Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Алтернатор


OGOFOGO

Recommended Posts

Здравейте! Възникна проблем с алтенатора на Фелицията ми( 1.3 карб.), не зарежда достатъчно ( 13.1 с товар, фарове, парно и 13.7  без товар.) Смених четките с релерегулатора и постигнах 14.2 без товар и 13.2 с товар. Казват акумулаторджиите, че е малко напражението с товар не искат да заверят гаранцията на новата батерия, това не ме вълнува толкова, колкото това, че генератора не е в ред. Благодаря за мнения по въпроса!

Редактирано от OGOFOGO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж първо напрежението на самия алтернатор и на акумулатора ... при повече от 0.3 В разлика дублирай дебелия кабел и другото , което влияе на алтернатора са оборотите на празен ход - при по-малко от 1000 - 1100 об/мин със стандартаната шайба може да дава понижен заряд , а при 1500 и нагоре може да си зарежда нормално ... аз си правих 51 мм. шайба (за трапецовиден ремък) и обороти от 850 - 900 на празен ход и заряда беше в рамките 13.9 В с консумация.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че при по високи обороти няма промяна, утре ще опитам с ремъка, да не би при товар да приплъзва и с допълнителен кабел. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички алтернатори Мagneton с който се комплектоват фаворитите и фелите са малко специфични.Изправителният им блок е ремонтопригоден и позволява 

подмяна само на дефектиралия диод ( пробил или прекъснал). Диода е с пресова сглобка със лека стегнатост на  алуминиева плочка и се избива с дорник.

 

При ремонта/обслужването се изисква да се запоява хубаво новия диод към структурната клема и да се затягат  съединителните болтове на

положителната и отрицателната диодна плочка и да се капва по една капка боя или лак за нокти на резбите.Много е важно за топлоотдаването към корпуса на алтернатора

да се намаже изправитената група със силиконова термопаста. Гайките , които я крепят за корпуса на задния капак да се фиксират също с боя или лак.

 

Много мирише повредата на прекъснал диод , аз съм се сблъсквал и с пробили , и с прекъснали , в първия случай корпуса на генератора грее много

повече от допустимото.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

На мен ми дава, същите показания и също не искат да заверят гаранцията. Засега нямам проблеми с акомулатора, зареждал съм го два пъти за две години и половина. Последният път беше тези дни и се замислям дали и при мен проблема не е в алтернатора. По принцип какви са нормално допустимите  стойности за заряд?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия се заяждат , защото просто толко разбират ... ако вземат да отворят някоя книга ще научат , че заряда на акумулатора се мери освен на празен ход и на средни и високи обороти и ако там няма проблем просто става ясно , че алтернатора толкова си може ... пробвал съм и с по-малка шайба и докато не вдигна оборотите над нормалните 825 +/- 25 до към 950 не подава нужните 14.2 В.

 

П.П. Минавал съм на преглед на заряда , заверявали са ми гаранцията и акумулаторите ми са карали по 5-6 и повече години без сваляне от колата и дозареждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Та като става на въпрос за алтернатори и аз имам проблем като карам и понякога светка лампата колкото повече давам газ толкова по силно свети... ( презареждане мисля че е) та въпроса ми е дали и моя проблем е от диодният блок и ако е от него от къде мога да си закупя нов! Благодаря !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% имаш пробил диод ... ако ще си го ремонтираш пиши на колегата rgc да ти прати диоден дблок , инак смяната на диод не е голяма философия , но си е занимавка .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Та като става на въпрос за алтернатори и аз имам проблем като карам и понякога светка лампата колкото повече давам газ толкова по силно свети... ( презареждане мисля че е) та въпроса ми е дали и моя проблем е от диодният блок и ако е от него от къде мога да си закупя нов! Благодаря !

Презарежда само от пробил  реле регулатор , той държи ,,юздите'' на възбудителния ток на машината. По скоро имаш около волт недозаряд , което си е сериозно 

и си за проверка и  ремонт.

 

п.п. Докторе , в гаранциите за акумулатора се отбелязват най често 3 стойности на напрежението на заряд на 

алтернатора - на празен ход , развъртане на 2500 оборота , развъртане на 2500 с включени къси светлини и парно.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% имаш пробил диод ... ако ще си го ремонтираш пиши на колегата rgc да ти прати диоден дблок , инак смяната на диод не е голяма философия , но си е занимавка .

