Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

The Best Forman - завръщането.


The Best Forman

Recommended Posts

Малко предистория - с баба(The Best Forman) сме заедно от много дълго време . Срещнахме случайно на един от паркингите на Горубляне през есента на 1998 година  и от тогава сме неразделни (аз я оставям , тя мен не) . Спасих я тормоза на едни аграри от Вършец . Какво и бяха причинили ако можеше да говори ... През тези седемнадесет години сме правили какво ли не заедно - от големи щуротий , до големи подвизи. На нея се научих на какво ли не за автомобилите , правих си какви ли не експерименти и оцеля. До 2003 се опитаха да я убият Хюндай Соната , Москвич Алеко , а едно Рено 19 се самоуби в теглича и.

2003 -та беше годината , в която ми писна да я гледам цялата очукана и я дадох за цялостен ремонт на купето - смяна на калници (предни и задни) , прагове , сдоби се с нова лъскава боя , нова шумоизолация под мокета (по старото киче беше разливано мляко и миризмата беше ужасяваща) , чисто нова музика и газова уредба и стана перфектната ежедневка .

035255683.jpg?r=0

 

035255686.jpg?r=0

Фелицийте по срещите и завиждаха , защото нямаше все още ръжда

2005 -та за коледа получи подарък - цялостен ремонт на мотора и стана фурия .

2008 безотказно помагаше в сътворяването на Фаворита , даже успя да превози цяло 1000 МВ от с.Горско Абланово до София .

006001670.jpg?r=0

 

035255688.jpg?r=0

По някога ни носеше настроение по срещите.

Така годините си минаваха , километрите се навъртаха и все повече се виждаше , че наближава края . Купето след всяка следваща зима все повече се надупчваше и ставаше все по-опасна за забързания трафик на 21 -ви век. След като взех Фабията я паркирах под една дебела сянка със скапан акумулатор и започна да се превръща в донор - свалих пръскалката на петата врата и я сложих на Фабията , дадох цялото запалване и карбуратор за временно ползване , а градушката от лятото на 2014 -та направо я сасипа . През последните няколко години все оглеждах разни купета за донор , едни бяха по-зле от нейното , други ми ги измъкваха под носа , а един комшия си върна неговия , на който беше първи собственик в Надин. И така идеята някой ден да я видя пак на пътя ми се струваше все по-нереално.

По едно време миналата година Юли ми пусна мухата да го правим , а на мене толкоз ми трябва и почнах да кроя планове за всякакви перверзии - от двигател 1.8Т до силово предаване 4Х4 , но това купе и оригиналния мотор го кара да се пука по шевовете .

И тогава дойде момента , в който Ясен (khonza) реши да ликвидира неговия и се сетих , че това е тази , която с Митко (patologa) ми бяха отмъкнали преди години от Бояна ... какво повече му трябва на човек - имах представа за колата и знаех , че в купето има огромен потенциал и миналата неделя просто се обадих на Марто (mrt) за навигатор , запалих Фобията и много скоростно препуснахме до покрайнините на Пловдив - хем да видим купето , хем да снабдим баба с две нови очички (фарове) .

Запознахме се на живо вече и си припомних защо толкоз ми хареса тази кола на времето , а Ясен ми направи оферта , на която просто не можах да устоя.

Сега остава да пусна баба в движение - ново стъкло , малко раздвижване на спирачките за да мине на преглед без проблеми и я командироваме в пловдивско за една животоспасяваща трансплантация и след това  ... следва продължение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, браво за възродения мерак! Айде, чакаме в скоро време ник-ът ти да се оправдае :) :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво. Похвално! Ще се радвам, че ще имаме още една кола за гордост в клуба, като се има предвид че си корифея на предномоторните ;) Явно несъзнателно съм ти подхранил ентусиазма в неделя с думите " това само в Пловдив може да стане." и "това освен Анастас , няма кой друг да го направи. " Ще следя темата с интерес и ще стискам палци! Пък на Юли много идей му се въртят за шкодите и повечето са доста добри , ама ся гледай да не сложиш двигател от татра :D

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Гена, много добре си го решил, само не разбрах това проект ли ще е или ежедневка?

Ежедневка - да , да ... имам си ежедневка , а това в някакъв момент може леееекинко да те настигне ... за сега мисля да и докарам първо вид за изложба , а после ще видим на къде ще ме завее вятъра (дали към силата или към към тежкарлъка).

Със сигурност ще се смъква и ще има гооолеееми колела (е не чак прекалено големи) и се надявам като му дойде времето да удариш едно рамо в избора.

Така да се каже все още си избистрям нещата в главата и за това не съм писал нищо относно визията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекалено оптимистично , но нека го кажем за събор 2016 , па ако стане по-рано ще ходи и на феста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бивш собственик на Фаворит с голям интерес прегледах темата!

