Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Митко - ул. Президент Линкълн


ivanov_bs

Recommended Posts

Българина разсъждава и по следния интересен начин:

Щом смяната на накладките струва само 20лв.,значи е лесно щом струва малко...ЗНАЧИ Е ЛЕСНО,ЗНАЧИ И АЗ МОГА да си ги сменя задните.

И на99,99% си прецаква спирачките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички сервизи са дилъри на вносителите на авточасти и е нормално да ползват отстъпки и е нормално да печелят от това. Аз като отида да ремонтирам или обслужвам колите си, искам качествени части и услуга с гаранция при евентуални последствия. При това положение се доверявам на човека в сервиза, в неговата преценка. Аз няма да седна да изследвам коя марка какво прави, пък в какви кутийки ги продава и т.н...

Същото нещо е при гумите! Повечето сервизи са дилъри и не държат гуми на склад, особенно след тези истерии с ДОТ-вете. И какво излиза? Аз имам сервиз за гуми и извършвам само смяна на гуми, но като продавам гуми да ги давам на цените на които ги взимам ли ?!?!? Защото така е по-справедливо и евтино за крайните клиенти? И в същото време клиента иска да му смениш гумите за по 5 лева или безплатно. Еми да се надупиме направо!

А някой замисля ли се като иска да му правят гумите за по 5 лева и накладките за 10 лева, че тези сервизи имат разходи за наеми, ток, вода, заплати, осигуровки и т.н.

А това, че в сервиза има качествени машини и инструменти за десетки хиляди левове? 

Та накрая какво иска крайният клиент? Качествена услуга и части........ или евтина услуга с неочакван край???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискусията се прехвърля към понятието на чистата търговия.... всичко струва толкова, колкото е готов да поеме даден пазар!!! В това число влизат, както стоките, така и услугите... и разбира се, цената на стока или услуга, до голяма степен определя качеството й. В България се наблюдава една тенденция на продажба на по-високи цени на стоките, за сметка на но-ниски цени на услугите, в сравнение с голяма част от Европа. Защо се е стигнало да такова положение.... има много версии... че сме бедни, че го игреам хитреци /манталитет/ и всеки гледа да мине тънко... това е без значение. Сервиза, като всеки друг търговски субект, предоставя определена услуга и съответно носи известен риск, който трябва да бъде заплатен. Както Сами, така и с колегата Master One го обясниха достатъчно добре, като аз само ще си позволя да кажа, че според мен сервизите на са нито магазини, нито търговци на части, те предоставят услуга, като носят съответен търговски риск /гаранция/ и за това се полага съответна печалба или надценка на стоката... и това не се прави, заради ниските цени на услугите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хората от Русе нямат възможност да плащат.Много са зле,не ги гледай,че РС чисто нов карат :P

 

Като един вчера,иска да му чипосам колата.Идва тегля му файла и после ме пита,кажи колко ще струва,да ти кажа дали да ми го правиш изобщо.Аз го познавам,зная ,че разполага с много пари. И моя отговор е ,че ще му го направя и цената е еди колко си лв./ На толкова си оценявам труда,не се пазаря,той или който и да е клиент,НЯМА ПРАВО ДА МИ КАЗВА НА КОЛКО ЩЕ СИ ОЦЕНЯВАМ АЗ ТРУДА./  Или ще ми плати колко съм казал,или ще му го направя без пари,ако каже че няма пари да плати.Или да отиде при друг.Аз няма да обеднея ,ако му я направя безплатно. И той няма да ми е първия случай. Но си остава скъперник и измекяр в моите очи. Ама такива са хората....кво да се прави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хората от Русе нямат възможност да плащат.Много са зле,не ги гледай,че РС чисто нов карат :P

 

 

 

Изказа се много неподготвен тук.....Аз дали съм зле или не - не си ти човека, който ще дава такива определения. Това, че имам право на мнение не означава че като повечето тук трябва да си мълча и да не го казвам, само и само да не засегна някого. 

 

Мога да ти кажа къде си оставям колата когато имам проблеми, а и не само моята. Никога не съм имал претенции за цената, колко ще струва, каква е и какво ще се прави. Можеш да питаш Краси - той е човека на който се доверявам напълно - давам му колата и след това си я взимам и съм спокоен, че по колата е работено професионално. Никога не съм се пазарил или не съм оспорвал дадена цена. 

