Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Имиджът на Шкода: 2014


PUF-PAF

Recommended Posts

  • Отговори 85
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    6

  • PUF-PAF

    6

  • bega4kata

    6

  • Стоян

    5

Най-много писали в темата

Извинявам се, не смятах да продължавам дискусията, но не можах да се въздържа:

 

 

http://skodaclub-bg.org/?p=164

 

Ревюта на различни класове бол, повечето са на еднакви де, ама...

Редактирано от Alpinjuga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еуратек се подиграват с хората. От това страда имиджът според мен. Прилагам ви цитат от оборудването на Рапид в сайта:

 

Интериор:
Тапицерия по вратите
пластмасов маншон за скоростния лост
пластмасова топка на скоростния лост
Пластмасова дръжка на ръчната спирачка
Стандартни предни седалки
Стандартни педали

 

Ми това са неща, които се подразбират от 40 години, като екстри ли искат да ги изкарат? Трабантите доколкото си спомням имаха същия пакет (включително пакет пушачи безплатно). И после - 25к за тапицерия по вратите и пластмасова дръжка на ръчната спирачка... Качеството безспорно се повишава, дизайнът се подобрява, практичността също - но за 22к получаваш комплект волан с педали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Добро утро и от мене.

  Първо, PUF-PAF, какво те провокира да създадеш тази тема? Някой те обиди за това, че се возиш в евтин братовчед на Ауди или нещо друго те провокира? Темата ми звучи от сорта: "Хайде да си мерим п..те или на коя жена са ѝ по-хубави циците". Абсолютно комплексарско. В казармата не успяха да ми насадят комплекс заради ръста ми - карах си ЗИЛ-а като пич, нищо, че трудно се виждах зад волана. :D 

  Второ, смисълът на думата "имидж" е "Образ, който е създаден в обществото за отделен човек, група, институция, държава; репутация": http://talkoven.onlinerechnik.com/duma/имидж В случая става дума за материално благо, за продукт - каква е репутацията на автомобилите и изобщо на продуктите с марката "Шкода". Смятам, че тя е на производител на практични, качествени автомобили на добра цена. Никой не може да ме убеди, че Фолксваген Поло е по-практично и качествено от Шкода Рапид. Или, че с двойната си цена Ауди А3 превъзхожда в пъти последната. 

  Трето, имиджът е неизменно свързан с манталитета на един народ. А манталитетът на българския народ е селски, комплексарски, андрешковски. Не знам дали има друга нация в световен мащаб, където национални герои да са бай Ганьо, Андрешко и Хитър Петър. Така например, националният герой на Кралство Нидерландия е обикновен човек. Когато се образувала дупка в дигата на Северно море и имало реална заплаха да се наводни "ниската земя", той се пожертвал заради останалите и запушил с пръст дупката (естествено това е легенда). В България Хитър Петър затопля сухите къшеи хляб безплатно над парата от варящия се боб в кръчмата на Настрадин Ходжа; Андрешко обрича на смърт бирника, който посред зима идва да му секвестира имуществото; за бай Ганя най-важното е да има келепир... Това се нарича манталитет, а т.нар. "имидж" е негова еманация, проявление.

   Нека сега ви разкажа какъв е имиджът на "Шкода" по благоевградско. За тамошните маке-та шкодата е "Кроки" (кроки - детска играчка от прословутите "Зайо Байо"). И качих един такъв юнак в Рапид-а. Веднага се започна: "Много твърди пластмаси; бял е добре, ама да го беше поръъчал металик"... Най-фрапантното за мене беше, когато въпросният македонски юнак излезе от колата и започна театрално да се хваща за главата и да се тюхка. Викам си: "Какво става, майка му стара, нещо ударих колата ли, какво ли?". След което оня ми отговаря: "Как може в 21-ви век да сложат задни барабанни спирачки!". Е, това е връзката между манталитет и имидж - може да е на пет години и на 300 х. км., но друго са "баварецо" и "мерцедесо"...другото е "кроки". Ами байно льо, като не ти харесва, извади 30 х. + лева и иди ги дай за изстрадало БМВ или Мерцедес. Друго си е да се возиш на "баварецо" иби "мерцедесо", нищо, че живееш с детето и жената при майка си и баща си.

   p.s. въобще, ама въобще не ме интересува какво е общественото мнение за шкодата ми, важното е, че ми е нова и отговаря на социалното ми положени и на дълбочината на джоба.

 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mordo, въобще не е това целта на темата.

 

10 години карам Шкоди и много добре знам защо го правя и съм последния човек, който ще се обиди или засегне.

 

Просто исках актуално да разлафим по темата, защото виждам определено как имиджът се променя в посока по-качествено и скъпо и хората реагират на това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали са по-качествени не знам ... по тоз въпрос може да по спорим , че са в голям процент VW това да , но прави ли ги по-качествени ?

