Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съхранение на гуми, докато чакат следващия сезон?


Recommended Posts

Не намерих с търсачката точно такава тема. В дискусията за поддържане / козметика фокусът е върху боята и тапицерията. Моля за съвет професионалисти и вманиачени любители във форума.

 

Как най-добре да се съхраняват гуми след смяната им летни-зимни и обратно? Почистване, вакса (например това - Turtle), после съхранение на сухо място? Или това са излишни глезотии?

 

Досега не съм правил нищо различно от просто подреждане в гаража, мазето или "хотел за гуми" в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съхранение на сухо и проветриво място,легнали една в/у друга.Някой хора им изпускат малко налягането,но ми казаха да не се прави,че може да се отлепи гумата от джантата.В сервиза "хотела",да не мислиш,че ги мажат с нещо.Някои не ги и мият даже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Легнали една върху друга в гаража. Ако са накаляни ,може да се поизмият. Моите ги прибирам с джантите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен са ми казвали ако са на джанти да са легнали, ако не са - прави. Така и правя, а и мястото в гаража не ми позволява другояче.  ;) За мазане, чистене и други подобни глезотии не съм си и помислял, всъщност завивам ги в чували за гуми, ама в и това не виждам голям смисъл, при положение, че не ги товаря в колата а ги сменям директно в гаража на крик... :fiu:  Поне това е консуматив, който се сменя на 4 - 5 години. За алуминиевите джанти поне гледам да са чисти когато ги прибирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам си един препарат за алуминиеви джанти, минавам п ез ОМВ чистя джантите, после в сервиза за смяна и това. Не виждам смисъл да слугувам повече от това на железата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съхранение на сухо и проветриво място,легнали една в/у друга.Някой хора им изпускат малко налягането,но ми казаха да не се прави,че може да се отлепи гумата от джантата.В сервиза "хотела",да не мислиш,че ги мажат с нещо.Някои не ги и мият даже.

 

А защо трябва да е сухо и проветливо място?

 

п.п.

На този дето ти е казал, че се отлепва гумата от джантата, мога да му дам една напълно спаднала да ми я отлепи с ръце!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п.

На този дето ти е казал, че се отлепва гумата от джантата, мога да му дам една напълно спаднала да ми я отлепи с ръце!

:banger_2:аз му разрешавам и с крака

 

Ще ви кажа нещо от опит. Направих една врътка и на резервната гума на Тойотата сложих зимна. Резервната беше чисто нов Мишелин.

Прибрах я в гаража при Шкодата и стоеше права. По-точно, леко облегната на стената. И така в продължение на 4г. без да я пипам.

Не ми и вършеше работа, защото е размер 165/70/14, а колата вече е със 175/65/14.

Преди няколко дни реших да я подаря на един приятел и като я извадих видях, че протектора където е опирал на земята е леко деформиран и отстрани борда е напукан. Само от собствената й тежест. Много ме хвана яд. Чисто нова гума. Сега не ми казвайте - нова, но незнайно на колко години... Така, че гумите легнали, когато са без джанти. С джанти, ако са меки, пак легнали. Ако са напомпени, може всякак. Но пък от друга страна, като се погледне, за един сезон е без значение как ще се съхраняват.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ги държите легнали, една върху друга, всяка една от гумите поема различна тежест върху себе си и се получава едно леко смачкване. При поставянето им следващия сезон може да имате проблеми, които с времето ще се оправят докато гумата си възвърне същата форма.

Това важи ако ги държите без джанти.

Изпитвал съм го вече и от тогава гумите ми ако са без джанти ги държа една до друга изправени :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но пък от друга страна, като се погледне, за един сезон е без значение как ще се съхраняват.

 

Точо така!

Само да не са затиснати, смачкани от други предмети и да не са на пряка слънчева светлина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумата си стои на джантата.Четири летни гуми-четири джанти.Четири зимни гуми-четири джанти.Всякави други варианти са несериозни.

При смяната сваленият комплект си остава с нормалното налягане. :download: Измиват се джантите и гумите на автомивка.Махат се едрите камъчета между грайферите.Ако има смола,тя не пада с препаратите и водоструйката и се отстранява ръчно.Ако автомивката си знае работата-черното от накладките ще е измито.Така напълно почистени се увиват всяка от тях в чувалче от нова гума и се поставят ЛЕГНАЛИ.За да се спести място в гаража може две по две една върху друга но по между им се слага мек плат-одеяло или нещо подобно за да не се надраскат и наранят повърхностите на джантите.

 

1.Ако по джантите има ожулвания се носят на бояджия да се освежат.Без да се свалят от гумите.Така си запазваш гумите максимално.

2.Ако са прекалено ожулени джантите-пясъкоструй и боядисване.Тук вече няма как и сваляш гумите-слагаш ги пак в чувалчетата,но са легнали без да са една върху друга.

3.Ако са ти омръзнали джантите-Нови. :banger_2:        Ако ти стиска забиваш 19ки.     Ако си като Бай Миле си я караш с малките гумички :tongue_1: и малките джантички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей такова подобно нещо ползвам в гаража за втори комплект джанти с гуми. Удобно, практично и пази колелата, които предварително съм измил, махнати са камъчета и т.н.:

008838092.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже в Лидл бяха пуснали подобни стойки преди няколко месеца. Сигурно не са били толкова качествени, но струваха около 40 лева и свършиха веднага. Иначе, мисля че в Баухаус бях виждал, но на двойна цена.