 

Относно горния дебат - ще го кажа за последен път - пак на български и се надявам този път някой да разбере правилно какво имам предвид. 

 

В почти всички реномирани сервизи - си има часова ставка. В оторизираните сервизи има норми за почти всяка една интервенция която се прави по колата. Знае се за смяна на съединител примерно колко часа са нужни - по еди колко лева = 300 лв (примерно). Цената на частите няма нищо общо с цената на труда...двете неща не трябва да се смесват. Като не искате да сменяте накладки за 20 лв - ми вдигнете цените....и си кажете. Накладките съм ги купил за 100 лв - труда ми е 50 лв - общо 150 лв. А не да ми излизате с номера - Надкадки - 120 лв - труд сааааамо 30 лв = 150 лв пак общо. И след това излиза, че сервиза бил мнооооого евтин.....

 

Ако примерно ми се скапе някаква електроника по колата - която струва 1000 лв....има едни 20% отстъпка - сервиза взима частта за 800 лв. Разходната норма за тази част е - смяна 50 лв..защото знаем вече всички как се сменят тези части - plug and play в повечето случаи. И какво излиза - сервиза печели едни хубави 250 лв - на гърба на клиента - щото видиш ли си е купил хубава кола и като си си купил хубава кола си длъжен да плащаш. Пък и тази капсулована запечатана част - ако си я купиш ти - и я дадеш за смяна - след това нямаш гаранция - щото сервиза ще вземе само едни смешни 50 лв от клиента....пък колко са 50лв.нали ?? 

 

"" Аз го познавам,зная ,че разполага с много пари "" - Тук цената се определя спрямо това кой с колко пари разполага ли ??????

 

По тази тема аз няма да пиша повече ....

Редактирано от simichoil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами - не се занимавай да ми отговаряш, че да не изтървеш още 200 марки....

Редактирано от simichoil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

В оторизираните сервизи има норми за почти всяка една интервенция която се прави по колата. Знае се за смяна на съединител примерно колко часа са нужни - по еди колко лева

Колега... откъде си сигурен, че оторизирания сервиз купува/доставя частта на цената, на която я плащаш ти? Мога да ти гарантирам, че определено това не е така и точно там се получава една хубава надценка... ако държите да влизате в това, кой, колко надценка и на кой гръб я избива... защо никой не се възмущава и не казва нищо за цените на оригиналните части, които производителя дава???? Там надценката е меко казано убийствена

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ако примерно ми се скапе някаква електроника по колата - която струва 1000 лв....има едни 20% отстъпка - сервиза взима частта за 800 лв. Разходната норма за тази част е - смяна 50 лв..защото знаем вече всички как се сменят тези части - plug and play в повечето случаи. И какво излиза - сервиза печели едни хубави 250 лв - на гърба на клиента - щото видиш ли си е купил хубава кола и като си си купил хубава кола си длъжен да плащаш. Пък и тази капсулована запечатана част - ако си я купиш ти - и я дадеш за смяна - след това нямаш гаранция - щото сервиза ще вземе само едни смешни 50 лв от клиента....пък колко са 50лв.нали ?? 

 

 

 

 

Е точно за това става въпрос (на чист български) - за теб, като краен потребител (освен ако не греша, че си от тях) цената е 1000 лв. - за локалния магазин 800 лв.- за официалния представител/дистрибутор на едро- 400 лв. за завода производител 20 евро. (доста грубо скицирано и пропускам доста субекти по веригата). Когато става въпрос за авточасти на автомобили, то те най-често са внос за България, като това най-малко означава транспортни, опаковъчни, адмистративни и друг вид разходи, обвързани с окончателното и получаване от крайния потребител.

Редактирано от Gerdjikov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венко,много ти е лесно да приказваш,без да имаш представа. Не говори моля те наизуст за норми,часове и т.н. глупости. Знаеш ли ,че примерно има много голяма разлика,дали колата е нова или е стара и ако е стара и е от Германия,Австрия и подобни отнема ТРОЙНО ИЛИ ЧЕТВОРНО ПОВЕЧЕ ВРЕМЕ ЗА ДА СЕ СМЕНИ ЕДНА ЧАСТ.

