Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Oktavia 3, 1.8T DSG ревю след 8888км


Recommended Posts

       След като навъртях първите 8888км за 3 месеца, реших и аз да напиша впечатленията ми от  сребристата октавия. Първо ще Ви запозная с колата:

Шкода Октавия Елеганс, 1.8 TSI, 7DSG, седан с допълнително оборудване:

-  Bi-Xenon светлини, LED, завиващи

-  Тапицерия - кожа/кожа

-  Лети алуминиеви джанти TERON, 17"

-  Независимо подграване на купето с дистанционно

-  Теглич с адаптор, подвижен

-  Усилен пластмасов щит под двигателя

-  ISOFIX накрайник за детска седалка на мястото до водача

-  Декоративни елементи в интериора - имитация на дърво

-  Мрежи в багажника

-  Интериорно осветление

-  Система за следене на налягането на гумите

-  Задна чистачка с пръскалка

-  Подгряване на дюзите на стъкломиячната уредба

-  Букса 230В

-  Аларма

-  Избор на режим на шофиране

-  Двулицева обръщаема постелка в багажника

-  Малък кожен пакет с 3 спицов мултифункционален волан волан (радио + DSG)

-  Подгряване на предни седалки

-  Фарове за мъгла, черни

-  Радио Болеро

           От магазините на шкода съм взел и сложил допълнително предни колобрани и гумени стелки. Колата пристигна оригинално с гуми Дънлоп.

           Първо ще започна с лизинга, който е за 2год., без оскъпяване, с 50% първоначална вноска. Впоследствие се оказа, че лизинга на шкода е доста неизгоден и скъп. Освен таксата от 700лв. за обслужване на лизинга има и такса за придобиване на автомобила в размер, който първоначално беше 2%, а като отидох да си взема колата го променили едностранно на 5% , ей така щото им е кеф и вече съм си поръчал колата, що да не ме набутат с 1500лв. отгоре. Много некоректна постъпка от страна на лизнинговия отдел на Еуратек (бтв наскоро мой приятел си купи пежо на лизинг и там това е далеч по-изгодно, само срещу 400лв общо оскъпяване). Второто което изуми и мен и приятелите ми, е когато на втория месец използвайки електронното банкиране на Райфаизен банк (в същата банка е и сметката на шкода) направих директен превод в евро на сумата която ми е записана като месечна вноска в евро към тяхната сметка. Оказа се, че курса на тяхната банка бил една идея по-нисък от някакъв референтен централен курс, който те ползвали за базов и се получила разлика от около 3лв. по-малко. В резултат от лизинговия отдел ми се обаждат на пожар да оправям проблема. Когато това се случи бях с компания, които се пръснаха от смях с лаконичния коментар " е те ко бе, плащаш им по 1000лв. всеки месец и са тръгнали за 3лв. да....". В крайна сметка успях да ги уговоря да не правя отделен превод за 3лв., а да ги платя със следващата вноска.

           Сега конкретно за колата. Общо впечатление много добро, идеално отношение пари/качество. Мит се оказаха приказките на много хора, че тези мотори харчели много масло по 1-1.5л на 10к км, при мен засега не е мръднало. Имам обаче и доста забележки.

1. Първо седмица след като си взех колата забелявах че уплътненията на прозорците на предните врати не са монтирани правилно и са прещипани. Хубавото е, че го забелязах достатъчно рано, преди да са се пречупили и ги оправих лесно.

2. На 3400км ми светна лампата за проверка на мотора без никаква видима причина. Най-близкият оторизиран сервиз ми е на 120км. във Варна и на другия ден бях там. Изчистиха грешката и на въпроса ми какъв точно беше проблема/код на грешката те не успяха да ми отговорят. Според мен дори не са обърнали внимание и само са я изтрили. Крайно незадоволен от отговора им, попитах какво правим ако се случи отново. Е  отговора на приемчика им направо ме застреля "еми ще погледнем по-подробно". Е аз трябва да карам отново 250км. за да я погледнете, а не само машинално да изтриете грешката? Като бонус мога да добавя, че сервиза на шкода във Варна се намира на бул. "Трети март". В града обаче има и улица "трети март" която излиза първа при търсене в гпс-а и в резултат отидох във Виница.  Отговора за проблема от служителя на Еуратек беше: ама то си пише Бул., но не става ясно защо не са сложили уточнение в скоби след адреса примерно).

