Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Фабиа или Дачиа Логан


plamen_92

Recommended Posts

Здравейте от толкова много четене и разпитване се обърках и то много.Та минавам на въпроса

Skoda Fabia 1 ili Dacia logan кой от двата автомобила поддръжката е по евтин по здрав и икономичен.Автомобила ще го карам градско много рядко на далак път.

Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам,че има много писано и за двата модела но от толкова четене но аз вече се обърках тотално то ни бе таксиджий,форуми.Качвам се във едно такси Шкода Фабиа 1.9sdi комби и го разпитвам и той ми вика много се чупели скъпи били частите много горели 7-8 градско а пък във този форум четох че горели по 4-5 градско и били най надеждни и човека ми вика да си взема Дачия качвам се при друго такси само,че Дачия той горе долу ми каза същото като този със Фабията.И ето как стигнах до този въпрос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре дошъл, Пламене!

дълъг е думата и така се пише на български! надявам се да не се сърдиш за корекцията. smile027

дилемата ти е много обща, на твое място бих търсил отговор на следните въпроси:

1. бензин или дизел (свързано е с отговора на въпрос 2)?

2. какъв пробег очаквам да изминавам?

3. каква евентуална остатъчна стойност би имал автомобила, ако реша да го продавам?

4. в крайна сметка кой автомобил харесвам повече?

успех и да се похвалиш, като се моторизираш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на мен ли ми е убидно да се сравнява която и да е Шкода с Дачия ? Колега, мисля че няма база за сравнение...

 

Защо така говориш :) Баджо караше дачия логан и за 170 000 километра за около 3-4 години навъртяни - служебна - много пъти ми е казвал, че нищо не е сменял и винаги е разчитал на колата. Само той я караше :) Аз на шкодата на 50 000км смених свещи, почна да тропа, почна да скърца всичко вътре, почна да не знам си какво... Така, че :) Сравнението си е на място, вече дачия не отстъпват и на дизайн на шкодата - това, че Шкода като част от концерн може да си позволят да дърат високи цени или да им казват какви цени да пускат... не значи, че е много по-добре.

 

Аз специално, ако избирам между фабиа и дачия няма и да се замислям. Отивам и бих си взел ей това, без да му мисля въобще:

ext-1308653602dacia-sandero-stepway_s5IH1_5965.jpg

 

Това, спрямо фабиа е светлинни години напред. Хем е високо, хем е стегнато, хем можеш да си го позволиш... За двигатели не мога да кажа нищо, само знам, че 1.4 им е относително здрав двигател... но не ми харесва как върви... запушен ми стои...

 

Към колегата, ако избираш между фабиа и някоя от дачиите - разгледай ги на живо и която ти хареса. Като двигатели за градско стават... не са им много/хич/ икономични, но стават... Говоря само за бензиновите, дизела не съм се докосвал до него. На 1.4 75 коня градско харчи 10, извънградско е около 7-8... Имам преки наблюдения над мотора. Пак служебна - маслото не й се сменя навреме - кара се по 20 000 км без смяна на масло, единственият ремонт е дроселовата клапа - отвреме-навреме остава отворена и се форсира, но я чистят на някакви километри... Иначе мотора е безотказен - не е имал отказ да запали.

 

И не мисля, че като караме шкоди трябва да им се кланяме, защото не са толкова добри като погледна конкуренцията какво прави... Шкодата не е панацея, нито е свръх класен автомобил. Двигателите са хубави, да... но много сложни... затова и ремонтите са много скъпи.

 

Поздрави

 

ПП: Наистина са много, много скъпи частите за Шкодите. Проблема е, че са в концерн с другите скъпи марки и си носят цените от тях... Биалетка 50лв, като не гледам топ-мега марковите... Така, веднъж гледах в Рено сервиза лети джанти 15-ки по 75-90лв за рено, а при шкода ми казаха 275лв или 375лв не съм се стремял да помня като чух, че това е едната джанта и като знам по какви пътища ще се карат... всичките са равни по качество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък Обидно ... и двете се правят под шапката на някой по-голям , и двете се правят в бивши соц. държави , само дето едната е по-бивша и съответно са ги взели по-престижна марка , макар че вече не виждам нищо останало от надеждността на Костенурката и здравината на Голф 2 , а па нардния автомобил явно е вече отживелица smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята неприязън към Рено/Дачия се породи от горчив опит с една Лагуна 1.9 DCi, изключително удобен и луксозен автомобил пълен с екстри и глезотии (беше най-високо ниво на оборудване). Е да, ама толкова некачествена сглобка откъм двигател не съм виждал при никой друг автомобил. Тръбопроводната тръба на кулера беше направена от много некачествена пластмаса която се огъваше като я стиснеш леко с ръка и съответно се чупи за около 1 - 2 години, повечето датчици и помпички са тип еднодневка и се налага да се подменят с нови доста често. Това беше моя горчив опит с "добър" екземпляр, който според много хора си заслужаваше, както и ми казваха - "колата е добра, но точно такава аз не бих взел". А частите никак не ми се сториха евтини, при факта че сменях какво ли не. Такива са ми впечатленията от Рено, а силно се съмнявам Дачия да са по-качествени от тях. Естествено обаче всеки сам преценява и решава какво да избере. Желая успех. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно Дачии от първото поколение на Сандеро или Логан са много далече от Шкодата. Моята Фабия е 2005 и също нищо не е сменяно освен предписаното от производителя съгласно сроковете или навъртяните км. За периода съм навъртял към 110 000 км. За кола втора ръка не мисля, че има съществени разлики в поддръжката, с разликата, че Дачията е много по ниско технологична, докато Шкодата е бъкана от компютри и всеки отказ примерно по ел. стъклата или централното излиза през носа. На Фабия се оказва невъзможно да сложиш афтърмаркет ел. мотори за стъклата и има възможност за оргинален автопилот на почти всички двигатели. Дачията можеш всичко да и сложиш, но понеже газта е с жило, не можеш да сложиш автопилот. Общо взето такива дребни неща.

