Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна ангренажен ремък


nesor

Recommended Posts

Здравейте!

 

Предстои ми смяна на ангренажен ремък на Фабия 1.9СДИ.

Мисля да пробвам да се справя сам. Не съм сменял досега точно на такъв мотор и ще съм благодарен на някаква информация и възможни проблеми.

Решил съм да заменя ремъка и всички ролки. Водна помпа няма да сменям. Колата е на 80 000км.

Отделно ще сменя и пистовия ремък с ролката, но там май се сменяше и шайбата на алтернатора? Ако пропускам нещо - подсетете ме, моля!

След смяната нужно ли е да се прави някакв допълнителна настройка през ВАГ-КОМ ?

 

Въобще, нека хората с повече опит ме посъветват!

 

 

Честит празник, именниците да почерпят!!! :)

 

Успешен ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, успех със смяната. Ще помоля да споделиш колко лева са ти излезли частите и на коя марка са. И моята е sdi и е на 83000, но не мисля да сменям нищо поне още 10000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, ще пиша за цената на частите когато ги взема.

Аз също мислех да изчакам 90 000 км, но днес свалих капака и надникнах - ремъка и ролките изглеждат добре, но ремъка ми се вижда изгорял... има микропукнатини по гърба си и си мисля, че дето ще му бера страх, по добре да взема да го сменя.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

След смяната нужно ли е да се прави някакв допълнителна настройка през ВАГ-КОМ ?

Не е нужно, но можеш чрез него да видиш на колко градуса си го зацепил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно си прав, но не се притеснявай чак толкова.

Моя сега изглежда така, и при това положение е далече от късане.

 

 

http://picbg.net/u/48572/42766/793050.jpg

 

http://picbg.net/u/48572/42766/793051.jpg

 

Онтосно ролките, най-добри отзиви чувам за Гейтс на първо място и Сваг на второ. Търся и още мнения.

 

Шайбата на алтернатора ако не е изправна прави страшни пакости. Но дали се сменява заедно с ролките или по-рядко не знам. Нека колегите да кажат.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не е нужно, но можеш чрез него да видиш на колко градуса си го зацепил.

А как трябва да е зацепен? Къде трябва да бъде на графиката?

Редактирано от nesor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно си прав, но не се притеснявай чак толкова.

Моя сега изглежда така, и при това положение е далече от късане.

 

 

http://picbg.net/u/48572/42766/793050.jpg

 

http://picbg.net/u/48572/42766/793051.jpg

 

Онтосно ролките, най-добри отзиви чувам за Гейтс на първо място и Сваг на второ. Търся и още мнения.

 

Шайбата на алтернатора ако не е изправна прави страшни пакости. Но дали се сменява заедно с ролките или по-рядко не знам. Нека колегите да кажат.

Моят изглежда по същия начин! Мислиш ли че мога да съм спокоен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм спокоен. Карал съм кола с ремък в доста по-лошо състояние. Има още живот в него. Според мен първо ще се обади някоя ролка и тогава вече ще сменя всичко. Вече смених оптяжната ролка на пистовия ремък, разсвири се преди 5000км. Според заводските параметри, ангренажа се сменя на 5 години или 90000км. Така или иначе ние вече сме извън тях. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че станах свидетел на скъсан ангренажен ремък на много по-малко км от предписаните , НО на няколко години над допустимото по каталог.

Така че не подценявайте заводските предписания и стареенето на материалите. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех колега, сигурно си има някаква тънкост и нужда от специале инструмент също. Преди време търсих видео за 1.9  AFN за един приятел и се оказа че има тънкост при блокирането на вала и спешълски ключ за оптяжната ролка. Ако имаш инструменти и условия, сменяй смело! Ако ще работиш пред блока със всички комшии на помощ и даващи напътствия, по-добре недей.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега, успех със смяната. Ще помоля да споделиш колко лева са ти излезли частите и на коя марка са. И моята е sdi и е на 83000, но не мисля да сменям нищо поне още 10000.

Аз карам 1.9 тди. На мен тази интервенция ми излезе 520 лв + труд. ~ 270 лв комплект на Бош(ремък и всички ролки), 75 лв водна помпа, 2 биалетки и два тампона на кормилната щанга и 140 лв труд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменял съм няколко пъти и на различни коли и нямам пропуск до тук. Имам условия и време. Проблема е, че няма документация - все някоя тънкост ще има, или специален инструмент и искам да съм подготвен.

