Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Felicia 1.3MPI (1997) не пали


pn3r

Recommended Posts

До последно колата работеше нормално. Вече при завъртане на ключа да крайна позиция не се случва нищо. Чува се само звук от (вероятно) реле от към блока с релета и бушони или от сходна позиция от към двигателния отсег. Колата пали с бутане и работи. Прочетох, че проблема може да се дължи на шалтера в стартера. Има ли лесен вариант да изключа това като причина? Има ли възможност да няма връзка от към ключа към стартера и на това да се дължи? Средна позиция ("контант"), работи.

Идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Има ли лесен вариант да изключа това като причина?....

Дай на късо с някаква отвертка двете шпилки на шалтера и виж дали ще завърти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е опасно за човек, който не го е правил или поне не е гледал как се прави. Ако не си сигурен не го прави.

Доста големи неприятности можеш да си навлечеш...

 

Иначе е вариянт. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Има ли лесен вариант да изключа това като причина?....

Дай на късо с някаква отвертка двете шпилки на шалтера и виж дали ще завърти

 

Предполагам така ще направя същото, което прави и ключа при запалване? И ако развърти да търся проблема по веригата обратно към ключа?

Какво мога да си докарам на главата ако го направя и "нещо" стане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърпаш ръчната и освобождаваш от скорост.

Трябва ти масивна и къса отверка. smile049

 

Не се облягай (подпирай) на двигателя и окъси двете клеми на релето. трябва да си дал на контакт ище разбереш от кое е. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърпаш ръчната и освобождаваш от скорост.

Трябва ти масивна и къса отверка. smile049

 

Не се облягай (подпирай) на двигателя и окъси двете клеми на релето. трябва да си дал на контакт ище разбереш от кое е. :)

 

А прав ли съм, че ключа "укасява" тези две шпилки. Ако е така искам 1во да пробвам да замеря (с разкачен акумулатор) дали при завъртане на ключа веригата затваря към тези две точки. Ако няма верига - да търся проблема към ключа? Просто искам да подходя по най-безопасния метод за автомобила.

В момента нямам поглед, колата ще я видя по-късно. Има ли капак или друго, за което трябва да съобразя преди да достъпя шалтера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакви пречки пред релето. Просто е забито зад радиатора и пред скоростите. Малко е тясно. ЗАтова ти трябва не дълга отверка. :)

 

 

Принципно контактния ключ дава МОСТ между двете шпилки посредством пластина издърпана от ел. магнит. Май много сложно стана...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да замериш дали е от ключа по следния начин.

Отваряш предния капак и вадиш тънкия кабел с кабелна обувка който влиза между двете клеми.

Вземаш мултицета и мериш на контакт дали идват 12-14 волта по кабела. Ако идват, значи ключа е здрав. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам така ще направя същото, което прави и ключа при запалване? И ако развърти да търся проблема по веригата обратно към ключа?

Какво мога да си докарам на главата ако го направя и "нещо" стане?

Нищо няма да си докараш. Само малко искри.

Вътре в шалтера има планка, която окъсява двете шпилки и завърта електромотора.

Шалтера е електромагнитен включвател. Като завъртиш ключа в положение "стартер" се подава плюс на бобинката на включвателя, ако шалтера работи, котвата се издърпва, планката окъсява двете шпилки, бендикса се избутва напред и стартера завърта двигателя. На едната шпилка ти идва директен плюс от акумулатора, а другата шпилка е свързана със статорната намотка на ел. мотора.

С тази проба можеш да разбереш дали ел. мотора е изправен и да локализираш проблема в шалтера или конт. ключ и веригата до него. За да отпаднат или се потвърдят съмненията в контактния ключ, разкачи тънкото кабелче от шалтера, вържи му една пробна лампа и дай ключа в положение "стартер". Ако лампата светне, значи ключа е изправен.

п.п. Би трябвало да са две тънки кабелчета на включвателя. Единия е от контактния ключ. Трябва да разбереш кой е. Аз не знам какъв цвят е. Може и с налучкване.

 

Повтарям някои неща от Патолога, но докато съм писал моя ферман, той е изплющял цели три мнения. Не ми се редактира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повтарям някои неща от Патолога, но докато съм писал моя ферман, той е изплющял цели три мнения.

 

Нали знаеш, че ти си човека. :smt017

 

ПП При фелата има само един малък кабел. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързата помощ!

Проблема се оказа далеч по-елементарен - глездото, в което стои патронника на ключа се е разбило / изпуска и превърта до степен в която "стартер" позицията е недостъпна. С ловка хватка през слота за радиото положението беше закрепено, но най-вероятно за кратко.

Като гледам ще се наложи разглабяне на таблото и поне на пръв поглед изглежда, че е от 2 кори - горната върху долната (в долната е слота на ключа...). Съвети как да стигна до там с най-малко демонтаж? За смяна е и лампата на късите (каква е), та май ще трябва всичко да падне.

До като мерех вериги и напрежения, видях и скъсан кабел на (може би) датчик. Клемата е с жълт и черен проводник (черния е скъсан). Излизат от снопа на захранването на релето за стартера. Как се сваля клемата?

post-13100-138453458434_thumb.jpg

post-13100-138453458452_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се вкарвай в приключение да цепиш таблото. Извади само предния панел (на който са бутоните) и таблото с уредите. От там ще видиш патронника, а и ще можеш да си смениш крушките по таблото.

На картинките показвам къде са скрити винтовете на панела.

Ако си с гъвкави пръсти (и/или си мързелив като мен) може и да не сваляш геврека.

Успех :smt017

post-10817-138453458474_thumb.jpg

post-10817-138453458481_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Logrus, пробвах да излъжа панела и да го извадя със сложен волан, но не се получи. Горната кора на волана ми пречи, а не видях начин да я махна без да демонтирам волана. Озадачи ме, че под емблемата не намерих вариант за сваляне, виждам една гайка през процепите, но до там. Как да го махна? Предполагам след това кората ще се плъзне напред и панела с уредите ще изскочи. Какъв тип са крушките за индикаторите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях какво пише в сайта, но там волана е друг (с два бутона за клаксона). Този при мен е с централен бутон, който е и емблемата (голяма в центъра).

Има 3 крачета, които са пречка (на доланата част на панела с уредите), но не съм го напъвал странично (предполагам наляво ще поддаде повече).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като разкачиш панела, откачи таблото от него и извади само него - дупката е достатъчно голяма и без да вадиш навън и самия панел. Като разкачиш таблото бъркаш покрай него - от ляво откачаш жилото на километража, а от дясно има два куплунга. Вади се с въртене (докато нацелиш откъде ще мине), малко търпение, доста псуване :lol: .

Крушките са два вида - с пластмасови "гайки" отзад. Едните са с къса, а другите с дълга гайка (не мога да ти кажа точен модел или номер). Не си спомням на кои светлини каква е, защото аз сменях 7-8 и то от двата вида. в София ги купих по 2лв. бройката (за ориентир).

 

П.П. А от къде си? Ако знаем тази подробност, ще можем да те насочим към някой, който да ти удари едно рамо при нужда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.