Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Start - Stop Октавия 3 - условия за влючване на системата


IvanVenkov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Автомобилът ми е Октавия 3 , 1,6 Дизел 105 кс.  и е на 2000 км към момента.

При разходка из Пловдив днес установих, че не ми работи Start - Stop системата (без да съм я изключвал принудително с бутона). Бях я загрял до 90 градуса и не бях включвал други консуматори освен фаровете. Просто на кръстовището не иска да изгасне при достигнати работни параметри (на свободна скорост и ненатиснат съединител).

Какво мога да пропускам според вас? Да не са някакви настройки .....

 

Другото, което ми прави впечатление е че след като изгася двигателя на автомобила охлаждащият вентилатор работи около 5 до 6 минути (което ми се вижда доста при околна температура от 5 градуса). При включен вентилатор активна ли е Start - Stop системата по принцип?

 

Бих искал да разбера, дали някой от вас е натупал достатъчно опит със Start - Stop системата на О3 и да получа някакво разумно обяснение за вентилатора!

Редактирано от IvanVenkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Условията за изключване на двигателя при включена старт/стоп система са много - температура на двигателя, температура вътре в купето (в зависимост от заданието на климатроника), напрежение на акумулатора, включени електрически консуматори. Сигурно има и други, които изпускам. А що се отнася до вентилатора, той работи дотогава, докато не свали температурата на охлаждащата течност до стойност, която е зададена. Щом все пак изключва, значи работи коректно.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря ти за бързия отговор!

 

тук намерих малко информация , която те допълва (но е на немски)

 

Утре ще видя как е и ще пиша какво е положението ако има проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит показва, че системата следи доста показатели, но както Илко е писал по-горе, температурата в купето. Основно впечатление ми прави, че когато е студено и парното работи, системата не изключва колата. Случвало ми се е на студена кола в топло време да тръгна и веднага да сработва. Мисля, че всичко опира до консумация на електричество. Ако погледнем как се настроява да не сработва, мисля, че точно това променят, да лъже колата, че има висока консумация на ток. Точно заради работещата перка която охлажда, може би не ти е сработвала. 

 

Лелееее в тоя форум, взех да се побърквам. Очаквайки, че някой ще успорва и ще ме поправя, щях да напиша, че си е лично мое мнение  :D  :D  :D  :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Автомобилът ми е Октавия 3 , 1,6 Дизел 105 кс.  и е на 2000 км към момента.

При разходка из Пловдив днес установих, че не ми работи Start - Stop системата (без да съм я изключвал принудително с бутона). Бях я загрял до 90 градуса и не бях включвал други консуматори освен фаровете. Просто на кръстовището не иска да изгасне при достигнати работни параметри (на свободна скорост и ненатиснат съединител).

Какво мога да пропускам според вас? Да не са някакви настройки .....

 

Другото, което ми прави впечатление е че след като изгася двигателя на автомобила охлаждащият вентилатор работи около 5 до 6 минути (което ми се вижда доста при околна температура от 5 градуса). При включен вентилатор активна ли е Start - Stop системата по принцип?

 

Бих искал да разбера, дали някой от вас е натупал достатъчно опит със Start - Stop системата на О3 и да получа някакво разумно обяснение за вентилатора!

Колега другия път погледни оборотите и моментния разход, ако са различни от нормалните и колата не изгасва, ной-вероятно DPF филтъра ти се регенерира.

На това ме навежда продължителната работа на вентилаторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега другия път погледни оборотите и моментния разход, ако са различни от нормалните и колата не изгасва, ной-вероятно DPF филтъра ти се регенерира.

На това ме навежда продължителната работа на вентилаторите.

:doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато нещо пречи на Start-Stop системата да се включи, се появява информация за причината, която може да се види от бутона CAR -> Vehicle status -> Start/Stop status.

 

На мен този уикенд престана да ми изключва, като твърди, че причината е  "The current consumption is too high", дори когато изключа абсолютно всичко, включително радиото и фаровете. Може би заряда акумулатора ми е под някакъв минимум, но тогава си мисля че съобщението трябва да е друго. 

 

В книжката на колата има доста подробна информация относно условията за сработване на start-stop системата:

 

 

No engine shut down is carried out
Before each STOP phase, the system checks whether certain conditions have
been met. No engine shut down takes place in the following situations.
› The engine has not reached the minimum temperature for START STOP mode.
› The temperature inside the vehicle has not reached the desired temperature
set in the air-conditioning system/heating.
› The external temperature is very low/high.
› The windscreen heater is switched on.
› The intensive windscreen heater (Climatronic) or windscreen heater/ventilation
is switched on with the maximum air temperature setting (manual air conditioning
system).
› The parking aid/Park Assist is switched on.
› The charge state of the vehicle battery is too low.
› The stationary vehicle is on a steep slope or a steep downhill section.
› The idling speed is too high.
 
The automatic start procedure takes place again
During the STOP phase, the engine fires up without any active driver intervention,
e.g. in the following situations.
› The vehicle begins to roll, e.g. on a slope.
› The difference between the temperature setting of the air-conditioning system/
heating and the temperature of the interior is too large.
› The windscreen heater is switched on.
› The intensive windscreen heater (Climatronic) or windscreen heater/ventilation
is switched on with the maximum air temperature setting (manual air conditioning
system).
› The brake pedal was pressed several times (the pressure in the braking system
is too low).
› The charge state of the vehicle battery is too low.
› The current consumption is too high.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

...аз пък неистово бих се зарадвал, ако С/С системата ми спре да работи ЗАВИНАГИ ;-) Все още не мога да намеря подходящ начин, за да мога да изключа тази недомислица!

Поне да бяха обърнали процеса - не, да изключвам тази система всеки път, когато се кача в колата, а обратно - да я включвам, САМО когато аз пожелая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VCDS и я забраняваш завинаги, но ще имаш грижи с гаранцията.

До колкото съм запознат на този етап това е невъзможно, винаги след промяна се "оправя" автоматично по някаква причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

...аз пък неистово бих се зарадвал, ако С/С системата ми спре да работи ЗАВИНАГИ ;-) Все още не мога да намеря подходящ начин, за да мога да изключа тази недомислица!

Поне да бяха обърнали процеса - не, да изключвам тази система всеки път, когато се кача в колата, а обратно - да я включвам, САМО когато аз пожелая!

Ако не си слагаш колана няма да се гаси ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се изключи, като се промени изискваното напрежение с ваг кома,при което системата сработва или не.

Но ще ти стои съобщение за висока консумация, като влезеш на кар на медията.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.