Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Колега,  Доколкото разбрах автомобила е на около 30000 км , за тези км. си сменил масло три пъти, (филтри не) и в автомобила ти е наливано три различни масла,заводски са с CASTROL LL ти си налял некЪв CASTROL (предполагам за О2),и сега си сложил най-доброто "SHELL" .БРАВО!

 

защо той колегата си го е написал - "В ЕТ останаха изненадани че искам такава интервенция, но аз давам парите и си е мой проблем"

 

Човек, абсолютно нищо не си разбрал, за жалост :) и колегата в случая е виновен САМО, че не си е потърсил правата - задължително масло+филтър, винаги - това е. :)

 

И това, което пишеш - масло за О2 и масло за О3 - само по себе си показва, че не рабираш изобщо :D Ти да не говориш за масло CASTROL за мазане на филия с краварката в левия ъгъл или в десния?

Редактирано от shaft
  • Отговори 244
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    34

  • shaft

    26

  • srservice

    13

  • ААнтонов

    11

Най-много писали в темата

Публикувано

Човек, абсолютно нищо не си разбрал, за жалост :) и колегата в случая е виновен САМО, че не си е потърсил правата - задължително масло+филтър, винаги - това е. :)

 

И това, което пишеш - масло за О2 и масло за О3 - само по себе си показва, че не рабираш изобщо :D Ти да не говориш за масло CASTROL за мазане на филия с краварката в левия ъгъл или в десния?

 

Няма никакъв смисъл да влизам в напълно безсмислени спорове.

Прав си не разбирам нищо, само искам да кажа че За О3 маслото е  по стандарт 50700

а за О2 по стандарт 50501. Аз гледам това.

П.П  незам къде трябва да е краварката , ако имаш инфо моля да споделиш.

Поздраи

 

Публикувано

Хахаха! Те всички О1, О2 и О3 са еднакви. По групи явно :)

Колега, не за друго, но маслото се избира по спесификация на двигателя, не по "поколение" на автомобила. Да го знаеш, за да не изпадаш в ситуации като горната. Лично аз ако карам с лонг-лайф масло на дълги интервали от по 30К км задължително бих сменил филтъра на 15К. Отделнен въпрос е, че никога няма да карам с масло повече от 10-12К

Публикувано (Редактирано)

защо той колегата си го е написал - "В ЕТ останаха изненадани че искам такава интервенция, но аз давам парите и си е мой проблем"

Дори и най-елементарната манипулация - смяна на масло, си има стандарт и процедура на работа. Махаш маслото, било през проПка или щЕка, махаш стария маслен филтър и наливаш новото, мериш количеството на щеката преди да запалиш и газ. Това, че в определени сервизи нямат правила, норми на работа и всеки работник там има свой виждания, които следва, не е основание да смятаме това за правилно и редно. Ами, ако клиента поиска тест на колата с източено масло от приемчика? Той трябва ли да се съгласи с неразумното желание, защото клиента плащал?

Редактирано от b3lq7a
Публикувано (Редактирано)

Няма никакъв смисъл да влизам в напълно безсмислени спорове.

Прав си не разбирам нищо, само искам да кажа че За О3 маслото е  по стандарт 50700

а за О2 по стандарт 50501. Аз гледам това.

П.П  незам къде трябва да е краварката , ако имаш инфо моля да споделиш.

Поздраи

 

 

Затова ти казвам, че не разбираш, човек... :) А знаеш ли, че при Октавия 2 от 2004-та до 2012-та има и 50501 и 50700? И не знаеш ли, че и за Октавия 3 има и 50501 и си го пише в книжката, дори?

Моята Октавия 2 Фейслифт беше 2010-та и беше точно с 50700 Шел-боклуков, който смених, защото го харчеше като луда ЧИСТО НОВАТА КОЛА - нямах DPF, за да ми идва с 50700 от завода, но в книжката пишеше, че може и 50501, както същото го пише и за Октавия 3 ;) Тогава минаваш от променлив на фиксиран интервал.

 

Понеже днес съм "Добрата Ламя Спаска" - ще ти разкажа една приказка:

50700 се въведе, когато излязоха евро нормите за дизелите - EU5 и EU6 и измислиха вредата от отработените газове, желанието/нуждата за по-ниски емисии и т.н... Ама щом искаш да вървиш повечко - трябва да папкаш повечко и респективно и да акаш повечко, съвсем нормално е.

