Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

До "shaft" - Не знам как е при "Superb"-ите за 100.000 Лева, но при 4-ри годишен, далеч по-евтин от споменатата с илюстративна цел сума, имах проблем с "N1"-то. След като Помолих Господин Началника на Каналите в "КАТ"-София, да напише писмено и да се подпише под написаното, че не признава Оригинален Документ на "TUV" - о каква изненада - взе, че го призна..

 

Абсолютно. Все трябва с добра дума, пистолет и псувня на уста да се върши работа! 

 

Когато купувахме Фабията, я купихме чисто нова от ЕТ на лизинг, като тя беше натоварена и пътуваше към България за Благоевград. Беше поръчана от някаква фирма, но междувременно фирмата се беше отказала и я дръпнахме от Благоевград към София. До тук добре.

 

Когато се стигна до трибуквените... почнаха да ни опъват, както им дойде... Стигна се до там, да поискаме сертификатите на колата, които се издават от завода, че колата от там е излязла N1 с това си оборудване (стандартна кола на която й липсва средното място отзад /няма трети подглавник и колан/ - тоест е 3+1 места). Регистрирана си беше N1 в КАТ вече, защото е на лизинг и т.н. Почнаха едни мъки, отказваха ни два пъти и накрая, когато се смениха инспекторите и новите поискаха да им докараме колата лично да я видят и т.н. - стана забавно! Питахме ги капацитети ли са в автомобилостроенето, колко точно години имат опит в изработката на коли, за да решават коя е N1 и коя не е... въпреки, че има издадени европейски сертификати, сертификати за съответствие, въпреки, че има валидна регистрация в КАТ като N1-товарна и т.н. Почнаха да ни обясняват, че трябвало задните седалки да ги няма по принцип, да сме монтирали решетка и т.н., наше задължение било, което не го пишеше абсолютно никъде като изискване за N1 според адвоката ни!  Адвокатът ни се намеси и всичко мина без проблеми. 

 

При последващи разговори с ЕТ относно това нещо, хората ни казаха, че всякакви Супърби L&K N1, 280 коня и т.н. си минават навсякъде без проблеми и без да им искат сертификатите от завода... Та такива изпълнения :) Никога не скучаеш в Схемистан. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем с каналите на КАТ.

Купих новата си колата от друг град. Редовно регистрирана преди година, с номера, малък и голям талон, застраховки, преглед и т.н. - абсолютно редовна.

На големия талон обаче при номер на двигател пише - не се чете. Така са я регистрирали в КАТ РУСЕ.

 

На каналите в КАТ София (в ранния следобед) обаче инспектора вика: тука има номер трябва да ги впишем - аз: добре, пишете

- инспектора, ама не го виждам добре (не се чете) - аз: напишете тогава "не се чете"

- инспектора: ама не може така, щом има номер, трябва да се напише  - аз: добре, напишете го - инспектора: ама не мога да го прочета(?!?)

- аз: ами нали затова в Русе са написали  "не се чете"

- инспектора: а, не - там ги е домързяло (разбирай - и мене ме мързи ама ако бутнеш някой лев ще се разберем)

- аз: вече леко афектиран от играта на пинг понг с инспектора - добре, какви са вариантите ?

- инспектора: отиваш на магазина отсреща, купуваш обезмаслител, пръскаш където е номера на мотора под онзи маркуч и след половин час като се разкисне мръсотията - ще го прочетем

- аз: добре, като го прочетем го вписваме номера  и всичко е готово, нали така

- инспектора: ааа, не, аз трябва да го сравня с нещо този номер. Може двигателя да е сменен. Трябва служебна бележка от представителството на марката, с какъв  номер на мотора е излязла колата от завода за да сравним.

- аз :(  - (леко почва да ми прилошава и се радвам че не разполагам с огнестрелно оръжие) обаждам се на брат ми и го моля да провери издава ли се такава бележка и колко време отнема. След 30 мин показвам снимка на бележката на телефона си. Бележката е издадена и пътува към мен. Отговор: донесете ми я на хартия. След 40мин разполагам с бележката и я нося на господин гладния принципен инспектор и му я показвам. Междувременно съм купил обезмаслител и съм пръскал, някъде на сляпо там дето уж е номера на мотора.

- инспектора - ами пак не се вижда хубаво ама последните 2-3 цифри съвпадат, значи всичко е наред (кисела физиономия - не му мина номера, не е достигнат дневния таргет за допълнително финансиране)

 

Прикрепя служебната бележка към документите на колата и отивам за номера.

 

Междувременно на съседния канал минават коли без светлини, една изгасна и не можаха да я запалят, изкараха я на бутане. Влизат и излизат някакви тотални бараки и минават за 10 минути. На мен ми отнема 2 часа само канала - документите и опашките отделно. Докато мина моята кола на канал номер 7 - на другите канали минаха по 10 коли. Каква е ефективността на канал номер 7 според вас? Колата преди мен стоя също 45 мин преди да мине. Сигурно и на него  нещо не е могъл да прочете инспектора. 

