Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с дросел клапата на Октавия 2


Dankicha

Recommended Posts

   Здравейте, колеги!

Моля за вашето компетентно мнение и съвети. Преди няколко дни ми светна жълтата лампа (с двигателчето) на таблото. Двигателят при гасене от ключа започна да притреперва преди да изгасне. Днес закачих VAG COM и ми показа грешка номер 19558, което е за моторчето на смукателния колектор. Попитах за цена и ми казаха, че могат да ми го продадат за 460лв. Това със сигурност не е най-добрата цена, която мога да намеря, но за други проучвания трябва да изчакам работен ден.

   Идеята ми беше да попитам дали е 100% заминала тая клапа, която доколкото видях е с моторчето в един блок или може да се погледне допълнително. Дали няма и друго решение освен да изръся една шапка пари в тая дросел клапа?

 

   Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти сигурно е, че клапата е заминала. Моята кола е същата като твоята (с мотор BKD и също от 2005 г.). И при мен преди 2 години клапата се повреди - счупиха се крайните зъбчета на едно зъбно полуколело от механиката й. Клапата е сравнително сложно устройство и не може да се ремонтира. (Аз пробвах да ремонтирам моята като ограничих колелото да не отива до крайните зъбчета, в резултат на което изгоря и моторчето на клапата, тъй като явно има датчик, който изисква моторчето да върти докато зъбното колело стигне до края  :)). Повечето повредени клапи се повреждат точно по този начин - от много работа се чупят крайните зъбчета на това колело, има статии със снимки в английски сайтове. Възможно е и да е изгоряло моторчето, тъй като тази клапа така е монтирана, че маслото във въздухопровода (което влиза във вид на маслени пари през турбото или през друго място) се стича по стената на въздухопровода и влиза директно в механизма и електрониката на клапата.

 

Аз си реших въпроса като си купих клапа втора употреба за 150 лв от една фирма за авточасти втора употреба в гр.Елин Пелин. Клапата беше истинска, произведена от Pierburg, даже беше от по-новите модификации. Там редовно зареждат части за Шкода, има всичко. Вече повече от 2 години нямам проблем. И в софийските автоморги имаше такива клапи, но искаха по 180-200 лева и нагоре. Някои даже ми искаха 350 лв  :D. В момента нямам подръка телефона на фирмата в Елин Пелин, ако те интересува, пиши ми и ще ти го намеря утре.

 

Технически колата може да работи и с повредена клапа (ако клапата не е блокирала в затворено положение, когато колата изобщо няма да може да запали). Повечето повредени клапи остават в отворено положение (в което нормално си стоят). Клапата се затваря само за 1-2 секунди след изключване от контакт, след което се отваря отново. Смисълът от това е да загаси двигателя чрез временно спиране на притока на въздух, ако по някаква причина двигателят не загасне поради преустановяване на подаването на гориво. Смисълът от затварянето е и загасването на двигателя да стане плавно, без ново автоприпалване и придърпване. Наличието на неработеща клапа обаче е много опасно, тъй като при евентуално счупване на турбото, при което през него втече масло във въздуха, двигателят ще се захрани с маслото (вместо гориво) и ще се самоускори даже и да изключите от контакт и няма да можете да спрете двигателя (тъй като клапата не функционира и няма кой да спре притока на въздух). Затова според мен е много важно клапата да е работеща, иначе при лошо стечение на обстоятелства може да се стане страшно.

Редактирано от mitko0511
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

mitko0511, ако можеш да намериш телефона на автоморгата ще съм благодарен. Как се увери, че тази която купуваш оттам е читава преди да я вземеш?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоморгата, от която аз си купих преди 2 години клапата, е ЕТ "Британ", гр.Елин Пелин, бул.Витоша 38

тел. 0888 97 80 71, 0878 92 80 71, 0899 92 80 71

Сотир Саздов, управител

 

Клапата може лесно да се тества дали работи като се откачи електрическия куплунг от повредената клапа, която е на двигателя и на него се закачи новата без да се монтира на двигателя. След това трябва да се даде контакт (сякаш ще се пали мотора, но без да се пали), след което трябва да се изключи от контакт. При изключването от контакт клапата трябва да затвори за 1-2 секунди, след което да отвори пак и да остане отворена. Това, разбира се, трябва да се направи от двама души - единият да даде и изключи от контакт, а другият да гледа клапата. Ако така не стане, пробвайте не само с даване на контакт, а със запалване и загасяне на мотора, тъй като беше сравнително отдавна и не си спомням дали не беше необходимо и да се запали мотора.

