg.d21974656e28eb599db3d7eea8fe1e77.jpg

 

 

 

на следващата вечер малко хигиена:

01-06.jpg.6ddd7ae896c772df40aa96ec6553454f.jpg

01-07.jpg.3104d63bce846647c70853a5ba39778a.jpg

01-08.jpg.a18f3d8bf5ce1b3ef4f156b5e03ae0c7.jpg

 

 

 

и последно - тук е лъскачка, блести, та се къса (просто е цялата мокра, иначе боята е матирала) :D

01-09.jpg.33ad990839f0b571494fc721f1a04721.jpg

 

Това е засега, тук е момента да благодаря за вниманието на тези, които изчетоха романа ми! :) И да кажа, че съм пуснал темата с идеята, че по колата, макар и бавно, ще има развитие, също така се надявам и на вашите коментари, забележки, и най-вече - насоки! :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пази я , много е хубава !

И тоа цвет , кърти отсекъде !!! s_flag

Обади се да я видим на живо и да ти "редим" малко за Шкодите , що е то и има ли почва у нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде поредната красавица с РВ регистрация! В коя гора растът такива хубави, да си набера и аз? :D Боята с едно качествено пастиране може да се лъсне доста. Да си я пазиш! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега! Само радост да ти носи :)

 

п.п. И да я направиш, като на последната снимка - лъскачка, не само като е мокра smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито :smt017

Да си я караш безаварийно и да постигнеш желаните промени безпроблемно s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е засега, тук е момента да благодаря за вниманието на тези, които изчетоха романа ми! :) И да кажа, че съм пуснал темата с идеята, че по колата, макар и бавно, ще има развитие, също така се надявам и на вашите коментари, забележки, и най-вече - насоки! :)

Ейй, много се кефя като изскочи така някоя "нова" задномоторна машина в добро състояние! Аз трябва да ти благодаря за темата, че все по-рядко се случва. А пък хора на твоята (моята) възраст, които се кефят на тези коли са наистина малко.

Браво, да си я пазиш и поддържаш и тя ще ти се отблагодари подобаващо!

 

Например коланите - от старите са, а и шофьорския приключи курса.

На моята са от Хонда Сивик, сравнително лесно се монтираха, но са на обратно и с меки връзки, което не е много яко. От Фаворит стават перфектно.

 

Успех и много приятни емоции със задномоторната машина! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седалките са ми адски неудобни, за 1-2 часа из града се чувствам като пребит. Ще се мисли и в тази насока. Мисля за аларма, централно, общо взето стандартните неща за един автомобил. Като цяло не искам да променям каквото и да било по колата, харесва си ми такава, каквато е.

Забравих да спомена, че същия колега с Фаворитовите колани е с предни и задни седалки от Фелиция. Определено много добре се получи и са доста удобни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря ви за подкрепата, колеги!

 

задължително ще присъствам по срещи, живот и здраве, следя темата в раздел "срещи" :)

ще ми е приятно да се запознаем наживо, да ви покажа колата, също така да ми промиете малко мозъка, макар да е доста промит, винаги може повече :D

 

и аз се надявам да върна блясъка на количката, напролет мисля да пробвам пастиране, дано не повреди 27 годишната боя още повече :) Ако не стане що пък да не мине и боя.

 

Alexander мерси за инфото за коланите - ще търся от фаворит. За седалките съм замислил нещо, но засега още не е ясно как и какво, само ще спомена, че мисля да се придържам максимално до оригинално оборудване за модела :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля да се придържам максимално до оригинално оборудване за модела :)

Да, така трябва да бъде и според мен. Успех 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже имах теч от парното ми направи впечатление,

 

Теча при мен в 98% от случайте е от маркучетата който се съединяват в кранчето за обезвъздушаване. смени ги, особенно ако са от тези с обвивката от конци.

 

Колата ти няма динамо, а алтернатор.

 

Проблема с малките обороти е заводски дефект на този проклет карбуратор, запушва се. Оправя се с миене или на магистрала както е в твоя случай.

 

Поздрави за колата!

 

Забелязал съм, че на капачките за водата от магазина, много бързо им ръждясва пружината, даже една ми се разпадна. Намери си оригинална стара, или виж мисля, че съм виждал някъде Шкода с капачка от Мерцедес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай при пастирането да я закараш на професионалист. Човек, който се занимава с "детайлинг". Иначе само ще ти я полират с вакса и след третия дъжд/ автомивка ще е пак същата. Боята трябва да се третира с паста с едър абразив и от там с все по- малък, докато се стигне до политура и вакса/ нано лак за финал. Ако човека си цени работата ще ти даде и съвети след това как да я миеш, за да е колкото се може по- дълготраен ефекта. Ако искаш мога да ти препоръчам човек, който ще си свърши работата перфектно на л.с., ама да знеш, че не е евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже имах теч от парното ми направи впечатление,

 

Теча при мен в 98% от случайте е от маркучетата който се съединяват в кранчето за обезвъздушаване. смени ги, особенно ако са от тези с обвивката от конци.

 

Колата ти няма динамо, а алтернатор.

 

Проблема с малките обороти е заводски дефект на този проклет карбуратор, запушва се. Оправя се с миене или на магистрала както е в твоя случай.