 

В цялото това приключени е се забърках защото не ми се даваха едни 60-80-100лв на "посредник", който да ми регистрира (прекара документите) колата за 15 мин. Просто колата беше редовна, имах всички документи и не исках да храня сивия сектор. Вместо за 1час, понеже беше супер спокойно и почти нямаше опашка за регистрация, на мен ми отне половин ден, малко нерви и разговори на високо интелектуално равнище.

 

Да ама в СХЕМИСТАН, "нормалните не оцеляват". Още 1990 година го изпя Васко "теслата".

Без връзки, познати и почерпка нищо не става...

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото ми се случи и на мен, но с разликата, че колата беше нов внос, с транзитни номера и т.н. :) Може да е бил същия тъпак, мен ме накара да търкам номера на двигателя с една четка за зъби, която беше супер унищожена... и накрая след 40 мин "не го виждам, ама е тоя", защото се ядосах и му казах да си го търка, ако иска. :) После разбрах, че можело да му го кажа от самото начало и да си седя отстрани. 

 

И при мен една барака почна да пуши, да смърди... изкараха я на бутане, защото на каналите стана лисичарник! Другата не успя да запали и нея я избутаха... Дойде трети с налепено фолио по стопове, фарове, стъклата... абе навсякъде - гледаха го, накараха го да го сваля, бутна някакви пари след 30мин разправии и "опити да го свали" /гледаше го отблизо и казваше "не става, не може"/, защото дойдоха 3-4-ма да му гледат колата и всеки му казваше "сваляй го"... и си отиде с номер, както си беше налепен с фолиото - затъмнени прозорци, стопове, фарове.  

 

Това е положението - кърлежи, които безпричинно събират парички. ;)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като регистрирам Фабията 2005, взимам я директно от ЕТ на 6 км. и отивам в КАТ. Даже май стоя един ден 100% платена в ЕТ, че КАТ не работеха, а не искахме да я държим без номера, дори и в закрит гараж.

Стигаме до заветните канали, посочвам един стикер на двигателя, както ми посочи човека от ЕТ за сверка на номера на двигателя. Не, това били стикери за митничарите, той щял да намери номера на двигателя. Сигурно ме мота 30 минути на чисто нова и чиста кола за да свери номера със стикера.Каква изненада, номерата съвпадаха...

Сега за БМВто от три канала събраха хора да четат номера на двигателя. Това три ли е, пет ли е...накрая написаха някакъв номер, ама той ли е, не е ли той, ще се разбере по-нататък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото ми се случи и на мен, но с разликата, че колата беше нов внос, с транзитни номера и т.н. :) Може да е бил същия тъпак, мен ме накара да търкам номера на двигателя с една четка за зъби, която беше супер унищожена... и накрая след 40 мин "не го виждам, ама е тоя", защото се ядосах и му казах да си го търка, ако иска. :) После разбрах, че можело да му го кажа от самото начало и да си седя отстрани. 

 

И при мен една барака почна да пуши, да смърди... изкараха я на бутане, защото на каналите стана лисичарник! Другата не успя да запали и нея я избутаха... Дойде трети с налепено фолио по стопове, фарове, стъклата... абе навсякъде - гледаха го, накараха го да го сваля, бутна някакви пари след 30мин разправии и "опити да го свали" /гледаше го отблизо и казваше "не става, не може"/, защото дойдоха 3-4-ма да му гледат колата и всеки му казваше "сваляй го"... и си отиде с номер, както си беше налепен с фолиото - затъмнени прозорци, стопове, фарове.  

 

Това е положението - кърлежи, които безпричинно събират парички. ;)

Значи аз съм сравнително "нов" модел ама съм със стар - класически софтуер (благодарение на родителите ми) и все още вярвам във реда и дисциплината. 

Според мен в ситуация, като моята, си мисля че:

1. трябва  сами да си чистят мотора, да разполагат с обезмаслител, бензин, газ, натриева осова в съответната концентрация и т.н.

2. да си извикат служебна бележка "служебно" от вносителя

3. да ми покажат, че номерата са еднакви/ различни 

и да имат протокол за действие в съответната ситуация, а не да ме кълчат мене да купувам препарати ,чистя, търкам, ходя да се разправям и моля с официален вносител и т.н.

 

Много ме сърбеше езика да му кажа на господин инспектора, че не мърдам колата от канала - или да ме пуска или да ми я конфискуват - ако не е редовна. Ама няма толкова здрави гащи, защото нито разполагам с неограничено време, нито парите, които съм броил за колата съм ги намерил на пътя и точно тази слабост се използва от кърлежчетата.

