Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - новото зверче в семейството ми


__smirnoff__

Recommended Posts

по-съм съгласен да ми трака веригата, даже съм почти сигурен, че е от нея. Сегашната е слагана преди 3000 км, и е утихнал тогава мотора, но сега пак е започнала да шуми. Вярно, не е кой знае колко, но при наличие на чешка верига от онова време (всички знаем разликата в качеството на тогавашните и сегашните части) смятам да си я подменя, пък дано изкара и тя 50-60 хиляди. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

след около три месеца престой в гаража, онзи ден изкарах шкодичката :) подкачих бензин, запали от раз, после сипах бензинец, понапомпих гумите и си я покарвам сега нея :) Сложих седалките от 130-ката отпред, уж еднакви са, ама пък много по-удобни ми се струват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

здравейте, не съм писал от доста време, но сега събрах малко материал да покажа в темата :) Както по-горе споменах, цяло лято колата седеше в гаража. Последният месец обаче има развитие по нея.

 

Като за начало, махнах теглича. Отне ми няколко часа, доста сериозно беше захванат за гредите отзад, но след голяма борба падна. Сега си имам чиста и една идея по-красива задница.

 

Следващото нещо, което направих, е да махна сините колани и на тяхно място сложих черни, инерционни шкодови колани от времето, когато е произведен автомобила. Не съм сигурен дали са оригинални на Шкода, но на тях пише 1986 и са предназначени за монтаж точно на такъв автомобил. Доста са интересни, с интересен начин на захващане на колана и механизъм, страшно много ми харесват!

 

Третото, може би най-важно нещо, са седалките. Монтирани са седалки от Шкода 130, на практика би трябвало да са еднакви с моите, но с подглавник, обаче имат доста голяма разлика. Една идея по-твърди са, и са много по-комфортни за пътуване. С оригиналните след половин час каране, гърба и кръста ме боляха, а тези го тествах на целодневно каране и нямам такива проблеми. Седалките са позахабени, има скъсано тук-там, но ще се претапицират в същия вид, в който са в момента - черни с бели линии по средата, много са красиви и много пасват на интериора като цяло.

 

Снимки на тези неща ще кача до 2-3 дни, понеже не съм ги снимал още.

 

Другото, което искам да споделя, е че участвах в ретро рали Родопи. Понеже не съм правил някакви по-сериозни преходи с колата, имах нужда да я тествам, и ралито се яви перфектната възможност. Планинско каране, с доста стръмни изкачвания на места, завои, и слизане пак по планински път. Перфектната възможност да проверя дали всичко работи както трябва - спирачки, охлаждане, двигател. Резултата е, че тръгнахме, и се върнахме непокътнати. Страшно съм доволен как се представи колата, и нагоре, по стръмните участъци нямах проблеми с температурата, и надолу със спирачките всичко беше 6+. Много приятно се шофира този автомобил на планински път, динамичен е, лесно управляем, послушен, а тези къси скорости са перфектни за ситуацията. С две думи - очарован съм, Шкодата надмина очакванията ми :) Имах малък проблем със съединителя по едно време, но нещата се оправиха без аварии, но той така или иначе си е за смяна...

 

ето и няколко снимки от тогава:

 

031807878.jpg

 

031807880.jpg

 

031807886.jpg

 

031807897.jpg

 

 

Занапред нещата продължават бавно, малко по малко. Купих си нова предна маска, не че на моята и има нещо, просто с годините пластмасата е избеляла, а новата си е чисто черна. Фарчето за мъгла отзад ми е счупено, затова си купих ново, което в последствие видях, че има малка разлика с моето, и затова ще си търся оригинално. Ако не намеря обаче, ще сложа това. В процес на търсене на стопове съм, в магазина имат само десен стоп оригинален чешки, и съм казал да ми поръчат комплект от Чехия, но трябва да мина през магазина след няколко дни да проверя как стоят нещата. Стоповете са ми помътнели, и единия е пукнат и лепен, иначе другите стъкла - предни, мигачи, и малките мигачи на калниците, са в перфектно състовние.

 

Това е засега, като снимам седалките и коланите, ще кача още снимки :)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ako си с 180мм съединител Skoda105RS подарява един феродов диск.

