Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Стар шкодаджия с Октавия 2.0 4х4


Recommended Posts

Здравейте,

Да се похваля и аз с новата си придобивка Октавия комби О1 2000 - 2.0 4х4. След дълго лутане за кола, попаднах на Шкода. След множество неуспешни срещи с дизелови голфове се оказа че аз не съм за дизел. Всичко в ценовия интервал който гледах беше разцепено от каране. И така попаднах на Бензинка внос от Швейцария. За сега съм доволен, въпреки, че беше прехвалена със "швейцарското си обслужване". След смяна на масло, свещи и термостат успях да постигна задоволителен разход. Сега очаквам газов инжекцион. Старата кола пак беше на газ - Опел астра 1.8. Опелчето вървеше повече и харчеше по-малко. НО сега се чувствам по-добре в Шкодата. По-устойчива е, по-тиха е, климатроника е екстра, и 4х4 много ми допадна (вече пробвано на Витоша :D:oB) ). Всъщност много исках Събару Легаси - 2.5 комби автомат. Но Шкодата ми дойде като по-бюджетен вариант, а и основно ще се кара извънградско и зимата!!!! Лятото в София карам колело. Много по бързо е ;)

 

Ще кача и сникми, като я измия. Това е ще се включвам от време на време. Старата Шкода от аватара беше на баща ми и на нея се учих да карам. Но отдавна я няма.

 

Поздрави!

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е извън градско ще навъртам километрите. Пък и с жената имаме хоби да обикаляме по градовете из България. Около 10-15 хиляди на година карам. Качвам си колелото в комбито отиваме до Пловдив примерно, обикаляме центъра и някой парк. Хапваме пица , сладоледче и се прибираме. Много е готино :)

И така за около година трябва да се избие газовата. След това на + За това и избрах този двигател. Иначе щях да взема 1.8 т

Да вметна че карах служебно ФВ Кади с този двигател ( 2.0 заводско на метан) и колата нямаше никакви ядове след 170 000 км на метан, освен със изпарителя който стеуваше 4000 лв в Порше Изток. Но едно майсторче го оправи.

Метан обаче никога не бих си сложил, защото това вече си е истинска бомба и много бавно се зарежда и винаги има адските опашки от таксита. Честно казано след 2 години с кола на газ съм отвикнал на бензиновите пари. Ако ги подишам малко по-дълго време и започва да ме боли глава. Газта е много по-екологична и двойно по-евтина. Иначе си зареждам 100 октанов в резервоара и ако ми трябва за някое изпреварване, натискам копченцето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега, и със здраве да си я караш.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хобито ти е супер. Средството по негово изпълнение също. :) Честито!

Мерси мерси, дай боже тази година и за напред хубаво дреме и да няма градушки!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм леко предубеден по нелогични причини против монтирането на газови/метанови уредби :)

 

Дай Боже тази година да има хубаво време и посетите хубави места. Аз понеже съм родом от Троян, мога да ти препоръчам разходка до Орешака и от там с колелото през балкана (има една пътека, по която Левски е минавал, паметник, където е играл хоро с местните и т.н.) до Троян. В Орешака седнете да хапнете в механа Кайзера.

 

Ако някой ден го реализираш, ще се радвам да споделиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех мерси, ходил съм по троянския край от Троянския Манстир до Амбарица, през връх Левски до Карлово (пешеходен поход Плевен-Карлово "по стъпките на Левски"). Аз съм планинар човек ама тов е друга тема :)  Панаира в Орешака не мисля да го пропускам тази година ;)

 

Иначе да и аз не бих си сложил газ но причините са чисто финансови. Старата кола Опел астра 1.8 16V я карах 6 години - 4 на бензин и последните 2 на газ. Откакто сложих газ започнах да пътувам по-бързо :) Иначе все се втренчвах в стрелката за горивото с колко карам, кога ще дойде надолнището да изключа и т.н. Тези дни ще взема колата и ще кача снимки от монтажа на газта. НИкога не съм карал кола с обикновенна газова, но си представям че е нещо гадно. Инжекционните в днешно време мисля, че са на много високо ниво. 2-3 пъти съм карал докато ми мапваха стария инжекцион голям кеф е. Сега обаче няма да мапваме защото Шкодичката е с OBD 2 и газовата ще се самонастройва, с малки корекции от майстора. Дай боже някой ден да мапвам турбина. Иначе Шкодата има място за голям купер в предната броня пред радиаторите. Предвидили са място и това мнооооого ми харесва :)

