Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Консумативи за O2 1.9TDI BXE. Кога? Какво? Колко?


Recommended Posts

Здравейте,

 

Причината да отворя нова тема е, че всеки си разсъждава по неговото си усмотрение относно консумативите в най-различни теми, и няма ясна тема, която да опише еднозначно за какво иде реч...

 

Например, в момента моята кола - Октавия 2 Facelift с мотор 1.9 TDI BXE 77kw стана на 80 100км и кръгли 5 годинки. Като досега под "консумативи" се е разбирало единствено и само двигателно масло и филтри /горивен, въздушен, маслен, купе/, накладки /е... и дисковете й смених/, едни подгревни свещи... друго нищо. :P

 

Тъй като в сервизната книжка не е супер добре написано, за да мога да реша сам, питам тук, защото не мога да разбера някои неща:

1. Антифриза сменя ли се? На какъв времеви интервал? В книжката абсолютно нищо не пише относно това нещо... В двигателя си е оригиналният, като съм доливал няколко пъти.

2. Спирачната течност кога се сменя? В ТРАНСЕКСПЕРТ ми бяха казали да сменя спирачна течност заедно с маркучите на 4 години или 100 000км, пък приятели и познати други майстори гледат маркучите и казват, че не са за смяна и да не ги пипам въобще - супер си били. За спирачната течност никой не ми отговаря еднозначно - колко литра събира? Въобще какво да направя? На 2-3-4 години ли се сменя? На колко?

3. Ремъците /пистов и ангренажен/, ролки, водна помпа и други неща - кога точно се сменят, защото в сервизната книжка с моята кола пише 150 000км за ангренажен/зъбен/ ремък, но няма упоменат времеви интервал въобще, както много хора разсъждават по форума, че било 5-7 години и т.н. - аз ще й направя 110-115 000км след още 2 години с тези темпове на каране, които правя напоследък /минимални/. Тогава ли да го сменя чак?

 

Та, понеже нова кола трудно ще видя пак - искам тази да е читава и да ме слуша още време - или иначе казано - каквото зависи от мен, да взема да го направя "преди" вместо "след". Да я обслужа, защото все пак това ми е първата дизелова кола, също така и не съм сменял досега ангренажи и другите течности, които съм споменал по-горе, на никоя кола и не ми е еднозначно и ясно кое-кога и какво още...

 

Благодаря предварително!

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза и сп. течност на 3 години, но зависи и от пробега. За маркучите, не ги гледай само отвън, те се разяждат вътре и тръгват разни мизерии по системата. Твоята е доста нова и не знам дали има смисъл и тях да сменяш. Мойта стара баба е с оригиналните сп. маркучи :sorry:

 

п.п.

Ама то сега днешното, маркучи ли са? На времето какви маркучи имаше........ехеееее....

Редактирано от masterOne
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според ЕТ ремъка /ангренажния/ трябва да се сменя на 120к. Досега е било 90к, но имат нови предписания. 7 години не са проблем, пак според техниците от Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото знам червения антифриз се води лонглайф и се сменя на 5 години. Спирачната течност се сменя на всеки 2 години, абсолютно задължително, според мен. Аз откакто карам кола така практикувам за спирачната течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз като взех моята (1.9 TDI BJB) правих първоначалното обслужване за кола втора ръка в ЕТ.
Според тях спирачната течност се сменя на 2 години, антифриза на 3 години, ангренажния ремък на 120к, а водната помпа през смяна на ремък, тоест 240к. Не съм сигурен обаче дали това важи само за оригинална помпа, тъй като аз сложих такава.
Маслото си го сменям на 10к, даже досега не е изкарало 10к и 1 година, към 9700-9800 км и на около 7 месеца, заедно с всички филтри, само горивния го сменям през смяна на масло, тоест на под 20к и по-малко от 2 години. Реално пак по-рано от предписанието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......................

 

Погледни тук http://www.skoda-avto.ru/service/Documents/skoda_tour_A5_B5_to_website_tables.pdf

Това е за руските шкоди. Добре би било ЕТ да ни направят подобна таблица за нас. За да не се чудят хората какво да правят

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло и филтри - 15000км

Ангренаж - ако е даден от производителя на 120000, аз бих го сменил на 60000 ( с темповете на навъртане на километри на личен автомобил са минимум 4 години)

Спитачна течност - 2 години

Антифриз - 2 години

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Антифриз - 2 години

Ако е бистър, не се сменя изобщо.