Тези норми налагат наличието на DPF (филтър за твърди частици) предимно при дизелите. За да изкара животът си от 150 000км този филтър (който бил консуматив, като съединителя, например, пък струва към "5 бона лева"), и за да печелят още парички, хората измислят, че трябва да е по-тънко мАсълцето с краварката в левия ъгъл, с понижено съдържание на сяра и какво ли още не (има си други приказки)... което да не вреди на тъпото филтърче - забележи, до тук не говорим изобщо за двигател и мазане на филията му, нали така? Тоест, и дума не може да става за "ако ти се повреди двигателя няма да имаш гаранция" - защо, бе мамка му?! Много мразя някой да се пробва да ме лъже...  Аз дойдох при Вас, исках на 15 000км, както пише "може опционално да се използва 50501, за коли които са без DPF"... дреме ми за DPF-a - ще го режа, а ако изкара 100 000км, вместо 150 000км - пак не ми дреме - колкото изкара, паралия съм ще си го сменям при Вас на 10 000км, ако искам пък! Имам си в книжката, че маслото е съвместимо, но ако се прецака ДВИГАТЕЛЯ, а не ФИЛТЪРА - тогава как няма да ми важи гаранцията!?!?! 100% ще ме гледат тъпо и отговор няма да получа, знам... съвсем нормално е.

 

Действай така, както си решиш, но не "нападай" така смело хората - не си компетентен (не съм и аз компетентен, нито инженер, просто чета внимателно и тълкувам нещата), а ти бързаш, не четеш, пишеш глупости... Човекът не си го е сменил сам маслото, не е отишъл при Бай Гошо и да му каже "налей от бидонЯ със зелето, да видим как ще е". И като казвам, че не четеш - виж какво пише "на година и половина е колата" - "на 15 000км отидох в ЕТ и смених маслото - гледаха ме странно" - "сега е на 30 000км и пак го смених в ЕТ - пак ме гледаха странно, ама се опитват да ме лъжат плюс това" - тоест, две смени, не 3 на по 10 000км с "някакво незнайно кастрол", какво и от къде, и дали точно трябва да е КАСТРОЛ ЛОНГ ЛАЙФ (бла-бла, смешки пълни)... и "не ми смениха филтъра за маслото досега" (вероятно не е изписан във фактурата изобщо, а трябва да го пише). И каква точно е файдата, когато имаш "насрана" цедка, и цедиш водата през нея??? Това прави филтъра.

 

Човекът е отишъл в официален сервиз, където е казал "искам на 15 000км да си го сменям", плаща си като младо попче, има това право според книжката и живота, джоба си и т.н. - съвсем позната ми е физиономията на приемчика когато го е чул това, защото и аз съм го виждал това нещо, когато отидох веднъж и приключих с ходенето там (с личната си кола).

 

Съвсем ясно си е написано има два интервала - променлив и фиксиран. Можеш да избереш който ти е кеф, само че с НЕЯСЕН риск (дали го има или го няма, няма кой да ти каже) да си прецакаш филтъра по-рано от 150 000км.. Вероятно и по-чести регенерации може да си придизвикаш, но и това не е ясно - никой не ти казва.

 

Доказателствата ми:

Октавия 3 = Octavia A7 (Octavia 2 = Octavia A5) /кодови-вътрешни именца, за по-интересно - като 1U, 1Z и т.н./

octavia-_A7-_Octavia3.jpg

 

Я, виж - имало табличка с фиксиран и променлив интервал. И отдолу пишело нещо интересно - в превод "Възможно е да се ползва масло със спецификация VW 505 01 при дизелови двигатели без DPF".

 

И друго ми хрумва сега - в книжката пише, че на фиксиран интервал мога да го карам с 50700 - това, че искам на фиксиран да ми е колата НЕ означава непременно 50501??? Как приемчика/майстора, който и да е там - някой си - е решил да ми сложи 50501?!?!? ЗАЩО?! И как на каква база ще ме обвиняват мен после, че се е прецакал двигателя и гаранцията ще ми отпада на базата на мое желание да си го сменям на 15 000км при ТЯХ! Аз не съм пипал по двигателя, маслото и т.н., нали така?!?! Идвам и казвам - искам на 15 000км - ТЕ са компетентните, които трябва да сложат маслото, което трябва! Те бъркат рейса и после ми казват "ми, защото си искал на 15 000км и това масло, което НИЕ сме ти слагали не е за твоята кола!" - мани беги :) Супер щастлив съм, че не ми се случват такива неща, че няма да мога да пиша във форума от зандана после...