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Много да те радва и да е безаварийна :)

 

Комби 4х4 :eusa_clap: Със здраве да си обикаляте и много слънчеви дни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша за последно в тази тема :)

Подкарах колата с газова уредба на BSM BARDOLINI 4 MAX OBD II тъйкато съм доволен от марката. [старата кола пак беше с Бардолини] Все още не знам какъв е разходът но извънградско по борд. комп. ми показва 8, градско 12. Очаквам след донастройката разходът на газ да е с максимум 1 литър повече от на бензин. Вече и врътнах 500 км на газ, но ще покарам още малко за да се разработи рейката и отивам за финална донастройка. Качвам малко снимки ;)

 

Бутилката е доста голяма - 59 литра. Събра 53 литра при първо зареждане до горе. Недостатък е, че тази голяма бутилка е най-отзад в багажника. При заредено до горе нарушава комфорта при пътуване. Имаше вариант за бутилка точно зад седалките - над задната ос, но тогава щях да се лиша от комбито и затова хайде тороидална.

image_0329596a7830ce474ccdb65385ed5b389a

 

 

Държах на скрития монтаж на пълначката и майстора го направи "къстъм мейд"   :)

image_0f7dc7621debed2fa246be750f44d566c1

 

В двигателния отсег всичко стана много добре. Кабелите на компютъра са оставени с максималната им дължина при решение от моя страна ГИ-то да може да се свали и монтира на друга кола. Вижда се само изпарителя и Мап сензора. Рейката е скрита под колекторите. Мислех за по-бърза рейка, но за този двигател не си струва. Той и на бензин се развърта бавно.

20150207_151817.jpg

 

 

Това е колеги, живи и здрави! Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Честито, колега!

Швейцарките наистина са гледани, поне в общия случай, но имам препоръка към теб:

намери някъде да я вдигнат и огледай за ръжди по окачването. Карах швейцарски сеат и при тръгване на светофар скъсах болт на предния мост - беше изгнил.

Та да имаш предвид този страничен ефект на швейцарките ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега! Оглеждаж специално за ръжди...като бивш "опелджия" поназнаивам това-онова за ръждите. По едно време имах телоподаващо (Кемпи) и сам си го кърпех. Шкодата има нормално ръждички според мен за тези години. Оглеждах я, нищо изгнило не видях.

И от Германия също много ръждиви коли съм виждал. Поздрави  :banana_beer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , при зареждане вибрира ли пълначката при този монтаж ... аз бях на път да я "скрия" също там , но ме разубедиха газаджийте , защото можело да счупи гърловината ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да не е много стабилна. Хваната е с болтове за пластмасата има и някаква метална шина отзад. Не съм забелязвал да вибрира, но малко се накланя като се сложи маркуча за зареждане. Използвам къс преходник. Винаги внимавам като зареждам някой да не се спъне в маркуча и да строши нещо, също така зареждам само на колконка от дясно за да няма голяма дължина маркуч да виси на пълначката ми. Има си недостатъци но...нищо не е идеално :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Вместо да пиша наляво и надясно из форума какво съм правил по колата, вече ще се концентрирам в мойта си тема.

И най-накрая и аз си взех VCDS HEX-CAN, не заради друго ами от ЧУДО. Направо ми писна, от време на време пали както трябва, от време на време пали и гасне, ту върви добре, ту върви мудно сякаш съм дръпна ръчната 2 зъба. И като карах няколко пъти колата на баща ми, която е стара, пък даже и моно инжекция се води - е така хубаво си реагира, че ме хвана яд.

Взех си интерфейса за да мога да си адаптирам дросела. Някъде наистина бях прочел, че се самоадаптирал, но това се оказа грешно. Според Ross Tech, дросела трябва да се адаптира след случаи на почистване, разглобяване или при разкачане на акумулатор. Аз съм го чистил няколко пъти без да го свалям, пък акумулатора колко пъти съм разкачал... И най-накрая се адаптирах, трудно.

Инструкциите казват, дросела се адаптира с ключа завъртян на контакт, обаче при мен само на контакт не прави връзка с модула 01-Engine. Трябва да запаля, тогава прави връзка, и успях да се адаптирам с работещ мотор на бензин, газовата я спрях.

Сега колата  ми върви осезаемо по-добре! :banger_1: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.