3. Имам сериозна забележка по работата на автоматика. Проблема е следния, при автоматичен режим на работа на кутията (без значение на кои режим) след форсиране на мотора и почти изцеждане на предавката (кик даун) връщам веднага педала на газта на 0 и комютъра "решава" да смени предавка или две нагоре. В същото време оборотите на двигателя са все още твърде високи и се получава осезаем отскок на колата напред въпреди че не си натиснал газта. Ако в този момент крака ти не е на спирачката и пред теб наблизо има автомобил и ти влизаш в джоба между другите автомобили в трафика, то има съвсем реална опасност да се натресеш в колата отпред. За късмет първите пъти когато това се случи имах достатъчно пространство отпред за да коригирам това, а сега при подобни ситуации крака ми е или на газта или на спирачката, никога не го оставям да стои пред газта, освен ако не трябва да натисна педала. Това създава навик когато караш или да натискаш газта или крака ти да е на спирачката, дори и да не я ползваш.

4. Декоративните елементи имитиращи дърво се драскат доста лесно.

5. Охлаждаемата жабка понякога се отваря сама при преминаване през дупки, въпреки че в нея има само 0.5л вода, според мен е твърде рано за поява на подобен проблем.

6. Жабките във вратите са крайно неудобни за поставяне, съхренение и вземане на 0.5л бутилки вода в тях. По-големи не влизат.

7. Няма възможност за изключване на Старт-стоп системата за постоянно, много е дразнещо и разсейващо за водача всеки път след стартиране на мотора да я изключва. Проблема се оказа нерешим и от фирмения сервиз на Еуратек, защото "това може да доведе до други неприятни проблеми".

8. Като препоръка към Еуратек, в охлаждаемата жабка има държач за химикалка, ако бяха сложили там една с фирменото лого когато получаваш колата, би направило много добро впечатление за тях.

9. Въпреки независимото окачване и отзад, колата става доста нестабилна при скорости над 200км/ч, залюлява се дори при разминаване или изпреварване на други ПТС.

10. Задържа влага и мръсотия под вратите и багажника, както и пред задния козметичен спойлер.

Ето и снимки на новата количка, заедно до старата :)
http://pichost.name/images/2014/09/27/IMG31001.jpg
http://pichost.name/images/2014/09/27/IMG31031.jpg

Редактирано от quad
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарим за подробното "ревю".Старт стоп системата,като се разходиш другия път до Варна,ще ти я изключа.

Нищо не си написал относно разхода.

Това с дсж-тио и скачането напред е така при всички,но е по-силно изразено при бензиновите,защото там оборотите са по-високи и по-бавно се успокояват.Не си карал преди дсж за това ти е странно.То и доста други странности са му присъщи на автоматика,но това е друга тема.Ако изпреварваш на S режим няма да прави така-само като инфо да знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро ревю. И на мен ми е интересен разхода.Ама като чета за яки кик дауни, подсокци и скорости над 200, сигурно и разхода ще е малко по-сериозен ;)

Относно 3-те лв. Ако имаш еврова сметка и превеждаш евра към евровата сметка на ЕТ, никакви 3лв разлика не могат да се появят. Ако превеждаш евра от твоята еврова към левовата на ЕТ тогава може. РФ сменя на 1,95лв, ЕТ ги смятат на 1.95583. Което на 500евра идва около 3лв. Ако вноските ти са в евро и имаш еврова сметка превеждай направо към тяхната еврова, защото 72лв за 2 години не ти трябва да ги губиш.

Поздрави и още много безаварини километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като мина малко време и се сетих за още две сериозни забележки към колата.

1.  Много лесно се драскат черните пластмаси на колонките на вратите. Малко да плъзне някое клонче по тях и остават следи. Предполагам, че ще излезнат лесно с фино полиране, но пак е неприятно.

2. Лака на боята се отлюспва много лесно. Ако закачиш вратата в друг метален предмет при отварянето и', можеш да си сигурен че лака в мястото на съприкосновението е паднал. От шкода можеха да помислят на този ръб да има някаква лайсна/демпфер.

3. Леко недозавиване, напълно нормално за само предно предаване, но ESP-то не успява да го компенсира.

 

Относно разхода: при скорост 80-100км/ч е около 8л/100км, при 140-160 е около 10л/100км, при 180-200 е около 12л/100км. При мойто каране ми дава среден разход малко над 10л/100 без значение в града или не(включен климатик, нормален режим на шофиране). Слизал съм под 8л/100 само нощем при дъжд и мъгла и изключен климатик.

 

bega4kata:

Подскачането на автоматика го има дори и на спортен режим, просто там качва по-малко предавки и се усеща по-слабо.

Как точно ще деактивираш старт-стоп системата? Защо от сервиза на шкода във Варна ми казаха, че могат да я изключат, но после се появяват други проблеми? Какво са имали впредвид? Отказаха да ми обяснят какви точно проблеми се появяват след това.