 

Ако става дума за новото Сандеро, аз бих избрал Дачията. Просто всичките малки удобства вече ги има, автопилот, вградена навигация, блутуут, по-добра тапицерия и т.н. На фона на нея Фабия 2 ми се вижда прекалено скъпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с Иво,ако сравняваме Фабия 1 с първото поколение на Логан/Сандеро твърдо Фабия,но............ако трябва да избираш между нова Фабия и новото Сандеро твърдо Дачия,огромна крачка направиха румънците с новите си модели за разлика от Шкода при които Фабия 2 е крачка назад в сравнение с Фабия 1 във всяко едно отношение smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност някой задава ли си въпроса , защо са тез предписания ... ами точно , защото всичко е направено по най-тънката лайсна - пластмасови турбини на водни помпи и то от рециклирана пластмаса , тефлонови капсуловки на лагерите и гума , в която няма каучук ... за какво ви говори това ... ами за програмиран живот ... нали все пак трябва да се продва таз продукция ... според мен всички са еднакви , даже напоследък и почти не се различават като форма и визия , а само по цената ... останалото са скрупули smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с Иво,ако сравняваме Фабия 1 с първото поколение на Логан/Сандеро твърдо Фабия,но............ако трябва да избираш между нова Фабия и новото Сандеро твърдо Дачия,огромна крачка направиха румънците с новите си модели за разлика от Шкода при които Фабия 2 е крачка назад в сравнение с Фабия 1 във всяко едно отношение smile049

 

Не съм съгласен изобщо...фабия 2 в нито едно отношение не е по назад от фабия 1 (дизайна е субективен критерий)

-по високо качества на материалите вътре, меко арматурно табло и т.н

-модерни двигатели, ТСИ, комън рейл

-по богато оборудване и системи за сигурност

-ДСГ кутии

-РС версията е доста "по-люта"

- и т.н и т.н

Впрочем всичко това е нормално, фабия 1 излиза води началото си 20 век :) а фабия 2 - 2007

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да споделя впечатления от новия Логан на Дачия. Началника си взе такъв 1.5 дци 75 коня. Това, което ми харесва е, че е икономична- градско ~5/100,а е на около 3000км, за парите си предлага много, вози хубаво. Не ми харесва, че цялата е пластмасова отвътре, шумна е/с 60км/ч чувам пътя и гумите- летни Континентал/. Тапицерията е като от промазан плат за работническо яке. Всички кабелчета в двиг. отсек са увити в пвц лента, няма гофрета. На мен лично ми е грозна. На снимки изглежда добре, но на живо е... Иначе за стария Логан един познат, който също работи на пристанището, каза че по- здрава кола от нея не е виждал. Кара се само по дупки, коловози, жп. прелези и за 3 години и 150000 км са сменили само задни лагери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен изобщо...фабия 2 в нито едно отношение не е по назад от фабия 1 (дизайна е субективен критерий)

-по високо качества на материалите вътре, меко арматурно табло и т.н

-модерни двигатели, ТСИ, комън рейл

-по богато оборудване и системи за сигурност

-ДСГ кутии

-РС версията е доста "по-люта"

- и т.н и т.н

Впрочем всичко това е нормално, фабия 1 излиза води началото си 20 век :) а фабия 2 - 2007

 

Не е по-назад, тя е на същата база, само дето вече не предлагат ксенононови фарове и изцяло кожен салон. Като РС версията е по-люта защо не се среща толкова често колкото Ф1 РС? Ф1 РС не воже да се сбърка, а Ф2 се губи сред другите обикновени Ф2, ако някой се прежали за цената и. За парите които и искат има и по-добри предложения на пазара. По-богатото оборудване и системи за сигурност - такивна няма, освен по-високата SW версия на ЕСР-то и ABS-а. А външно на мен дизайна ми харесва, но отвътре оределено не се справиха с избора на материали, донякъде и с дизайна.

