Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Rollbar - и за Естел?


maxrpm

Recommended Posts

Здравейте, от няколко години съм се замислил че искам ролбари. Желанието се изостри , след като ме удариха. Има няколко основни точки който трябва да покрием. Давайте свойтъе предложения, чертежи и т.н. Проекта няма да се изпълни преди Август, така че темата е за събиране на идей и чертежи.

Основното което седи като въпрос

 

- Да се направи така, че на задните седалки да не може да се сяда или в краен случай да е много неудобно. Евентуално може седалките да се покрият с алуминиево фолио по време на заварките.

- Трябва да се измисли как да се осигури двигателното отделение, така че да може да се сваля мотора и да се долива вода, масло. Евентуално тази част да се направи разглобяема.

- Трябва да се измисли как тръбите да преминават носещите стени без те да се дупчат. Засега съм измислил тръбите да завършват с планки, който да се хващат една за друга през стените с болтове 8мици или 10тки, но не знам дали това е правилно.

- Трябва да реша къде точно по пода, подкалниците или друго място да се захване цялата конструкция, проблема е че в колата няма дебела ламарина. Подкалниците са малко по - дебели, те се държат за пода, но не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, това твоето е загубена кауза. Ако мислиш, че колата няма да се смачка, дори и с клетка вътре се лъжеш. Да не говорим, че и първия катаджия ще те спре от движение. Иначе аз това съм виждал само:

 

051_2006-09-04_08-26-37_88_zps54b8158f.jpg

 

051_2005-03-25_07-13-57_4_zpsbcbf6a23.jpg

 

051_2005-03-24_06-39-02_93_zps96461293.jpg

 

051_2003-11-06_09-06-26_60_zpsd2384362.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ще го сметнат за модифициране(изменение) на заводския вид. И то неоторизирано такова. smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е питано е.

Регистрират ти автомобила като състезателен и карай както искаш. Ама сега трябва да проучиш най-малкото застраховката на състезателен автомобил.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къв състезател господа? Тук си карам просто едни тръби... smile049 Това ще им кажа на господата, ако ме спрат и ме запитат. Променям конструкцията? smile175 Всичко от оригиналната конструкция си е там...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама законово няма "Аз просто си карам". Всичко си е написано черно на бяло.

Кажи къде да гледаме и кой закон, ако имаш идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо незаконно в това да си направиш "клетка" в колата. Конструкцията на автомобила не се променя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо незаконно в това да си направиш "клетка" в колата. Конструкцията на автомобила не се променя.

 

И аз така знам, имам познат кара рено 5 супер с оригинална клетка от алпин и няма проблеми :roll: Обаче май трябва да имаш документи, че не е хоум едишън :-k

 

012628668-thumb.jpg?r=0

 

012628724-thumb.jpg?r=0

 

012628747-thumb.jpg?r=0

 

Утре ще разпитам и ще ти кажа със сигурност :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клетката може да прави по-безопасен автомобила, но той става по-опасен за отсрещния автомобил при евентуално ПТП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клетката може да прави по-безопасен автомобила, но той става по-опасен за отсрещния автомобил при евентуално ПТП.

Ако автомобила отсреща направи ПТП в моя автомобил, това си е чисто негов проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам това което съм чувал и преживявал.

 

Направихме клетка на BMW е-30, на второто излизане с колата, стикера спрян от движение беше на предния прозорец. Последва опит за минаване на каналите на кат. Те бяха много учтиви и ни казаха "Писнало ни е от състезателчета, ходете на технотест да ви видим". В технотест ни казаха "Това е конструктивно изменение, колата става по тежка, трабите са опасни за возещите се в автомобила и за другите участници в движението''. При въпроса как може да са опасни за хората в автомобила ни обясниха, че ако няма нищо меко върху тръбите при евентуално ПТП, можем да се нараним в тръбите.

 

Закона не е категоричен никъде за този проблем. Клаузата "конструктивни изменения" обаче дава много големи правомощия на патрулите на Кат.

Имал съм случай господата милиционери да се заяждат за спортна седалка тип "корито" не е оригинална не може. Също така са ми казвали "кви са тея колани ти парашутист ли си". Друг случаи е проблема с задната седалка. "Къде ти е задната седалка, на състезател ли се правиш, ама тая кола се води 4+1 нали а има само 2 седалки!!! Какво правим!?"

 

 

Така, че всеки си прави сметката, може ли да се справи с родната милиция, и готов ли е да си пожертва автомобила и времето да се разправя с различни инстанции.

 

 

 

Саше, за мисленето ти по въпроса, за вредата от подсилването на купето, за другите участници в движението мисля, че не си прав. Ако всеки мислеше така много повече от нашите близки и приятели нямаше да са между нас. Представи си заледен участък от пътното платно, зад теб автомобил се завърта и попада с задната врата в стърчащите усилвания (тръби), а там, на детско столче седи някое малко хлапе...

 

Колите са направени да се мачкат, и да са максимално безопасни за хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maлък, благодаря ти за поста, беше максимално обяснителен и абсолютно категоричен и за съжаление или за радост ме отказа :)

 

Относно вредите за другите участници - какво да кажа, човек трябва да мисли докато кара, как да не се върти и съответно да не ме удря. Като види, че са му кофти гумите, ще кара с 30, когато минава върху мост намалява, навлиза с ниска скорост и т.н. Има места на който трябва да се натисне и други на който трябва да се влачиш, но това много хора не го разбират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, клетката няма да те опази при удар с друг автомобил, а само би предпазила купето и тавана от по-сериозни деформации при преобръщане. Освен това добре е да се кара с каска, защото иначе може сериозно да си нараниш кратуната дори тръбите да са облепени с дунапренчета.

Относно законността и КАТ явно е въпрос на късмет, защото мои познати и дори жените им, си карат ежедневките с клетки, които не отговарят на никакви стандарти, камоли за съответния модел, пък не са се оплаквали да ги спират от движение.

Също помисли колко коне ще изгубиш в твоя "спортен автомобил" с тия тежки железа вътре. Ако все пак много държиш, ти препоръчвам един по-лек и дискретен вариант като на Рено 5 алпин от края на 70-те, където тръбите оригинално минават само покрай колонките, без допълнителни X-ове на местото на задните седалки, така че са практически невидими за куките. Добра снимка в нета не успях да намеря, но представлява нещо такова - http://bringatrailer.com/2009/09/24/qui ... ult-5-gtl/. Мой познат преди време притежаваше такова, ако искаш мога да те свържа - той работи при Ники Златков, така че може да ти помогнат с чертежите и изработката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.