Друго което ме дразни на DSG-то, е че даже и на ръчен режим когато предавката свърши колата сменя сама следващата, а не чака водача да направи това.

 

fhman даваш добра идея да питам Еуратек за тяхна еврова сметка. В договора ми е посочен левова и съм ползвал нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега честито за колата, много да й се радваш и да ти бъде безаварийна! Супер изглежда колата, шосеен самолет :)

 

Някои от нещата, които си написал като забележки за жалост са факт за О3 като цяло - тънките лак и боя, тесните отвори за шишета, задържането на вода, драскащите се черни странични колони и т.н. Все пак сме опитните зайчета преди да дойде фейслифта :) Явно дори вече година и половина производство, продължава да има забележки към качеството на някои елементи.

 

Относно загубите на масло дотук няколко колеги с 1.2 TSI отбелязаха, че доливат. Виж в секцията за Октавия съм пуснал тема за регистрирани проблеми и може да добавиш нещо, ако се сетиш.

 

Това за DSG-то ми е странно, аз не съм го забелязал се опитвам да си го представя (макар че моето DSG е 6 скорости) ? Как така подскача напред - да кажем изпреварваш със 120, прибираш се и пускаш веднага газта, скоростта ти пада на 90 да кажем и колата сменя две предавки и подскача напред ? Може би трябва по-плавно да пускаш газта?

 

Това да е нестабилна колата с 200 също ми се струва екстремно - сигурен ли си, че съобразяваш скоростта с пътните условия ? :) По-горе в т.9 си написал, че се залюлява при РАЗМИНАВАНЕ или изпреварване, т.е. караш с 200 не по магистрала, ами и по път двупосочно движение?!

 

То аз карам по-бързичко принципно, но ако видя сребърна О3 да ми се лепи за бронята ще знам, че си ти :)

 

Поздрави!

Редактирано от PUF-PAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PUF-PAF

За да разбереш за какво говоря направи следното. На изолиран път настъпи  газта до долу и примерно на 4та със стрелка на оборотомера в лютеницата рязко си махни крака от газта. Автоматика ще смени на  по-висока предавка и в резултат колата ще подскочи напред, защото оборотите са все още високи и докато паднат се получава тласък напред. Става така, че въпреки че крака ти не е на газта, колата си подскача напред.

 

Няма нищо странно в това, че съм написал че е нестабилна и при разминаване, ефекта е същия. Решението за мен е просто, не карам над 200 освен ако не се налага. Незнам при РС-ките дали го има същия проблем, все пак са по-ниски и с по-твърдо окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само не разбрах каква е тази такса придобиване. Имаш в предвид остатъчната стойност,която се плаща след последната лизингова вноска ли? Ако е това ,тя е просто част от цената на автомобила,но просто я плащаш на финала на лизинга. Как ще я вдигнат на 5процента? Нещо не ми стана ясно. Аз в момента съм на едногодишен безлихвен лизинг за РСката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Април месец в София си бяха 2% данък придобиване. Взимаш си оценка за остатъчна стойност и ги плащаш в общината от ЕТ искат само документа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно съм бил в грешка относно тази такса придобиване, прочетох си пак договора за лизинг и там не пише нищо за нея. Продавач консултанта в софия ми подхвърли за тази такса без да уточни каква е точно и съм бил в заблуждение. Явно става дума за тази, която се плаща в общината. Излиза че разликата между лизинга при шкода и пежо е 300лв., което бих приел за нормално и допустимо.

 

 bega4kata, някакво специално фолио ли има за там или се ползва универсално? Препоръки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно даваш и едни 50лв, за да си вземеш големия талон след лизинга.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-доброто фолио се ползва.Самуил го познавам само от телефонни разговори и от форума за момента,но съм убеден,че щом неговата Красавица е облепена при Миро,компромиси не са направени. :D

Редактирано от BlueSoulReaver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фолиото е супер здраво и лъскаво.Може и да се полира дори с паста!!!!! Много е качествено ,но и скъпо.За предни фарове и халогени ,цената е 70-80лв.За предна броня 250.За преден капак над 300....

Но смятам да си направя и предната броня.

За старт-стоп системата ,карам вече от няколко месеца и няма странични проблеми.На Шуретао колата също-дизел РС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен и честито за избора на автомобил. Аз също чакам своята нова Skoda Octavia Mk3...

 

Имам и едно питане. От снимката ти забелязах, че нямаш пластмасова рамка на номерата. Това защо е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен и честито за избора на автомобил. Аз също чакам своята нова Skoda Octavia Mk3...