 

А иначе за колата не знам какво се учудваш, аз миналата седмица покарах, уникално е. 8) Един приятел вика трябва да ме вземеш от работа и много бързо да стигнем до мястото Х. После почерпи 1 биричка, вика тва е защото ме закара много бързо, а тея 10 кинта са за бензин smile001

Без да искам предредих един Мерцедес, тоя след светофара черна диря остави, само и само да ме мине smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами честно казано никаква идея нямам с кой съединител съм. Как мога да разбера?

 

иначе наистина останах доволен от колата, карал съм я най-дълго 500 км за един ден, но тогава още не беше моя и беше главно по магистралите, а в града си я карам редовно по принцип и много, много ми харесва :) Планинското исках да го пробвам, очаквах да е приятно с тези къси скорости и това окачване, въпреки малкото мощност, но тя просто ме изненада, и надмина очакванията ми - справи се доста по-добре! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aaaa шkодичката няма празно и на трап и на равно. :) Само се покачи или покарай 1000МБ или S 100 та да видиш тогава

къси експлозивни скорости!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

погледни през отвора на скоростната кутия, до стартера, там където се регулира лагера.

В най - общия случай, ако видиш това си 180 3583.jpg

 

 

А ако видиш това - 190мм

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2482_n.jpg

 

казвам в общия, защото мисля че имаше диафрагма и за 180, ама само май. Аз съм си го изпросил в темата, но ако си с палци, давам ти го.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди смъквах скоростна кутия от 105ца , и си беше със 180мм с палци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди смъквах скоростна кутия от 105ца , и си беше със 180мм с палци.

Да,но тази 105 е била най-вероятно преди 1984г.

Иначе е вярно,че има и 180мм диафрагма - свалял съм я от 120 мотор стария блок,т.е. до преди 1984г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 86г. и си е със 190. Обаче скъсах 190 ката и имах излишен 180 комплект, сложих го обаче не съм доволен. при потегляне претръпваше , а когато тръгвах рязко , пребуксуваше. Може , да не е бил настроен добре , макар и да съм регулирал палците. С две думи 190 е супер. А някой ден , когато ще слагам форман мотора изцяло ще бъде със форман съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой ден , когато ще слагам форман мотора изцяло ще бъде със форман съединител.

Кофти , такъв няма , но имаш избор - или Лук или Сакс smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте!

 

Не съм писал по темата почти 2 години, но това не означава, че колата е забравена, изоставена, или каквото и да било. По стечение на обстоятелствата, пренареждане на приоритети и тем подобни други извинения, по нея за съжаление не се работи с темпото, което ми се иска, но няма как, това е положението... 

 

През изминалото време не съм правил кой знае какво по нея. За щастие, технически се държи добре. Ползва се от време на време за ежедневен автомобил, първо от гледна точка на факта, че не е хубаво да седи без да се кара, и второ (и май по-важно) - адски много ме радва да си я карам тая кола! :)

 

Не мога да се сетя какво точно съм правил по нея, все пак 2 години са си две години, имало е проблеми, няма как, но съм се стремил да ги отстранявам навреме и всичко да си е точно. Не съм сменял съединителя още, по мотора нищичко не е пипано, събирам лека полека части, имам съмнения за спукана глава - на рали "Розова долина" миналата година се скъса да хвърля водата, буквално си течах на всеки площад, където спрем :) Прави майонеза, почти горчица под капачката на маслото, много рязко вдига температура и изхвърля няколко литра. Ще се сдобия може би скоро с глава и разни други части за 105 мотор, така че ще го мисля тогава, засега си я карам в града, тук няма проблем, само извънградско го прави това.

 

Малкото неща, за които се сещам, ще опиша със снимков материал.

 

Бях споделил, че искам инерционни колани вместо сините каиши, с които беше. Сдобих се с много добър комплект, от 80-те години, производство за модела. Заедно със салона от 130 стана много добра комбинация. Салона не е в перфектно здраве, има прокъсано тук-там, но освен подглавниците забелязах и друга разлика - една идея по-твърд е от салона за 105, и на 30-тата минута гърба ми не ме боли като от оригиналния. Иначе по форма си е едно към едно. Ето и малко снимки на салона и коланите:

 

035533387.jpg

035533388.jpg

035533389.jpg

035533390.jpg

035533392.jpg

035533393.jpg

035533394.jpg

 

 

Самите апарати на коланите, както се вижда, имат много интересен захват. Малко беше странно в началото, но като им свикнах са ми много удобни. А на вид са супер, което най-много ми харесва в тях. За  монтажа се ползват единствено и само отворите, на които бяха монтирани старите колани. Имам и колани за задната седалка, но не съм ги монтирал. 

