Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да сложа волтметър на Фелицията?


Recommended Posts

Здравейте,
 
тъй като преди две седмици изведнъж ми капутира акумулатора на Фелата, реших да сложа един волтметър. Спрях се на едно цифрово чудо на техниката направено от малки жълти ръчички. Ето такова:

 

 

https://www.cubby.com/pli/53107480_2_800x600.jpg/_09b52a7e4819466c9ea096bcc37ab254

 

Реших да го монтирам на "прозорчето" над бутоните за фаровете .До колкото знам там на някои коли има дигитален часовник. Ето за това място става въпрос:

 

https://www.cubby.com/pli/felicia.jpg/_a4d9e1d94a25478a8870802cc44fde39

 

Та, както се казваше в една реклама, въпроса е : "Как бе момче, как да го свържа?" :)  Дали няма някоя букса за свързване на часовника зад капачето на това "прозорче" за която да го закача? Или някъде по ключовете на фаровете? Или... не знам :) Някъде където да отчита вярно.

 

 Ще бъда благодарен за всякакви съвети, че съм го замислил монтажа за вдругиден. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да слaгaш подобен тип волтметри защото не могат да показват точно,а на теб ти трябва точност до десети.Кaлибровкaтa ако я има е прекалено грубa и все ще те лъже,дори да си го зaкaчил директно на aкумулaторa или aлтернaторa.Лично изпитaно и поради това го премaхнaх.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално това устройство, което си посочил, е само с три десетични разряда - което е недостатъчно.

Което какво ще рече - ще показва, примерно, 12.3 волта.

Но дали истинското напрежение е точно 12.3, или е 12.38 волта, примерно - това уредчето няма да показва.

Отделно, че точността на такива уредчета е доста ниска - от порядъка на 5-10 процента.

А 10 процента, при 12.3 волта колко е - 1.23 волта. И то може да е в плюс, но може и да е в минус.

И сам разбираш, тоя толеранс - ще е прекалено голям, за да ти каже точно как са нещата с автомобилния акумулатор.

Впрочем, аз си бях купил едно такова устройство.... Гледах го, сверявах го, сложих го и в кутийка - но накрая какво се оказа?

Сверих го, смених едни резисторчета...... Но тъй като е със светодиодна индикация, се оказа, че консумацията му е доста висока! Над 30 милиапера!

И като го включих - се оказа, че за три седмици акумулаторът кляка доста чувствително!

И се отказах от него.....

И вариантът е да намеря уред със четири разредна течнокристална индикация, реално със три и половина разредна - който ще лапа много по-малко.

Само че, тъй като измервателната и захранващата маса на такъв уред не бива да се дават накъсо - това означава да се добави и преобразовател, от постоянно напрежение към постоянно напрежение, с галванично разделяне на масите....

А тия преобразователи също лапат - поне 10 милиампера. И уредът, с течнокристалната индикация ако лапа 2 милиампера - и ето ти ги поне 12 милиампера.... Което е пак много, реално.

Другия вариант - да сложа една индикация, която да се захранва от батерийка. И уреда да го включвам с бутонче - тоест, да не е включен постоянно.

А има и още един вариант - едно стрелково индикаторче от касетофон, има ги, продават се във почти всеки магазин за електронни части, и консумират малко..... Или волтметър от стар автомобил - също ще върши работа.

Но тия уреди не са много точни.

Та, варианти - както виждаш, има много.

Но никой от тях не е идеалният.

И остава да си меря отвреме-навреме напрежението с мултицета - което и правя.

Иначе, ако търсиш къде да го закачиш - става и от запалката да пуснеш жици, а също и от контактния ключ.

Тъй че просто опитай - отвори го отвора, и виж какво има там.

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фелицията и да мериш и да не мериш - все тая :) Самият алтернатор и реле-регулаторът са направени така, че повече от 13,8 волта не можеш изкара. Акумулатора на 3 месеца го свалям и го зареждам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък що изкарвам 14,2 на пх и 14,0 на пх с къси светлини?Алтернатора е Магнетон 14В 90А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koнкретно волтметър се връзва веднага след контактния ключ , тематично да следи плюсовата верига с най малкия пад на

напрежение. Тези за автомобили обаче са с клас на точност 4 , но устройството на измервателната им система гарантира стабилната им

работа в автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Koнкретно волтметър се връзва веднага след контактния ключ , тематично да следи плюсовата верига с най малкия пад на

напрежение. Тези за автомобили обаче са с клас на точност 4 , но устройството на измервателната им система гарантира стабилната им

работа в автомобил.

 

Значи в един друг форум и за друга кола бяха дали да се свърже на клема 15 и шаси. Тук мисля че може да стане същото. Хем е близо да отвора за монтаж и няма да пускам дълги кабели. Мисля така да пробвам.

 

Относно точността на уреда - не е нужно да ме разкандардисвате да го слагам. Сигурен съм, че не е особено точен, но идеята е да се вижда горе-долу какво се случва с акумулатора, а не в един момент изведнъж да се окаже, че е капут. В момента колата се кара предимно градско, в рамките на 2-3 километра, и акумулатора за това време не може да се дозареди нормално. Та поне да виждам кога да го сваля да го заредя :)

Иначе като го заредих предишния път и на празен ход мултицета закова 14 в. Така че си зарежда.

