Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем свещи, бобини и още нещо 1,8Т


Felmon

Recommended Posts

Здравейте Колеги ! Тези седмици ми се появи проблем който не знам със сигурност дали се дължи на свещите. Купих колата преди 1 година почти сега на 17 март правии 1 година. След като я взех след около 10 хиляди километра реших да сменя свещите профилактично не че е имала проблеми просто не знаех колко километра е карано със тези на колата. Старите бяха NGK pfr6q каквито са си по двигател 1,8Т AUM взех абсолютно същите от качествен магазин 100 лева бяха сложихме ги като в началото имаше леко прекъсване , но си помислих , че защото са сложени чисто нови. Покарах с тях известно време , но продължаваше леко прекъсване в началото не се усещаше но след време започна много да се усеща. Закачихме на Vag Com и на живи данни за броене на пропуснати детонации и в четирите цилиндъра имаше пропускания на свободен ход доста , които се усещаха и в самите обороти дори колата ми е загасвала на свободен ход. Решихме че бобините са на ред да бъдат сменени защото свещите са нови. Но преди това купихме нови свещи само че Bosch отново по двигател само че бяха 4 полюсни. и отново прекъсваше по абсолютно същия начин. Купих нова бобина Beru като следяхме преди новите свещи на 4 цилиндър прекъсванията стигаха до 13 за няма и 1 мин другите цилиндри бяха по 1 2. Затова сложих новата бобина на 4 цилиндър точно в такъв момент, но прекъсвания в 4 цилиндър отново имаше. Новата бобина я слагах и на 1 цилиндър но и там хващаше прекъсвания. Чисто нова бобина с чисто нови свещи и прекъсвания има. Сложих си най старите свещи (които са зле) NGK с който купих колата и прекъсвания нямаше. Този проблем го прави и на бензин и на газ. Питането ми е гледах че NGK с който беше дошла колата имаше черна щампа на Ауди и VW докато тези NGK от магазина бяха със синя щампа и пишеше само PFR6Q. Може ли да е проблема в различните вносители на свещи или проблема е другаде ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попаднал си на менте , аз също махнах PFR6Q VW Audi и ги замених със същите но от Тех-ко. Никакви дертове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау, много неприятно. Когато аз купувах свещи за моята разбрах, че само иридиевите са "made in japan". Всичко друго беше "made in poland" в което аз не виждам проблем. Такива platinum не съм виждал до сега. Какво пише на тях? От къде идват? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с NGK Platinum и нямам проблеми! Преди време обаче, при пълна газ, се появи пукане, което се чуваше в гърнето. Реших проблема генерално, смених четирите бобини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз малко в темата.

При първоначалнотот обслужване смених 4-те свещи.Старите бяха NGK,взех Бош,по каталог.Кабелите ги оставих за по-нататък.(Груба грешка).

Преди 4 дни 30км преди вкъщи колата започна да прекъсва,най-вече на високите обороти.Вече в града започна да работи на 3 цилиндъра,светна чека.Абе общо взето обля ме студена пот.

На другата сутрин след диагностика (липса на запалване 3-ти цилиндър) започнахме да разглабяме.Свещи на 30 000км,горе-долу в добро здраве.НО,тази на 3-ти имаше пукнатина на керамичния изолатор,около минусовия електрод.Късмет,че не беше паднало парченцето вътре,просто с нокът го откъртих.

Та 4 свещи,НГК,нови кабели,старите бяха тотал щета и бобина.

Резултата е равномерна работа,и занижен разход по борд.

И никога повече Бош,освен за чистачки,може би.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една малка разлика при нас, кабели няма. А относно свещите, колегата си е купил верните но явно са менте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна колега кутията и ще снимам и свещите в какво състояние са тези платиниума говоря. Но ми е интересно защо с най старите свещи колата работи по добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Но ми е интересно защо с най старите свещи колата работи по добре.

Явно защото не са ментаци, а истински свещи, макар и стари. Купи си едни нови хубави свещи, или ако няма кеш, оставяй тези най-старите и си решаваш проблема ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да колега но вече не знам мисля да взимам нови свещи ща кажа за резултата дали има промени. Тези на снимките са новите стари Поздрави :)

035038314.jpg?r=0

035038315.jpg?r=0

035038317.jpg?r=0

Редактирано от Felmon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са купувани от Техко поради това че в Смолян няма други по големи магазини. Следващите свещи са от Шкода това е ясно и благодаря ще кажа за резултата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не отидете м Шкода или Автотрейд и не си вземете оригинални свещи???????

Мой приятел си купи бобини от Порше София запад за Аудито и в Македония смени две от тях ... късмет имали 6 м. гаранция ... аз си купувам свещи от кварталния магазин (най-пропадналата марка) и само една проби първите 200км. и от тогава си работят , така че гаранция няма кое е по-добро :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А,Гена,не е така брат. От оригиналната част,в 99% от случаите,НЯМА ПО-ДОБРА.Повярвай ми.От 15 години професионално наблюдение го твърдя това.

А колегата,като си купи тези от втората картинка на Флемон...няма да има кво да пише....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://service.skoda-auto.bg/information-for-assortment

Тук излизат оригиналните, номера им е 101000063aa.Сам можеш да си провериш цената.Със сигурност са VW/Audi и са оригинал.Макар че моите са точно като тези от първата снимка.Интересно е че и аутодата и в шкода не дават заместители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Колеги каква цена са тези свещи Ngk pfr6q за 1,8Т двойно платинени. и какво им е усилието на затягане ?

Усилието според autodata e 30NM.

 

цената им в еуратек е 29.92 за брой

Това е промо цена която се пуска от ЕУРАТЕК за зимата.Иначе е 32.98.

 

Добрека аз като съм сBeru и няма проблем направил ли съм грешка

Не, стига да са Beru 1335914 (Z188)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам какви са каквито ми дадоха такива сложих каква ще е разликата ако не са точно тези които си посочил колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най различни недостатъци може да се получат от неподходяща свещ. Топлинното число е съществено, това покритие -платиненото също е доста важно- като погледнах на Брато, вероятно оригиналните свещи - ми те нямат накопаване на електродите. Ясно е че свещта се износва и като изолация и тнт, но за сега работят добре. 

Топлинното число, междуелектродното разстояние,  произведената искра от което и тнт. Всичко има значение за правилното изгаряне и равномерната работа на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 1.8Т дават само PFR6Q но поради високата им цена ги заменяме с евтинджоси.Аз лично си купих PFR6Q от тех-ко но без щампа VW/Audi на тях и се скапаха за 10000 км.После много се чудех дали да купя оригинални от ЕураТек но ми се досвидяха 130 кинта и цяла вечер си играх да конвертирам свещи за да измисля по евтин вариант.На БОШ номера който става е FR7KPP33+ и съм вече 12000 км. с тях.Разликата в цената е 3 пъти.За момента се държат прекрасно.И едните и другите са двойна платина.На Беру тези свещи които стават са Z188.Ако вземете неподходящи свещи е твърде вероятно при особено високи натоварвания мотора да прави "missfire" което за турбо двигател е много вредно.Според някои от американските сайтове, хората слагащи чип и ъпгрейдващи 1.8Т,  използват свещи двойна платина с междуелектродно растояние .028inch което отговаря на 0,7мм.Аз лично карам на газ и за това взех горепосочения БОШ който фабрично е на 0,7мм.

Редактирано от Skoda20VT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 120-130 лева да си скапеш бобините или мотора не мисля че е оправдано. А този мотор с по 5 клапана на цилиндър е достатъчно сложен за да се базикаме с него така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.