Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Друсане и вибрации в двигателя-TDI 1.6


Levcho

Recommended Posts

Имам впечатления че има проблем или фабричен недостатък с окачването на двигателя да TDI 1.6 DSG.
Колата я закупих в Ноември 2013 и специално в по студените дни когато тепърва включя двигателя, двигателя друса и вибрира.

Това се получава само в спряло положение и продължава докато се стопли маслото и карам 10-15км.

Мисля че в тази нова Ем Кю Би платформа са изпуснали някои детайли.

Това положение понякога става досадно, а пък обикновенно дразни. Пробвал съм с гориво от различни станции.

Попитах в местния сервис на Шкода, отговориха че било характера на ВАГ двигателя.

Братовчед ми кара Поло БМ-2013г. и той е забелязал подобни вибрации при студен двигател.

 

Има ли колеги с подобни впечатления?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

нови дюзи и нещата ще се оправят.

 

:)  Дюзите и като бяха нови положението беше същото, пък и сега не са стари, на 6000км е колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че няма проблем, ако имаше той щеше да присъства винаги!! Тези двигатели са сложни и си правят много неща за които си има причини, и за които шофьора няма нужда да знае!! Мисля че и преди тук беше писано за такова нещо и се оказа ,че е нормално!! Ако те съмнява , върви и при друг дилър на Шкода!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се направи, адаптация на количеството на предвпръскване на дюзите, но ме съмнява да оправи проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера един мой колега закупи ново Йети със същия двигател. Днеска го тествахме два пъти. И на двата теста двигателя беше студен, автомобила беше навън и температурата беше около 10 градуса. В Йети'то няма такъв проблем. Дори и "вибрацийка" не се усещаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята го прави същото на студен двигател, въпреки че рядко я паля студена. Най-вероятно са дефектни дюзи. Веднъж даже лампата с реотанчето остана да мига при работещ двигател. Надявам се, че е записало коя дюза е дефектна и в ЕТ ще отстранят проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да не би да е свързано нещо с DSG-то? Защото май само колите с DSG имат такива оплаквания.

 

Моята който не знае, че е дизел, седне вътре и я запаля така и не разбира, че се вози в дизел - толкова гладко и без вибрации и тракане работи мотора като за дизел. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Аз мися, че вибрациите наистина идват от DSG. Когато паркирам колата под наклон (дори и лек), след изключване на двигателя се активира някаква блокировка (като ръчна спирачка) на скоростната кутия.Когато запаля автомобила се усещат вибрации по купето, а след превключване от P на D те се "успокояват".

 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите. Не мисля да е от ДСГ-то. Защото и на място се усещат вибрациите.

 

   Аз мися, че вибрациите наистина идват от DSG. Когато паркирам колата под наклон (дори и лек), след изключване на двигателя се активира някаква блокировка (като ръчна спирачка) на скоростната кутия.Когато запаля автомобила се усещат вибрации по купето, а след превключване от P на D те се "успокояват".

 

   Поздрави.

 

За да избегнеш това напрагвяне по механичните части на ДСГ-то, след като спреш, преди да дръпнеш ръчната, дръпни скоростния лост на N,

после дръпни ръчната спирачка, последи освободи крачната спирачка и отново я натисни. Най накрая дръпни скоростния лост към P.

Първоначално това изглежда като сложно, но като свикнеш го правиш наизуст и ще видиш че няма да се получи никакво напрягане и няма да чуеш дразнещи звуци.

Това го научих от един друг форум. Човека който го препоръчва работи като механик в сервиса на WV и обяснява част по част как се получава напрягване по механическите части на скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Levcho, mordo, това го пише и в упътването на колите ни по принцип.

Не съм чел подробно упътването но моля ако знаеш пиши на коя страница е, кой номер?

Току що прегледах с търсачката по ПДФ упътването за управление на автомобила. Не намерих такава забележка.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

When parking on a level road surface, it suffices to engage selector lever position

P. When parking on a slope, the handbrake should be applied firmly before the
park position is selected. This ensures that there is no excessive pressure on the
lock mechanism and that it is subsequently easier to move the selector lever out
of position P.

