Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моторно масло и добавки


Recommended Posts

  • Отговори 157
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    18

  • mordo

    12

  • bega4kata

    11

  • Илко Такев

    11

Най-много писали в темата

Аз бих предложил за първа смяна на 10000 и после през 15000.

 

:PDT_Armataz_07:

 

Никога не бих държал едно масло 30 000км. пък било то и най-доброто в света.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Едно време се говореше , че масло се сменя на година или на пробег , а сега с тез смени на 15 - 30 000 пак ли важи същото правило или е станало като мит от миналото ?

Не че аз го спазвам точно , ама в рамките на +/- два месеца си го сменям поне веднъж годишно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng/search

 

Това е селектор, където можете да намерите не само какво масло отговаря на автомобила ви, но и препоръчителния период на смяна.

 

Пример:

 

MAKE: Skoda MODEL: Fabia, 6Y (2000 - 2007) TYPE: Fabia 1.9 TDI (74 kW) (2000 - 2007)
 
Your engine oil recommendation
EDGE%205W30%20%28OLD%29.png
 
 
Use: Normal ( Change 15000km / 12 months )
 
EDGE 5W-30
Capacity: 4,3 liter

All other recommendations

Редактирано от marinms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезно и в духа на коментарите ни по темата. За моята О3 1.8 tsi книжката ми показва 30к, борд компютърът 20к, този сайт 15к, а пък аз го смених този уикенд на 12к :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото на 2500. След още 7500 - второто. От там насетне - максимум на 10000.  По борд комп би трябвало да се сменя на 15000, но го промених на 10000. Харесвам си колата и искам да е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезно и в духа на коментарите ни по темата. За моята О3 1.8 tsi книжката ми показва 30к, борд компютърът 20к, този сайт 15к, а пък аз го смених този уикенд на 12к :)

Какво масло сложи?

Спази ли новите спецификации за най новите тси мотори,които работят много горещо и колекторите са им в главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам. Отидох в ЕТ и ми казаха да си избера между два вида Shell и Castrol, които са предписани от завода за този модел. Аз избрах Castrol.

 

Кажи моля те за следващата смяна какво трябва да гледам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ще го сменяш под или на 15 000,е по-добре за мотора ,а и за джобът ти да слагаш 5-40 вместо препоръчваното от ЕТ 5-30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, цената на маслото в сайта на Еуратек е около 50 лв. за литър 5W30 и 40 лв. за литър 5W40. На теб колко ти струваше смяната?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офертата на ЕТ Варна е 250лв за смяна с Castrol. Маслото по спецификация на производителя. Не мисля, че номера искам това масло, а не другото, защото ще го сменям по-често ще мине, освен ако не са авери. Слагат това което е предписано.

Редактирано от fhman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е само в ЕТ Варна. Ако колата ти е гаранционна, нямаш мърдане, освен ако не си я платил в брой и решиш да я свалиш от гаранция. За да понесат всички последващи гаранционни притенции е нормално да направят това което е по предписание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офертата на ЕТ Варна е 250лв за смяна с Castrol. Маслото по спецификация на производителя. Не мисля, че номера искам това масло, а не другото, защото ще го сменям по-често ще мине, освен ако не са авери. Слагат това което е предписано.

 

Знаеш ли колко литра масло се включват в тази цена. И като цяло какво включва офертата - масло, филтър и труд, или . . .? И аз мисля, че докато е гаранционен автомобилът, в Еуратек слагат само типа масло по спецификацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офертата включва масло, филтър и труд. Изрично казах, че не искам смяна въздушен или каквото и да било друго.

 

Знаеш ли колко литра масло се включват в тази цена.

Не знам. Не знам и как наливат маслото в ЕТ. За това и исках да присъствам като го сменят, но ми казаха, че няма да стане. Само да знаеш, че ти трябват 5.0л и нито капка по-малко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смятам да го сменям скоро, а и да го сменям, ще си го сменя сам :) :). А и не смятам да давам 50 лв. за литър масло, чиято цена другаде е 25 лв. ;).

