Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

0W40 или 5W30


Recommended Posts

Въпросът е следният. Живея в Северна Швеция и тук не е необичайно температурата през зимата да достига и задържа -35 до -40 градуса. Затова когато тръгвах насам в сервиза в София ми сложиха масло с индекс 0W40 с обяснението, че цифрите показват минималната и максималната температура, при която маслото работи пълноценно. Идеята беше, че с това масло мога да тръгна от много топло и да стигна на много студено, без проблем за двигателя (1.6 TDI CR).

Когато обаче се наложи да сменям маслото тук, от няколко места, вкл. представителството на Шкода ми обясниха, че маслото трябва да е 5W30 именно заради ниските температури, защото масла, започващи с 0W... от една страна били много гъсти при ниска температура, от друга страна повреждали филтъра за твърди частици.

Тези две мнения според мен си противоречат, затова ако някой може да добави разяснение...  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато обаче се наложи да сменям маслото тук, от няколко места, вкл. представителството на Шкода ми обясниха, че маслото трябва да е 5W30 именно заради ниските температури, защото масла, започващи с 0W... от една страна били много гъсти при ниска температура, от друга страна повреждали филтъра за твърди частици.

 

Глупости на търкалета-именно 5W30 е по-гъсто при ниски температури, а 0W40 е за палене при екстремно ниски температури и поддържа работен вискозитет до по-високи температури. Друг е въпросът, че ако избереш марката и двигателя на колата си, ще ти излезе масло 5W30.

http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/Advice.aspx?Lang=eng&type=473f8a16d09d24c8dcc1527ee71de9c1&isKioskMode=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има едно нещо наречено вискозитетен индекс http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BA%D1%81_%D0%BD%D0%B0_%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82%D0%B0 за сравнение на масло от еднаква марка 5w30 e с вискозитетен индекс169 докато на 0w40 e 181 сами преценете кое е по-добро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Когато обаче се наложи да сменям маслото тук, от няколко места, вкл. представителството на Шкода ми обясниха, че маслото трябва да е 5W30 именно заради ниските температури, защото масла, започващи с 0W... от една страна били много гъсти при ниска температура, от друга страна повреждали филтъра за твърди частици.

 

Глупости на търкалета-именно 5W30 е по-гъсто при ниски температури, а 0W40 е за палене при екстремно ниски температури и поддържа работен вискозитет до по-високи температури. Друг е въпросът, че ако избереш марката и двигателя на колата си, ще ти излезе масло 5W30.

http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/Advice.aspx?Lang=eng&type=473f8a16d09d24c8dcc1527ee71de9c1&isKioskMode=0

 

Колега - в този линк на Fuchs какво означава това Extended drain (max.).

Едното масло си е дадено за нормална смяна 15000 км, а по-долу е напсиано това нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.