Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Приключения с актуатор


PRR

Recommended Posts

Наскоро Мица почна да се държи странно в ниските до средни обороти. Реших, че е лека настинка и реших да пробвам с хапчета (разбирай добавка за гориво). За съжаление хапчетата не свършиха почти никаква работа и реших да пробваме с фитнес. София-Ихтиман-София със скорост 120-180 ... и малко нагоре  :crazy: Колата вървеше, ноооо не беше Мица. При подаването на газ колата се замисляше, минаваха 3-4 секунди и тогава решаваше да тръгне. Реших да видя какво става. Опитах да направя лог файл, но през виртуалката не се получи. Следващата стъпка беше да погледна най-накрая и под капака. С доста борба стигнах до актуатора и се опитах да го размърдам. Без никаква идея колко точно трябва да е силата с която да натисна се понапънах и помръдна. Реших, че не е това. Следващото беше проверка на вакуума. Взех една 50 кубикова спринцовка, извадих маркуча отиващ към актуатора и засмуках ... Уж държеше, ама някак не чак толкова. Тука вече разбрах, че с електроинженерните ми познания няма да стане. Спретнах един "читав" лог и го пуснах на Сами (bega4kata).  Бързо получих отговор ... че нищо не съм свършил. Човек като не чете какво да прави така става. Втори опит за лог, но този път по правилата. Отново го пратих на Сами и бързо получих отговор и покана да се чуем. Обадих се на Сами за бърза консултация и след няколко кратки и ясни стъпки диагнозата беше поставена - актуатор. Запалих двуколесното и директно в СуперДизел на БОШ. Момчетата казаха, че не се занимават, но ме препратиха към Реал Турбо. Дадоха ми и телефон на офиса в София (088710077). Обадих се - наличен за 150 лв. 15мин по-късно бях там и щастлив се прибрах да сменям актуатора. И тук нещата удариха здраво на камък. Тъпия актуатор се държи на два винта с гайки 10ки и една зегерка. Гайката от към купето падна рано, рано в боя. Няма и за 1/2 час. Казах си половината работа свършена... и втората гайка отказа да мръдне. Няма WD40, няма звезди, няма обикновени ключове, нищо не помага. Звъннах за консултация на Гената (TheBestForman, ама кара Фабия...). Оказа се, че не съм изключение и да продължа борбата. В продължение на 3 часа првих и невъзможното да вкарам гедоре там. Ходих да търся звезда шестостен (обикновено са 12 и гайката съвсем щеше да се закръгли), но не намерих - къде, по дяволите, се продава такова житовтно в София? Пробвах и всички възможни камъчета, удължители, огъващи се накрайници и не и не. 20 часа се предадох (всичко започна към 9:30). Звъннах за пореден път на Гената и се разбрахме да мина да взема прословутия ключ 10 звезда шестостен. 9 часа на другата сутрин го взех и щастил отпраших към къщи да се преборя с гайката. 15 минути след прибирането и на първия опит гайката стана кръгла  :BangHead:  Ситуацията беше ясна. Клещи е абсурд да влезнат в "голямото" пространство което има около актуатора и отидох на крайния вариант - рязане. Пробвах да вкарам какъвто и да било автоматичен трион, флекс, флексче, флексченце и т.н. но не. Отидох на крайния вариант - ножовка и по-точно лист от ножовка. Близо 5 часа по късно при поредния напън и с отверката се чу заветното пук и гайката отлетя! Актуатора беше свален. Няма да описвам в подробности душевното ми състояние, но то беше доста близо до това при оргазъм :) ... който съвсем скоро беше попарен. Тръгнах да настройвам дължината на рамото на новия актуатор по стария и ... разлика от повече от 1см. Обадих се отново в Реал Турбо и момчетата казаха "няма проблем". Наистина нямаше. 15мин по-късно си тръгнах с правилното рамо. От тук нататък нещата бяха бързи. Настройване на рамото, монтаж на актуатора, и слагане на зегерката към турбото - общо 30мин със свалянето на гумата, че изпуснах едната гайка, а единствения достъп беше през отвора за гумата. След още 15мин колата беше напълно сглобена и готова за тестова разходка. Още с тръгването чух един позабравен звук от турбото в ниските обороти. Колата отново си беше Мица. Така след два дни борба (начало сряда 9:30 часа и край 14:30 часа в четвъртък) най-сетне мога да кажа, че отново имам колата която толкова харесвам ...

