Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Лагери на колянов вал


maxrpm

Recommended Posts

Кажете ремонтните размери на вала за нормален, първи, втори и трети ремонт.

 

Друг въпрос - Има ли по - цивилизован начин да разбера дали два вала са един размер, освен с шублер?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за чий колянов вал иде реч? По-цивилизования начин е с микрометър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за моя , фелициевия ми мотор ще е с вал от преди 1998, защото след това става непригоден за нуждите ми. И искам да разбера дали са един и същи ремонт. Какви са рамките на отклонение м/ду ремонтните размери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moмчета, открих топлата вода. Евала за което на майстор Киро от Лозенец

По негов спомен нормален размер основни 55мм, биелни 45мм, всеки ремонт е 0,25мм. Евала!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега си открил само хладката вода: ном. размер на основни шийки - 59.971 ~ 59.990 ; Iрем. - 59.721 ~ 59.740; IIрем. - 59.471 ~ 59.490; IIIрем. - 59.221 ~ 59.240мм. Ном. размер на биелните шийки - 45мм. Iрем. - 44.75; IIрем. - 44.50; IIIрем. 44.25 . smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

За да не отварям нова тема за същия мотор, ще ви попитам тук.

Коя марка гумички за клапаните купуваме и какво ще стане на теория, ако не ги сменя и се скъсат на път?

Колко е средната цена на шлайфа на алуминиева глава ? (в частност ако някой знае цените на Таня, от орландовци)

Колко върви стартер за фаворит втора ръка в форума?

Има ли нещо друго важно в един Pierburg освен ускорителната помпа и гумената подложка, за да знам, че няма да тече бензин от него?

Какъв е момента на затягане на голямите болтове на главата?

Какъв е момента на затягане на черупките на основните и биелните лагери?

 

Мале колко много се насъбра ... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Мишо от Симеоново ми ги сменява и колата СПРЯ да харчи масло, ауспухът се изчисти. На път да се скъсат...малко трудна работа, ще познаеш че са се скъсали по белия дим зад колата. Но по-скоро това няма да се случи.

2.......

3. 50 лв. http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=31231&start=0

4. Обогатителя. Онова нещо, дето на мен Гената, а на Кранкенщайн - аз му турих гарнитурка от касова бележка.

5........

6........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mишо, ок този стартер е редукторен на мен ми става само обикновен, предполагам за 30 -35 ще се намери като започна да търся

 

А икономайзера ще сменя обаче с нов. Ангел от магазин Шкода каза, че отговаря за малките обороти, а аз толкова съм се напатил с Ikov -a, че 18лв ще дам само и само да ги има :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болтове на главата - 1во минаване със 17-20 Нм

2ро минаване - дозатягане на 90 градуса.

3то минаване - дозатягане на 90 градуса.

Болтове на капаците на основните лагери - 75 Нм

Гайки на капаците на биелите - 40 Нм

Болтове за затягане на маховика - нови с херметик - 1во - 30Нм

2ро - дозатягане на90 гр.

Това са данни за двигател на Фелиция 1.3л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, за лагерите много хубаво, но тези 90 градуса какво значи? Като затегна с 20нм после затягам още 1/4 оборот ли, как? Алуминиева глава не се дозатяга след пробег. Значи затягам ги веднъж на 1/4 после веднага ги минавам пак на 1/4 и после пак на 1/4 ли ?

 

Друго питане, как се монтират дистанционните пръстени на коляновия вал, тези прорези за мазане, от към блока ли са или откъм вала?

 

Болтовете на маховика много ме плаши, че вече нямат законтряща пластина. Оригинално ли е така или не? За тях мисля че 55-60нм са достатъчни, но дали пък няма да се развият :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-5254-138453466004_thumb.jpgБолтовете на главата се обикалят 3 пъти - 20Нм - 90гр. - 90гр. Белите хора си имат скала с градуси прикрепена към удължител за гедоре 1/2". Иначе си правиш нещо такова. За маховика пише херметик(син Холтц против саморазвиване).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтаж на колянов вал :mrgreen: !post-5254-138453466035_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, евала! Kaто ги стягам ще си направя тая скала и ще напиша за отделните стягания колко Нм са, така ще е по лесно и за мен и за всички ;) Ще ползвам ключ с стрелка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашко , тез ключове са изключително неточни , така че по-добре не пиши ... има си схема във всяка една от книгите , която е лсено изпълнима и достатъчно добре обяснена - 2 kg + 2 пъти по 90 градуса (или както ти му казваш 1/4) ... какво те интересува колко килограма ще достигнеш ... прилагал съм я няколко пъти и нито съм късал болтове , нито съм повличал резби .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да се занимавам с градуси и глупости, картони и т.н. Ако знаеш колко Нм. са, е много по - лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е сложното да сложиш ключа по дължината на двигателя и да го изтеглиш до напречно положение ?

 

П.П. Мога да ти кажа колко килограма не са - на първите 90 гр. настройвам ключа на 80 Nm и не щрака , а на второто 140 Nm и пак не щрака .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, че няма да щракне. Чугуна се затяга на 55, аз го затягам винаги на 65 за по - голяма сигурност, попринцип мога да направя това което казваш, но си обичам да си знам точно цифрите, затова ще си ги запиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ок, сложих вала, свалих главата, но 4 та риза беше леко пропаднала спрямо 1 2 и 3. Свалих РБС комплект. Сега въпроса е как да избера правилните медни подложни пръстени ? Koлко трябва да стърчи ризата над блока?

 

Като сложа на 4 та риза 2 пръстена, всякаш е ок, но навсякъде има само по 1 пръстен?

 

Ще ми трябва и скоба за сегменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормалното показване на ризите над блока е 0.07~0.13мм. Максималната разлика между които и да е две ризи трябва да е не повече от 0.04мм. :-k Само не ми е много ясно защо питаш, а след това усилено търсиш нов начин за стопляне на водата smile150 !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, ремонт на двигател не се прави на око! Има си допуски, изисквания... Не че и иначе не става. Става ... ама след това пак ще четем теми, как спортните коли се чупели smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих в магазина има 0.04, 0.08, 0.14. Мисля да взема 0.08 и 0.14. Не ми се искаше да ги вадя, но нямаше как smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.