Редактирано от lasho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То aкумулaторa може да стане кaпут дори и да следиш зaрядното напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е. Въпроса беше как да свържа волтметъра, а не дали има полза от него и колко точно не мери. Ама нейсе... Ще бъде по метода проба-грешка. 

 

Може някой модератор да я делне тая тема, че файда от нея няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако го вържеш директно на акумулатора? Ще ти показва моментния заряд - т.е. дали имаш проблем със алтернатора. Ако не го прекъснеш по някакъв начин, при загасен двигател ще ти показва и волтажа в акумулатора. Така и при по-продължителен престой ще можеш да видиш дали имаш пад във волтажа и да търсиш дали е утечка или акумулатора се бъзика.

При този вариант кабелите ще са ти около метър дълги - от батерията, през отвора за кабелния сноп в щита, над таблото (много удобно се работи като извадиш жабката) и до централната конзола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

В крайна сметка го монтирах. Оказа се, че уредчето е малко по голямо и не може да пасне на мястото за където го бях замислил, за това го сложих при бутоните на централната конзола. Вързах го на запалката. И тъй като там има постоянно ток му сложих едно ЦК ключе да го включвам и изключвам. 

 

Относно точността - преди да го монтирам на колата пробвах волтметърчето на един адаптер от приемник на Булсат, който дава 12 в. и на една батерия от 9 в. Показанията бяха едно към едно с тези на мултицета. След като го сложих на колата нещата се запазиха. Едно към едно с мултицета, който беше закачен директно на акумулатора. Който не вярва да гледа снимките :)

 

https://www.cubbyusercontent.com/pli/%d0%a1%d0%bd%d0%b8%d0%bc%d0%ba%d0%b00032.jpg/_9771fafe00614913a46300cd8765776c

 

https://www.cubbyusercontent.com/pli/%d0%a1%d0%bd%d0%b8%d0%bc%d0%ba%d0%b00033.jpg/_ae955c7c3dfa48be9b2c08a06d2d9877

 

 

Според мен си е достатъчно точно и ще върши работата, за която ми трябва. Все пак показва като мултицета. Тука с уговорката, че и мултицета е китайска сглобка :) Но като цяло мисля, че и двата уреда са ОК.

 

 

П.П. И за колегата дето твърдеше,че Фелата повече от 13.8 волта не може да изкара - виж снимките по-горе, колега :)

Редактирано от lasho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравос :)

 

Виж зареждането директно на клемите на акумулатора колко волта е, за да си спокоен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да. На празен ход без консуматори. На място с включени фарове и плейър пада на 13.7 - 13.8 в.

 

 

 

 

"Бравос  :)

 

Виж зареждането директно на клемите на акумулатора колко волта е, за да си спокоен."

 

 

 

Мултицета на снимката е закачен към клемите на акумулатора, а волтметърчето на запалката.

Редактирано от lasho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Мултицета на снимката е закачен към клемите на акумулатора, а волтметърчето на запалката.

 

Извинявам се. В поста над моя си го написал. Поста съм го чел, обаче мнението го написах по-късно и забравих какво съм чел :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Моята фела изкарва 14.4 без консуматори и 14.2 на фарове, нищо по системата не съм пипал.
Акумулатора е доста стар и не му пише марката а аз не я знам понеже купих колата с него, никога не съм го свалял да го зареждам.
Проверете си колите за оттечки не слагайте разни уредчета за мерене, които дърпат още ток

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

аз също си бях монтирал такъв уред на старата Фела.

Бях го вързал под централната конзола и от там с кабел по мокета до кутията с бушоните вдясно - директно на дебелия червен кабел, а другото на шаси.

(Има там в краката на пътника едни пластини на които може да се закачи, само трябва да се улющи малко боята.)

 

Не съм съгласен, че уреда е безползен. Когато алтернатора не работи добре, волтажа е трагичен например пада под 13 волта.

В моя случай имаше пълен отказ - и падна и под 12 волта, което ми помогна да не остана на пътя.

 

Сега дали вече съвсем зарежда правилно и дали дава 13.9 или 14.1 волта е друг въпрос - но реално не мисля, че това ти е толкова полезна информация.

Ако уредчето показва 13.9 (дори това да са 13.8 или дори 13.7 волта) - пак може да караш без притеснения.

Лично при мен - този уред се движеше между 13.9 и 14.0 волта и никога не съм имал проблем с акумулатора.

 

Реално какво те интересува.

След като монтираш уреда и си сигурен, че всичко ти е изправно си го засичаш:

1. Волтаж при празни обороти

2. Волтаж при къси в движение

3. Волтаж при парно и къси в движение

 

Гледаш показанията и горе-долу знаеш какви са нормалните стойности, които излизат на уреда. Било то и те релативни или с 10% грешка, те са винаги релативно правилно :)

И после докато си караш колата изведнъж нещо драстично се измести от стойностите, които очакваш да видиш на уреда - има 2 варианта:

а) уреда се е прецакал

б) зареждането се е прецакало.

 

Но и двата случая това ще ре предупреди навреме (и най-вероятно) преди червената лампа на таблото и ще вземеш мерки.

 

С други думи, не е нужно уреда да е с голяма точност, за да ти даде правилни информация.

Просто трябва да си засечеш базовите показания.

Нали се сещате, всичко е релативно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.