Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какъв акумулатор да взема за фелиция 1,3 ?


Recommended Posts

здравейте. интересува ме с какви характеристики,т.е  колко ампера трябва да е акумулатора ми за шкода фелиция 1,3 бензин, карбуратор,1995 год. някой да предложи читава марка. благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максимум 55 А се събира като размер , а оригинално е с 44А ... марка кавато ти е по джоба , само не и български .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максимум 55 А се събира като размер , а оригинално е с 44А ... марка кавато ти е по джоба , само не и български .

благодаря за инфото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно може да сложиш  62Ач десен плюс на Искра.Аз съм с такъв и се събира идеално на мястото си.Освен това не се налага да махам разпънката при монтаж/демонтаж.Пък това за българските акумулатори че не ставали са градски легенди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно може да сложиш  62Ач десен плюс на Искра.Аз съм с такъв и се събира идеално на мястото си.Освен това не се налага да махам разпънката при монтаж/демонтаж.Пък това за българските акумулатори че не ставали са градски легенди.

Аз гараж нямам и нямам време да свалям непрекъснато в големите студове акумулатори и да ги влача на топло , щот наще химици не могат да забъркат свесен електролит .

За чужбинско може и да стават , ама това , което съм вземал от тук е тотална щета (веднъж вземах и повече няма да повторя) :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно може да сложиш  62Ач десен плюс на Искра.Аз съм с такъв и се събира идеално на мястото си.Освен това не се налага да махам разпънката при монтаж/демонтаж.Пък това за българските акумулатори че не ставали са градски легенди.

 20 години използвах български акумулатори - искра. първите изкарваха до  7 години. от 5 години няма български акумулатор който да ми е изкарал повече от 3 години. повече няма да взимам нищо българско. ще си давам парите на Китай. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо на Китай ... има турски , полски , чешки световно не известни марки , които са си перфектни .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото са скъпи , а някои пък застояват по рафтовете докато не им изтече експлоатационния период.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният акумулатор на моята Фелиция беше Акума, 44 Ah. Изкара точно 7 години. Следващият, който взех, беше Монбат Формула, 50Ah - изкара 6,5 години. Двигателят е много лек, а и автомобилът няма никаква кой знае каква допълнителна консумация, така че максимум 55Ah е достатъчно според мен.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ексайд са на много прилични цени, а иначе са много добри акумулатори. Горещо ги препоръчвам, и аз, и повечето ми приятели сме с такива!

Другите много добри са на АС Делко - и също са на много прилични цени. И от тях има и турски - и нямат разлика с германските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам положителния коментар за Ексайд. И двете коли са с техни акумулатори, никакви грижи не съм имал. АЦ Делко ползвах дълго време, но откакто попаднах на кофти бройка спрях да ги пазарувам.

 

Алтернативен вариант, който ще пробвам следващия път, са акумулаторите, предлагани от Пежо (София франс ауто). Цените им за всякакви консумативи са изключително достъпни и конкурентни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опит мога да кажа, че скъпите акумулатори приключват курса веднага след изтичането на гаранцията. Карам с Монбат от много години и нямам никакви проблеми. Но всеки сам си решава за какво да си даде парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки има различен опит. Моят е такъв - познат си купуха Монбат. Прилючи курса на първата година. После си взе Exide - ами няма проблем. Имах Varta - изкара 7 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма вече производство на оловни акомулатори в Германя. Имам много добър приятел от Enersys Търговище които се занимава с пласмент. Всичко идва от Китай, а заготовки се внасят в Европа от Африка. Всичко е заради ниската цена и еко изискванията. Ние все още вземаме само то Varta, но това е заради големите отстъпки които ни правят. При тях всичко с олово е Made in PRC.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Технологията има значение каква е.

А оловото - то навсякъде е едно и също. Дали е от Африка, или от Германия, или от Швейцария..... все е олово.

Иначе, като говорим за Монбат - абе, уж едната серия е добра..... Следващата обаче - е пълна тесла при студено време.

Или както казва Бест Формана - нашите химици не могат да забъркат свестен електролит. Много вярно казано!

И как тогава да си взема Монбат?

Докато Ексайда - не е много по-скъп, при едни и същи амперчасове е 10-18 лева разликата - ала качеството е постоянно, и са безпроблемни, и наистина необслужваеми.