 

Имам и едно питане. От снимката ти забелязах, че нямаш пластмасова рамка на номерата. Това защо е така?

 

Аз питах същото когато получавах автомобила и ми казаха че пластмаса зад номера не трябва да има защото пречи на датчиците за (мисля че беше) еърбега. Специално ме предупредиха да не слагам пластмасова рамка след време като го пререгистрирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък сега забелязах докато слагах снимки в темата за мартеничките,че бялата е без табла на номера,а червената е с табла. Явно ги слагат както им падне,но таблата е много грозна и веднага щом я изплатя и пререгистрирам ще изчезне. Задните номера дали може също да са без табла?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Днес имах удоволствието да се повозя на Сребристата Октавия на колегата Quad.  Автоматикът работи перфектно според мен. Не усетих никакво подскачане,излишни шумове от кутията и т.н    На спортен режим кутията сменя предавките точно преди стрелката да влезе в червеното. 

Усещането когато набира е впечатляващо. Окачването е по-меко от моята,но въпреки това колата е много стабилна. Тези 180к.с. според мен са напълно достатъчни за да изтеглиш в критична ситуация или да използваш къса отсечка за да изпревариш досадна колона.

Колегата я настъпва здраво,чак ми стана жал :(  за Красавицата,но колата изглежда и се усеща много здрава и стабилна,така че....................драма няма.

Сега се усетих,че пропуснах да щракна двете Хубавици както бяха пред Технополис..............................ама съм едно агне :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата на Иван (BlueSoulReaver) е впечатляваща, определено е подбрал правилните цветови комбинации и оборудване. По агресивните брони наистина стоят доста спортно и в комбинация с 19" джантите събират очите навсякъде.

 

Дам, малко настъпах машината за демонстрацията, но нормално не се кара толкова зверски. ESP-то си е включено и автоматика е на "нормал". Това е втория път в който я пускам на такъв режим(спорт + esp - off), предишния беше на старата самолетна писта в с. Буховци, където ходим за тестове и гонки понякога. Когато мине периода на разработка на двигателя на колегата, може да ги пробваме там.

 

 

Вече съм убеден, че в избора си на екстри съм допуснал пропуск. Трябвало е да добавя и подгряване на предния прозорец. Спестих си този разход, с презумцията че като имам печка ако се наложи размразяване ще ползвам печката с дистанционното. Тя обаче не е особено ефективна срещу замъгляване при движение. Ако трябваше да си поръчам днес колата щеше да е и с подгрев и на предният прозорец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, 1.8Т нямат ли електрическа водна помпа? Моят Рапид има и трябва да ви кажа, че оня ден имаше доста дебел лед по цялото предно стъкло, но половин цигара и колата беше готова за шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, 1.8Т нямат ли електрическа водна помпа? Моят Рапид има и трябва да ви кажа, че оня ден имаше доста дебел лед по цялото предно стъкло, но половин цигара и колата беше готова за шофиране.

 

Не говорим за размразяване, това е лесно. Става дума за замъгляване от вътрешната страна на стъклото в движение при вклюено парно/печка. Ако има подгрев на прозореца, замъгляването(конденза) може да се избегне без да се използва специалната функция за това(активира климатика при включено парно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Функцията е една и съща, мисля, независимо дали става въпрос за премахване на запотяване или на заледяване. Запотяването на предното стъкло също се преодолява бързо при мене, без да включвам ....MAX, при което работи климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък сега забелязах докато слагах снимки в темата за мартеничките,че бялата е без табла на номера,а червената е с табла. Явно ги слагат както им падне,но таблата е много грозна и веднага щом я изплатя и пререгистрирам ще изчезне. Задните номера дали може също да са без табла?

 

Може, аз свалих таблата, пробих си номера и го захванах директно на задния капак (естествено с две гумени подложки отдолу, за да не допира капака).

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

електрическа водна помпа? Моят Рапид има и трябва да ви кажа, че оня ден имаше доста дебел лед по цялото предно стъкло, но половин цигара и колата беше готова за шофиране.

Извинявай колега, но би ли обяснил по-подробно, че не ме хваща следобедния сън от любопитство :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Няма нужда да се извиняваш, не съм млада невеста. :) Рапидът ми е с електро-мелектро, не знам си каква водна помпа. Явно благодарение на нея парното е независимо от температурата на двигателя. До две минутки след стартиране имам топъл въздух в купето. Като допълнителен ефект - предното стъкло се размразява/предотвратява се запотяването отвътре бързо. Те тва е.

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.