Това е в моята книжка - О2 фейслифт - не е толкова подробно, но смисъла е същия. Не ми се вярва в упътването на О3 да са го пропуснали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стр. 138:

 

Паркиране
Прочетете и спазвайте първо и на страница 136.
За спиране и паркиране потърсете място с подходяща повърхност.
Извършвайте дейностите при паркиране само в указания ред.
› Спрете автомобила и задръжте натиснат спирачния педал.
› Изтеглете ръчната спирачка.
› При автомобили с автоматична скоростна кутия поставете превключва-
телния лост в положение P.
› Изключете двигателя.
› При автомобили с ръчна скоростна кутия включете 1. предавка или задна
предавка.
› Освободете спирачния педал.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стр. 138:

 

Паркиране

Прочетете и спазвайте първо и на страница 136.

За спиране и паркиране потърсете място с подходяща повърхност.

Извършвайте дейностите при паркиране само в указания ред.

› Спрете автомобила и задръжте натиснат спирачния педал.

› Изтеглете ръчната спирачка.

› При автомобили с автоматична скоростна кутия поставете превключва-

телния лост в положение P.

› Изключете двигателя.

› При автомобили с ръчна скоростна кутия включете 1. предавка или задна

предавка.

› Освободете спирачния педал.

Сега го намерих и аз по страница 138.

Но това е стандартното и не е същото с моето обяснение и препоръката която ми дадоха и аз обясних по горе.

Сигурен съм че е от полза, защото има логика и в техническото обяснение, а и от опит се разбира че така всичко е по наред.

* Спираш с крачна спирачка

* Местиш лоста към N

* Дърпаш ръчната

* Пускаш крачната и пак я натискаш --->

-->ТОЧНО В ТОЗИ ХОД, АКО АВТОМОБИЛА Е В НАКЛОНЕНО ТРАСЕ, СЕ УСЕЩА КАК СЕ ОТПУСКА НАПРЯГАНЕТО КЪМ СКОРОСТНАТА КУТИЯ.

* Преместваш лоста към P и изгасяш.

 

Сега;

Когато спираш колата от движение, спирачката напряга отрицателно, а в това време предавките продължават да напрагят положително и се получава напрягане към скоростната кутия. Това напрягане се предава и към другите механични предавки в с.к.

В предпоследния ход на описаното от мен по горе, тази напрегателна енергия

се прехвърля към спирачните механизми като освобождава енергията от предавките м/у двигателя и с.к.

(това се усеща особено когато колата е в наклон, няма значение надолу или нагоре)

 

Аз това си го присвоих като правилно, не твърдя че е правило, просто видях логика и по практика се убедих че е така.

Почти винаги когато не го прилагам усещам нещо като тракане при следващото тръгване (местене на лоста от P към D).

Този трик го изполват и мои 3-ма колеги които кара Шкода или WV.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък намерих едни спомени от преди десетина години. Тогава за някакво време карах едно нисанче 91-ви набор, автоматик, 2 литра и бонус бутон "overdrive". За 15000 мили дори веднъж не съм го усетил да тресе... при каквито и да е обстоятелства.

За нова европейска кола от реномиран производител... да ме извиняват, но това е меко казано недопустимо. Заминава в сервиза и денонощен тормоз докато не я оправят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Levcho, mordo, това го пише и в упътването на колите ни по принцип.

   Да, в упътването на Рапид, стр. 109. Аз по принцип, също като Николай, не използвам ръчна спирачка. Особено зимата е противопоказно. Скоростната кутия има блокировка, която се включва на позиция "Р".

 

Паркиране

Натиснете спирачния педал и спрете автомобила.

Изтеглете ръчната спирачка.

Натиснете и задръжте натиснат блокиращия бутон » Фиг. 94 на стр. 108.

Поставете скоростния лост в положение P и отново отпуснете блокиращия

бутон.

Редактирано от mordo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

При кола с автоматик, ползването на ръчна е задължително, особенно под наклон. Иначе се прецаква един палец и нещата стават груби. Слага се на Н при спиране, ръчна и тогава парк. Това всеки който е карал, кара и ще кара трябва да го знае... зимата по леко с ръчната и готово. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.