Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нова Окатавия срещу...


DDimitrov

Recommended Posts

Привет,

 

Пускам поредната тема за нова Октавия. Прочетох доста от темите вече. Няма да питам за двигател, скоро ще ходя да направя тест драйв. Питането ми е свързано със съпоставката между октавия и премиум стар автомобил. В момента кара А6 Allroad C5 2003, някои има ли реална съпоставка между нов автомобил в класа на Окатавията и стар автомобил в по-висок клас? По-данни Оактавията я дават с по-голям вътрешен обем от Аудито, а то е огромно!Чувам/чета че и комфорта в Октавията е доста добре, както и шума от вятъра, при аудито уж двойно стъкло, но при над 120 си се чува доволно вятъра.

 

Също така какво мислите за следното сравнения. Нова октавия с по-ниско оборудване или мазда 6, хюндай и40, Пасат на малко километри втора ръка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • DDimitrov

    14

  • shaft

    7

  • legaltk

    4

  • Thunderbolt

    3

Най-много писали в темата

Личното ми мнение, когато обикалях шоурумовете 2015 г. Мазда, Тойота, Форд и Опел са прекрасни автомобили но много по тясни отзад и като багажник ако се колебаеш седни в някоя от тях после пробвай на задната седалка колко пространство ти остава отзад (за мен това беше критерий) покарай малко и т.н. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще си позволя да коментирам - i40 съм карал няколко дена (два уикенда тест драйв), Мазда 6 няколко пъти тест драйв, имам Октавия от скоро. Карах 5г нова i30ка. Изчел съм нета за горните.

 

I40 е един клас нагоре като материали. Не я сравнявай с Октавията директно. Цената като нова скоро с отстъпка беше над 50к за средно оборудван дизел автоматик. Като цяло читава 40ка трудно ще излезе на пазара, сега има една в официалния с двойка бензин,беше на физ лице тогава цената беше ок, сега не толкова. Аз бих избягвал новата им кутия с два съединителя. И като цяло е много добра кола, насочена към комфорт, не към каране. Обезценяват се по-бързо, поддръжката ще ти е средна работа, като нова е по-скъпа от Октавията. Директния конкурент на О3 е и30,но О3 я бие лесно. Голям плюс на Хюндай няма да го мислиш дали ще го откраднат и е надежден с времето..

 

За обезшуменост - карал съм А4 2011, А6 2004 и двете са топ обезшумени, над всичко което съм карал.

 

За Мазда - обезшуменост зле. Поведение на пътя много добро, надеждни бензини, дизела е модерен,но има зор с повишение на маслото и се ходи в сервиз. Крадат се !!! много, даже повече от БМВ напоследък. Дилърът е зле. Аз бях влюбен в тази марка, още съм,но не е за мен,отделно е скъпа 6цата и СХ5, тройката е малка за нас.

 

Октавията е много балансирана, ако пак трябваше да избирам пак бих взел, само че 1.8 ТСИ или vRS.

 

Успех, ако нещо по подробно те интересува пиши..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, да започнем от опела Антара закупихме нов с фул екстри 2010 карахме е няма и 20000 км. Компютъра и системите им за сигурност са пълен ташак. Особенно за спускането. Компютъра им показва разход 7.5-8 а реално гори 10-11. Изписва ти range 200km., а ти реално и 80км не можеш да минеш. Преди да закупя октавията бяхме на тест драйв на Мазда 6 на мен лично ми беше тясна отпред, а Камоли отзад. И онова CX5 беше като лагерна количка, тясно ама тясно. Воланчето и то, коленете ми опираха а съм 188. Познат си взе Мазда 6 топ оборудване за 65 хилки, ся разбрах че няма и една година и се е върнал пак към Ваг и си е взел като жена му Q5. А той си тачи Шкода. Взимай Октавия и не му се чуди! успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването колеги.

 

Аудито е дизел, това ми е първия и последен дизел. Само бензинови ще гледам, преди карах Пасат 1.8Т от 2002 и се усеща много по-добре от дизела, да не говорим и за поддръжката.

 

Мястото е от голямо значени, с дете сме и като тръгнем нанякъде сме като катун, пълен багажник, колелета и тн. За това и взех Аллроуд, заради мястото и проходимостта и наистина колата е уникална в това отношение, но реално за 2-3 ситуации изискващи 4х4 и висок клиренс в годината не си заслужава. 

 

В момента има оферта за i40 в Мото Пфое - http://usedcars.motopfohe.bg/mp_auto_details.php?id=5449&make=61&price_to=225000&year_after=1969&year_before=2016Ако е бай-бек точно такова търся, бензин комби на малко километри. Цената е малко по-ниска от на нова Октавия(не съм се насочил към високо оборудване, по-скоро нещо базово). i30 ми се струва малко малък, по-скоро не го слагам в сметките. 

 

fallenfbsd - А4 2011 като я сравниш с Октавията, как ти се струва? Защото това също е вариант, има добри оферти за байбек на А4-ки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А4 2011 като я сравниш с Октавията, как ти се струва? Защото това също е вариант, има добри оферти за байбек на А4-ки

 

Ооо, със сигурност Октавията срещу А4-ката... по-широко е :)

 

А какво си му поддържал на дизела толкова - 2.5 или 3.0TDI е било аудито?

