Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Felicia 1,6 MPI форсира на празен ход


optimist

Recommended Posts

Здравейте,Проблемът ми е следния.Колата пали нормално,но след около 2 секунди се форсира като стрелката за оборотите отива до червената зона, връща се малко и отново отива до червеното и така докато изключа.Погледнах дроселната, клапа тя е затворена и не помръдва.Означава ли това, че поема въздух от друго място и изобщо къде може да е причината.Проблемът ми се получи след тръскане при преминаване през дупки по пътя.Системата на управление на двигателя е MPI Magnety Marely.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж от дросела до кутията за въздушния филтър има един маркуч в единия край да не се е извадил или някъде да е пробит. Извади едната клема на акумулатора за 5 минути нещо компютъра да не се е побъркал, пробвай педала на газта натисни го 2,3 пъти. Огледай хубаво под капака всичко ли си е на мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята кола няма такъв маркуч.Пробвал съм с изключване на акумулатора - няма ефект.Свалил съм въздуховода от дросела и гледах дроселната клапа по време на форсирането - не помръдва.Нямам обходен клапан за празния ход.

Фелиция 1.6 МPI, мисля, че стъпковия двигател управлява директно дроселната клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютърна диагностика - закачат те и ти казват какви грешки ти дава компютъра. Ако е дросела или стъпковия мотор ще си пише

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервиз шкода в Стара Загора компютърния диагностик е в отпуск до понеделник, та си помислих, не мога ли дотогава с нещо да си помогна? Но ако не успея сигурно ще отида.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервиз шкода в Стара Загора компютърния диагностик е в отпуск до понеделник, та си помислих, не мога ли дотогава с нещо да си помогна? Но ако не успея сигурно ще отида.

 

Обърни се към lent от форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че поема въздух от друго място и изобщо къде може да е причината
може

трябва да е след клапата

гарнитура всмук.колектор...огледайте

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

Ходих на диагностика в сервиз "Шкода",където в заключение ми казаха: дросела не се управлява и трябва да се смени, да се сменят свещите и кабелите към тях, за да се продължи по-нататък.За смяната на свещите причината била, че след работа около 20 сек. оборотите падат около 2000,3000, но се чуват гърмежи.Пробвах и аз и действително това се потвърди(преди не смеех да оставя двигателя да работи на максимални обороти толкова дълго), но може ли това да се случи при едно тръскане в дупка като преди това всичко си работеше нормално?Струва ми се твърде голям разход, за да продължат проверката по-нататък.Ако някой има други идеи - готов съм да ги приема с благодарност.На първо време вероятно ще сваля и смукателния колектор за да го разгледам, дали няма счупване(той е пластмасов).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай всички датчици около двигателя. Виж и напръскай с контактен спрей навсякъде! Огледай за нещо счупено около мотора. Да не би някакви колектори да смучат (или изпускат) отнякъде!? Огледай хубаво, преди да дадеш толкова много пари за всичко накуп. Освен, ако парите не ги дава друг де! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си свещите и кабелите - не са толкова голям разход. Потърси си дросел втора ръка и преди да го плащаш го пробвай на колата - ако пак е същото, няма за какво да се набутваш.

Като ориентир - нова дроселова клапа за 1,6 е 315лв. (цената е от днес) ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом дросела е затворен значи след неего има някакъв проблем слишайте какво ви казва Самуил (bega4kata). Смуче ти от някъде въздух инъче как ще се форсира толкова при затворен дросел ? Почни да разглобяваш. Провери гарнитурата под дросела и на смулателния колектор.Запали колата и погледни дросела при работещ двигател дали е затворен. Пък щом имаш и гърмежи не е казано че е от свещите. При спукан смукателен колектор или проблем с гарнитурата му пак се чуват детонации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих от къде засмуква въздух. От лявата страна на смукателния колектор под щуцера за маркуча към вакумния усилвател за спирачките има някакъв отвор с диаметър 24mm, който е бил затапен с нещо, което е паднало.Мястото е много трудно достъпно и разглобявам кожуха на вентилатора за да открия по-свободен достъп.Ако някой има идея или може да провери на своята Шкода с какво е бил запушен този отвор, моля да помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ура! Оправих си колата.Запуших отвора, като си направих клапан тип "кихалка" с пружина отвътре и сега всичко работи нормално. Оборотите на празен ход са около 750. Обаче оставам с горчивото усещане, че съм дал грешни 50 лв. на сервиза "Шкода" в Стара Загора за диагностиката на двигателя. От там ми отговориха да сменя свещи,кабели и дроселен блок (на обща цена около 400 лв.) за да продължат на следваща стъпка. Нищо от това не се оказа вярно. Аз от двигатели не разбирам много, но с електроника и тестове съм на ТИ, и си мисля,че или не са правили диагностика, или диагностикът им не е читав. Благодаря на всички участници за съдействието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

750 оборота не са ли ти малко ниско - като загрее има опасност да ти светне датчика за маслото. Доколкото си спомням 1,6 искаше около 850-900. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чавдареее , заминавай да четеш мойто момче ... за 5-ти няма да се класирам , ма на срещата след 5-ти ще те изпитвам :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.