Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Октавия, 1.4 TSI, MT


Recommended Posts

Казвам Здрасти на всички сегашни и бъдещи членове на Шкода форум.

 

Като цяло не си падам любител на форумните изяви, но специално в сегашната ситуация си бях обещал да споделя впечатленията си, защото мненията в този форум ми помогнаха преди 4 месеца когато избирах какъв автомобил да си закупя (намерих полезна информация тук, като по спомен мога да отлича няколко много добре съставени мнения на Илко Такев). Пиша мнението не толкова за дългогодишните фенове на марката, колкото за такива като мен, които досега не са имали Шкода и изпитват колебания дали това е читава марка.

 

Досега съм карал като лични (семейни) коли: Москвич (произведен 80 и някоя година); Опел Кадет 1.3 Бензин 1986г; Тойота Корола 1.4 Бензин 1999г.; Мицубиши Спейс Стар 1.3 Бензин 2000г. и N на брой различни служебни автомобили, които трябва да отбележа бяха доста по-мощни, по-големи, по-комфортни от моите лични.

Това събуди в мен желание да се сдобия с лична кола, която да бъде с по-големи размери и подходяща мощност (не съм някой екстремен състезател, но все пак обичам по-високите скорости, без да стигам до крайности). От моите лични коли изброени по-горе бях най-доволен от Тойотата, а и като цяло съм фен на Японските коли. По тази причина без много колебания взех бързо решение колата да бъде Авенсис 3, втора употреба. Прекарах доста месеци в търсене на подходящата такава и след няколко разочароващи обиколки на страната с цел оглед и тест, взех да се замислям за поръчка на нов автомобил, което бе голяма изненада както за всички около мен, така и… за мен самият  :)

 

Засилих се към дилър на Тойота и се метнах в Авенсиса и настъпи едно от най-големите разочарования – Тойота вече не е това, което беше… Королата ми беше с уникално качествени материали като интериор – сегашните Авенсиси отвътре са ужасно бюджетно изглеждащи коли, като не говоря за най-ниските нива на оборудване. Отвън Авенсиса много ми харесва, но вътре беше повече от разочароващ.  Тук да отбележа, че гледах 1.8 бензин, 147 коня.

След това минах през няколко дилъра на различни марки, но така и не намирах нещо, което да ми пасва като вкус и като цена.

 

Мой колега преди година си взе Шкода Супърб – толкова много ми я хвалеше, когато му разказвах за разочарованието си от Авенсис, та реших да отида да разгледам какво предлага Шкода. Тук може и да обидя някой фен на марката, но отначало бях супер предубеден и то не в полза на Шкода.

Супърба ми се видя голям (и по габарити и по цена) и по тази причина се насочих към Октавия. Любов от пръв поглед нямаше J Външно колата не ме грабна толкова, колкото Авенсиса да речем. Когато седнах вътре обаче нещата взеха да се променят и тази Шкода взе да ми харесва. Драматично се промениха нещата когато направих тест-драйф и така се стигна до поръчката на:

 

Шкода Октавия: 1.4 Бензин, 140 коня, ръчна скоростна, Елеганс, Брилянтен металик (по-просто казано светло сив металик).

Взех си също: Болеро, аларма, гумени стелки за вътре и за багажника, алуминиеви предпазни лайсни за праговете, мрежи за багажника.

 

Имам я вече от 2.5 месеца като за този период навъртях 4100 км. Тоест вече имам някаква база за по-реално мнение.

И така, мога да кажа, че колата е уникална, много съм доволен, надмина всичките ми очаквания. Смело мога да кажа, че за парите които дадох няма представител на друга марка, който да е с такива габарити, такава мощност и такова качество на изработка.

 

Какво ми харесва най-много:

-        Колата е доста по-тиха отколкото очаквах. Мога да кажа, че когато си вътре не чуваш кога двигателя работи.

-        Широчината – както на местата отпред, така и на местата отзад

-        Размерите на багажника – ОГРОМЕН

-        Двигателя 1.4 турбо бензин – до сега не бях карал турбо бензин и имах някои притеснения. Е Октовията си върви повече от прилично с този двигател. На мен поне си ми е напълно достатъчен.  Много е динамична. Позволява бързи изпреварвания на къса дистанция. Не че е много за хвалене, но от любопитство тествах вече как стоят нещата и при по-високи скорости – до 200 ускорява плавно, от 200 до 220 малко се замисля, но продължава да ускорява с добро темпо. Над 220 не съм я пробвал, защото се притеснявам от дупките по магистралите. Това сравнено с атмосферния Авенсис да речем си е голяма победа (в очите ми) за Октавията

-        Разход на гориво – до момента ми е средно 7.5 (заредено по колонка и сметнато от мен). Реално погледнато и предната ми кола (Мицубиши Спейс Стар) ми даваше този разход, а място за сравнение с Октавията НЯМА. Трудно ми е да кажа среден чисто градски или среден извънградски. Много е относително…

-        Болерото – приятна глезотийка, не че е решаващо при избор на автомобил, но създава впечатлението за съвременен автомобил

-        Самото шофиране и управление на автомобила – доста по-интересно и приятно за водача сравнено с Авенсиса да речем.

