Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на нова Октавия


yanko78

Recommended Posts

Здравейте колеги. Предстои ми покупка на нова кола и избора ми се спира на Шкода Октавия. Като първа за мен нова кола, ми се ще да не е базов модел и съм се спрял на две вариации на Октавия. Наблягам по скоро на избора на двигател не толкова на оборудване, въпреки, че съм сигурен, че ще избера с по високо оборудване.

Единия модел е 1.4 TSI 140 к.с. във вариант Амбишън или Елеганс

Вторият модел е TDI-CR 150 к.с. по скоро във вариант Амбишън.

Водещото при мен е разхода на гориво, понеже доста пътувам. Клоня повече към дизела, но не подминавам и вариант бензин с газова уредба. Гледам, че в момента Амбишън и Елеганс се предлагат с 10% отстъпка за налични автомобили, което е доста добре. Отделно мисля да е взема на фирма с категория N1 и така да спестя още малко. Ще се радвам да споделите мнения за въпросните модели и струват ли си повечето пари за моделите на които съм се спрял. Поздрави и дълги безаварийни километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина водещо при теб е разхода на гориво и ще пътуваш много, то тогава почти няма въпрос - дизелът ще ти харчи по-малко. Струва ми се безсмислено да си купуваш чисто нова бензинка и да й сложиш газова уредба, а и не знам дали няма да ти падне гаранцията.

 

Аз като избирах кола гледах обстойно този 2.0 TDI 150 кс. и му правих тест драйв. Не е толкова добре шумоизолиран, както е да кажем при Пасат или БМВ 3-ка, но пък колата е доста пъргава и тегли солидно в града от ниските обороти. Също така като я тествах валеше и с този висок въртящ момент пилеше гуми по трамвайните линии в Надежда, което мен много ме дразни. Това е сега тенденцията като цяло на новите мощни дизели в колите от среден клас (повечето производители напр. Мазда, Опел, Тойота и т.н.), че колите са основно с предно задвижване, големи и дълги, дизеловите двигатели са по-тежки и като цяло пътното поведение страда от всичкия този товар на предницата.

 

1.4 TSI на О3 не съм тествал, но тук във форума има доста колеги, които могат да ти кажат first hand опит :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/47779-статистика-за-octavia-iii-14-tsi/

 

Тук може да почетеш доста за 1,4 TSI

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, зависи какво имаш предвид под много пътуване - за някои и 15 000 км на година е много. Освен това зависи и от стила ти на каране - ако караш умерено и улегнало ми се струва, че и TSI ще ти е икономически изгоден почти колкото и TDI. Не знам дали би могло да ти е полезно, но преди известно време попаднах на тази формула, която би трябало да отговори на въпроса дизел или бензин при покупката на автомобил.

 

Все пак мисля, че е най-важно на теб какво ти се кара. Най-добър отговор на това ще получиш след testdrive и на двата мотора, при това от първа ръка  ;)

 

П.П.: Не мисля, че LGP е вариант за TSI.

 

Поздрави

Редактирано от kokarosta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По горната формула за колите които ти сравняваш излиза, че разликата в цената м/у дизела и бензина 4600лв (еднакво ниво на оборудване) ще се избие на 5-та година, ако минаваш повече от 32000км/година или на 10-та година ако минаваш повече от 16000км/година. За бензиновата мога да ти кажа, че при пробег 80/20 извънградско/градско (защото многото километри се въртят извън града, особено ако си от малък град) и скорости до 120км/ч (ограничението е 90км/ч с изключение на магистрала ;) ) може да се доближиш доста до каталожния разход. Моето мнение е: вземи си 1.4 TSI 140 к.с. елеганс 36380лв и допълнително екстри за 2320лв. Всичко 38700лв колкото струва TDI-CR 150 к.с. амбишън. Доволен ще останеш!

Поздрави.

 

п.с. При добре обмислени екстри за 2320лв. колата ти може да изглежда коренно различно, поне отвътре ;)

Редактирано от fhman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

По горната формула за колите които ти сравняваш излиза, че разликата в цената м/у дизела и бензина 4600лв (еднакво ниво на оборудване) ще се избие на 5-та година, ако минаваш повече от 32000км/година или на 10-та година ако минаваш повече от 16000км/година. За бензиновата мога да ти кажа, че при пробег 80/20 извънградско/градско (защото многото километри се въртят извън града, особено ако си от малък град) и скорости до 120км/ч (ограничението е 90км/ч с изключение на магистрала ;) ) може да се доближиш доста до каталожния разход. Моето мнение е: вземи си 1.4 TSI 140 к.с. елеганс 36380лв и допълнително екстри за 2320лв. Всичко 38700лв колкото струва TDI-CR 150 к.с. амбишън. Доволен ще останеш!

Поздрави.

 

п.с. При добре обмислени екстри за 2320лв. колата ти може да изглежда коренно различно, поне отвътре ;)

 

 

 

Точно това е моята дилема която ти си описал колега.