 

Но никой от по опитните не се отзова.... Така че някой слънчев ден ще се пробвам, пък каквото излезе!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега виж това http://www.briskoda.net/forums/topic/318961-19-sdi-asy-timing-belt-change-guide/ , попадна ми като си се рових. Дано да ти бъде полезно. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега виж това http://www.briskoda.net/forums/topic/318961-19-sdi-asy-timing-belt-change-guide/ , попадна ми като си се рових. Дано да ти бъде полезно. Поздрави!

 

 

Благодаря, ще свърши някаква работа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колеги, да питам и аз за да не отварям нова тема. Проучвам ангренажните комплекти и на едно място ми предлагат ангренажен ремък с тефлоново покритие. По-скъп е и по-хубав бил. И този с тефлона и обикновения са Gates.

Моля споделете мнение и опит за тефлоновия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Въпрос към знаещите - дали сега да ми сменят ангренажния ремък? Фабия 2, 1.6MPI - в момента съм на малко над 110 хил. км., от 2007 г. е.

 

В ръководството пише, че точно за този мотор смяна се препоръчва на около 130 хил. км. (иначе в английски сайтове откривам и препоръки за смяна при над 90 хил. км. за същия мотор).

 

На година минавам средно 11-13 хил. км. Дали да изчакам още една година за въпросната смяна или да се застраховам отсега?

 

Шум, загуба на мощност или други оплаквания нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос към знаещите - дали сега да ми сменят ангренажния ремък? Фабия 2, 1.6MPI - в момента съм на малко над 110 хил. км., от 2007 г. е.

 

В ръководството пише, че точно за този мотор смяна се препоръчва на около 130 хил. км. (иначе в английски сайтове откривам и препоръки за смяна при над 90 хил. км. за същия мотор).

 

На година минавам средно 11-13 хил. км. Дали да изчакам още една година за въпросната смяна или да се застраховам отсега?

 

Шум, загуба на мощност или други оплаквания нямам.

Отдавна си "презрял" за смяна. Не чакай повече, освен пробега са важни и годините. Твоят ремък е на 8-9 години, все пак е гумен...

Ще ти дам следното сравнение:

ако ходиш с едни и същи обувки 8 години, дали подметките им няма да се цепнат ? :) !!! 

В по-новите манЮални юзЪри  пише , че освен пробега ремъка се сменява и на време  5 г. В мойто книжле ( 2007 г ) също  е написано САМО пробег - 150 хил за  тди  и по тая логика трябваше да сменя на 15-тата година , понеже и аз не карам много, но смених на 8-та ...на 95 хил км. :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

димон, благодаря, колега!

 

Няма да поемам рискове и ще сменя комплекта. Разбирам аргумента ти (въпреки че имам стари обувки, малко носени, с перфектни подметки :running:)

 

Но действително странно е, че срещам мнения и опит всякакъв. Някои препоръчват първо "визуален оглед", но не вярвам това да е сериозен тест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Визуалния оглед е сериозен тест ако се прави от човек с опит. Аз съм виждал ремък на кола нов внос от Италия напукан беше като крак на костенурка. Въпреки това работеше. Аз моя ремък го смених на 8 години при препоръчани 6 и на 92000км при препъръчани 90000. Ходих на два визуални огледа преди това и хората ми казаха, че този ремък има поне още 20000км живот без да се тревожа. Все пак го смених. Ремъка беше овехтял в сравнение с новия, но ролките и водната помпа бяха като чисто нови! Също има разлика дали е оригиналния или е сменяван вече. Ако е сменяван казват, че вече не издържа колкото оригиналния. Аз ползвах части Ина, Хепу и Гейтс. Това са най-добрите на пазара. Успех.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срам. Но пък може да е полезно като информация  - моторите 1.6 MPI се оказаха само с... верига.

 

Никакъв ремък :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

http://picbg.net/u/48572/42759/833918.jpg

 

Смених го ремъка, всички ролки и помпата нямаха никакви разлики с новите. Просто бяха в перфектно състояние. На 92000км ги смених.

Сега чак обаче видях какво пише в сервизната книжка на колата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.