Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос към притежателите на 120 с 5 степенни кутии


skodko

Recommended Posts

Видях какво пише в тази обява: http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/46712-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BC-%D0%B7%D0%B0-120-%D0%BB/

и ми стана интересно вашите коли на какви обороти поддържат 100 км/ч? Или при 3000 оборота на каква скорост сте на 5-та предавка? Моята поддържа скорост точно като тази в обявата- 100 на около 2500 оборота и 120 на 3000, та ми стана интересно късмет ли съм извадил или просто километража ми лъже с много( с ново жило е)? Говорих с Пешо 105 РС- и неговата държи същите скорости при същите обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При главно предаване 4.22 - мокра 5-ца - на 5-та с 3000 об./мин. си с реални 95км./ч.Ако главното предаване е 3.9 - суха 5-ца - реални около 103км./ч.Като сложим допуските на скоростомера в първия случай ще показва около 100,а във втория - около 110км./ч.Когато имах 120 с 5 ск.нямах оборотомер,но кутията беше 120 за мокри и предполагам,че съм бил с главно предаване 4.22.Иначе до колкото знам Дончо - Penaowner беше слагал на 105 или 120  мотор 5-степенна с гл.предаване 3.9.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята на 4000 е със 125 по ГПС и около 140 по километраж ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има данни и калкулатор: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=115

4000 1/мин на 5-та с 4.22 е 129км/ч

4000 1/мин на 5-та с 3.9 е 140км/ч

(с оригинален размер гуми 165/80/13)

Редактирано от txl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, като го сметна на калкулатора на 2500 оборота го дава да си с 87 км/ч, като прибавим и отклонението на километража ми излиза точно, че съм с 3.9 диф. С оригиналният размер гуми съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябвало е преди да монтираш кутията да преброиш зъбите на короната на диференциала - вижда се, когато я няма работната помпа на съединителя.

4,22 - 38/9

3,90 - 39/10

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега съм имал две пет ст. кутии. При 3 хил. об. вървя със 95 km/h. Дори първата ми петица беше със гредата и единичния тампон , като за сухо окачване, тя също вървеше на 3 хил. об. със 95 km/h

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях какво пише в тази обява: http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/46712-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BC-%D0%B7%D0%B0-120-%D0%BB/

и ми стана интересно вашите коли на какви обороти поддържат 100 км/ч?....

 

Ти тази кутия ли купи? Мокрите 5 степенни са с 4.22 гл. предаване.

Оборотомер нямам, щото искам да е оргиналдъ, а не ми и трябва. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

110 km на 3000 оборота на 5- а с напомпания мотор . Кутията ми е 4,22 мокра. :)

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не купих нея, но видях какво пише и забелязах, че моята поддържа същите скорости на същите обороти, та ми стана интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоше, бъди сигурен, че си с 4.22

Обаче, тук много различни данни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се чудя няма ли някакъв номер на кутията, по който да се познава каква е конфигурацията?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.22 за 105-120 и техните модификации. 3.90 за 130-136.

За 5 степенните на 120 никъде не съм намерил да прочета какво е крайното предаване. Логично да е 4.22

Аз така, като си слушам двигателя е 4.22. Щото съм карал и 4 степенни. :D

 

п.п. Тошко, нали имаш една дебела хубава книга за моделите на Естел 2. Там не пише ли.

 

 

Когато имах 120 с 5 ск.нямах оборотомер,но кутията беше 120 за мокри и предполагам,че съм бил с главно предаване 4.22.Иначе до колкото знам Дончо - Penaowner беше слагал на 105 или 120 мотор 5-степенна с гл.предаване 3.9.

 

Дончо е със скорости и окачване от 130, така че е нормално да е 3.9

 

 

.... та ми стана интересно късмет ли съм извадил или просто километража ми лъже с много( с ново жило е)?.....

 

От жилото не може да лъже километража.

Редактирано от SKODA 105 RS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се чудя няма ли някакъв номер на кутията, по който да се познава каква е конфигурацията?!?

Едва ли, корпусът на кутията е еднакъв, така че номерата трябва да са еднакви (гледам в каталога, че от 1987-ма корпусът е с друг номер, може да са променили нещо, но едва ли има има връзка с предавателното число на диференциала).

