Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странен звук при маневриране


edinichensluchai

Recommended Posts

Здравейте на всички. Поради факта, че другата кола в домакинството има проблеми с рейката, почнах си внушавам и самонавивам, че май и Октавията има такъв проблем и заради това бих искал да чуя и вашето мнение дали е рейката и какъв друго може да бъде. Става дума за следните симптоми които забелязвам при изкарване от гаража или при маневриране за паркиране: При излизане от гаража поради архитектурата на сграда трябва да навия пълен ляв, да изляза от самият гараж, да спра и върна назад около 5 метра за да изправя автомобила и да взема още един ляв завой и да излезна от самото подземие. Един вид трябва да направя 180 градусов завой на две части, ако мога да се изразя така. Проблема който наблюдавам е, че при връщането на заден, се чува едно пукане отпред някъде като това пукане наподобява прищракване на пружина и е придружено със съвсем, ама съвсем лека вибрация във волана (това за вибрацията мога и да си го внушавам сам). Обикновено се чуват две пуквания - едно от ляво и едно от дясно и са еднократни и се получават след като съм включил на задна, минал съм около метър-два назад и волана вече е изправено положение. Няма никаква закономерност в разстоянието което съм изминал назад както и скоростта с която маневрирам за появата на тези пукания. Същото се получава и като паркирам успоредно някъде. Забелязах единствено, че винаги се случва след като съм навивал волана в която е и да е посока, спрял съм, включил съм на задна и съм започнал да навивам на другата посока волана за маневра. След като се чуе това еднократно изпукване (всъщност двукратно – по едно за всяка страна), вече няма никакво значение колко въртя волана наляво и надясно, звука не се повтаря. Също така забелязах, че това се случва само като правя маневри с първа – спиране – задна. Ако правя маневра с обратна последователност (задна- спиране- първа) не се чува това пукане.

 

Надявам се, че това дълго описание е достатъчно за разбиращите от вас които могат да ме посъветват какви биха били потенциалните проблеми от едно такова щракане и въобще дали е нещо което да се притеснявам или да си карам смело. За информация колата е на 150,000 км, само аз съм я карал от 1-ви километър и до момента по окачването са сменяни само два тампона на предни носачи и един шарнир на който ми прецакаха резбата при смяната на тампоните. Всеки път като сменям масло ми казват в ЕТ , че всичко е наред по окачването и в допълнение на това на всеки 6 месеца я качвам на канала при един мой познат който има сервиз да я погледне за окачване и ходова част и той също казва, че нищо и няма. По принцип не се притеснявам за такива неща, но след като видях колко струва ремонт на рейка на другата кола ( а при нея има съмнения, че не може да се рециклира, и е възможно да трябва нова рейка) малко се стреснах .А пък и след като се зачетох в интернет, реших, че ако това е някаква индикация за потенциален проблем който може да отстраня сега срещу ХХ- ХХХ лв. вместо ХХХХ лв. в бъдеще неопределно реших да попитам. Знам, че така по писание е малко трудно да се даде диагноза, но, ако запознатите от вас са се сблъсквали с нещо подобно все пак си струва да се пита. Просто следващите два месеца няма да имам никакво време да я карам в сервиз, още повече да я оставям там и аз самият да остана без кола, и ако наистина това е дребен кусур което описвам, ще сте ми спестили много време и неудобства. По план тази кола би трябвало да ми служи вярно още около 30,000 км и покрай коледните промоции на ЕТ през 2014 г. ще бъде заменена от един фейслифтов Суперб, така че ако е нещо дребно и би изкарало тези км /години които съм и предвидил бих си я карал така, но не искам и да я занемарявам и да поставям под въпрос сигурността си, както и това, че следващият и купувач да ме псува, че от мързел,нехайство или стиснатост съм допуснал един дребен проблем да прерасне в голям такъв за него.