Успех!

А откъде мога да си закупя нов диод ? има ли го като отделен компонент?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А откъде мога да си закупя нов диод ? има ли го като отделен компонент?

1N 3493 е означението им, намират се и по магазините за електроника , и по специализираните търговци  на джаджи за ремонт на стартери и алтернатори ,

два вида са - с черен и с червен надпис съответно с катод и анод на корпус. 100 Волта обратно напрежение  , 40 ампера трайно допустим ток.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, играл съм го този сценарий ... може и да бъркам , веднъж така ми е светвала лампата и намерих един пробил диод и до ден днешен съм със същия регулатор.

Не знам точното обяснение (теорията оставям на теб) , но показанията на мултицета беше 15-16 В и на практика малък ток ... смених диодния блок и още работи пущината :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук параметрите на споменатия диод  1N3493 са други :eusa_think:

http://bg.farnell.com/solid-state/1n3493/diode-standard-25a-200v-though/dp/2367202

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кире, играл съм го този сценарий ... може и да бъркам , веднъж така ми е светвала лампата и намерих един пробил диод и до ден днешен съм със същия регулатор.

Не знам точното обяснение (теорията оставям на теб) , но показанията на мултицета беше 15-16 В и на практика малък ток ... смених диодния блок и още работи пущината :)

И аз така мисля направо диоден блок да си взема тъй като съм от севлиево и не разбирам много от ел насочи ме от къде да търся нов блок и колко пари струва той горе долу.. Благодаря !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Съжалявам че спамя.. Та за проблемите с алтеранаторите, днес ходих на в сервиз отвориха генератора и му няма нищо здрав е смених релето с четките, зарежда мериха го казаха че дава добри показатели 14.1   14.2V, но не разбраха защо лампичката на таблото не спира да свети (в ниските обороти слабо във високите силно) гледахме кабела за "обратна връзка" добре е и той... Някой да се е сблъсквал със същият проблем, ако можете да помогнете с нещо.. 

Редактирано от jco.0l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам че спамя.. Та за проблемите с алтеранаторите, днес ходих на в сервиз отвориха генератора и му няма нищо здрав е смених релето с четките, зарежда мериха го казаха че дава добри показатели 14.1   14.2V, но не разбраха защо лампичката на таблото не спира да свети (в ниските обороти слабо във високите силно) гледахме кабела за "обратна връзка" добре е и той... Някой да се е сблъсквал със същият проблем, ако можете да помогнете с нещо.. 

На кой кабел се вика ,, кабел за обратна връзка''?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото помня при Фелиция тази лампичка е последователна част от веригата, която се затваря през алтернатора, така че щом той е ОК проблемът трябва да е някъде другаде по същата верига...

 

п.п. къде ги измерихте тия 14,2 В зареждане - на алтернатора или на клемите на акумулатора?

Редактирано от Krankenstein
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да ми препоръчате читав сервиз или майстор за алтернатор в София? Сменям вече три релета и два акумулатора за последните 4 години на Фелицията ми. След всяка смяна на реле уж няма проблеми, но след година релето е отново заминало. От около два месеца на свободен ход ми играят оборотите и дори гасне. Майсторът ми не е специалист по тоците, за това се надявам на съвет и препоръка на хора, минали по този път :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстор - като тръгнеш по раковска там където се пресича със сливница са един до друг. Ела на срещата в Неделя на НИМ от 14ч  да ти покажа как се сваля алтернатора , на LX се сваля за 2 минути. Вземи и един мултицет ако имаш, че аз моя строших отдавна.

 

Оборотите ти нямат общо с алтернатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте ! Имах проблеми с алтернатора, смених диоден блок и четки+реле и се оправи 14.4 ми дава, но сега забелязвам как фаровете плафона доста от лампичките започнаха да мигат и след измерване видях че дава 15 волта. извадих четките огледах ги бяха добре , все пак са нови после пак мерих и ми дава 14.3 но проблема с мигането ( жужене ) остана какъв съвет ще дадете ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.