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МАСЛО 4L МОТОРНО Edge 5W-30  VW 504 00/507 00

Цена за тази 4 л. туба е 136 лв, което е 34лв за литър. Маслен филтър Hengst струва 14лв. И това е без никаква отстъпка. Не виждам смисъла, ако колата не е е в гаранция защо трябва да се плащат 100 лв от горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, цената на маслото в сайта на Еуратек е около 50 лв. за литър 5W30 и 40 лв. за литър 5W40. На теб колко ти струваше смяната?

Сложили са ми Castrol LongLife3 5W30 за 32.5 лв.с ДДС на литър. Общо 5.2 литра за моята кола. ОК ли е според вас маслото и цената?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложили са ми Castrol LongLife3 5W30 за 32.5 лв.с ДДС на литър. Общо 5.2 литра за моята кола. ОК ли е според вас маслото и цената?

Всичко колко ти взеха все пак. Масло+филтър+работа=? След смяната проверявал ли си нивото, да видиш до каде е сега на щеката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложили са ми Castrol LongLife3 5W30 за 32.5 лв.с ДДС на литър. Общо 5.2 литра за моята кола. ОК ли е според вас маслото и цената?

 

Тази цена на маслото вече е по-нормална. Явно аз гледам някаква стара информация или по-скоро цената им от сайта не е актуална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Хм, все си мисля, че гаранцията означава сервизните дейности да са извършени в официален сервиз. Мисля, че никой не може да ме принуди да купувам масло от официалния представител. Отивам с масло, отговарящо на спецификациите (например Motul Specific, което отговаря на VW 507.00 и струва 32,80 лв. литъра), филтър (може и оригинален, тъй като цените не се различават значително) и си плащам единствено за труда. За да бъдем сигурни, нека колегата, който е в ЕТ да ни пусне пълните гаранционни условия, тъй като аз имам едни но ме съмняват да са подробни.

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, fhman, днес ще погледна бележката и ще ви кажа.

 

Сега един генерал коментар от моя страна без да искам да обидя никого: Ясно ми е, че парите не растат по дърветета, но не разбирам защо и тази тема трябва да обръщаме на стотинки (освен за гумите, джантите, горивото и т.н. неща дето търсим далаверки навсякъде). Особено колегите с нови коли. Илко - вашите с fhman сигурно са около 40 хил. лв. На mordo по спомен беше към  32 хил....и на фона на това ми изглежда малко смешно да се изкарват Еуратек виновни, че взимат пари за операцията смяна на масло.  Изказвания от сорта, че ще им носите собствено масло, ще ги карате пред вас да го сменят и т.н... :)

 

Вие като ходите на зъболекар носите ли си материалите за пломба? А като ходите на ресторант влизате ли в кухнята да видите как ви приготвят храната? А в бара влизате ли с уиски от магазина...и въобще знаете ли каква е надценката в заведенията ? :)

 

Имайте предвид, че от всички дилършипи на нови автомобили в България, тези на Еуратек (Шкода) са едни от най-евтините на час за труд и с най-ниска надценка. Да факт е, че печелят от сервизно обслужване - това е нормално, при положение че маржа от продажба на автомобили за индивидуални клиенти им е около 5%, а за корпоративни около 1%. Освен това масло се сменя веднъж в годината общо взето и едно пестене на примерно 10лв. на литър масло ми се вижда наистина маргинално...за да не казвам мизерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, всеки има право да си дава парите където и както сметне за добре, според себе си. Аз, ако имам пари, не са паднали от небето и не мисля, че няма да си направя сметката, къде и как нещата са ми по-добре. 40-50лв са си покупки за два-три дена ядене, все пак, а да не говорим за колко километра гориво са това. Ако можеш да ги спестиш, предполагам, че няма да ги хвърлиш, защото си много доволен от нещо си или защото плащаш за някакво илюзорно спокойствие.
Отделно е малко смешно да правиш разбор кой-колко е дал за кола и колко да дава за обслужване след това. Всеки може да си купи S500, S8, Q7, друго, чисто ново от магазина - разбира се, на изплащане или кеш... но после с поддръжката в официален сервиз не стоят така нещата. А относно примерите за храна и т.н. - прав си, но все пак там ти отиваш, защото ти се хвърлят пари за твой собствен кеф. Тук ги хвърляш за нечий друг кеф.