Моите сметки са такива:

Месечно минимум 1500 км. като 1100-200 извънградско.

Притеснявам се, че бензиновата под 10 няма да е вкарам и за това си мисля за газ. Сметката ми е такава. Газов инжекцион грубо 10 газ по 1,25 ли е не знам, 12,50. Дизел средно 7 по 2,55 - 17 и нещо в лева грубо. Затова се колебая между двете. Честно, повече като, че ли ми се кара дизел. Доста по пъргав е от ниски обороти и доста по малко главоболия мисля, че ще има с него. Не мисля, че ще прееба колата с газ. Доста производители вече предлагат новите си коли с газови уредби. Все пак не съм на Рокфелер сина и затова и са колебанията за дизел или бензин. 

Редактирано от yanko78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам доколко си запознат, но в Германия вече пуснаха в продажба новата октавия на фабричен метан. В България нямам представа кога ще може да се поръчва и на какви пари ще е, но това е твоята кола, стига цената и да ти хареса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Точно това е моята дилема която ти си описал колега.

Моите сметки са такива:

Месечно минимум 1500 км. като 1100-200 извънградско.

Притеснявам се, че бензиновата под 10 няма да е вкарам и за това си мисля за газ. Сметката ми е такава. Газов инжекцион грубо 10 газ по 1,25 ли е не знам, 12,50. Дизел средно 7 по 2,55 - 17 и нещо в лева грубо. Затова се колебая между двете. Честно, повече като, че ли ми се кара дизел. Доста по пъргав е от ниски обороти и доста по малко главоболия мисля, че ще има с него. Не мисля, че ще прееба колата с газ. Доста производители вече предлагат новите си коли с газови уредби. Все пак не съм на Рокфелер сина и затова и са колебанията за дизел или бензин. 

 

Ама колега как така 10л/100км разход на бензин. Тя РС харчи по малко. Моята 1,4 ТСИ 140кс. 11000км среден разход 6.0 по борд комп. 60/40 извънградско/градско. Разход: 90-100км/ч --4,5-5л.......140км/ч-- 6,8-7,2л. Във Варна и при най-тежкия трафик не минава 10л/100км, нормално 7/100. Колата не се чува като работи. На 2 метра карам зад пешеходец и не може да чуе, че зад него има кола. Ако все пак искаш си вземи дизела.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам доколко си запознат, но в Германия вече пуснаха в продажба новата октавия на фабричен метан. В България нямам представа кога ще може да се поръчва и на какви пари ще е, но това е твоята кола, стига цената и да ти хареса!

Вече се предлага. G-Tec, TSI / 81 kW / 115 к.c., 6M, CNG - елеганс - 39290лв.

 

п.с. Проблема по скоро според мен е в качеството на газта и метана в БГ. За метана не знам, но за газта и по-специално газта на Петрол какви ужасии ми разправяха......

Редактирано от fhman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при високи скорости бензиновата харчи доста повече от дизеловата това е факт разхода на бензиновата ще с поне 2 л/100м отгоре

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.с. Проблема по скоро според мен е в качеството на газта и метана в БГ. За метана не знам, но за газта и по-специално газта на Петрол какви ужасии ми разправяха......

Кога? (http://news.ibox.bg/news/id_1725607469) :rfm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ново. Оплакванията са за по ранен период. Газови уредби на БРЦ поставяни на чисто нови държавни коли (такъв е договора, за доставка на определен брой нови газифицирани автомобили), на 30к км излизат от строя поради некачествена газ. Колите зареждат само на Петрол, защото са на договор там. Държавното предприятие така е решило. Информацията ми е горе долу от времето на статията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по тая логика дайте да не купуваме никакви коли! Такситата в София правят по 100 000 километра на метан на година, вие лош бил. Бензина и дизела пък в България щото са евро 5 качество

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже преди няколко месеца и аз имах подобна дилема колега, реших да ти постна малко данни от един мои друг коментар:


 


Моят разход на О3 1,6 ТДИ ръчна скоростна кутия е 4,5 - 6-5 градско. Напоследък в час пик софийско каране го докарвам средно под 6 с включен климатик, а вечер и в по-ненатоварените часове падам до 4,5. Извънградско за 600 км каране със 130 на темпомат, пълен резервоар, 4 пътника (вкл. шофьор) и пълен багажник даде 5 л/100 км, а когато колата не е толкова натоварена или карам със 110-120 ги докарвам 4-4,5л/100.


 


За 3300 км 50/50 градско/извънградско разходът ми 5,9л/100. Тук е хубаво да не се забравя, че колата ми още се разработва - това са й първите 3300 км, пък и аз още й свиквам, защото досега не съм карал нито дизел, нито толкова голяма кола    :flag_skoda:


 


Малко ъпдейт от днес - този уикенд имах път до района на Казанлък и обратно към София и реших да си направя тест на нервите и на междуградски път да карам между 90 и 100км/ч (вместо обичайните минимум 115-120) на темпомат с общо трима души в колата, малко багаж и почти пълен резервоар. През селата минавах със скорост 60-70 км/ч. Резултатът беше 4л/100 разход за точно 100 км. След това се качих на магистралата и тъй като имах да наваксвам, заради тестовете на разхода :-), сложих 135км/ч на темпомата, като в големи периоди от време карах със 150. Резултатът след още 140 км такова каране беше 4,3 среден разход за всичките 240 км.


