Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кои свещи бихте препоръчали и кои не


testov

Recommended Posts

Автомобилът е Фелиция Комфорт 1.3 карбуратор 1999г. с новата маска. Проблемите са само на газ, на бензин върви идеално.

В момента е още с оригиналните свещи BRISK DR15TC с три полюса. Изминати са около 33 0000 км с автомобила от както е купен и свещите не са сменяни. Свалих ги и ги огледах - идеални са, но колата като загрее и прекъсва на газ и като я държа на оброти до 2000 и почна да помпя леко педала на газта, но бързо колата "киха". Друг проблем е, че като карам по надолнище на 5-та скорост и оставя колата на моторна спирачка и после пак като съм на 5-та подам газ - колата забива муцуна и се души, докато не превключа на трета. Интересното е, че когато е студена върви по-добре, но аз лично усещам неравномерна работа на двигателя дори и студена, просто като загрее и проблемът се задълбочава. Смятам да предприема следното:

- подмяна на свещите (с какви обаче?);

- почистване на кабели, дистрибуторна капачка и т.н. - от мръсотия;

- смяна на въздушен филтър (сегашния е на 2000км);

- регулиране на запалването - навремето в Еуратек регулираха октан коректора за бензин 92 и не си спомням дали изобщо го оправх после за 95, защото не съм я карал;

- регулиране на газовата уредба (вакуумен изпарител Ланди Ренцо) когато я монтираха ми беше счупен термостата (пластмасовите ушички) и я регулираха студена. Сега съм с термостат на Голф 1 немски - леко преправихме оригиналното гнездо.

 

Много четох във форума по този проблем и си мисля, че първо трябва да подменя свещите, без значение, че оригиналните изглеждат перфектни. Има много изписано по темата и в 90% от случаите проблемът се е оправил след подмяна на свещите.

 

Какви свещи бихте ми препоръчали - 100% ще бъдат по каталог за автомобила, но въпроса ми е каква марка. Тук има доста отрицателни мнения за оригиналните BRISK, както и за NGK има много твърдения, че не върви добре на газ, въпреки, че за мен са №1.

На газ досега не съм карал и нямам никакъв опит с този вид гориво :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема не е от свещите. Моята е на 65хил вече и веднъж смених свещите без причина заради сходен проблем. Оказа се обаче, че колкото и да не ми се вярваше при мен проблема беше от палеца! При пълен мрак отвори капака на запален двигател и се вгледай много внимателно в кабелите, подавай и газ периодично и виж дали присветва искра някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора 135 ли е или 136 ... за 135 със сигурност Шампион RC12YC вършат работа ... изкарват по 25 - 30 000 км. но за сметка на това са на смешни пари ... за 136 мисля , че даваха RC9YC .

На 135 съм пробвал всички по-известни марки , освен Шампион нищо друго не може да изкара повече от 1000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

Ще проверя палеца и токовете.

 

Да двигателя е 135 и аз видях, че по каталог дават точно този модел свещи на Шампион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих свещи Шампион RC12YC - не мога да я позная. Засега върви перфектно, не прекъсва, ускорява и държи постоянни обороти (около 700-800). Ще проверя и разхода, че преди 1 седмица ми даде 12-13 на 100 градско (карана е само студена на разстояние не повече от 2-3 км), но пак ми се видя много.

Дано да е бил това проблема - в свещите.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В разхода няма да видш голяма разлика за такива кратки разстояния , но поне няма да се опитва да ти строши врата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В разхода няма да видш голяма разлика за такива кратки разстояния , но поне няма да се опитва да ти строши врата .

Надявам се сега да ми регулират газовата уредба на топъл двигател и може би разхода малко ще падне. Аз днес мисля, че направих жалък опит за регулиране, но нека да видим все пак какво ще кажат специалистите.

Със старите свещи не подлежеше на регулиране, просто започваше да "киха", да придръпва и т.н. проблеми, но днес като замърка двигателя, успях да я регулирам да държи равномерни обороти и вече като променям количеството газ от тройника, съответно дали да върви повече или по-малко, но по-икономична (образно казано).

Значи днес като смених свещите и я подгрях до 80-90 градуса започна почти да гасне като я пусна по инерция. Врътнах малко регулатора за ниските обороти и колата заспа на 700-800 оборота, но вече не гаснеше като освободя от скорост. Намалих и малко газта от тройника (шофирам я основно само в града и не ми трябва кой знае какво ускорение).

Резултата е - помпя бързо по педала на газта до дъно, преди "кихаше", а сега вдига нормално обороти. Форсирам я до 6000 оборота и пускам газта, преди "паткаше" сега нищо не се чува, а само как двигателя намаля равномерно оборотите. Всичко това си го обяснявам с лошото горене със старите свещи, което определено проваляше всеки опит за регулиране.

Сигурно някой доста ще ми се смее на жалките опити, но аз не съм никакъв специалист и реших, че така или иначе ще я карам на газаджиите, поне да си поиграя малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз така си играя , когато имам време и си връткам докато ми хареса динамиката и разхода , но когато време липсва просто отивам на газаджия , той регулира к'вот има и после добавям още 1/4 оборот на тройника от мен :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.