На мен първата и единствена смяна на масло в ЕТ беше 167лв - масло шел 4л и филтър - на 11 000км, като аз гледах какво се случва, защото си го издействах. Не исках с помпата да изсмукват от картера, а исках да го източат през пробката. Следващата смяна ми струва 200лв, с много по-хубаво масло и абсолютно всички филтри (повече от елементарно е всичко), а в ЕТ ми обявиха цена около 450лв.

Така, че има и друга страна на монетата. Отделно аз също не съм съгласен да се носи масло, защото, ако после нещо се счупи - веднага ще обвиня маслото на клиента. 'ми той може да иска да ме набута, да плащам колата му в последствие, защото е донесъл калпаво масло и съм го налял, блокирал е двигателя и т.н. Никога няма да се съглася, ако съм сервиз, особено официален - или пък ще му взема парите, щом дава, съгласявам се с това, но гаранцията отпада веднага и да се оправя после.

В крайна сметка, тези коли се правят достатъчно стабилно, за да си изкарат гаранцията без проблеми, ако си я пазиш и обичаш. След това вече е друг въпрос.

Поздрави

ПП: и защо никой така не мисли за тебе - "...ей той печели по 1-5%, да не му натежа нещо случайно... я да му направя една отстъпка, че е постоянен клиент при нас...". Все трябва да се мисли кой-колко печели - ами, който-както се е уредил, не ги жали... горките. Както те не те жалят :)

 

Отделно, че масло, като шел е на цени около и по-високи от тези на Мотул, Мобил 1, и други - не ми се коментира. Само ще кажа, че разликата в моята кола е огромна, след като махнах шелското масло и налях Мобил 1.

 

 

ПП2: Абсолютно съгласен съм с Илко - правиш си сметката и след това ходиш, ако те устройва - не ходиш просто насляпо, защото е официален сервиз. За заведенията е същото - пробваш го или приятели, които са го пробвали ти казват - не мисля, че има мазохисти, които когато приятел каже, че не го бива - да отидат да тестват... Но, когато приятел ти каже, че го бива много - тестваш го, след това и ти разправяш. Нормално е това. Пак е правене на сметката.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павка, един коментар и от моя страна - нито се обиждам, нито мисля, че и някой друг ще се обиди. Затова е форум, всеки да изкаже гледната си точка.

Съгласен съм с всичко, написано от теб. Но за мен това не значи, че за едно и също нещо трябва да плащам два пъти по-висока цена. Е, когато няма друг начин, ще ги дам, естествено. Между другото в Еуратек са ми оферирали цени, по-ниски от други сервизи, така че всичко зависи от конкретния случай.

А си купих кола за 40 000 лв., защото не можах да намеря нещо свястно (според моите разбирания) втора употреба.

Що се отнася до качеството на частите, компетентността и обслужването, много от по-малките сервизи са на достатъчно високо ниво. За щастие, знаем кои са те :). Клиент съм на Еуратек от 15 години - и за частни автомобили, и за служебни. Мога да дам примери и в положителна посока, и в отрицателна за тях. Но не е тук темата.

Така че си ремонтирам колите в Еуратек, докато и когато сметна, че цената е нормална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, първо да се извиня за недоразумеието. Сега снимах бележката, цената е 32.5 лв. На литър БЕЗ ДДС - явно на тъмно в гаража не съм го видял - т.е. около 40лв излиза и съвпада с написаното от теб по-горе.

 

И shaft е прав, наистина всеки си приоритизира разходите за себе си. Всички копаме тука, гледаме семейства и знаем като цяло как всичко с пот става в тая държаеа.Идеята ми беше, че не е редно да обвиняваме ЕТ за добавената стойност и маржа на услугата, която предлагат - всички си добавяме и съм сигурен никой от нас не работи за чест и слава без пари. Да сме живи и здрави само, другото ще го борим

 

Колкото до цените на ЕТ - те се определят от пазара. Вижте другите официални сервизи колко цакат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.