Мога да говоря много по отношение на Фаворит/Форман , имам наблюдение и върху качествата на изработката на Фелиция , а Фабията просто ме е страх да я разглабям.

Формана ми е '92 , разглобяван е милион пъти до основи и до тоз момент няма счупена пластмаса , щипка на кора и таблото до ден днешен не издава нито звук. За сметка на това Фаворита ми е '94 , и него съм разглобявал даоста , но смея да твърдя , че изработката на пластмасовите части от интериора са с доста по-различни като качество на пластмасата , има тук там счупени елементи и като цяло вече изглежда захабена .

Не знам за какво повишаване на качеството може да говорим , при положение , че едно 40-50% от вложените материали са рециклирани.

Да устоичивостта на корозия е повишена , качеството на боята също , возията и комфорта , но до там (така си мисля аз поне).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който чете и знае историята на Шкода, не е нужно да му се обяснява какъв е имиджа на марката. Лошото е, че широката публика свързва Шкода със соц. времената. Въпреки, че и тогава си беше автомобил, за тези които разбират ;) Но, масата е невежа и се носи по течението. Със сигурност ще дойде време, когато Шкода ще се свързва само със ВАГ. И ще се мисли, че произлиза от ВАГ. СоциализЪма ще бъде забравен.

А Шкода е ТРЕТАТА марка в Европа с над 100 г. история. И произвежда всичко, което се движи по суша. Като се започне от велосипеди и се стигне до локомотиви.

Преди нея от немските марки е само Мерцедес. И лично за мен, да притежаваш такъв автомобил е повод за гордост. Ама иди обяснявай.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И лично за мен, да притежаваш такъв автомобил е повод за гордост. Ама иди обяснявай

:PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, всъщност говоря по памет. Чел съм ги някога тези неща, но сега не ми се прави справка. Може да се провери.

Останало ми е в съзнанието, че преди Шкода са Мерцедес и Пежо. Или Даймлер Бенц - нещо такова. Това за Европа.

В световен мащаб не знам къде се вмъкват тези марки.

 

п.п.

 

Пежо - 1885г.

 

Даймлер - 1890г.

 

Шкода - 1895г.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Със сигурност ще дойде време, когато Шкода ще се свързва само със ВАГ. И ще се мисли, че произлиза от ВАГ.

И това няма да бъде добре. .. но .

Има и друг вариант - Шкода да бъде продадена на друг. Примерно китаец, а може би чех или словак? Въпреки че в краткосрочен план не виждам как ВАГ-аджиите ще се откажат от златната кокошка?

Откакто е собственост на ВАГ Шкода няма собствено лице, просто прави едни по-добри, по-евтини фауве-та. И предполагам че допринася за финансовия просперитет на концерна ВАГ. Но дотам. Не може да ме грабне. Прекрасната служебна, редова кола. Няма нещо, някоя особеност дори, като водната риза на старите соц-двигатели или прецакващия се бендикс, ръждата по задния капак на Фаворит/Фелиция . Нещо, което само собствениците да си го знаят и да не може да го оправят във всеки крайпътен сервиз. Просто поредната бройка, просто някакво транспортно средство. Добро и разумен избор на разумни хора, но дотук.

Маняшки звучи, зная, че няма как да става дума за сухи полуоски вече във форума дори, но все пак - някакви иновации от Шкода да сте чували? Нещо като Мицубиши MIEV в първоначалния вариант с двигателя в главините? Няма такива неща. Иновациите са запазени за водещата марка Ауди. Шкода не могат нищо да предложат без одобрението на шапката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си говорим честно, ако Шкода не беше закупена от ВАГ, половината, ако не и 2/3 от форума щеше да пише във форума на фолксфаген или ауди :) Чисто чешка Шкода ми е минала една през ръцете и не мисля че искам втора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто чешка Шкода ми е минала една през ръцете и не мисля че искам втора.

Щот мразиш да си цапаш ръцете , а обичаш да цъкаш само с мишката на лаптопа :tongue_1:

Ако сега някой ми изкопа здраво купе за Форман , прехвърлям всичко в него и е*ем ти и бързите коли и климатиците и ел. прозорците :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си говорим честно, ако Шкода не беше закупена от ВАГ, половината, ако не и 2/3 от форума щеше да пише във форума на фолксфаген или ауди :) Чисто чешка Шкода ми е минала една през ръцете и не мисля че искам втора.

 

Ако пък Чехия не бе попаднала в соц. лагера не се знае от ауди и ФВ дали нямаше да пишат тук.

Тогава щеше да видиш за каква чисто чешка Шкода става въпрос. ;)

Абе, тия от Фолксваген, що не взеха някоя руска марка да правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Superb твиндора :) не ти ли харесва?!Чак BMW взеха да да я слагат!