 

Мерси предварително и с пожелание за лек и слънчев ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уточняващ въпрос - ако седиш на място и само въртиш волана между пълен ляв и пълен десен това щракане/пукане го няма, правилно ли съм разбрал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уточняващ въпрос - ако седиш на място и само въртиш волана между пълен ляв и пълен десен това щракане/пукане го няма, правилно ли съм разбрал?

Да си призная честно, сега така като ме попита, никога не съм пробвал да въртя на място и да видя резултата и ще пробвам като излизам след малко....Ама както казах, пукането се появява като тръгна вече назад и колата е минала някакво разстояние, така че, предполагам на място няма да има нищо, но ще пробвам и ще пиша допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! След зададеният от колегата уместен въпрос за това дали това прщракване го има при въртене на волана на място, мога да кажа, че не се наблюдава такова....появява се само при движение назад на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имах същият проблем преди около половин година.При мен се чуваше повече при навиване на ляв волан и паркиране на заден.Ходих на майстор прегледа колата и каза че всичко е наред. След известно време звука изчезна,и оттогава не съм го чувал.Все пак добре е да ти погледнат хидравликата.Виж ако трябва да се долее хидравлична течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с колегата, че колата трябва да се види от специалист, но по това описание според мен проблема не е в хидравликата. Преди двете Шкоди съм карал и доста италиански и френски боклуци, където проблемите в рейката и окачването са ежедневие, но симптомите са много странни (при италианката нямаше нещо, което да не се строши за 4 години и всякакви звуци ми бяха познати). Единственото, което ми хрумва на мен каре - с това пукане след навиване на волан до края и после смяна на посоката - но това е много далечна стрелба! Такива проблеми по описание трудно се диагностицират. Дори и с каране не винаги се получава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да я закараш и в ЕТ щом там са я поддържали...Звучи незначително,но колегата по-нагоре ти е казал от форума трудна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на отговорилите колеги, след като прочетох вашите мнения, навярно този шум е нещо дребно или е в много начален стадии, та се успокоих малко и след около два месеца като имам време, ще я закарам на майстор да я погледне..... днеска сутринта като излизах от гаража, за пръв път не ми направи този проблем, та и аз вече не знам какво да кажа...важното е, че ме вози където поискам и ме слуша.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, може да бъде от много неща, но най-вероятно е нещо не значително. Отностно хидравликата ако е рейка, дали сега ще я закараш да я сменят/рециклират или по-късно надали ще има разлика в цената чак до няколко нули в сумата, защото работата е една и съща почти. А казвайки, че може да са много работи при мен на Оки 1, лятото ми се получаваше едно странно пукане при навиване на която и да е посока и имах съмнение в пластмасите. Един ден имах време разглобих пластмасите под волана и установих, че спря пукането. Като я сглобих пак го имаше, така и не разбрах коя пластмаса точно пука, знам че не може да прецака нищо и съм спокоен и карам така. Понякога пука понякога не. Тъй че не смятам че е нещо страшно. Както колегите казаха ако е каре то пука в завой при напълно навит волан и не пука еднократно, а като на обороти. Ако е рейка или ще ти натежи волана или ще губи течност, или ще прояви още някакъв симптом. Ако имаш време най-добре мини през твоя познат със сервиза да направи едно кръгче и да ти каже.

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия ,,проблем",като изкарвам колата от гаража ,след около 1 метър движение на зад се чува леко пукане и после няма проблем,мисля си че е от саединитела,защото и на пред като тръгвам по рязко някои път пак се чува,като че ли е от пружините на феродовия диск s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка закарах колата на майстор, огледа я на дълго и обстойно, смени два тампона на предните носачи, че били "тръгнали" и не откри нищо друго притеснително по колата. Иначе колата си пука още при тези маневри, ама мисля да си я карам така, пък Юни като дойде ред за маслото в ЕТ и там ще си кажат мнението.

Ако модератора иска да заключва темата, и мерси на всички отговорили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.