Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с мигачи и аварийни


skoda 120L

Recommended Posts

Здравейте колеги от няколко дена имам следния проблем с мигачите и аварийните. След като се включи ляв или десен мигач мига 1-2 пъти и нищо с аварийните проблемът е същия. По някой път и въобще не се задействат до днес, когато въобще нито мигачи нито аварийните работят. Гледах бушоните са ок не можах да видя къде е релето за мигачите :blush:  евентуално да го сменя видях в багажника реле за фарове при двигателя за реле за реотаните но за мигачите не можах да го видя. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето за мигачите е биметално , разположено е в цилиндричен алуминиев корпус и се намира зад ръкохватките за управление на парното , трябва да демонтираш конзолата дето ги държи и ще го видиш.

 

С такива симптоми дето ги описваш релето е заминало , сменяй със съвременно електронно с 4 извода обаче. 

На старото са 3 - за лампата на аварийките , захранване и извод към лоста на мигачите .Ако трябва да драсна схема как става подмяната с

електронно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за отговорите :)  днес ми се наложи да я използвам и след няколко маневри, и изнервяне след не много силен удар до пепелника започна да работи  :sorry: ,но пак има прекъсването което ме съмнява че не прави контакт. И 1-во ще разглобя да видя какво е положението, ако не отиваме на ново реле. Колегa fulcrum ако не те затруднява може да дадеш схемата тъкмо и някой друг колега ако сменя ще знае как да стане. Пък и аз ,ако сменям ще знам :)

Редактирано от skoda 120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taкаа , та какво трябва да се направи за да се замени биметалното реле на мигачите със съвременно  електронно:

 

Става електронно реле и с 3 и 4 извода. На него има едни цифри и те означават:

 

49 - + 12 Волта захранване на релето , става от ключа за аварийни светлини , ако колата е в режим ,,мигачи'' е от контакт , ако е в режим

,,аварийни светлини'' е без контакт.Както на всички съвременни европейски коли.

 

49 а е извода към лоста за мигачите.

 

31 се свързва на маса , това е масата на електрониката/управлението на релето.

 

За автомобили с една контролна лампа на мигачите релето има и извод , означен с C2 , това е плюса за нея.

 

При Шкода 105/120/130 биметалното реле има 3 извода - захранване , изход за лоста на мигачите и извод за контролната лампа на аварийките

но не на всички Шкоди я има.Особеното при него е това , че контролата на аварийките е захранена винаги , но свети само  когато те са включени.Конструктивно масата му е на корпуса

 

Ами необходима е една пробна лампа да се установи къде е захранването , то се свързва на извод 49 , съответно се пуска едно кабелче 

за маса на релето на извод 31 и само трябва да кажа какъв е цвета на всеки кабел от инсталацията на релето.Това е.

 

Още една конструктивна подробност - кабелните обувки на оригиналното шкодово биметално реле са един габарит по тесни и не могат да се

надянат на новото електронно реле дори и с разтваряне. Та се запояват или кримпват нови кабелни обувки един  габарит по големи , тоест от най

масовия габарит. :)

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам точно означенията на релето , но като си слагах електронно на Формана имам спомен , че първо хванах захранването , после вързах на късо двата кабела излизащи към мигачите и ги вързах към релето и третия крак дадох на маса и всичко си работи и до днес коректно (контролните лампи са отделни и си светят при даване на съответния мигач).

До колкото разбрах схемата на свързване всичко седи в готовност докато не се осигури верига от ключа за мигачи или от ключа за аварийни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам точно означенията на релето , но като си слагах електронно на Формана имам спомен , че първо хванах захранването , после вързах на късо двата кабела излизащи към мигачите и ги вързах към релето и третия крак дадох на маса и всичко си работи и до днес коректно (контролните лампи са отделни и си светят при даване на съответния мигач).

До колкото разбрах схемата на свързване всичко седи в готовност докато не се осигури верига от ключа за мигачи или от ключа за аварийни.

Точно докторе , на всички европейски класики и съвременни автомобили докъм 2004г. са така - захранването на веригата на мигачите се

осъществява от ключа за аварийките.

 

От своя страна на почти всички коли ( BMW е изключение от Е36 нататък) устройството е едно и също и включва превключвател за захранването

,,контакт - без контакт'' за мигачи или аварийки и късосъединител на левия и десния мигач в режим аварийки. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.