Супърба принципно е нещо, което бих взел, ако ми кажат - купуваш чисто ново или бой ;).

Но просто живеем на географски координати, където не се рентира да се занимаваш с нова кола.

А принципно - супърба - да, хубав е туиндора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си говорим честно, ако Шкода не беше закупена от ВАГ, половината, ако не и 2/3 от форума щеше да пише във форума на фолксфаген или ауди :) Чисто чешка Шкода ми е минала една през ръцете и не мисля че искам втора.

 

И аз съм от тези 2/3. Харесвам VW и затова си купих Шкода. :) Ако нямаше Шкода Октавия щях да си купя VW Bora или VW Jetta. Гледам от чисто практичната страна на нещата. Не ме интересуват никакъв имидж (гадна чуждица) или кой какво мисли около мен. Важното е колата да ми харесва, да ми е удобна и да ми върши работа. В случая моята Шкода Октавия 1 изпълнява и трите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърб: Пловдив-Бургас 2часа, разход-6.5л., широко хладно хубава музика. Повече ми не требе! Забравих и цената на чисто новия автомобил в пъти по-ниска от тези със собствена физиономия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Малко да възродя темата следствие на моето обикаляне на няколко места за търсене на джанти. Сега новият лаф дето чувам за Шкодата е "ми то това си е Фолксваген"...

 

Гледам как и ние сме заформили такава дискусия в темата за новия Супърб и това не ме кефи. Жалко, че политиката на концерна е да си оптимизира разходите и затова колите са толкова сходни - вече освен екстериора и интериорите им изглеждат еднакво. Масово Шкодата се възприема от хората като по-евтиния Фолксваген.

 

Аз искам Шкодата да си е уникална и индивидуална кола и затова винаги съм я възприемал като такава. Сори за спама, ама трябваше да споделя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 В Днешно време е така,за съжаление.....

Аз съм работил в завод за коли....На една смяна/8часа/ правехме 300 коли.Завода работи нон стоп 24часа.Това е за ЕДИН модел,в ЕДИН вариант-хечбекМодела имаше и варианти лимузина и комби,но се правят в друга държава.

Направете една проста сметка,колко бройки са това.....

Ми нали всички искаме да ги сменяме на по пет години,новите......

Няма кво да се чудим,консуматорски свят е днешният.....,колко жалко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всичко са виновни компютрите и машините с ЦПУ ... ако не бяха КАД системите и пренастройките на една поточна линия за една цигара време колите още щяха да се правят на лист с молив и да имат индивидуалност ... ааа и Хенри Форд е виновен , ако се правеха на ръка щяхме да чакаме по повече от 15 год. за кола и после щяхме да я пазим колко може по-дълго , защото инак още 15 години без кола :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, това е мнението на масата. Нямаш шанс.

Просто трябва да си помним историята. Това ни остана.

Аз и в друга тема съм го писал - Радвам се, че марката съществува, независимо под кое "крило" е. Важното е да е има, щото мн. други си заминаха. Сети се само за соц. лагера...За другите известни няма да говорим.

Все пак е под Немско. Това си е признание за марката.

Ако искаш уникална и индивидуална Шкода, купи си една 120ка, докато все още ги има :D

п.п. Новият дизайн е изключителен! Шкода върви напред. Хич да ние ти пука какво говорят другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, това е мнението на масата. Нямаш шанс.

Просто трябва да си помним историята. Това ни остана.

Аз и в друга тема съм го писал - Радвам се, че марката съществува, независимо под кое "крило" е. Важното е да е има, щото мн. други си заминаха. Сети се само за соц. лагера...За другите известни няма да говорим.

Все пак е под Немско. Това си е признание за марката.

Ако искаш уникална и индивидуална Шкода, купи си една 120ка, докато все още ги има :D

п.п. Новият дизайн е изключителен! Шкода върви напред. Хич да ние ти пука какво говорят другите.

Aбсолютно. Не случайно през Втората световна Хитлер си е правил танковете в заводите на Шкода. Чехите имат дълбоки традиции в машиностроенето. Повечето хора просто не са запознати и се водят от снобски предразсъдъци.

Специално обърнах внимание в темата за новия Супърб, че той е проектиран изцяло в Чехия и доста от материалите са произведени в страната.

Да, използва се техниката на VW - факт, но не е само това.

И не на последно място - не подценявайте чешката сглобка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам против дизайна, качеството или техниката. Напротив, много си ги харесвам :)

 

Но ме дразни как всяка нова Шкода като излезе вече първите приказки са къде колко прилича на Фолксваген, какви части, двигатели и технологии от VW са приложени в Шкодата и т.н. И не на последно място плащаме все по-високи цени, а те влагат все по-малко усилия в индивидуализацията и диференцирането.

 

Бял кахър е разбира се, но да става лафа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.