 

Поздрави за колата!

 

Забелязал съм, че на капачките за водата от магазина, много бързо им ръждясва пружината, даже една ми се разпадна. Намери си оригинална стара, или виж мисля, че съм виждал някъде Шкода с капачка от Мерцедес.

 

първо бях решил направо да сменям целия радиатор, после при щателната проверка се оказа, че е само кранчето. Маркучите за момента не текат, но следя нещата, все пак всичко е старо и застояло най-вече...

 

грешката с динамото е механична :oops: в смисъл знам, че е алтернатор, даже бях приготвил два - един жигулов и един от полски фиат работещи, но реших, че не си струва преправянето, а и исках всичко да си е оригинал, затова все още съм с оригиналния, вече работещ (засега) алтернатор

 

оборотите се оправиха засега, но все си мисля, че мога да очаквам още изненади занапред :)

мерси за поздравите!

а за капачката, ще я видим тази колко ще издържи, нищо не пречи да пообиколя магазините, оригиналната си я пазя и нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kупи и бели мигачи, много я отварят и изглежда благодарно, направо ме кефи и за твоя модел са по 5лв бройката. Относно цвета, защо не се замислиш направо за смяна с цветови код RAL 3003, съшо се води Бордо, първата ми шкода беше такава и е много по - готин.

 

Относно алтернатоприте, насочи се към нещо немско, както е нашписал шкодко, Те са с по една клема която излиза и към нея връзваш жицата която идва от лампата на таблото. Не се подлъгвай по Фелициевите. И 55 и 70А са шит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ейййй, още една красавица! със здраве да си я караш, да я пазиш и много да я слушаш, за да те слуша и тя теб ;)

виждам че никой не го е казал - затова да ти кажа аз - изобщо НЕ е клекнала, особе отзад - идеална е! ако не вярваш, просто накарай двама да седнат на предните седалки и ще видиш че всичко си идва на мястото :D задномоторна красота, така си е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е , че не е клекнала. Това е спортен автомобил и не е предвидена да сядат хора отзад. Местата са, за парлама и за да си натовариш новия двигател, за да го закараш до гаража. Това ... в краен случай, при изключителни ситуаций, някоя 55-60 килограмова мацка, повече от теглото на един двигател (80кг) не бива. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цвета й е доста рядко срещан и по- добре да се запази. А и състоянието на боята не е толкова лошо, че да се пребоядисва. Води се 8855 Mahogany Red (червен махагон). Ако не държиш на оригинала и аз препоръчвам белите стъкла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боята е мн. изгоряла. За полиране ще дадеш около 100лв. и след няколко месеца пак ще е същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За един качествен детайлинг цените са от 150 лв. нагоре и колкото по- добре се грижиш за боята след това, толкова по- дълготраен е ефекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За един качествен детайлинг цените са от 150 лв. нагоре и колкото по- добре се грижиш за боята след това, толкова по- дълготраен е ефекта.

Тоше, за някакви магии ли ми говориш. Тоя детайлинг боя и лак слага ли? Или възкресява?

Боята е много зле! На снимките се вижда.

 

Както и да е, това си е мое мнение. Поздрави :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мигачите го мисля още от първия ден. Не харесвам оранжевата оптика на каквато и да било кола, но все още се боря със себе си относно шкодата, мисля си, че и седят добре. Бели пробвах на фотошопа как ще седят, после пробвах и леко опушени - ако ще ги сменям, най-вероятно ще са опушени. За стоповете също си мисля, там най-малкото ще сложа нови, че тези са помътнели.

Боята е друг въпрос, с който се боря вътрешно :) Хем не ме кефи много сегашния и цвят, хем има нещо много странно чаровно в него. За пастиране и вакса - при всички положения преди да предприема каквото и да било, ще се консултирам със специалисти, с двама - трима може би, да събера мнения преди да правя каквото и да било. Вярно е, че боята е зле, направо все едно е без лак, водата сякаш попива в нея, на някои места обаче се е запазил лака, което е странно, седи на петна. Не знам какво е довело до този ефект така да изгори цялата, при положение, че не е вадена от гаража почти, даже и вътре дядо ми я покриваше с брезента.

Генератора ще го карам засега този, докато издържи. После ще го мисля, освен двата, които бях приготвил, имах и един от голф с вградено реле, който също можех да използвам, но реших засега да се придържам към оригинала.

 

Като цяло съм фен на оригиналния вид на шкодите, искам да си я запазя каквато е, но има някои дреболии, които бих променил, признавам си :)

 

колега joeless, мерси за пожеланията! Засега си я слушам, каквото е поискала - дал съм и :) От своя страна и тя ме слуша, всеки ден си ме вози до работа и обратно. Дано и занапред се разбираме така добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боята е изгоряла, защото е двукомпонентна - боя и лак са смесени. Влияе и времето, независимо къде и как ще я съхраняваш колата. А това в момента което виждаш съвсем не е оригиналния й цвят.

На някоя среща ще си говорим....................

 

п.п. айде да се нахъсаш малко. Това е оригиналния цвят

 

post-4842-138453440562_thumb.jpgpost-4842-138453440595_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.