Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Обслужване на Халдекс O2 2007


dentist

Recommended Posts

Вчера звъннах на Шкода-Сливен и ми казаха 170лв. това е масло филтър...(всички нужни неща) и труд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

В повечето постове виждам ,че сте споменали само Халдекса ,а раздатката фигурира само в няколко.Искам да ви кажа ,че имам Скаут  от седмица и почти от толкова е на подемника,защото му се строши брутално раздатката и сега не мога да намеря никъде.Така ,че колкото и някой да ви уверява ,че маслата са вечни и тн. ,не му вярвайте.Факта ,че колата ми няма още 5 години и раздатката бе оставена насилствено да си замине без грам масло е повече от очеваден.Така ,че поуката от моя случай е просто да си сменяте периодично маслото на скоростната кутия,раздатката,задния диференциал(Халдекса както обичат да му казват).И филтрите също ,ако има такива.Периода на обслужване е 60к км,но ми се струва ,че винаги когато е на подемник колата да с е оглежда за течове(при мен нямаше никакви течове ,а просто бяха оставили раздатката без масло),защото не пожелавам на никого да изпада в същата ситуация.Относно цените колеги само ще кажа ,че кеф цена няма :)  

P.S: А спецификацийте, вискозитетите и количеството на маслата ги има също и в Аутодата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 раздатката бе оставена насилствено да си замине без грам масло 

Не ми е ясно къФ е тоя чарк, но ми е любопитно като как е останал без масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздатката или раздатъчна кутия, раздава или предава въртящ момент към преден и заден мост. Има зъбни колела, подобно на скоростна кутия. С трансмисионно масло. Най-вероятно маслото се е загубило от някой семеринг.

Трябва да има контролна пробка и да се проверява нивото периодично. Обаче в сервиза се сменя масло на двигателя и никой нищо друго не проверява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Най-вероятно маслото се е загубило от някой семеринг.

 

 

Точно за това ми беше въпроса, защото всеки теч на масло оставя следи :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е пускал по малко. Една две капки само на място. И това е продължило с години. Наливните съдържания трябва да се проверяват.

Тук е проблема.

 

п.п. да не говорим, че колата през това време все ще е била на подемник някъде. Никой даже и оглед не е направил от долу. Ей така-профилактичен за течове.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не би ли трябвало да е започнала да вие, когато е спаднало маслото в нея? Щото на нова кола малко хора гледат за следи от течове, ама виенето всеки би го чул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не би ли трябвало да е започнала да вие, когато е спаднало маслото в нея? Щото на нова кола малко хора гледат за следи от течове, ама виенето всеки би го чул.

Почне ли да вие ,вече е късно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почне ли да вие ,вече е късно

Виеше леко,но аз явно бях доста заслепен от емоцията ,че най-после се сдобих със Скаут и не  обърнах внимание.Всъщност ако трябва да съм точен чух виенето,което беше слабодоловимо и въпреки и попитах предния собственик за него.Човека ми отговори ,че така си виела откакто я изкарал нова от шоурума :blush: .Е днес мога да се похваля ,че изкарах голям късмет и намерих раздатката най-после след 10 дневно търсене.Как се е изгубило маслото и аз не знам.Че нямаше следи от течове нямаше.Как е останало и въобще имало ли е ,и сменяно ли е някога никой не знае.Аз изтеглих късата клечка да се прецака колата в моите ръце.Е сега смятам да сменям всички масла на точнаите интервали и периоди за да с епредпазя от това за в бъдеще.Така ,че колеги гледайте си колите за течове на всяко вдигане на подемника и се ослушвайте за виене!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не друго поне в задния диференциал открихме масло и изтече около 1литър ,което ме успокой ,че поне там е имало такова.Ще спомена  също ,че то беше доста почерняло и имам странното усещане ,че не беше въобще пипано от излизането на колата от завода.Не знам как ги обслужват и сменят ли го въобще и тн.,но съм склонен да вярвам ,че колегата joro-120L е прав и освен двигателното другите масла и течности не се пипат въобще в сервизите,а само се пише в сервизната книжка ,че е направена манипулацията.Дано не съм прав!По нататък може да кача снимки на самата дефектирала раздатъчна кутия.Вътре де що има зъбни колела бяха посинели и беше пълно със метални стружки и парчета,а единия фланец се беше спукал радиално.Абе грозна картинка,която не пожелавам на никого!Друг доста неприятен факт е,че раздатка се намира много трудно ,а в ЕТ чисто нова върви само заедно със скоростната кутия и цената и е 10к лв,че и отгоре :BangHead:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко звучи, като "Един познат, дето леля му, е стринка на балдъзата, на братовчеда на чичо ми.....", но все пак, споделям думите на автомеханик от ЕТ-София, чието име запазвам в тайна, по обясними причини!