-        Елеганс нивото – смело препоръчам на всеки, който тепърва ще поръчва да прежали парите и да поръча поне ниво Елеганс. Всички екстри от това ниво си заслужават няколкото хиляди лева в повече, спрямо по-ниското ниво. Убеден съм, че удоволствието от колата в голяма степен се дължи и на парктроника, автопилота, климатроника и т.н. дреболии от това ниво на оборудване.

-        Товарен автомобил N1 – с други думи за Варна данъка ми за 2015 година е 12 лева. Ако не беше товарна данъка ми щеше да е малко над 500 лв. Дано не променят законите…

-        100 % има и много други неща, от които съм доволен, но в момента не ми идват на ум

 

За да не изглежда всичко като едно голямо хвалене, ето и няколко дребни забележки:

-        Разхода на гориво според борд компютъра е с около литър по-малко от действителният

-        Няма амортисьори на предния капак – странно ми се вижда в 2015 година за кола от такъв клас и цена

-        Има един „ръб“ на централната конзола, който леко ми се забива до коляното на десен крак. Този „ръб“ се пада малко пред скоростния лост. Ако беше няколко сантиметра по-широко за водача в тази зона щеше да е по-удобно за мен

-        Дясната ръка я слагам удобно на подлакътника, но на лявата трудно намирам място – облегалката, която е на самата врата в ляво някак не ми е удобна за ползване

 

Както вече казах – МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН за момента, надявам се и занапред при ползването й да нямам проблеми и повреди.

Даже взех да кроя планове за след 4-5 години, ако всичко е наред с парите, да поръчам нова Октавия – 4х4, комби, автоматик. Сега не го направих по финансови причини  ;)

 

Много се чудех дали да го правя, но ще напиша и няколко думи за Еуратек. Не искам да изпадам в някакво тяхно очерняне и затова само ще посъветвам всички настоящи и бъдещи техни клиенти – ОТВАРЯЙТЕ си очите на 4 за всичко, което ви се случва там! Каквото ви го казват – проверявайте го (доколкото е по-силите ви). Каквото подписвате – четете го внимателно!

 

Поздрави на всички и безаварийно шофиране J

 

Ето няколко снимки:

http://postimg.org/image/iegdt61pj/

http://postimg.org/image/cz5qnoy6b/

http://postimg.org/image/oeuw3eqfd/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и добре дошъл! Започват да се трупат нови и нови коли във форума, много добре :)

 

Карай си със здраве и безаварийно. Наистина за тези пари няма какво по-добро/комфортно/практично да вземеш - Илко добре те е посъветвал.

 

Съгласен съм с впечатленията ти. Аз тези неща за централната конзола и подлакътника за лявата ръка ги бях писал няколко пъти, но не ми вярваха :) Със сигурност ще коригират във фейслифт, но ние ще си караме така.

 

Само за Болерото не съм съгласен - на мен ми стои малко outdated на фона на цялата кола, но е приемлив вариант като цяло.

 

И за накрая, колкото до желанието ти за комби 4х4 DSG - горещо го препоръчвам на всеки и все още чакам някой тука да се престраши :) Но е разбираемо - струва и харчи колкото vRS, а повечето хора предпочитат обикновено визията.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря PUF-PAF :)

Честно казано твоята кола освен всичко друго и като цвят много ми допада :)

(Аз обаче съм практично ориентиран човек и избрах нещо, което смятам по-лесно за поддържане.)

 

Между другото сетих се още няколко + и - ...

 

Плюсове:

- Самото отваряне на багажника - тъй като багажника се отваря изцяло имаш достъп до всичко вътре и е по-лесно поставянето на обемни предмети. При седановите коли ми се вижда по-трудно.

- Височината на колата - според мен височината е много добра. От една страна не е прекалено ниска и може да се кара спокойно в градски условия, което за Варна значи много дупки. От друга страна не е прекалено висока и при по-големи скорости продължава да стои стабилно на пътя и да се чувстваш сигурен вътре дори и при 200.

 

Минуси:

- много ме дразни липсата на задна чистачка - предишните ми коли имаха и сега направо се влудявам като няма и като се нацапа задното стъкло. Самата чистачка стои много грозно, но все пак препоръчвам ако някой сега поръчва кола да си я добави

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега и добре дошъл на борда на Шкода! Желаем ти само хубави емоции с новата кола :hi:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..........

 

Честита придобивка колега и Добре дошъл при нас :)

 

Благодарим за хубавото и изчерпателно представяне на автомобила. Пожелания за много безаварийни километри с колата и да продължава да те радва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минуси:

- много ме дразни липсата на задна чистачка - предишните ми коли имаха и сега направо се влудявам като няма и като се нацапа задното стъкло. Самата чистачка стои много грозно, но все пак препоръчвам ако някой сега поръчва кола да си я добави

 

Поздрави

 

Честито колега, много да те радва колата! :) А задна чистачка нямаше ли като допълнителна екстра? По спомени се предлагаше за около 150лв, би трябвало да си можел да си вземеш, ако го смяташ важно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се възползвах от Коледните промоции и взех конфигуриран вече автомобил - от една страна цената беше по-добра, от друга страна не ми се чакаше 3 месеца (а може би и повече). Та по тази причина нямах опция да добавя задна чистачка, а и според Еуратек това било напълно излишно ;)

 

Поздрави и мерси за честитките :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.