 

След загасяне има едно слабо електрическо пищене в клапата (сякаш едва ли не има нещо електрическо, което изгаря в момента). Това не трябва да те притеснява, повечето клапи така си пищят :). След десетина сегунди си спира само.

 

Аз не си спомням дали и не си монтирах новата клапа там на място. Демонтажът и монтажът са лесни - освобождава се една скоба, която защипва маркуча за въздуха и се развиват 3 болта с шестограм или звездички (не си спомням точно). ЕГР-ът не се демонтира. Единият от болтовете е на малко по-криво място, но не е чак нещо особено. Монтажът е по обратния ред.

 

Моята стара клапа беше с номер 038 128 063 G, а новата беше 038 128 063 М (по-голямата буква е по-нова модификация), така че не се притеснявай, ако външно са еднакви, а само буквата е различна. 

 

Ето тук в тази тема има информация и картинки за въпросната клапа. На стр.4 може да видиш къде са счупените зъбчета. Моята беше повредена по същия начин:

http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/58985-help-p3103-v157-motor-intake-manifold-flap-egr-valve-how-do-i-solve-4.html

Ако след като смениш повредената клапа с работеща и си любопитен да видиш дали проблемът в твоята е същият, можеш да отвориш ламаринената капачка. Тя е затворена като капачка на буркан - трябва да се поотхлаби леко по ръба.

 

П.П. Не е лошо преди за купуваш нова клапа първо да провериш дали просто не е изгорял бушонът, а клапата да си е здрава, тъй като понякога, макар и рядко, проблемът е такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за цялата помощ, която ми оказваш с информацията за тая джаджа! Наистина ме ориентираш максимално добре в ситуацията с клапата. Честно казано не съм проверил бушона, но се съмнявам да е той. Ще проверя за моргата, тъй като под 450 лв. за нова не мога да падна. Ще споделя като има някакво развитие.

Благодаря още веднъж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега хвърлих поглед и на една стара тема в VW форума за същия проблем. Оттам разбрах, че бушона за вентилаторите и тая клапа е един и същ. Незнам дали съм разбрал правилно и дали наистина е така, но повреда в тази клапа и грешно подаваните данни от датчика могат да повлияят на охлаждането и климатика. Стана ми интересно, тъй като имам известни ядове с климата ми (по всяка вероятност компресора според един майстор).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един е бушона

като се прецака клапата,гори бушона и спират и перките на климатика

ако се движиш ще имаш климатик,иначе не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушонът предполагам е 22-ри на арматурното табло за "Вентилатор на Climatronic" - 40A?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не

Абе вие сте интересни хора. :)  Питате,кой номер е бушона,на кой пин в компа влиза инфо за скороста на движение,кое микроключе в бравата е повредено,ако еди какво си не си светва,колко струва маслото на халдекса..................и т.н.

Ами не може да се помни какъв цвят е даден кабел и кой е бушона и т.н.Трябва заради това ,че ви мързи,някой да си губи времето и да проверява и да ви казва.След като и вие може да го направите това.Ако някой го интересува колко струва нещо,да се обади в магазина и да попита.Странно ми е такива въпроси да се задават.