 

Друго нещо, което направих, е да сменя стоповете. Мина около половин година, докато намеря. По магазините имаха само неоригинални, и то обикновено само десен. Чехословашки също само една бройка, и то десен. В последствие събрах комплект не-чехословашки, неоригинални, благодарение на Жоро, който разполагаше с ляв стоп. Като тръгнах да купувам и десния, се оказа, че имат разлики в  нюансите. Искам, не искам - примирих се, и тръгнах да търся решение. Намерих го в нещо много елементарно, което хем ги уеднакви на 90%, хем ще ги запази да не се матират в близките години - облепих ги с фолио. По този начин докарах едно към едно цвета на червеното с оригиналния - разликата е само в задната светлина. Търсенето на чехословашки стопове продължава, но засега не е на дневен ред. Също така смених и фара за мъгла - моя беше спукан. Ето и снимки:

 

старите, матирани, и единия пукнат:

035533396.jpg

 

новите, преди фолиото - много ясно си личи разликата в червеното и в бялото:

035533398.jpg

035533399.jpg

 

тук вече и с правилните крушки:

035533400.jpg

 

и тук една снимка от миналата година, направена точно с цел да покажем разликите между моите фолирани /временни/ стопове и чехословашките:

035533486.jpg

 

 

Другото важно нещо, което се случи с колата е пълна подмяна на всичко по спирачната система, без дискове и накладки - просто имат още живот, на тия километри са като нови. Колата имаше проблем, отзад нямаше никакви спирачки. Първо пробвах с промивки - никакъв резултат. След безброй промивки, продухвания с въздух, обезвъздушавания просто нищо не се случваше. Чудех се какво да правя, и един ден просто отидох до магазина, и накупих всичко ново - маркучи, цилиндри, спирачна течност. Операцията по смяната се извърши на село, където колата е прекарала целия си живот, с помощта на баща ми и чичо ми пред погледа на баба ми, която много и се зарадва, като я видя колко е променена откакто съм я взел :) Естествено, за да ни е максимално гадно, всичко се случваше през нощта :D Ама луд умора няма, и резултата беше - всички маркучи полуразпаднали се, тръбичките задръстени, цилиндрите единия въобще не работеше. Много, ама много зор, докато сменим всичко, почти нямаше болт или гайка, който да не е клеясал. В допълнение се оказа и че пиньона на едната главина е счупен, оттам и нова главина - обясни се и изчезна едно дразнещо тракане. Спирачките не само че дойдоха, ами и направо се зачудих след като я подкарах как така съм карал без спирачки досега... Имам и 1-2 снимки от работния процес:

 

035533401.jpg

035533402.jpg

 

 

Друго нещо интересно ми се случи - счупи ми се педала на газта. Изгни основата му, купето на мястото на захващането за щастие няма ръжда. Това се случи ноември 2014, както я карах се изкърти. Имах много други грижи на главата, и ми кипна, прибрах я едва-едва в гаража и и казах "с теб ще се занимавам напролет!" Така и стана, 6 месеца по-късно купих и сложих нов педал от магазина, който изкара от гаража до пункта за ГТП, и после до половината път до вкъщи - пластмасовата част на педала започна да се върти свободно около оста си :D Тук приложих добре познатата предполагам на много от вас схема с резервното жило от карбуратора през прозореца и газ с лявата ръка. Прибрах се така, и сега си имам педал с 2 болта яко захванат за оста.

 

И така, в общи линии засега само за това се сещам. Продължаваме напред, както се казва, отваря се доста работа по зверчето. Лека полека на дневен ред идва и боята, която буквално на места свърши - от търкане и пастиране вече сме на основа тук-таме, а колко е матирала вече, не ми се говори... Дъната вече имат оранжеви точки, не е както беше преди - перфектна. Не е болка все още, но трябва да го мисля, не искам да я оставям така. Снабдил съм се с леки козметични подробности от типа на вътрешните дръжки на прозорците - чисто нови, моите по някаква причина станаха почти бели. Нов маншон за скоростния лост, и разни други малки, но според мен важни детайли. На всички тях ще им дойде времето живот и здраве след боя. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо , звънни ми  за нова новеничка  105 тиква!