И това са причините, поради които съм фен на тия акумулатори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Десетина парчета Монбат са минали през мен, всички са изкарали по 5 години и никой от тях не повече. Само обслужваеми, никакви модерни експерименти. Купувал съм ги от тяхно представителство в Пазарджик, където имат звено за обслужване и поддържане. Дали защото са експедирани тук да конкурират местното производство на Искра, дали поради някакъв късмет- не знам поради каква причина, но тез батерии в моя опит се оказаха екстра. За разлика от местната Искра. Или може би това е причина тук да се продава Искра с ниско качество, не знам. Чета, че на дреги места Искра е хвалена марка акумулатори. А имам вътрешна информация, че Искра продава на Бош оловни плочи , които се сглобяват в Турция. Т.е. в батериите Бош оловните плочи са Искра. В таз търговия няма оправия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много точно казано,то в тези условия на пазарна иконимика,па и ако щете икономия всички производители се стремят да направят продуктите си максимално достъпни(разбирай евтини) за потребителите.Но това естествено е за сметка на качеството.Защото производителя няма интерес да направи акумулатор с живот 7 години,защото първо,че ще е много скъп, и второ - ще е много качествен.Все неща,които бутат надолу фирмата в тези условия на конкуренция.Щото след приключване на гаранцията е все едно какво ще се случи с акумулатора.Важното е да само да покрие безпроблемно гаранционния период,за да не създава грижи на производителя.

Друго,за което се сещам - от няколко години насам можете да видите акумулатори с намалени габарити и тегло,но със запазен капацитет като стойност.Това се постига чрез намаляване теглото на плочите,разбирайте намаляване на дебелината им.А това директно намаля ресурса,ако не се вземе под предвид качеството на електролита и ако батерията се използва нормално.

Моите скромни наблюдения:

1.Акумулатор Монбат 55Ач закупен 2008г. лятото изкара с клизма гаранционния си период от 2 години,като електролита кипеше при положение,че алтернатора не може да достигне 14,4 волта.Който е карал Шкода 105Л с алтернатор 35А знае за какво говоря.Два пъти ходих да му баят и все същото.Електронен регулатор за зареждането,не механичен.

2.Акумулатор Искра 44Ач закупен с автомобила есента на 2010г.Историята не му я знам,но при мен изкара година и 2 месеца,можеше и още малко,но му изтървах нивото на електролита и след доливане изкара още 1 седмица с големи мъки.Но при все,че не беше първа младост не мога да кажа лошо за него.Предполагам преди мен е работил най-малко 2-3 години.

3.Акумулатор Искра 62Ач - купих го чисто нов за 130лв. ноември 2011г.Първоначално ми дадоха един не много добре зареден.Върнах се за друг и ми дадоха по-зареден.До този момент работи нормално - да чукна на дърво,щото гаранцията му беше 2 години и изтече.Времето ще покаже.

Но трябва да отчетем и факта,че колата е в гараж.Но и също така се кара почти ежедневно.за пример - за последните 3 месеца имам 5500км,90% извънградско.Така че смятам в общи линии,че един акумулатор издържа повече,когато автомобила се кара по-интензивно,защото има цикли заряд - разряд.И по-точно - поддържа се зареден.Докато при съботно-неделни автомобили и такива карани само в градски условия положението се променя.То затова Искра дават 6 месеца гаранция за акумулатори,монтирани на таксита.

 

Като заключение бих изказал мнение,че лично аз търся максимален капацитет за най-малко пари или номинален за най-малко пари.При тези условия гаранцията е не повече от 2 години.Но пък не се знае какво ще стане 1 ден след изтичне на гаранцията.Оттам насетне колкото изкара - това е бонус.А ако се скапе - връщам го и взимам следващия с лека отстъпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Десетина парчета Монбат са минали през мен, всички са изкарали по 5 години и никой от тях не повече. Само обслужваеми, никакви модерни експерименти. Купувал съм ги от тяхно представителство в Пазарджик, където имат звено за обслужване и поддържане. Дали защото са експедирани тук да конкурират местното производство на Искра, дали поради някакъв късмет- не знам поради каква причина, но тез батерии в моя опит се оказаха екстра. За разлика от местната Искра. Или може би това е причина тук да се продава Искра с ниско качество, не знам. Чета, че на дреги места Искра е хвалена марка акумулатори. А имам вътрешна информация, че Искра продава на Бош оловни плочи , които се сглобяват в Турция. Т.е. в батериите Бош оловните плочи са Искра. В таз търговия няма оправия.

 

Така са нещата, това е пазарната икономика и това е глобализацията - защо се чудиш?

И нищо чудно и това да се окаже, че Ексайдите, дето толкова ги хваля - са с наше олово!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.