Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на жило на скоростомера ? 120L


dreamkeeper

Recommended Posts

Скоростомера спря да отчита. Отвинтих винтовете на таблото. Отвинтих винта който държи жилото на скоростомера , и дръпнах таблото , за моя изненада жилото се изтегли закачено все още са скоростомера изваждайки се от тръбата си . Помислих , че е скъсано и го издърпах цялото. В другия му край , не беше рошаво както очаквах , нито пък завършваше с накрайник , ами последните няколко сантиметра просто бяха с квадратно сечение.

 

И сега се чудя за смяна ли е или просто се е откачило от другия край . Проблема , е че не знам къде е другия край и как да стигна до него.

 

1ви крачки са ми в ремонта на какъвто и да е автомобил и затова се надявам , ако получа отговор , то той да е като за по-бавно развиващи се : ) .

 

Благодаря предварително.

 

ПС. Досега каквото и да съм правил по автомобила , съм се ръководил от 1 стари книжки в които има описани основни поддръжки на автомобила и смяна на различни негови чарколяци. Идеята ми е , че ако има желаещи мога да ги кача някъде из нета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо трябва да го отвиеш на ръка от самия километраж когато махнеш цялото табло жилото трябва да остане да стърчи .Извадило се е цялото защото не е било захванато добре към скоростната кутия и ти не си го освободил от километража .Не е скъсано напъхай го пак в бронята и легни под колата.В единия край на скоростната кутия ще видиш къде трябва да влезе.Бронята се затяга с един болт 10ка май.Аз мисля ,че е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно разбирам въпроса, скоростомера не отчита километри.

Ако това е така, проблема не е в жилото, а в самия уред. Направи прост експеримент. Опитай да завъртиш скоростомера на ръка. С нещо квадратно като края на жилото.

На скоростомерите слабо място са пластмасовите зъбчатки. Продават се, евтини са и се сменят лесно. Играчка е само отварянето и затварянето на скоростомера.

На старата шкода съм сменял два пъти пластмасови зъбни колела - двата пъти различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mомчета, момчета, моля ви се, не се вкарвайте във филми. :P Жилото се вади от бронята и това е нормално.

 

Избърши го, смажи го и го набутай обратно. Когато квадрата отзад е зацепил в накрайника, жилото стърчи от бронята около 1-2 мм, ако стърчи повече, завърти го с ръка да се намести. Махни таблото и направи едно кръгче без него. Карай на високи обороти, за да може алтернатора да се самовъзбужда, без лампата за зареждането няма какво да затвори веригата на възбудителната намотка.

 

Ако се върти жилото, според мен купи си нов километраж. Зъбни колелца се сменят, но опита ми показва, че отваряните часовници пукат дъската по средата.

 

Ако не се върти жилото лошо. Шанса да е откачено е много малък и е възможно само ако изцяло липсва придържащата скоба. Тя се намира на опашката на кутията, точно където излизат маркучите за парното. Може да легнеш да я погледнеш.

 

Оригинално под резервоара има една предпазна ламарина, при теб дано е изкъртена, много е гадна за демонтаж и обикновено е прашно- намаслена, толкова я мразя, че нямам думи. Приготви си гедоре с удължение. Ако успешно я изкъртиш и изхвърлиш в кофата, заслужаваш една бира! Колата е станала по - лесна за ремонт, по лека и съответно още по бърза, тоест това си е чист тунунг smile092

 

Ако скобата си е там и жилото е закачено, положението е кофти, ремонта е бърз, но се сваля кутията, а преди нея мотора и окачването :mrgreen: Затова ще спра до тук. Може и някой от софииските майстори да успеят да свалят капака на опашката и да ти сменят зъбното колело вътре, но аз знам как става само на теория, пък и не бих се наел да отвивам 4те болта на гредата на скоростите, ако бях на твое място...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ако се върти жилото, според мен купи си нов километраж. Зъбни колелца се сменят, но опита ми показва, че отваряните часовници пукат дъската по средата. ...

 

Могат да я спукат, ако прекалиш със затягането на закрепващите планки.

Както писах правил съм го 2, даже сега се сещам и 3 пъти.

Последния път водещата зъбчатка на дългата ос превърташе от време на време върху оста. Тук минах само с фиксирането и.

При първите два случая зъбчатките бяха счупени и ги сменях.

Вярно че операцията е пипкава, ама не е толкова страшна и сложна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпуснахте да споменете зъбчатките в скоростната кутия, може и от тях да е. А там вече е по-хардкор ремонта. smile048 Но дано се размине само с жило колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споменал съм го накрая за зъбчатките,

 

а за часовниците ОК ремонтират се, да , работят после, но обърни внимание, че неотваряния се движи леко по - хлабаво, докато ремонтирания влиза с лек натиск.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потеглих днес да я кача на канал , да си работя по-лесно. Първоначално не работеше , но след като минах към 200 метра взе да измерва и сякаш по магия се оправи. Обърнах и си я прибрах : )

 

Мерси много за помощта която оказахте

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, то си е неписано правило, ако жилото не влезе докарай с километража, тоест до ръбчето, значи не е зацепило в квадрата. По - гадното е като почне да подскача. Аз нали все без мокет карах, ама на червената още не го бях махнал, в чудо се видях докато го изкарам старото изпод мокета и вкарам новото!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростомера спря да отчита......

Айде кажи, щото не разбрах, скоростта или километрите не ти отчиташе. Или и двете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростомера , но предполагам , че и километража не отчиташе , въпреки , че него конкретно не съм следил. Явно както беше казано по-горе , просто жилото не се е било наместило.

 

Благодаря пак на всички за помощта : )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде ти се прегъва или защипва бронята според мен. Трябва да се провери в точките на фиксиране към тунела, но не ги знам точно къде са при 120Л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.