Когато човек мисли за такива проекти,значи е надмогнал ежедневните проблеми и се чувства в силата си!

Поздравления! :hi:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Гена, ще следя развитието с интерес :doubleup:

 

Не, че не ти споделих, какво мисля по въпроса, но да направя и един лек намек :tongue_1:

 

post-11404-0-12918900-1429822738_thumb.jpg

 

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Гена! Чудесна инициатива си подхванал! Знаеш, че сме насреща, ако имаш нужда от каквото и да било.  :plate_skoda:  :running:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

post-11404-0-12918900-1429822738_thumb.jpg

 

Ще си помисля сериозно по въпроса , ама Маджо после сигурно ще ме намрази :D

 

 

Знаеш, че сме насреща, ако имаш нужда от каквото и да било. 

Пепи , внимавай какво си пожелаваш ... много вероятно да се сбъдне :fiu:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докторе , кога започва конкретиката?

Като я измисля ... за сега със сигурност знам , че ще има силово предаване 4Х4 , за другото :sorry:

Мога да се похваля , че си имам ново челно стъкло (оригинално) и отивам да го монтирам :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С разрешението на Гената , малко инфо ...

 

..........

Сега остава да пусна баба в движение - ново стъкло , малко раздвижване на спирачките за да мине на преглед без проблеми и я командироваме в пловдивско за една животоспасяваща трансплантация и след това  ... следва продължение.

 

Днес 25.04.2015 , започнаха да се отмятат задачките поетапно .... 

 

Баба ни очакваше с нетърпение , радостна от предстоящото внимание към нея ,... 

 

1bf33d2b8c1a7359.JPG

 

Първо и най-неотложно - ново челно стъкло .

Старото изглеждаше така , след градушката от лятото на 2014 .... ( Да , това е подметката на Гената , започнал демонтажа  :crazy: )

15886186254f598f.JPG

 

Продължаваме с демонтажа ...

8abfe8c062b32fe3.JPG

 

0771ccaa0926c332.JPG

 

Логично следва и новото челно стъкло , естествено - Оригинално , SPLINTEX .   

Да разкъсаш найлона на нещо ново ...

1b7d0c4679ffbfed.JPG

 

"Ммм , добре . Цяло е , че и здраво даже и Убаво" 

29a284c4d562fed2.JPG

 

Следва , поставяне на уплътнението , и умел монтаж на стъклото , при това успешен , макЪр и лекинко да се закучи в началото...

Снимки от процеса няма ... ясно е защо .

Ето и крайния резултат ... Лъскаркааа  :tooth: 

35e84e90e35c8da8.JPG

 

7b3c5be14b8aedea.JPG

 

Разбира се , с новото стъкло имаше и още малко задължителни "дребни" подобрения ...

Нови чистачки , за да няма "мазане и драскане"

ecf03b328d87a6d4.JPG 

И нова Гражданска , за да можем да се движим из софийските улици ( и да отиде на преглед ...)

453e5faea98899ef.JPG

 

След направените подобрения , Баба направо светна от радост ...  :sunny: 

a2e7657cde110709.JPG

 

Вечe и с новите лайсни ...

88ddcab019fed42d.JPG

 

Полезно "обслужване" на карба - нова игла и гарнитура ...

94f1564100ea9383.JPG

 

И дойде време Баба да направи няколко кръгчета на паркинга , за да раздвижи малко спирачките и "кокалЯците" .

Има много романтика в  това , да подкараш една такава кола .... след като е била "занемарена" :)

Е , след толкова седене имаше нужда и от малко помощ ( с познатата "батерийка")... 

f0126bd1b506e806.JPG

 

 

За днес толкова . Следват другите неща , за които бате Гена ще пише .... (аз може да щракам снимки)

 

П.С. А това , колко време ще остане в този вид ,,, времето ще покаже

a5db7e9fab0a4fcf.JPG

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фото репортерът на форума Мартин, не спи! Винаги е на точното място. Евала ти правим Марто.

Гена, успех !....що не смени джама след като я боядисаш....нали, почваме с акълите :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала Гена, пък мога да повторя думите на Патрик, ако има нужда, насреща съм с един комплект ръкавици и цял багажник инструменти. Сашо, тва с поставянето на двигателя кажи дата и място, ако Гената го даде... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашко малко ще го разочаровам , за тоз мотор има доста дълга опашка , но за момента не смятам да го свалям от колата :sorry:

От днес официално е в движение (мина ГТП) и е готова за разглобяване ... ако мога да хвана фирмения фотограф да снима може да спретнем едно фото помагало за монтаж и демонтаж на всичко по Фаворит/Форман .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.