А ако не е, търси се причината първо и тогава се сменя.

п.п става въпрос за G12

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди три седмици при обслужването в ЕТ попитах за смяна на спирачна течност, защото на Фабията ми се сменяше на 2 години. Отговориха ми, че по предписания се сменя на 3 години или 30 000 км. И в сервизната книжка така пише. Между другото написаното в моята е достатъчно разбираемо, може утре да я сканирам и да я кача тук, да я видите и вие.

 

ПП: Отново всеки дава различен отговор. :sorry:

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно... всеки дава различен отговор, но който е по-хитър ще направи нещо средно между всички и готово - би трябвало да се постигне златната среда, ама надали. МНОГО Благодаря на всички, че се включват по темата конструктивно!!!

 

Да допринеса малко и аз:

- маслото го сменям над 10 000км някъде, но винаги под 15 000км. Слагам Long Life и го "прахосвам" по този начин - доволен съм доста от мазната, мека и еластична работа на двигателя, най-вече го няма Вибраций (римски пълководец), няма го и Мизерий (брат му на първия)...

- Филтри сменям абсолютно всички при смяната на маслото - видял съм, че има файда да не сменям горивния на 30 000 един път, ами два пъти - разходът на гориво и вървежа си ги усещам осезаемо /има разлика - плацебо предимно, но на мен ми харесва - и не е кой-знае-каква икономия 30-40лв на година за горивен филтър, затова го сменям на 10-15 000км/.

- Филтърът в купето го сменям малко по-често - два пъти в годината /изненада/ --> след зимата и преди зимата - филтър с активен въглен.

 

Мисля, че така и аз и колата се чувстваме по-добре /най-вече аз/.

 

Смяна на спирачна течност и подновяване на антифриза запланувах да направя в петък в Трансексперт. Купих си от Еуратек 3 литра антифриз и 1 литър спирачна течност DOT 4 - 54 лева с ДДС. Цената е добра, като се има предвид, че ДДС-то ще си го върна.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на спирачна течност и подновяване на антифриза запланувах да направя в петък в Трансексперт. Купих си от Еуратек 3 литра антифриз и 1 литър спирачна течност DOT 4 - 54 лева с ДДС.

Правилно ще направиш, но смяната на антифриза можеше да си я направиш при обслужване на двигателя и смяна на водната помпа. Тогава според мен е най-подходящо. Спирачната течност когато и да я смениш е късно по моето скромно мнение. С редовна смяна пазиш маркучите, помпата, абс помпата и каквото се сетиш по спирачките. Проблемът със спирачната течност е нейната хигроскопичност. Постепенно поема голямо количество вода, което води до спадане на температурата на кипене на течността с всичките последствия от това и може да доведе до възникване на ръжди по компонентите на системата ако човек не я сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това го знам за течността, че поема влагата, но неусетно мина времето и въобще не съм усетил кога-какво стана, наистина не знам кога минаха 5 години откакто съм купил колата... Ама ето на, минаха. Може и да е малко след дъжд-качулка, но ще видим... по-добре да е сега, отколкото още по-късно...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз да питам за друг консуматив - накладките. Не съм ги пипал откакто взех колата, за последно ги проверяваха преди 5-6 месеца и имаха още живот.

Днес на връщане от работа ми светна лампата за накладките, но след следващото запалване се изгаси. Ако им е дошло времето, не трябва ли да свети докато не ги сменя ?

 

И задните дискове са ми за смяна, направо с накладките явно... Някой ако е сменявал скоро и ме ориентира с цени ще ми бъде полезно.
 

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях накладките скоро - най-добре си ги вземи от Еуратек 115лв струват предните накладки, 90лв струват задните накладки /не съм ги сменял още тях - на 80 000км са/.

Дисковете отпред струват:

1K0 615 301 AK (1K0615301AK) --> 125 лв (1 бройка) - 280мм.

 

Отделно - части, които са от quattro-bg -> 250лв дискове и накладки (АТЕ дискове + Текстар накладки).

 

Относно дали светят непрекъснато - може да не дават непрекъснато контакт към диска и да не светят заради това. 