Примерно ако дойде една запазена октавия 1 за смяна на шарнир.Развиваш болта към шенкела и долните и е готова.Обаче като докараш eдна мноооого запазена Германка,която не е разглобявана 10 години и болта не се развива,следователно превърта конуса на щарнира в шенкела.Трябва с крик да го подпираш отдолу.Тогава пък пречи да се развие от карето.Тогава се налага да се свали джантата,гумата,да се развие полуоската,да се избута карето навътре,за да може да се развие горния болт на шарнира.Обаче 100% щом болта на шарнира не се развива,значи и полуоската няма да излезе -карето няма да излиза от шлиците в главината.За да плъзна карето назад ,трябва със скоба,за да сложа скобата ,трябва да сваля диска,съответно да сваля накладките и спирачния апарат.....и малко повече работа се отваря не мислиш ли. Така че не ми говори за норми и трудо-часове.

Понякога заради нещо елементарно,половината кола се налага да се разглоби-не говоря за този случай изобщо,за много по сложни работи ти говоря,този пример е най простия и елементарен.

 

п.п.

аз на майтап го казах това за Русенци,ти много на вътре го прие-явно и чувство за хумор нямате :P

извинявам се ако съм те засегнал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз още помня прословутата смяна на съединителя на шкодичката. Ей така на доверие му се дадоха 1200 лв. тези пари включваха части и труд. Нито съединителя смени нито парите върна. Пих една мнооого студена вода и си взех колата с частите натоварени в багажника. Пича в последствие се оказа форумен майстор за града на една френска марка коли.  :o(един телефонен номер в търсачката на гугъл прави чудеса  :rolleyes:  ) След моята намеса във форума въпросния майстор не е писал повече в него.  :lol: Даже получих няколко лични съобщения на опарени колеги с френски автомобили. Това беше достатъчно и пича си го получи като му се срина бизнеса. Сервиза от край време е с пуснати кепенци. И по информация от колеги в другия форум въпросния майстор не се занимава с нищо в момента. С усмивка минавам пред сервиза виждайки, че вече не работят! Така става, като се събере групичка от недоволни, че и фенове на определена марка.... и един с шкода за цвят.... ;)

 

П.С. Пак ме хвана яд като се сетих за този случай.... затова гледам много да не мисля за него...  :eusa_think:

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз още помня прословутата смяна на съединителя на шкодичката. Ей така на доверие му се дадоха 1200 лв. тези пари включваха части и труд. Нито съединителя смени нито парите върна. Пих една мнооого студена вода и си взех колата с частите натоварени в багажника. Пича в последствие се оказа форумен майстор за града на една френска марка коли.  :o(един телефонен номер в търсачката на гугъл прави чудеса  :rolleyes:  ) След моята намеса във форума въпросния майстор не е писал повече в него.  :lol: Даже получих няколко лични съобщения на опарени колеги с френски автомобили. Това беше достатъчно и пича си го получи като му се срина бизнеса. Сервиза от край време е с пуснати кепенци. И по информация от колеги в другия форум въпросния майстор не се занимава с нищо в момента. С усмивка минавам пред сервиза виждайки, че вече не работят! Така става, като се събере групичка от недоволни, че и фенове на определена марка.... и един с шкода за цвят.... ;)

 

П.С. Пак ме хвана яд като се сетих за този случай.... затова гледам много да не мисля за него...  :eusa_think:

Поздравление , че си оптал да промениш нещо и си търсих правата, но грешката ти е още в началото. Как ще дадеш на някого 1200 лева без документ и няма да изискаш разписка, касов бон или фактура за закупените части ?

Това за отстъпките не го разбирам , какво общо има клиента с това на какви отстъпки работи продавача/сервиза ? Колкото по-вече оборот прави сервиза, толкова по-големи отстъпки получава. Колкото повече Вие посещавате даден серви (с една или много коли) то тогава Вие може да поискате отстъпка. С тези отстъпки всички сервиси компенсират нелоялната конкуренция. Никой сервиз не може да прецени колко ви е ръждясал шарнирният болт и за колко време ще го смени и дали ще счупи някоя друга час или инструмент.

 

За сравнение с "голените" сервизи и фиксираните ставки писано от simichoil ще дам два малки примера. В ЕТ за смяна на масло и гаранционен преглед на колата ми сложиха фиксиранта ставка 8 работни часа, но тъй като ми беще първата смяна на колата си стоях там и гледах как един "майстор" за по-малко от 1 час свърщи цялата работа +диагностика, но на фактурата - 8 часа по 24 лв.