По въпроса-бушона се намира в двигателния отсек,в ляво има черна кутия.Бушона е 10а.Ама не мога сега да отида до 1 кола да видя кой номер е,или да отварям датата и да го гледам,защото ти не го знаеш.И аз не го знам кой номер е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно съм интересен...незнам! :) Първо, питам кой номер е бушона, защото в книжката е написано двусмислено и се колебаех между 2. Не искам никой да помни каквото и да било. Ако някой колега има спомен случайно или скоро се е сблъсквал с такъв проблем може да помогне, ако не - не искам да затруднявам хората. Никой не съм попитал на лично все пак, а съм пуснал тема. Тъй като съм мързелив, не отделям достатъчно време за колата си,а  работя като всеки нормален българин по цял ден, за да изкарам прехраната на семейството си. Вечер се опитвам да отделям необходимото време на детето ми вместо да се заровя в подробности за моята Шкода. Мислех, че този форум освен всичко друго е и за помощ между колеги, а не само за изключително компетентни, дълбоко вникнали в колите си хора.

Благодаря за информацията за бушона. Не се затормозявай излишно - ще го намеря и ще се обадя до магазина!

Лека вечер! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се обиждай,нямах в предвид точно тебе,просто в твоятя тема съм написал какво мисля.

Щом толкова се затрудняваш,искаш ли утре да ти направя снимка кой е точно бушона?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросният бушон не е при бушоните в купето (отстрани на таблото), а е в кутията с релета и бушони в моторния отсек до акумулатора. Номерът на бушона е F8 и е 10 ампера. Намира се точно до/зад релето 458. На дъното на кутията върху пластмасата са изписани релефно номерата на бушоните, така че няма как да го сбъркаш. За този бушон в ръководството за потребителя пише "F8 - Управляващи клапани". На моята кола само този бушон е сменян (когато навремето изгорих моторчето на моята повредена клапа, опитвайки неуспешно да я ремонтирам), така че гаранция, че това е въпросния бушон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемния бушон го смених преди няколко дни. mitko0511 малко ме изненада и озадачи с инфото, което даваш в предния пост. При моята Октавия подреждането на предпазителите в моторния отсек е тип 2 според ръководството за експлоатация. Бушонът, който беше изгорял е F24 - 10A за филтър с активен въглен, вентил за обратна линия на отработили газове. Този и F23 са единствените 10А бушони. След смяната запалих колата няколко пъти и може би на третия опит лампата check engine изгасна. Лошото е, че продължава да се усеща притреперване при гасене на колата. Леко е, но все пак ми навява мисли за развалена дроселова клапа. При мен бушон F8 е за радиото, а при тип 1 според книжката е незает. Незнам откъде идва разликата в подреждането на предпазителите при нас.

Скоро пак ще закача колата на VAG COM и ще видя дали има грешки. Притеснява ме притреперването при гасене на колата и си мисля, че клапата не затваря добре (ако затваря изобщо). И това ще проверя при първа възможност.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно. Съжалявам за подвеждащата информация. Явно даже при автомобилите, произведени по едно и също време и с един и същ мотор, има различни версии на кутията с бушоните в моторния отсек. В моето ръководство (напечатаното на български, което е заедно с колата) няма версия 1 и версия 2, а си е само една версия и там F8 си е "Управляващи клапани". Сега потърсих в Интернет и свалих ръководство на английски език за Октавия 2 за периода 05.2004 - 09.2008 и там в ръководството наистина има 2 версии, като при едната F8 е "Неизползван", а в другата е "Радио"  :wacko_1:. Като гледам наредбите на бушоните в двете версии, моята е като версия 1. Защо, обаче, във версия 1 в ръководството пише "F8 - Not assigned", нямам идея. А това пък, което на моята кола е на F8, в това ръководство е на F9 :(. В интерес на истината, в Интернет-страницата, откъдето свалих ръководството на английски език, имаше забележка, че "моделите от 2005 г. имат някои разлики спрямо ръководството, които са били направени по-късно" (каквото и да значи това).

 

Както и да е, няма значение, важното е че ти си си намерил бушона. Доколкото ЕГР-клапанът и т.нар. "дроселова" клапа (тъй като тя не е никаква дроселова клапа, но така популярно я знаят хората) са на един и същ бушон, то явно този бушон при теб е F24.

 

Поздрави и от мен!

Редактирано от mitko0511
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Тъй като се оказа,че дроселовата клапа ми се е счупила и на мен ОК2 TDI 2.0 2007г. И сега търся клапа да си купя и се чудя кой е производителя на оригиналната клапа. Като че ли си правя извод че е Pierburg. 

