Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигател 1.4 16v 101 HP vs. Двигател 1.4 16v 86 HP?


roodnb

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Искам да питам каква е разликата между тези два двигателя. Доколкото знам и двата са 1.4 МПИ 16 клапана. Защо единия е 86 коня а другия е 101. Видях че на 1.4 86 к хода на буталото е по дълго. дали това е причината? И има ли начин този с 86 к да се направи 101?

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принционо 1,4 101к.с. и 1,4 75к.с. са едно поколение двигатели. После се появява 1,4 86к.с, който е по-нов и според мен по-добър двигател. Принципно може да се направи чип тунинг и двигателя да стане от 86к.с. към 97к.с.

Справка тук: http://www.digitaltuning.bg/tuning/skod ... -16v-86-cv

Като цяло според мен няма смисъл да се прави каквото и да е по двигателя. По-добър от 101 к.с. защото имам по-висок въртящ момент на по ниски обороти и максималната мощност също е при по-ниски обороти. 86 к.с. е по-икономичен. Ако ти се дават излишни пари има много начини да се направи по-пъргав и да се пипне тук-там. Не си спомням но в една тема коментирахме възможности като: Генерация, ЕГР, Чип, Филтър (въздушен), по-дебитни дюзи и помпа и т.н... Но това не е двигател, който да си заслужава инвестицията според мен. Виж в раздела Проекти - дизелите са далеч по-добри за силов тунинг и при тях има смисъл, защото спокойно от 1,9TDI 101/130к.с. може да докараш до към 160-200к.с.

 

Справка за двигателите на VW 1,4

1.4 R4 16v 55-74kW

identification
   parts code prefix: 036
engine displacement & engine configuration
   1,390 cubic centimetres (84.8 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 76.5 by 75.6 millimetres (3.01 in × 2.98 in), stroke ratio: 1.01:1 - 'square engine', 347.5 cc per cylinder, compression ratio: 10.5:1
cylinder block & crankcase
   cast aluminium alloy; five main bearings, die-forged steel crankshaft
cylinder head & valvetrain
   cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 16 valves total, double overhead camshaft (DOHC)
fuel system
   multi-point electronic indirect fuel injection with four intake manifold-sited fuel injectors
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
   55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,000 rpm; 128 newton metres (94 lbf·ft) @ 3,300 rpm — AHW, AXP, AKQ, APE, AUA, BCA, BBY, BKY
   59 kilowatts (80 PS; 79 bhp) @ 5,000 rpm; 132 newton metres (97 lbf·ft) @ 3,800 rpm — BUD, CGGA
   63 kilowatts (86 PS; 84 bhp) @ 5,000 rpm; 132 newton metres (97 lbf·ft) @ 3,800 rpm —BXW, CGGB
   74 kilowatts (101 PS; 99 bhp) @ 6,000 rpm; 126 newton metres (93 lbf·ft) @ 4,400 rpm — AFH, AFK, AUB, BBZ (discontinued)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.