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно представяне на изминалите 2 години! Наистина има нещо в тези коли, което винаги те кара да се усмихнеш до уши, щом седнеш вътре!  :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Харесва ми какво си направил с колата. Сега като я гледам и мен ми се докара. Нощните ремонти не са нещо непознато за шкодаджията , дето се казва , всеки ги е правил ;) Хубаво е че още се намират задни спирачни цилиндърчета в магазина. Бащата едно време като взе червената шкода, след лостчето за къси - дълги му се строши педала. И аз съм сменял няколко, дори и оригинални, пак си се трошат, не виждам къде толкова им е зора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега :) Изчетох всичко с интерес. Продължавай в същия дух. Аз съм с предни седалки от 130, но поглавниците ми са като на 120, не като тези от снимките. Явно и там има различни модификации?

 

И аз съм сменял няколко, дори и оригинални, пак си се трошат, не виждам къде толкова им е зора.

И при мен се чупи, обаче за сметка на това е супер удобен. Всъщност, без да преувеличавам, не съм карал кола с по-удобен педал на газта от 120-ката. :) Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на моята вече 2 педала чупя и като го гледам новия дето гo сложих, и той няма да изкара дълго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на моята вече 2 педала чупя и като го гледам новия дето гo сложих, и той няма да изкара дълго.

Aко и на мен се потроши , хич нема да се чудя , спретвам си една собствена конструкция и публикувам как става. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Котка да не ми мине път, дявола да не ме чува, моята се настъпва доста и нямам проблеми  :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега, с интерес изчетох за всичко "направено през последните две години", продължавай да ни държиш "в течение" за събитията около тази 105-ца със страхотен и сравнително рядък цвят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

здравейте, не съм писал скоро, но колата не е забравена, напротив, даже в момента ми е ежедневка :) 

с нов карбуратор е, основно почистен, и след монтажа настроен от може би единствения майстор по шкодите в района.Карбуратора е "нов-нов", не пален от 15 години, но няма по 1-2 мм кривина на капака като моя си :D Смених гарнитурата на капака, че старата си течеше като планинско ручейче, нови маркучи по бензинопроводите, ново платно на бензиновта помпа, нови гарнитури и плочка. Остана само да добавя филтърче на бензиновия маркуч към карбуратора. Заварих си и кутията на въздушния филтър, задното краче беше скъсано, и това явно е причината да се държи на едно краче и на самия карбуратор и да изкриви капака.

 

Колата стана... как да кажа... нова. Откакто е при мен, никога не е работила толкова стабилно, без да губи обороти, без да глъхне, продължава да пали малко трудно, но не знам на какво се дължи това все още. Освен това вече разбрах какво е да имаш напълно функциониращ смукач. Имам един проблем, понякога както си работи, изчезва тотално празния ход, постоянно гасне, и после се оправя от само себе си, но за това обвинявам електро-магнитния клапан на карба, смятам да си сложа от оригиналния си карбуратор, все пак този не беше пален от петнайсетина години, и кой знае вътре каква гняс е. 

 

Тук идва големия ми въпрос - искам да сменя свещите и кабелите, в момента е с някаква смеска от шкодови и ладови кабели, та какви свещи и кабели да взема? Каква марка, модел? Искам да ги сменям, понеже не са каквито трябва да са според мен, знам със сигурност, че са сменяни преди около 15 000 км, заедно с кабелите, и от това какви са кабелите си вадя изводи за цялата работа по запалителната система. Смятам, че няма да сгреша, като ги сменя.

Дистрибуторната капачка и всичко вътре е ОК. Сравнително нова е, и преди няколко хиляди километра беше огледана подробно от колеги от форума, и диагнозата беше - на 100% е :) 

 

Иначе голямата ми болка е външния вид. Боята... как да кажа... умря. Отврятително много се матира, на много места вече прозира, показвайки основата си. Не я мия вече, при всяко миене гъбата става тъмно червена. На места, където през годините е пръскано с нова боя(не знам нормално ли е, но си има кутийка с етикет на шкода, с оригиналната боя вътре, баба ми казва, че си е дошла с колата) където е задирано - главно от шофьорската страна, 3 петна са и седи много грозно, цялата кола матирала, и 3 петна хубаво боядисани... Ще и дойде реда и на боята, но не е  сега момента. 

 

Пак се отплеснах в писане... 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.