Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Конденз в стоп на Октавия 3


drago_O3

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Вчера забелязах, че се е появил кондез в левия стоп. Колата вече е на 14 месеца и 25 хил. км., втора зима преживява и досега не е имало подобно нещо. Кондезът се появи след ходене на автомивка, но присъствах на целия процес по миене и не е имало нещо необичайно и притеснително, а и не ходи за първи път на автомивка. 

Трябва ли да ме притеснява това? От къде е влязла вода в стопа? Какво мога да направя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извади панела, на който са крушките както при смяна на крушка и го остави за 1-2 часа. Така влагата ще излезе. Малко конденз не е основание за притеснение, важното е да не става аквариум в стопа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен.

Благодаря niki, твоят пост ме накара да се заема със стопа, а не само да умувам.

Не беше само кондез, а имаше и малко вода.

Оказа се, че при О3 не се сваля само панела с крушките (за първи път го правя). За да стигнеш до него трябва да свалиш целия стоп, но пък това ми даде възможност да установя проблема. При първоначалното монтиране (в завода) леко е бил притиснат захраващият кабел с уплътнителят (а в инструкциите изрично е записано да се внимава при монтаж след смяна на крушка именно за това), в следствие на което той се е деформил. Деформацията не е голяма, но имаше видими следи, че от там дълго време е влизало по малко вода. Явно на автомивката е бил стимулиран процеса до ниво което да стане видимо. Половин час духане с шешоара изкара влагата. Капка силикон за коригиране на деформацията и много внимателно поставяне обратно на стопа. Надявам се да съм го поставил правилно, без да затискам кабела този път. Достъпът е много кофти и не се вижда последните няколко сантиметра дали е както трябва. Дъждовното време ще покаже :) . 

Редактирано от drago_O3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драго, това, както и предните мигачи, е също една недомислица при Октавията. При монтажа на задна светлина не виждаш къде застава кабелът. А и пространството между ламарината и стопа е доста малко и като нищо кабелът може да се притисне. Когато ги свалях, много се замислих дали да не разширя отвора, през който минава кабелът, но не го направих. Но ти сега пак ме накара да се замисля.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, незнам дали е недомислица. Отвора в ламарината е точно по размер на уплътнението на задната светлина (там където влиза кабелът) и ако е поставена правилно, пасва на отвора и изолира от външната среда задната светлина. Направено е така защото зад задната светлина влиза вода и ако не е правилно поставена или е защипан кабела ще влиза вода и мръсотия в самата задна светлина, както беше при мен. Добре, че не си разширил отвора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "недомислица" имах предвид, че в момента, в който слагаш светлината към ламарината, кабелът отива някъде си и не виждаш къде. Иначе ако се свали тапицерията на багажника, преди да монтираш светлината, предполагам, че кабелът може да се нагласи добре, така че да не се притисне. Но засега съм свалял светлините само отвън, без тапицерията на багажника, и то само за да разбера как евентуално трябва да процедирам при смяна на изгоряла крушка.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, кабелът се гъне подпрян от тапицерията на багажника и не влиза отвора, какъвто може би е бил първоначалния замисъл. Но пък и да сваляш тапицерия на багажника за да смениш една крушка ... Можело е да направят дискретен сервизен отвор с капак в тапицерията.

Да се надяваме рядко да ни се налага да махаме задни светлини :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз,като свалях стопа на моята за първи път,не съм обърнал внимание.И след това като намерих крушки за задната и като свалих за втори път и видях,че и аз съм притиснал кабелите на единия.Добре че само седмица така е била и не се е деформирала гумичката.За това,вече,развивам куката в багажника и запрятам тапицерията и от вътре изтеглям кабела.Даже е по-лесно да сложиш жака отвътре,след като стопа е поставен вече.

От едната страна,дори и след като обръщам внимание вече да не се защипват кабелите с уплътнението,пак не става,ако отвътре не изтеглиш кабела.

И двамата да си свалите/забърнете/ тапицериите в багажника-супер лесно е.Особено Драго.Защото кабела си е приел тази форма на грешно позициониране и е много вероятно пак да е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами благодаря за инфото. Утре няма да ми остане време, но във вторник задължително ще сваля тапицерията. Ако имам проблем с нея може ли да звънкам за консултация? Тъкмо ще огледам дали капката силикон, която сложих да уплътня деформираното място, върши работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма начин, и аз ще правя проверка дали не съм притиснал кабелите и съответно уплътненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успял съм на 80% - единия кабел не съм го притиснал, а другия съвсем леко, не по цялото му сечение :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами благодаря за инфото. Утре няма да ми остане време, но във вторник задължително ще сваля тапицерията. Ако имам проблем с нея може ли да звънкам за консултация?

естествено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверено! Всичко е наред.
Вече ще знам, че това е начина при смяна на крушки от задните светлини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.