 

В края на "краткия" роман искам да изкажа специални благодарности на Сами за точната и бърза диагностика по телефона, както и за желанието да помогне и на Гената за консултациите относно проведената генекологична операция, както и за осигурените инструменти. Ей затова го харесвам тоя клуб :flag_skoda:

 

PS: След демонтажа на стария клапан от него се изсипва брутално количество мръсотия, движи се, но с такава сила, че няма вакуум в колата който да я преодоле, а и в средата на хода задържа. Ако бях звъннал на Сами ден, два по-рано хич нямаше да разкарвам и да я тормозя, но човек от главата си пати ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уелкъм to the club :) Не можах да си намеря темата отпреди 4 г., но проблемът ми беше абсолютно същия. Размина ми се само с обилно напръскване с ВД40. Следващите 2 г пръсках през 2-3 месеца, след това - при смяната на маслото.

Както се казва - енде гут алес гут. Да си я джиткаш с кеф Мицата, докато не и дойде време за смяна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с оригиналните гайки е че са като от масло. Досега не бях срещал толкова лесно мачкаща се гайка. Така освен с шестостенна звезда (как се води това официално?) няма сваляне. Останалото е работа за не повече от 1 час с подготовката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Актуатора на моята Октавийка имаше директно дупка в корпуса. Колата беше на 110 х.км. тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петре, много благодаря за много подробното и ясно обяснение, и само да не го забуташ някъде - моля ти се!

Защото един приятел има същите проблеми, и след ден или два ще почне и той мазната борба!

Въоръжил се е с нафта, WD40, някакви спейове, кока-кола, и други неща - но сме сигурни, че няма всичкото това няма да му се размине.

И благодаря за подробностите!

И му го изкопирах, и му го пратих и по пощата - та да имаме ръководство, когато се наложи! :doubleup: :doubleup: :doubleup:

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Актуатора на моята Октавийка имаше директно дупка в корпуса. Колата беше на 110 х.км. тогава.

На въшен вид е ОК, но вътре трака, изсипва се ръжда от дупката отстрани, движи се трудно и заяжда. Все неща които не помагат за добрата работа на турбото. Чудя се дали изобщо е мърдал или просто във високите турбото е работило на минимален режим който е бил достатъчен, но на ниски и средни ... Но явно толкова си им е живота - 150к или 8 години :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно това е положението при ваговете с напречно разположен двигател. Там актуаторчето похапва мизерии от пътя и водица. При тези с надлъжен двигател проблемите с актуатора са много редки, там е разположен доста високо и е на по-защитено място..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е хронична болест. Актуатора се мокри и буквално изгнива. Рано или късно всички минават през това. Аз съм сменил по един и на двете.

Нали провери после пак с ваг ком? Той Сами вероятно ти е казал, ама дължината на рамото не е гаранция за точна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не съм  :unsure: Приключих 16:30 и не остана време да направя един читав лог. Усещането е като да е добре, но само лога ще го потвърди/отрече. Надявам се утре да успея да спретна читав лог. След това ще добавя screen shots как изглежда графиката преди и след интервенцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Когато не ви се развиват гайките на актуатора, може да пробвате да го свалите заедно с носещата планка, която е захваната с 2бр къси болчета М6 към турбото. Става за секунди.След което го завъртате на 90 градуса (от вертикално застава в хоризонтално положение) и ви се открива зегерчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои ще сподели ли каква превенция може да се направи за да не се стига до пълен блокаж на този Актуатор?

Kъде се пръска с WD40 и как се раздвижва / почиства?

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че каквато и да е превенция ще помогне. Освен през два-три месеца да размърдваш гайките ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е всички кори отдолу под двигателя да са здрави и да са си на мястото. Иначе заминават по бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.