 

Както знаем, кутиите на 120 са 4.22, на 130/135/136 са 3.9. Външните разлики ги знаете - капаците на полуоските, и предния капак заедно с междинната част и захващането към гредата. Според мен е доста малко вероятно някой да попадне на конвертирана кутия от единия вид към другия, така че външния вид до голяма степен предопределя и вътрешността. Знам, че Сашо на ул. Брегалница (едно време) конвертираше така сухи кутии за монтаж към мокро окачване, като сменяше касетата на диференциала и капаците на полуоските (могат да се вземат от 4 степенна). Така че ако някой е попаднал на някоя такава кутия може да има и 3.9 с мокри полуоски. На тези кутии обаче Сашо не им сменяше предния капак и междинната част (тъй като само капак и междинна част от 5степенна мокра върши работа, а такива няма) така че пак са лесно различими. Все пак, не е правилно да се кара с мокри полуоски и тампона на скоростите от сухо окачване, защото при мокрото окачване ръкавите на полуоските и оттам скоростната кутия са носеща част от окачването и двата кръгли тампона са предвидени за това. А на сухото окачване единствения тампон е предвиден само да носи кутията, без други натоварвания.

 

Другата разлика при 3.9 и 4.22 кутиите, е пластмасовото зъбно колелце, което стои на вторичния вал и задвижва механизма с двете пластмасови зъбни колелца, който е монтиран на предния капак и от своя страна задвижва жилото. Та онова първото пластмасово колелце е различно, ако не се лъжа:

13 зъба - 4.44

14 зъба - 4.22

15 зъба - 3.9

 

И с това май се изчерпват разликите между 3.9 и 4.22 кутиите, които аз знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори първата ми петица беше със гредата и единичния тампон , като за сухо окачване, тя също вървеше на 3 хил. об. със 95 km/h

Тази е твърде вероятно да е с 3.9 и с оригинален размер гуми при 3000 1/мин трябва да е точно с 105км/ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз вече не знам к'во да си мисля, като чета мненията тука. Карам си колата с кеф и толкоз. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другата разлика при 3.9 и 4.22 кутиите, е пластмасовото зъбно колелце, което стои на вторичния вал и задвижва механизма с двете пластмасови зъбни колелца, който е монтиран на предния капак и от своя страна задвижва жилото. Та онова първото пластмасово колелце е различно, ако не се лъжа:

13 зъба - 4.44

14 зъба - 4.22

15 зъба - 3.9

 

Ако това е така, означава, че ще се получи разлика, ако си със 130 километраж и 120 кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз вече не знам к'во да си мисля, като чета мненията тука. Карам си колата с кеф и толкоз. :)

Като гледам калкулатора, който е дал колегата txl, при 3,9 диференциал се печелят около 250 оборота или 10-11 км/ч повече при едни и същи обороти. Според мен не е някакво космическо преимущество, та да се вживяваме чак толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е така, означава, че ще се получи разлика, ако си със 130 километраж и 120 кутия.

Жоро, съжалявам ако не съм обяснил добре - зъбното колелце, за което става дума, стои на вторичния вал на скоростната кутия, т.е. вътре в нея е, не в километража. Километражите са еднакви.

 

Колкото до разликата между 3.9 и 4.22, тя е и много, и малко :) На хартия не изглежда голяма, но ако караш и едното и другото се усеща веднага.

 

За да се измери точно, трябва да се ползва най-голямата предавка и възможно най-големи обороти - тогава разликата в скоростта е най-голяма и възможността за грешка намалява.

 

А вече кое е по-добре - 4.22 или 3.9, е отделен въпрос и отговорът е - което предпочиташ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, съжалявам ако не съм обяснил добре - зъбното колелце, за което става дума, стои на вторичния вал на скоростната кутия, т.е. вътре в нея е, не в километража. Километражите са еднакви.

 

А вече кое е по-добре - 4.22 или 3.9, е отделен въпрос и отговорът е - което предпочиташ :)

 

Аз мн. добре те разбрах, но може и сигурно моята теория да не е вярна. Когато има разлика в тези зъбни колела, това ще се отрази във въртенето на жилото за километража. Т.е при еднаква скорост, то ще се върти с различни обороти при видовете гл. предаване/кутии/. Обаче, тези зъбни колела може да са различни имено заради различното гл. предаване и в крайна сметка жилото да се върти с еднакви обороти при видовете кутии. Това да има разлика в километражите за 120-130 наистина е тъпо.

Главното предаване е съобразено с мощността на двигателите и затова има разлики в предавателното отношение.

п.п. Шкодко, с 4.22 си! Иначе ще си много бавен на старта :P . Това е заводското изпълнение. Ся, някой да вземе да си играе и точно на тази кутия да е сложил диференциал 3.9 не ми се вярва. Пък и като знам колко лесно се намират.....А и в крайна сметка какво ли толкова ще спечели. Не си заслужава гимнастиката.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче, тези зъбни колела може да са различни имено заради различното гл. предаване и в крайна сметка жилото да се върти с еднакви обороти при видовете кутии.

Точно така е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази е твърде вероятно да е с 3.9 и с оригинален размер гуми при 3000 1/мин трябва да е точно с 105км/ч.

Тая кутия съм я отварял , и броя на зъбите на диференциала е еднакав като на четворка от 120 л. па не знам , дали някой да не я пригодил за мокро окачване.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.