 

Мисълта ми е ,че ако си купя клапа на производителя на оригиналната част(но не оригинална на VW) може да е по качествена от другите производители на заместителни части.

 

Някой да помогне?

Редактирано от sauro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах от етката моята клапа  е 038128063L обаче си намирам чисто нова оригинална  038128063G на много добра цена и сега не знам какво да правя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният производител е Pierburg. Тази клапа е сравнително сложна част и затова, ако има алтернативни производители, те няма да са много. На моята кола оригиналната клапа (тази, която е била монтирана през 2005 г.) беше модификация "G". Тази, с която я смених от автоморга преди 3-4 години, беше модификация "M". Външно и функционално двете клапи бяха абсолютно еднакви, сигурно в по-новата модификация има известни промени във вътрешната ѝ техническа реализация (за отстраняване на проблеми, появили се в предишни модификации, например). Сигурно след модификация "M" са направили и други още по-нови модификации. Дали, обаче, цитираните от Вас модификации L / F / Q / D са същите (т.е. съвместими с G / M), аз не знам. Може да са съвместими, но трябва да се провери. По мои спомени от преди 3-4 години, имаше едни други модификации (със същите цифри, но с други букви), които са за други модели автомобили и съответно не бяха съвместими.

 

Въпреки, че често модификация "G" след време дефектира (като се счупват първите 2 зъбчета на едно зъбно полуколело вътре в клапата), ако сте я намерили на добра цена, то най-добре я вземете. Ако клапата е нова, тя няма да дефектира скоро (ако изобщо дефектира някога), а би дефектирала не по-рано от 5-6-7 години.

 

За сведение - когато аз си купих такава клапа от автоморга преди 3-4 години, я взех за 150 лв. Софийските автоморги тогава продаваха тези клапи по 180-250 лв. Оттогава цените трябва да са паднали, тъй като въпросните автомобили вече са на повече от 10 години. Оттогава (т.е. повече от няколко години) аз не съм имал проблем с моята клапа втора ръка. Новите оригинални клапи на Pierburg тогава струваха 550-700 лв (в зависимост откъде се вземе), така че разликата между цената на нова и втора ръка беше осезаема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, и аз съм мотор BKD и при мен го има проблема, още като я взех свети лампа за чек и при гасене има едно гадно притрисане. Решението е смяна на въпросната клапа, защото мис обясниха че в момента не затваря напълно и затова се получава това притрисане а за цени на нови проверявах от 300 нагоре и след като се посаберат малко и аз мисля да я сменям :moto:  успех с ремонта :) :flag_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е взех от ЕТ, 550 лева с 2 години гаранция. Реших да не рискувам с втора ръка в съмнително състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Взех си нова оригинална клапа и я смених сам. Грешката от борд компютъра изчезна след 3-4 палене.

 

След като смених клапата колата гасне плавно и безшумно. След смяната разбрах, че явно клапата се е прецакала доста преди да ми изпише грешка. Защото това притрисане и тракане при изгасяне на двигателя го бях забелязал от доста време но все си мислех,че си въобразявам или ми се прецаква маховика(така съм чувал, че трака когато маховика се прецаква). 

 

Преди да сменя клапата разкачих старата да я тествам с даване и изключване на контакт я следих дали ще затвори. Въобще не помръдваше. Тогава закачих новата да тествам нея, това което ми направи впечатление за работата на клапата е, че седи по принцип отворена постоянно когато колата е запалена и когато колата е изгасена. Просто при самото гасене клапата се затваря за няколко секунди след което се отваря и седи отворена така до следващото изгасяне на двигателя.

 

Накрая реших да разкостя старата клапа да видя кво става вътре дали са ми счупени въпросните крайни зъбчета на зъбното колело. Всичко си беше здраво по зъбните колела, явно просто клапата е изгоряла. Много ми е чудно как тая електроника вътре успява да работи при тая гняс дето се събира вътре.   

Редактирано от sauro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.