 

Поздрави

 

ПП: Като обезшуменост, ако търсиш такова нещо - гледай към пасатора (Passat)... Октавията няма да ти се стори обезшумена повече, спрямо Allroad-a...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега чисто мое мнение - Аудита които съм карал са по-комфортни и обезшумени от Октавията. I40 като комфорт е между двете, но мен на Октавия по-стегнатото окачване ми допада доста.

 

Като чета какво си карал гледай двулитровия бензинов, 1.6 атмосферен бензин ми беше 30ката комби, прилично вървеше, но в никой случай не се доближава до турбиниран. 2ката също, но съм я карал и е по-правилната за 40ката. Отново не очаквай ряз като на турбо, но за мен е читава комбинация. Между другото 30ката комби е ок като за семейство, хеча твърдо не. Ние имаме едно дете, за справка.

 

Октавията обаче е балансирана като двигател, място,комфорт, цена. Дано и да е надеждна като Хюндайте, моя не ме е предал 5г, доволен бях.

 

Ако е нова тествай 1.4 TSI 150кс и не чети за стария 140кс, различни са и стария е доста капризен и чуплив. Новият е рано да се каже,но май е по надежден и е удивително пъргав и икономичен. Аз си бях казал, че няма да падам пак с обема и скочих на двойка дизел, доволен съм, но сякаш бензинките бяха по като за мен, но не ми се чакаше. Иначе бих взел 1.8/2.0 ТСИ, ако реша да търся още по оптимизирано изхарчване то 1.4 е супер мотор. Притесни ме старата слава, че все пак му липсва обем,турбото не пълни навсякъде,тествах двата и реших че кеф цена няма и взех по големия. Но като поизтрезнях си мисля,че трябваше малко да чакам за 1.8 примерно ;)

 

1.4 по редица мнения може би се доближава и на моменти изпреваряа стария 1.8Т, който си карал. Т.е. много сравним така да го кажем. Но е с лимитирани 250нм.

 

Мазда ми беше скъпа иначе дизайн, усещане, безпроблемен атмпсферен бензин (особенно 2.5 192кс) са си фактор. Но и се краде :( Много

 

Успех пиши ако нещо измислиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

2.5  е мотора. Последното и решаващо за смяна на колата е че ме остави на пътя заради ГНП.  Малките проблеми хич не ги броя :) Другото е че харчи 16 дизел градско. 

 

Ще видя тази събота, кой представителства работят и ще се пообиколим с жената. В интерес на истината преди няколко години бях в Еуротек да гледам Октавия 2, но хората бяха толкова неотзивчиви, че направо ме отказаха, не че сега би ме спряло това, но тогава бях на ръба да взема нова кола и едно добро отношение щеше да им донесе клиент.

Редактирано от DDimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.5  е мотора. Последното и решаващо за смяна на колата е че ме остави на пътя заради ГНП.  Малките проблеми хич не ги броя :) Другото е че харчи 16 дизел градско.

 

Точно това исках да знам... затова си с такова мнение за дизелите, а това е най-скапаният "съвременен" дизелов агрегат за мен, който са създавали някога - поне, лично според мен е най-проблемният възможен /никога не съм чул от някого да каже нещо хубаво за него/... Има хиляди други в пъти по-добри и не се налага да отваряш капака - отваряш "само, ако се кефиш как изглежда мотора"... :)

 

Поздрави

 

ПП:

Ще видя тази събота, кой представителства работят и ще се пообиколим с жената. В интерес на истината преди няколко години бях в Еуротек да гледам Октавия 2, но хората бяха толкова неотзивчиви, че направо ме отказаха, не че сега би ме спряло това, но тогава бях на ръба да взема нова кола и едно добро отношение щеше да им донесе клиент.

 

В Събота работят Еуратек. Отиди и на входа точно срещу вратата, както влизаш - направо - там е бюрото на Любомир Иванов - това е твоят дилър! И усмивка ще получиш и точни обяснения и човека е максимално печен и отзивчив - той знае как се продава! :) Ще си тръгнеш с кола 100% и няма да съжаляваш за избора си.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.5 е на брат ми. Добре,че я купихме от майстор маняк дето я гледаше като кукла,после четохме и ни се изправиха косите...

 

Неговата е чипната на 180кс, много добре върви, 6така е незаменим, усещането и мощта също, но той кара малко и не го бърка нито разхода (прав си моя в СФ с нея под 12 не падна никога), и има ресурс още.

 

Да не те претеснвам, но нови бензин атмосферни има само в азиатски марки. За добро или лошо. Макар да са технологични чудеса на ВАГ бензинките аз като един скептик българин реших,че ресурса им е по малък плюс че са и те не по-малко сложни от дизелите (пуст DPF ме притеснява в повече).