 


Единственото за което ме е яд към днешна дата, след близо 4000 км шофиране на тази кола, е че не си взех двулитровия дизел - почти същия разход, а мнооого повече кончета под капака.


 


Така че ако нямаш намерение да се състезаваш по кръстовищата, а в същото време искаш добро съотношение мощност/разход, 2.0 дизел е твоята кола. Освен това не забравяй, че ако вземеш метановия модел, освен, че си носиш две тежички бомби/ метанови бутилки в огромния ти багажник, той светкавично става малко по-голям от този на голф - 480л, вместо 590. А според мен това не е за пренебрегване.


 


Надявам се да съм бил полезен :plate_skoda:


Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За газ на TSI просто забрави. Първо газовите инжекциони за TSI моторите (поне тези на BRC ) имат постоянна консумация на бензин - между 10 % извънградско  и 40 % в града., което просто обезмисля поставянето на газ. Ще маш сметка само ако караш само извънградско и въртиш по 20-30 хиляди годишно. От друга страна на О3 не монтират газ на BRC - правили са едни опит за 1,4 TSI /103 kW  и той е неуспешен - не се срботва с електрониката та автомобила. За тези двигатели има разработена т.н "течна фаза" обаче за сега е страшно скъпа -5000 ЛЕВА. При нея няма абсолютно никаква консумация на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За газ на TSI просто забрави. Първо газовите инжекциони за TSI моторите (поне тези на BRC ) имат постоянна консумация на бензин - между 10 % извънградско  и 40 % в града., което просто обезмисля поставянето на газ. Ще маш сметка само ако караш само извънградско и въртиш по 20-30 хиляди годишно. От друга страна на О3 не монтират газ на BRC - правили са едни опит за 1,4 TSI /103 kW  и той е неуспешен - не се срботва с електрониката та автомобила. За тези двигатели има разработена т.н "течна фаза" обаче за сега е страшно скъпа -5000 ЛЕВА. При нея няма абсолютно никаква консумация на бензин.

 

Въпроса ми беше за заводската метанова? Интересува ме какъв и е разхода, спъната ли е много? Бутилките големи и тежки ли са? Бензинова на газ е на път да отпадне от избора ми. Преди доста време съм карал метанова кола и тогава разликата от бензин и дизел беше доста голяма, но сега ако на метан и дизел не е голяма разликата, ще мина на двойка дизел. Просто предпочитам мнение от консуматор а не суровите цифри на производителя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се кара много, няма как да не е по-изгодно на метан. Ама точни данни едва ли може да ти каже някой, те О3 като цяло са малко във форума, метанови пък съвсем няма. За самите бутлки и обема им, най-добре да идеш в ЕТ и да питаш там, просто тук ще фърляме боб :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми беше за заводската метанова? Интересува ме какъв и е разхода, спъната ли е много? Бутилките големи и тежки ли са? Бензинова на газ е на път да отпадне от избора ми. Преди доста време съм карал метанова кола и тогава разликата от бензин и дизел беше доста голяма, но сега ако на метан и дизел не е голяма разликата, ще мина на двойка дизел. Просто предпочитам мнение от консуматор а не суровите цифри на производителя. 

Колега, за съжаление, не мисля, че някой ще може да ти отговори на тези въпроси, защото Октавия 3 с метанови бутилки се предлага от този месец за продажба (ако не бъркам нещо). Ако си се ориентирал към нея - звънни за тестдрайв - мисля, че така ще придобиеш най - реална преценка. Успех с избора и покупката !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От другата седмица съм в отпуска и тогава ще се занимая с оглед и тестдрайв. Просто исках да събера предварителни мнения. Гледах примерни таблици и дават, че ако харчи средно 7 бензин реципрочно ще харчи 4.3 кг. метан. 4,3х1,60=6.88 лв. - доста приемливо. Дизел средно 6-7 средно по 2.55 двойно по скъпо. Такива сметки без кръчмар си правя и аз, та не знам какво ще излезе на края. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да но също така и дават пробег на метан около 410 км почти сигурно е,че са по-малко,а знаеш ли на дълги пътувания колко са неудобни метанстанциите трябва да слизаш от магистралата и да обикаляш из градовете което си е загуба на време и допълнителни километри заслужава ли си тази икономия ? според мен метана е по-приложим в града

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По официални данни разхода на метан е 5,4 куб.м на 100 при комбинирано и 4,5 / 6,9 кубични метра съответно извънградско и извънградско. Не знам това много или малко е. Теглото е 1390 кг с водача 75 кг. Имам всички данни ама не мога да ги постна тук така че някой ако го интересува да ми прати мейл и ще му ги пратя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.