 

В заключение се сещам, за един виц:

 

Доктор Иванов  си помисли, какво странно нещо е съдбата, докато предписваше по 4 клизми на ден на катаджията, който го беше глобил предния ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "stanley" - Невинен до доказване на противното ;) Щом ТЕ искат Доказателство, какъв е номера на шасито/двигателя - да си търсят Доказателството. НИЕ отиваме, освен с автомобила и с Оригинални Документи. Ако някой в тази Държава може да издаде Неоригинални Документи, то би следвало НИЕ да СМЕ последния Проблем на тази Държава. До няколко дни ще ходя в "КАТ"-София-Окръг обаче, с един близък, да Регистрираме един "Volkswagen Passat 7" като "N1", да видим дали ще имаме проблеми. Днес взех Сертификата от офиса на "TUV" в София..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неизбежната среща на два звяра, 530d и Макса, два спортни автомобила без компромис... 530 ката е 2002ра и прилича на канче, но звука от шестака е уникален и върви почти колкото Макса, но нищо не е по - бързо от една Шкода, все пак е чипосана ! :P

MJN86vs.jpg

Редактирано от PRR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да умрете , споко, ако знаете вии какво гледам по цяла нощ... научих и малко Руски.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-различна тема да захвана - преди форума да смени визията, имаше една много любима за мен тема: "За ракиите, салатите и мезетата" или нещо подобно. Дали още съществува някъде!?! Че идва сезонът на зимнината, а там имаше много сполучливи рецепти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам цяла книга за правене на ракия и вино.
Много е голям файлът, но мога да пратя линк към фтп за сваляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам цяла книга за правене на ракия и вино.

Ракия по книга НЕ се прави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала на колегите,
тя онази тема беше по-скоро "тертиплийска" - кой къде какво е правил, какви мезета, зимнини, салатки, печени прасенца, агънца и така нататъка. За виното и ракията рецепти има много, ама там много мерак и любов трябва.... и да не забравяме добър материал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неизбежната среща на два звяра, 530d и Макса, два спортни автомобила без компромис... 530 ката е 2002ра и прилича на канче, но звука от шестака е уникален и върви почти колкото Макса, но нищо не е по - бързо от една Шкода, все пак е чипосана ! :P

MJN86vs.jpg

Тази сива кошница колко да върви. Тромав баварец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да се оплача и некой да ме напсува.

Отидох да пробвам на колегата новата кола - автоматик.

И държейки чаша кафе обикалям паркинга.

И по -инерция с левия крак набих "съдинител". Мани че сичко стана в кафе ми така се фраснах във волана, че звезди видях.

Добре че бега стоя мирен!

Да се таковам у таковото.

Хубавото е, че ще си тръгна по-рано от работа - да се преобличам :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миии... то затова левия крак, когато сядаш за първи път пред автомата, го свиваш на Г близо до седалката, за да не ти "пречи" :) После вече си свикваш и нямаш зор да го водиш на "съединителя". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да се оплача и некой да ме напсува.

Отидох да пробвам на колегата новата кола - автоматик.

И държейки чаша кафе обикалям паркинга.

И по -инерция с левия крак набих "съдинител". Мани че сичко стана в кафе ми така се фраснах във волана, че звезди видях.

Добре че бега стоя мирен!

Да се таковам у таковото.

Хубавото е, че ще си тръгна по-рано от работа - да се преобличам :)))

Не знам за кафето, но гледах един от старите ми шефове (абсолютен противник на автоматиците) как шофьора му показва как се кара служебния Ягуар, че си беше ударил личната. Шефа потегля в двора, шофьора е до него без колан. В момента в който колата леко ускори оня свали дясната ръка долу за да включи на втора, натисна "съединителя" и си разби носа във волана, а шофьорчето как не мина през стъклото не знам. Направо се беше отпечатал на него - чело и две длани.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сядаш върху левия крак - буквално! Т’ва е най-сигурното! Щото и джама го боли, ама и пътниците също...дори повече :)

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първият ми "сблъсък" с аФтомат беше на приател Хонда Сивик. Даде да я разцъкам и аз си седнах, тръгнах с 30 и ... натиснах "съединителя". Добрата новина беше, че всичко това се разви на макадам и не се размазах брутално. От тогава на автоматик (ах как ги мразя) крачето на стъпенката в ляво и не мърда от там. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха! При мен беше в ЕТ на “тест драйФ“ на Супърб 2 коНби. Маневрирах назад и тръгнах да търся съединителя... Такъв удар се чу, че дилъра побеля и вика “размаза я“. Хахахаха... Казах му “не съм, натиснах съединителя“ и никога вече не ми се е случвало... Карам и двата варианта всеки ден и по-скоро ми се случва да чакам ръчката да сменя сама, и се сещам, че мен ме чака тая работа.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 30 години ръчни скорости, карам вече над година и половина автомат, но все още понякога здраво натискам степенката вляво.
Явно имам хардуерни промени.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.