Освен това, ти сравняш различни модели, а ние сравняваме старата Дачия Логан/Сандеро, със старата Шкода Фабия и нова с нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е Дачия (псевдо френска "кола", правена е Румъния, с турски части ](*,) ) - търси бензинка. 1,5 DCi е страшно умрял мотор - натискаш газта и чакаш нещо да се случи, а то не ще. В това отношение 1,9 SDi на VW е много по-добре.

Имам наблюдения в/у Сандеро и Логан от първа генерация - безумно опоскани коли с посредствена изработка, но за парите си са добри. Ако ще влачиш багаж взимай Логан комби - отзад е като микробус, тук Фабия губи.

Ако търсиш комфорт, екстри и възможност за "ъпдейт" - Фабия.

Динамика - дори и бензиновите мотори на Дачия са малко спънати - Фабиите са по-еластични.

Качество на изработка - ШКОДА брат - румънските пластмаси скърцат още в завода, а и антикорозионната им защита е по-слаба.

Като разход не са много различни - Сандеро 1,4 дава градско 8-9 (Логан стига и до 11)

Цени на частите - няма сериозна разлика, но за Дачия са малко по-ниски цените.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е за лично ползване - сядай и карай и ще решиш.

 

Ако е за служебно аз бих взел Логана, това си е кола правена за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е Дачия (псевдо френска "кола", правена е Румъния, с турски части ](*,) ) - търси бензинка. 1,5 DCi е страшно умрял мотор - натискаш газта и чакаш нещо да се случи, а то не ще. В това отношение 1,9 SDi на VW е много по-добре.

Имам наблюдения в/у Сандеро и Логан от първа генерация - безумно опоскани коли с посредствена изработка, но за парите си са добри. Ако ще влачиш багаж взимай Логан комби - отзад е като микробус, тук Фабия губи.

Ако търсиш комфорт, екстри и възможност за "ъпдейт" - Фабия.

Динамика - дори и бензиновите мотори на Дачия са малко спънати - Фабиите са по-еластични.

Качество на изработка - ШКОДА брат - румънските пластмаси скърцат още в завода, а и антикорозионната им защита е по-слаба.

Като разход не са много различни - Сандеро 1,4 дава градско 8-9 (Логан стига и до 11)

Цени на частите - няма сериозна разлика, но за Дачия са малко по-ниски цените.

 

Чавдаре, не знам на каква Дачия си попаднал, ама дци-то е супер пъргав мотор. Няма база за сравнение с сди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи. Карал съм и двата като служебни коли.

 

1.5dCi наистина е учудващо пъргав, но само ако си сам в колата. За градско и празна кола е екстра. Ама като се натоварят вътре 4 човека с багажа или напълня фургона и направо става тегаво за каране на дълго. Определено предпочитам в такъв случай 1.9SDI да ми е под капака. По бавно се развърта, ама като наеме и дращи гладко и в по-ниски обороти. Отделно, че ресурса на 1.9SDI и подръжката му го прави перфектното служебно магаре.

 

Та много си зависи за какво се ползва колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз просто питах коя е със по евтини части по здрава. А вие го превърнахте във спор.И 280лева не са ли множко за предна броня на Шкода Фабия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1.5дци съм чувал,че са капризни към нафтата не можело от коя да е бензиностанция да се зареждало много бързо им заминавала нафтовата помпа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще се кара около 150 километра седмично ако си ходя на село ако не 50км не повече трябва ми само до работа и обратно нищо повече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще се кара около 150 километра седмично ако си ходя на село ако не 50км не повече трябва ми само до работа и обратно нищо повече :)

 

Мен ако питаш отиди седни в двата модела и виж, кой ще ти е по-удобен. Защото ако после не ти е удобно ще има да си блъскаш главата и да се ядосваш. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да си навлека гнева на колегите ще ти задам един въпрос. Защо не разгледаш и пазара за читави Golf 4? Със сигурност са с по-добър интериор и от Фабиа и от Логан може да си избереш и добър двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не искам голф на мен ми трябва нещо което да ме закара на работа и обратно и едно ходене до село не ми трябват гъзарии.За сега съм харесал фабия 1.9сди някой ако може да ме ориентира за цена на части горе долу :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак с какъв бюджет разполагаш и колко годишна кола търсиш? Гледам, че си се спрял на дизелов двигател, а Dacia Logan дизеловите (в mobile.bg например) започват от 2006 при цена 5800 лв. Skoda Fabia 1 пак от тази година дизелова започва и тя от 5800 лв (1.4 TDI).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.