Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Който кара на газ !


martin_284

Recommended Posts

Значи това го пиша просто като информация ако смятате че темата е неподходяща нека да бъде изтрита.

Преди да си ложа газовата си регулирах клапаните. (говоря за фелиция) Хлабината беше 0.25 смукателен и изсп. Колата е беше карана само на бензин не е помирисвала газ. :D След изминати 50000 км на газ реших да ги проверя и бяха натегнати. Така че който кара на газ нека си проверява клапаните по редовно да не ги изгаряте на празно. :smt017 Дано съм бил полезен. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да питам точно за това. Колата ми е на 65000 вече и не е правен реглаж никога, преди около 25000 ходих при моя си техник защото бях чул точно за това с газта, той каза запали, преслуша малко как работи и каза нищо няма да пипаме. Човека разбира не е пишман майстор а е още от сервиз "Жигули". Колата се кара на газ вече почти 55000 и върви перфектно. Как да разбера ако не са добре клапаните?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да питам точно за това. Колата ми е на 65000 вече и не е правен реглаж никога, преди около 25000 ходих при моя си техник защото бях чул точно за това с газта, той каза запали, преслуша малко как работи и каза нищо няма да пипаме. Човека разбира не е пишман майстор а е още от сервиз "Жигули". Колата се кара на газ вече почти 55000 и върви перфектно. Как да разбера ако не са добре клапаните?

Ами попицнип френските коли натягат клапани от газта ама защо и на моята се бяха натегнали толкова бързо не мога да разбера.

Когато си на празен ход тресе ли ти двигателя ? Имаш ли странни вибраций (неравномерна работа на двигателя) ? По - добре да са по -хлабави и леко да притракват , отколкото да са натегнати и да прегорят. ;) 0.20 на изпускателните и 0.25 на всмукателните клапани ако са алуминиеви със стоманени накрайници. А ако всички са стоманени изп. и всмукателен 0.20.

И-В-В-И-И-В-В-И

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алуминиеви са, не тресе, не мени - спи! Като тръгна леко на първа и натисна газта рязко до край не усещам кога оборотомера отива на 7, няма никакво замисляне. Не че го правя често но се случва. smile117

 

По мое мнение като загрее притракват значи явно са хлабави, като е студена работи по-плътно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алуминиеви са, не тресе, не мени - спи! Като тръгна леко на първа и натисна газта рязко до край не усещам кога оборотомера отива на 7, няма никакво замисляне. Не че го правя често но се случва. smile117

 

По мое мнение като загрее притракват значи явно са хлабави, като е студена работи по-плътно.

Може и да няма нужда , но не е лошо да си направиш една проверка ако имаш луфтомер. Отваряш капака на клапаните (ключе 10мм) , вдигаш дясната страна на крик докато се отлепи гумата , включваш на трета предавка и завърташ докато не видиш да се редуват клапаните на първи цилиндър. Изп. и Всм. когато единя се качи до горе и в този момент другия тръгва да слиза надоло -връщаш леко докъто не застанат равни горе. И така регулираш четвърти цилиндър. Всм. 0.25 изп. 0.20. Трябва ти една звезда ключе 11мм и права отвертка. И така продължаваш. Търсиш да се редуват клапаните на трети цилиндър и регулираш втори , после на четвърти регулираш първи , и намираш втори и регулираш трети. Малко смешно го обясних , но дано съм бил полезен. smile091 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезен си, това съм го чел още в книгите за Лада и Москвич каквито също имах преди време, но така и не съм го правил. Като се затопли ще погледна. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци , това не е правило ... преди повече от 10 години сложих за сефте газ на Формана (клапани признавам не съм гледал) и така до далечната вече 2005 , когато правих ремонт на мотора и регулрах клапрани и после до 2010 , когато отварях тиквата за гарнитура ... ами к'во да ви кажа за повече от 10 години съм навъртял над 100 000 км. и клапани никога не са ми били натегнати ... бих казал - стягайте си контрагайките smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По официална препоръка на производителя клапаните се проверяват и при нужда регулират на всеки 10 000км.!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци , това не е правило ... преди повече от 10 години сложих за сефте газ на Формана (клапани признавам не съм гледал) и така до далечната вече 2005 , когато правих ремонт на мотора и регулрах клапрани и после до 2010 , когато отварях тиквата за гарнитура ... ами к'во да ви кажа за повече от 10 години съм навъртял над 100 000 км. и клапани никога не са ми били натегнати ... бих казал - стягайте си контрагайките smile049

Ем аз добре стягам но се бяха натегнали. Ама аз се сетих защо. Имах шлайф на главата и може би се е олегнала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, клапаните ти са се улегнали!

Съгласен съм. Абе чак пък толкова няма смисал да се вживяваме. :mrgreen: Не караме коли 2010. :mrgreen: :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

При реглажа с луфтомерните пластини има тънкаж - говорим след като коригирате хлабината (0.2-0.25)мм.Има опасност,да сте коригирали,докато клапана е в ДМТ.(с други думи-да си мислите Вие че е 0.2,а тя да отива към 0.6-0.7)

Затова :След като си мислите че сте готови,вадите други 2 пластинки -0.3 и 0.15.Започвате да въртите на ръка през МАЛЪК интервал вдигнатото едното предно колело и промушвате с тези пластинки всичките 8 клапана.Едната трябва да мине отвсякъде,а другата не трябва да мине през никой(докато извръткате всички клапани).С помощта на лист и химикал се отмята по добре.

Аз така направих!Голяма играчка беше,ама съм доволен.Пък дали е 0.2 или 0.25 мм.- айде да не заяждаме за 5 стотни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си направиш реглажа по начина по който съм описал няма как да объркаш горна мт с долна. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те точно така го дават в книгата.А това дали е в горна мъртва точка или не просто проверяваш с една отверка през отвора за свещите дали буталото е горе. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.