 

Аз до последно мислех да взема нова Корола - беше с 5к по евтина, пак 1.6 атмосферка, прилична кола, но Октавията имаше предимства. Не съжалявам, само дизела като решение си го нося, във времето напред ще видя дали е било толкова риск или нормално решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай някой лев отгоре и си вземи нова Октавия. Лично за мен няма никаква дилема. Стига да можеш да си го позволиш по-хубаво от новото няма. Или пък друга марка, но пак ново. Тази i40...освен, че е изключително грозна отвън и отвътре - това е субективно и е лично мнение, никой да не се засяга, ама поне да имаше някакъв добър мотор - да го мислиш, но с това атмосферно 1.6... Единственият плюс е, че може да се газифицира предполагам (ако въобще искаш газ). Ако не бързаш много след месец и половина за панаира в Пловдив обикновено правят доста добри оферти от Шкода, пък предполагам и дилърите на други марки. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си в София - Любомир търси. Мен дилъри ме отказаха от Мазда, почти ме отказаха и от Хюндай, в Тойота чак накрая намерих един тип дето имаше нюх и подход, и знания. Знам за какво говориш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

fallenfbsd - Мерси за линка, но ми се иска да е комби. Иначе като дизайн ми допада доста, единственото, което не ми харесва при дизайна, е че го сменята доста често и коли на 3-4 г. вече изглеждат остаряли :) Докато Октавията този път са я нацелили, уникален дизайн.

 

 

Колкото до газта, нямам против ако взема кола на 5-6г. ако е нова не бих сложил, а и чета че разходите са доста нормални под 10 градско и 6-7 извънградско е добре.(след 16 градско дизел всичко е добре де :)

 

Между другото, има ли някаква екстра на Октавията, която ще ми е много полезна или съжалявате, че не сте поръчали? Аз бих взел някоя без абсолютно нищо освен климатим и музика, но знае ли човек. Сега в Аудито имам всевъзможни екстри, които не ползвам. Двузонов климатриник - жената все го спира или го ползва като климатик, нещо и духало. Навигация - не ползвам. Подгрев на седалките - веднъж го ползвах. Пръскалки на фаровете - ненужни. Ксенон - не ми се струва, че света много повече от Пасата, които нямаше и тн.

 

 

Моя 2.5 е от последните със 180 коня заводски, колата си върви прекрасно, особенно като се има предвид, че е 2т. Разхода и по-скоро идва от постоянното 4х4 и автоматичните скорости. 

 

 

На коя дата е панаира в Пловдив? Благодаря за подсказката, миналата година на изложението в София имаше добри оферти.

Редактирано от DDimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази година панаирът е от 26.9 - 1.10, значи два месеца. Подкрепям предните позитивни мнения за Любомир Иванов от ЕТ в София, това е твоят човек ако се спреш на нова Шкода :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстрите според бюджета и приоритетите, аз не се наемам да давам акъл. Менот Вижъна ми липсва Кантона за музиката (глезотия,не необходимост), както и полукожа (практичност). Бих добавил светление в краката, ако ще е къстъм.

Но за пари, акъл не давам много много...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако А6(C5) ти се струва шумно при високи скорости, то о3 е силно вероятно да те изненада неприятно. Пробвай я преди да купуваш, особенно на едър асфалт и да е на еднолентов път, за да има отражение на звука.

Иначе пасажерското място е малко по-широко в аудито, багажното на шкодата е една идея по-голямо.

Като разход и подръжка, октавията бие аудито отвсякъде.

 

2.5 на а6 е кофти дизел, но 2.0 на ок3 е съвсем друга песен. Не отписвай печката.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се сравнява Ауди и Шкода щото са от различни класове но вземем ли една разлика в годините на производство от ,да речем 5 години са съпоставими.Според мен Октавията се сравнява с А4 а не А6 както е питал някой.

От друга страна , О3 комби е най добрата на пазара в съотношение пара/качество и удобство и място и т.н висококонкурентни двигатели.Евала на Шкода изпитвам истински кеф със моя Скаут.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кожен гръб на предните седалки ако не вземеш полу-кожен салон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко, което ти трябва или смяташ, че ти трябва на теб, влизащо в бюджета, който ще заделиш за нов автомобил - тези екстри ти трябват... Не питай никого какво би си сложил в колата, ами прочети екстрите, които се предлагат, и тогава питай, ако някоя не я знаеш какво представлява... :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята няма екстра, която да ми е излишна, а съм с топ оборудване за моя модел:

 

- климатроника е супер екстра, не знам как може да не се прави разлика спрямо климатик

 

- подгрева на седалките се ползва винаги при студено време

 

- разликата м/у ксенона и рефлекторни фарове с night breaker крушки е огромна 

 

- ел. седалката с памет е супер кеф също - много готино се регулира + са вързани и огледалата

  ако сте 2ма шофьори на колата (аз и жената да кажем) или след сервиз/автомивка е супер ценно

  натискаш 1 бутон и си на твоите настройки

 

- хубавата музика си е хубава музика, но тук е въпрос на предпочитания пак

Преди това съм карал постна японка и със сигурност следващата ми кола ще има поне толкова екстри, колкото Октавията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.