Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на скоростна кутия - имам нужда от съвети.


dido99bg

Recommended Posts

Здравейте,

От 4-5 години съм собственик на Шкода 120Л. Много пъти съм чел форума и благодарение на това съм правил множество успешни ремонти.

Преди 2 години сложих 5 степенна скоростна кутия на 120-ката. Понеже напоследък е много шумна и дори трака на свободна, реших да я отворя и да сменя синхронизатори и лагери.

 

В момента големия проблем е как се свалят лагерите на двигателния вал. Единия го свалих със скоба, но другия който е плътно до зъбното колело на 4-та предавка не успях. Не намерих начин да го хвана със скобата. Успях обаче да го счупя и сега нямам идея как да извадя пръстена който е основата на лагера.

 

И още нещо, за 3-ти път свалям скоростна кутия, но за пръв път виждам толкова износени камъни на полуоската /тия които влизат в диференциала/. И на двата камъка има износване под ъгъл и в единия край липсва 1-2 мм от метала. Износването е само отдясно . Това може ли да е от проблем в диференциала? Там на пръв поглед всичко изглежда нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не можеш да намериш нови камъни, можеш да завъртиш тези на 180 градуса, така че неизносената им част да е по посока на движението на полувала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износени са само камъните на дясната полуоска, и двата. На лявата няма проблеми.

 

Когато си сменях кутията си бях купил един или 2 нови камъка. Не знам дали са били читави - метала изглеждаше различно някак си по-светъл и матов. После намерих в купищата части още 3-4, така че камъни има.

 

Колкото до кутията, не мисля да я сменям. Помня как бях отворил форума и по описанието в една тема си разглобих и изчистих карбуратора. Това беше първото ми пипане на карбуратор. А най-щастливия ми момент за последните няколко години беше когато двигателя на шкодата запали след смяна на риза, сегменти и основни лагери.

Това ще е кутията, защото знам какво е състоянието и, и какво ще сменя. Ако взема друга, най-малко ще плаче за синхронизатори и ще дам може би повече пари отколкото за ремонта.

 

Но в момента основния проблем остава как да сваля остатъка от лагера от вала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги износените камъни за които ставаше въпрос. Тези здравите са новите които съм купувал.

 

Има една хипотеза, че не са се смазвали и са се износили от триенето. Като се замисля, ми се вижда вероятна. Като източвах маслото изтече малко, а аз да си призная предния път налях колкото трябва и не съм проверявал за нивото на маслото в кутията след това. :oops:

post-2979-138453457119_thumb.png

post-2979-138453457122_thumb.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

брат, вчера преди сън се зачетох в книгата за 120, викам си скучно четиво, знам я на изуст, ще ме приспи, и там пише " че има специални отвори за смазване на тея камъни" тоест сетих се че това което ляга върху лагера на касетата на скоростите има една дупка, тя трябва да е винаги най - отгоре,ако си представиш тая планка която държи дистанционните пръстени, като все едно че е кръг, дупката трябва да е на 0 градуса, защото в скоростите има също дупка там, явно през нея минава маслото да смазва камъните. Понякога магазинските гарнитури така са изрязани, че закриват половината дупка, това го имай в предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.