Другият пример е от МотоПфое Варна, имахме проблем с един бус 2,5 дизел на 15 000км. , труден старт на студен двигател. При "диагностиката" на проблем чупят 2 пластмасови капака на двигателя и после ми ги фактурират, въпреки че е в гаранция ?!?! Извинението е, че те не са открили проблем и "диагностиката" е била по мое желание... т.е. аз си плащам за некадърната им работа. След 5 пъти връщане в сервиза за този проблем и един комплек нови акомулатори (защото тъпият Транзит модел 2012 е с два 100А акомулатора) си изкупиха обратно буса.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

(защото тъпият Транзит модел 2012 е с два 100А акУмулатора)

 

Ай стига бе. Тва да не е КрАЗ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз касов бон от сервиз досега не съм получавал(което не ми оправдава грешката). Пресен пример от онзи ден - отивам в сервиз за автоелектроника, не ми работят стрелките на таблото. В офиса на сервиза пише да пазя касовия бон до напускане на обекта. Момчето изкара някакъв документ заявка пишеше на него записа ми трите имена, марка и модел, рег. номер и година на производство и описание на проблема. Оставих колата след 4-5 часа ми се обадиха, че е готова, отивам проверих я - всичко работи отивам в офиса плащам и НЯМА касов бон.... сигурно трябва да си го поискаш... :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз още помня прословутата смяна на съединителя на шкодичката. Ей така на доверие му се дадоха 1200 лв. тези пари включваха части и труд. Нито съединителя смени нито парите върна. Пих една мнооого студена вода и си взех колата с частите натоварени в багажника. Пича в последствие се оказа форумен майстор за града на една френска марка коли.  :o(един телефонен номер в търсачката на гугъл прави чудеса  :rolleyes:  ) След моята намеса във форума въпросния майстор не е писал повече в него.  :lol: Даже получих няколко лични съобщения на опарени колеги с френски автомобили. Това беше достатъчно и пича си го получи като му се срина бизнеса. Сервиза от край време е с пуснати кепенци. И по информация от колеги в другия форум въпросния майстор не се занимава с нищо в момента. С усмивка минавам пред сервиза виждайки, че вече не работят! Така става, като се събере групичка от недоволни, че и фенове на определена марка.... и един с шкода за цвят.... ;)

 

П.С. Пак ме хвана яд като се сетих за този случай.... затова гледам много да не мисля за него...  :eusa_think:

Колега,това пък какво общо има с дискусията ,която се води.Айде да не обръщаме темата за оплаквания от сервизи.И без това я оспамихме брутално!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а това с отстъпките на сервизите е почти неписан закон

 В общи линии сервиза взима част от печалбата на дадена стока но срещу това той носи определена отговорност (гаранция) има разходи да ходи да я купува (гориво време) и така...

Справедливо е.И клиента е по спокоен когато всичко е от едно място (сервиза) и няма възможност да се прехвърля топката на тоз оня...

Частния случай възниква при по голяма сума...когато частта е 1000-2000 лв...тогаз отстъпката  е значителна...и си струва да се обсъди.

Или цената на дадена част от конкретния магазин дет пазари майстора драстично се размина с конкуренцията.Това често се случва.

 

По принцип ремонта на дадена кола е като ремонт на жилището.Това е работа с доста неизвестни.Уж всичко е наред ама винаги излиза нещо непредвидено.Я резба ще се скъса я ще одраскаш нещо и времето което се отделя драстично нараства а оттам и цената...При ремонт на жилището е същата работа.Ако си предвидил 10 000 значи ще се спреш между 15-20 000 :D

абе повече качествени майстори да има по важно ама нямааааааааааа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно! Аз след това съединителя лично си го купих с 300 лв. отстъпка. И не съм питал за отстъпката, а сами си казаха ''цената е 980 лв. даваме ти го с отстъпка за 680 лв.'' Няма как да не се навия!  :)  От тогава съм редовен клиент на този магазин каквото и да взема винаги има някаква отстъпка, а частите са като всички други, което съм сменил, втори път не е сменяно.... за сега!

 

П.П. Темата и без това сериозно плаче за чистка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.