Иначе, моите гуми /на джанти/, винаги съм ги съхранявал измити, подсушени, в найлонови чували, две по две, една върху друга, а между тях - стари гумени стелки от колата. Никога не ми се е деформирала гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите ако са без джанти, се съхраняват на куки висящи от тавана. Иначе и легнали и прави се мачкат. Кука или прът на който лягат двата борда на гумата. Така се съхраняват най правилно гуми без джанти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите ако са без джанти, се съхраняват на куки висящи от тавана. Иначе и легнали и прави се мачкат. Кука или прът на който лягат двата борда на гумата. Така се съхраняват най правилно гуми без джанти.

 

Това не го разбрах, но ако имаш предвид, да висят закачени на куки или нахлузени на тръба, не е изобщо добре! Така се изкривяват теловете им! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не го разбрах, но ако имаш предвид, да висят закачени на куки или нахлузени на тръба, не е изобщо добре! Така се изкривяват теловете им! 

 

Направо като суджук или луканка ...  :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простете за неуместният въпрос.  :blush:

Късната есен монтирах гуми debica frigo-2 

Хич не ми се разправя да турам старите летни парцали.Какви ще са последствията,ако лятото карам с тези гуми. Едва ли ще мина повече от 3К за този сезон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простете за неуместният въпрос.  :blush:

Късната есен монтирах гуми debica frigo-2 

Хич не ми се разправя да турам старите летни парцали.Какви ще са последствията,ако лятото карам с тези гуми. Едва ли ще мина повече от 3К за този сезон.

 

Не ги карай агресивно в жегите, не ги превъртай при тръгване и няма да имаш проблеми ако караш на къси разстояния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста съвети за съхранение, някои противоречащи си. А ако се потърси в гугъл:

 

Преди да свалите гумите, обърнете внимание на позицията им върху автомобила. Така ще можете да смените местата им следващата зима, за да балансирате тяхното износване. Почистете колелата и гумите с вода и ги подсушете добре, за да предотвратите корозиране. Почистете всички камъни или други тела от каналите на гумите. Ако гумите са монтирани върху джанти, ги съхранявайте окачени или ги оставете в легнало положение. Променяйте реда на гумите в купчината на всеки четири седмици. Ако са демонтирани, ги съхранявайте в изправено положение. За да избегнете деформацията им, ги завъртайте леко веднъж месечно. Съхранявайте гумите далеч от източници на светлина, за предпочитане на хладно и сухо място. Не ги съхранявайте в близост до разтворители (гориво, масла и др.).

 

В резюме:

skladovani_pneu_conti-data.jpg

 

Източници:

http://www.michelin.bg/tyres/learn-share/care-guide/the-storage-story

http://www.continental.bg/www/gumi_bg_bg/temata/tiretips/storage_bg.html

 

 

Ако гумите са с джанти най-добрия вариант е да висят. Аз ползвам такава стойка:

http://praktiker-online.bg/en/product/97112/unitec.html

product_59934.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста съвети за съхранение, някои противоречащи си. А ако се потърси в гугъл:

 

Преди да свалите гумите, обърнете внимание на позицията им върху автомобила. Така ще можете да смените местата им следващата зима, за да балансирате тяхното износване. Почистете колелата и гумите с вода и ги подсушете добре, за да предотвратите корозиране. Почистете всички камъни или други тела от каналите на гумите. Ако гумите са монтирани върху джанти, ги съхранявайте окачени или ги оставете в легнало положение. Променяйте реда на гумите в купчината на всеки четири седмици. Ако са демонтирани, ги съхранявайте в изправено положение. За да избегнете деформацията им, ги завъртайте леко веднъж месечно. Съхранявайте гумите далеч от източници на светлина, за предпочитане на хладно и сухо място. Не ги съхранявайте в близост до разтворители (гориво, масла и др.).

 

 

Много полезни и интересни коментари.

 

Странно, че никой дотук не препоръчва вакса или някакъв препарат, след измиването и подсушаването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 бр. с джанти и 4 без ги пъхам в канала на гаража като отдолу са 2*2 на джанти, положени върху парчета фибран така, че най-долната гума да лежи на поне 3 такива, а върху тях 2*2 без джанти. Горните са в чували, долните не са. Както са наредени ги покривам отгоре и отпред със стиропор за изолация да им е хладничко през лятото. Не си правя труд с миене и чистене, защото след него би следвало подсушаване. От 7-8 г. прилагам таз схема, не съм имал деформирана гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Не видях някой да използва моя метод, което само потвърждава, че съм луд... =)

Аз разбира се карам с летни лятото и със зимни зимата. Въпреки че имам два комплекта джанти, карам само с един =) Колата ми е винаги с летите джанти, а металните използвам за съхранение на гумите които не са в употреба в момента. Само ги местя от летите на металните джанти, давам им към 2.5 налягане и ги прибирам легнали една върху друга.

Преди когато имах повече време ги миех и пръсках (с препарат които се използва по авто мивките за блясък) и така ги прибирах в чували. Чоплех и камъчетата доста старателно, но...не виждам никакъв смисъл в тази процедура. Не виждам как мръсотията ще навреди на гумата, но може и да бъркам. Така или иначе гуми повече от 3 сезона не карам, без значение от пробега им. Не мисля, че за 3 години може да им се случи нещо като се съхраняват без да са измити (при положение, че се мият всяка седмица когато са върху колата) =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.