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shsft, извинявай,братко, но ще се намеся в темата ти с въпрос касаещ  масло за нашия двигател! В Еуратек ми предлагат да ми сменят маслото със Shell Helix Ultra ECT 5w30 504.00/507.00 !  Преди 2 седмици ми пратих оферта за смяна с Кастрол, но сегашната оферта вече е с въпросното масло!? Дайте мнение за това масло, моля ви!

Редактирано от jaden
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, Венци. В понеделник съм в Герман за смяна.

Иначе относно Шела от ЕТ - първите две смени в ЕТ ми сложиха същия Шел. Първият път изкарах до смяна без да досипвам, вторият досипах 0,3 - 0,5 преди следващата смяна. Сега съм с Fuchs 5w40 505.01 от 2500 км, не намирам никаква разлика, с Шела беше малко по-шумна може би.
Щом официалният сервиз го слага не виждам проблем. Аз просто спрях да си сменям маслото в ЕТ, не че съм бил недоволен от самото масло.

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Jaden,

 

На мен ми сложиха Shell Helix Ultra ECT 5w30 504.00/507.00, и за 10к км. съм долял 1.1литра.  Първия път ми светна лампата за маслото след 3000 км., втория 8000км. Може проблема да е в колата, но следващата смяна със сигурност няма да бъде с Шел. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение за шел-а е 1:1 с колегите над мен. Карах го 20-тина хиляди, всичко беше както го описва Comoque, и беше доста по-шумна от сега, да.

 

Идентично е, наистина, думите ми се припокриват с на Comoque - включително светването на лампата за ниско ниво и т.н.

 

Аз наливам 60 000км само Mobil 1 esp-formula 5w30 - от Германия идва за 117лв 5 литра с доставка за 4 дена. Харчи ми 100 грама на 14-15 000км, и си настъпвам спокойно.

 

Поздрави

 

ПП: в една друга тема бях написал как се разбират какво масло да се слага по официалните сервизи - договори за доставка за ХХ години и качеството си заминава.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, разколебахте ме... въпреки,че си бях разколебан още докато ви питах ;) Ако някой е запознат с Еуратек - не може ли да поискам смяна на маслото с друга марка или само това ще имат, защото/както споменах по-горе/ преди две седмици ми предложиха Кастрол....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че можеш да си поискаш да е Кастрол - така и така, вече няма промоция за работа и труд /ноемврийската/, освен по пограма 4+ (за над 4 годишни бараки, като нашите). Но, честно казано трябва да се види, дали това са ти пуснали като оферта и какво пише в нея - т.е. дали само шелската гадост влиза в тази оферта/кампания... Иначе можеш да поискаш смяна с Кастрол 100% - но просто отиваш и го искаш, като стандартна услуга.

 

Не би трябвало да откажат, определено.

 

Относно маслото, можеш да го смениш навсякъде, дори и сам - просто си купи масло и филтър - за около и под 100лв трябва да се вместиш. Гаранция за това не ти трябва изобщо (самата смяна всеки, който знае накъде се развива гайка може да го направи). Е, трябва да знае и че не се стяга до скъсване и един оборот наобратно, разбира се. Нищо сложно няма - нулирането на сервизният интервал е тривиално също - сам ще си го нулираш за 5 секунди, без кабели и глупости (натиска се копчето за нулиране на дневния километраж, докато държиш копчето се дава на контакт, държи се още 2-3 секунди и се пуска - интервала става автоматично на 15 000км и това е). А и гаранция за течности в ЕТ не дават :) За работата - да, но за течностите си пише в условията, че не носят отговорност - наливат каквото им се даде по спецификация, те не са контролен орган, който да каже "да, това масло е читаво - наливаме" и т.н.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза за чии ще го сменяш? И утре (или след година) като ти щукне да правиш голямото обслужване и решиш да смениш помпата и пак нов антифриз... Ама сипвайте де, като берете парите по дърветата...

 

Относно Кастрола - мойта също трака яко с това масло. И едвам изтрайва 10000 да запали лампата за ниско ниво, демек поне по кило яде. Боклук е някакъв.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хабре... Цецо, за едни 30тина лева спя по-добре сега. И чак след две години планувам голямата смяна. Може да има файдъ.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.