Повода беше, поредното обслужване на Съби, преди около два месеца - "Няма начин, шанс, опит или каквото и да ти хрумне на акъла, и да не ти сменим маслата, филтрите и прочие..."!

Хората работят съвестно и са коректни!

Похвалих ги в "Бял списък", ще го направя отново, при следваща интервенция по автомобила, стига да съм отново доволен.

Ако не, ще ги "нахраня", както аз си знам - не дължа отчет на никой!

Нямам представа, Жоро /120 L/, от какво съди така за тях, но поне за София - греши.

Иво - Белята, също не им е фен, ама нищо от което се притеснява, не ми се е случило...

Ценете хората, и им отдавайте дължимото - те ще ви отговорят със същото!

Поздрави на всички, бъдете позитивни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре, никъде не пише за сервиз. Коментирам това, което чета.

Не говоря за смяна на масла и обслужвания. За обслужване ли го смяташ вдигането на щеката и проверка нивото на маслото в двигателя? Ама там всеки знае и си проверява и като види, че пада, изпада в ужас.

А долу кой ще провери? И там има масла. И няма начин да не пише в някоя инструкция, че периодично трябва да се проверяват. Но собственика на колата може и да не знае, че се проверяват. Някои не знаят че има и контролни пробки. Не са и длъжни. Затова идва на преден план сервиза.

Говоря за Контрол на нивото на маслото в трансмисията. Т.е ако има загуби да се хващат навреме. Не за смяната му. А то се сменя на 100 000км. Не може само от смяна на смяна да се види какво ще изтече - в случая на колегата - нищо.

Нищо не пречи механиците да проверят нивото на маслата в трансмисията при смяна на маслото в двигателя. То поне се сменя на по-малък интервал. Ей така - инициатива да проявят и заинтересованост към клиента, или съзнание, ако щеш. Дори и безплатно. Една пробка има да се развие. Ще им отнеме 1/една/ минута. Това ми е мисълта. Не обвинявам конкретен сервиз.

 

п.п. стигам до извода, че си чел отгоре моите мнения.

 

колегата малко ме е поукрасил, може би затова си подведен. Не съм казал такова нещо :)

....но съм склонен да вярвам ,че колегата joro-120L е прав и освен двигателното другите масла и течности не се пипат въобще в сервизите, а само се пише в сервизната книжка ,че е направена манипулацията.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа в темата... Относно сервизите. Не им вярвайте, има си маслари най-сигурно е там и САМ да си сипеш маслото, което САМ си си купил! Всичко друго е на риск(да не говорим за наливното от варели, които не се мият и не знаеш от дъното или от кой точно варел са сипали, а тези им лейки в който го пресипват, ако ги видите в какво състояние са)... Вяра дори и в най-реномирания сервиз нямам! Много ги блазнят разни майсторчета 2,3,5 литра от тази скъпоценна течност! Ще кажеш, че е златна.

пс. Следя темата с интерес, предстой ми отново смяна - смениха ми маслата и на скорости и халдекс преди 2-3мес в "оторизирания сервиз" и сега вместо да хвърлям боб, ще отида да си ги сменя САМ, да не стане като с двигателното ми, (не)сменено по същото време и на същото место(факт)! 

 

Все си мисля, че някой трябва да направи едно ръководство със снимки за смяна на тия консумативи и да я качим във форума. Може и аз да съм ;)

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте колеги!След като прочетох темата реших и аз да си проверявам маслата на колата която е Шкода Октавиа 1,9 тди,4*4,2008 година.Никъде не множах да открия пробка за ниво в раздатъчната кутия.Ако може някой да помогне!

Между другото колата има едно нискочестото бучене,не много силно като от лагер което се появява и изчезва в зависимост от скороста.Чува се отпред -ляво.Смених лагер-главина ,предния звук изчезна,но го има пак подобен и при друга вече скорост.Вече се чудя това нормално ли е за тази кола ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих за обслужване на Халдекс в Еуратек. Имат сега 20% отстъпка и цената е доста добра, поне за Окатавия 1 - не знам колко точно струва, защото платих заедно с разни други дреболии.

 

Аз още не съм се навирал да гледам много под колата, но във въпросната 'раздатка' отделно ли се налива/източва маслото или е на едно със скоростната кутия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм 100% сигурен,но като загледах отдолу ми се струва че са с отделни масла.Аз така и не намерих пробка за наливане и ниво колкото и да се заничах.Видях само  пробка за източване .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Не съм 100% сигурен,но като загледах отдолу ми се струва че са с отделни масла.Аз така и не намерих пробка за наливане и ниво колкото и да се заничах.Видях само  пробка за източване .

Да, има отделно масло за раздатката и се сменя и то! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.