 

Източник (за щастие не е на български език с кофти превод и "случайно" пропуснати неща, както обикновено става):

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Octavia_5E/05-2013/Manual/Octavia/A7_Octavia_OwnersManual.pdf

 

 

И запомни от мен едно -> Краварката винаги е там, където трябва да бъде, щом маркетингът работи и има балами да се връзват, защото такива като теб просто не четат внимателно и вероятно се изхабих с написаното тук, ама дреме ми - ще го прочете някой по-внимателно четящ :) По-лесно е да се действа "роботизирано", разбира се.

 

С най-добри чувства - поздрави! Не се заяждам изобщо, наистина, пиша всичко с усмивка... ей такава:

gypsy-smile.jpg

Редактирано от shaft
Публикувано

Съгласен съм с теб.

Това което си написал е супер няма две мнение.

Само не съм съгласен с твоето тълкование на:

"Възможно е да се ползва масло със спецификация VW 505 01 при дизелови двигатели без DPF". ( което си развил доста сериозно по-горе).

П.П не нападам никого, нито съм искал да засегна някого.

Поздрави.

Публикувано (Редактирано)

Хахаха! Те всички О1, О2 и О3 са еднакви. По групи явно :)

Колега, не за друго, но маслото се избира по спесификация на двигателя, не по "поколение" на автомобила. Да го знаеш, за да не изпадаш в ситуации като горната. Лично аз ако карам с лонг-лайф масло на дълги интервали от по 30К км задължително бих сменил филтъра на 15К. Отделнен въпрос е, че никога няма да карам с масло повече от 10-12К

Съгласен съм.

Обобщих ги защото, по спецификация на двигателите за О3(от които се предлагат в БГ), не видях такива за  VW 505 01.

Приемам забележката.

Поздрави.

Редактирано от Nik_VT
Публикувано

Умен човек си, евала! :)

Публикувано

Днес минах през дилър на Ауди и през дилър на Шкода да питам кога трябва да мина първо обслужване според тях. И на двете места отговорът беше - чакай си колата да ти каже, тя сама си смята и си знае. Първото обслужване било само масло и маслен филтър, чак при второто гледали въздушния и на купето.

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Здравейте колеги,

Някой знае ли каква е цената за смяната на масло и филтри на 1,4 TSI  в ЕТ?

Публикувано

Здравейте,

имам информация за 1,2TSI за обслужване на 60 000км. от дата 03.04.2017г.

при закупуването на автомобила правих сравнение на обслужването на 1.2TSI и 1.4 TSI, и нямаше сериозна разлика.

прилагам за информация:

 

1.Масло КАСТРОЛ 5W30 long Life3 504.00/507.00  4L - 1 бр.- цена 114,66лв. без ДДС

2.Филтър купе с въглен  1 бр. - цена 25,53лв. без ДДС

3.Филтър въздушен – TSI 1 бр.- цена 31.05лв. без ДДС

3.Филтър маслен – 1 бр. цена: 12,90лв. без ДДС 

за техническо обслужване на 60.000 км.

се сменят запалителните свещи 4бр.  цена – 103.16лв.без ДДС

Общо материали: 287.30лв без ДДС

ТРУД:

Инспекция и смяна:

Масло- цена 37.20 лв. без ДДС

Филтър въздушен -цена 6.20 лв.без ДДС

филтър прахов – цена 4.96лв. без ДДС

смяна свещи- цена 21.70лв.без ДДС

общо труд 70.06 лв. без ДДС

Общо труд и материали : 357.36 без ДДС

Цените са за извършено обслужване на 1,2TSI за сервизен интервал 60 000км. от дата 03.04.2017 с включена текуща промоция за обслужване.

 

 

Публикувано

След две седмици ще сменям масло и всички филтри на фабията /1,2 TSI/, ако не ти е късно ще пиша за ориентир.

Публикувано

Мерси за инфото.

Публикувано

220 лв беше миналата година

Публикувано

Едно въпросче към колегите с TSI двигатели:Налага ли се да доливате масло от време на време? На мен ми се налага да доливам на 1.4 TSI на 10000 км по 1л.Long life 3.

Публикувано

Едно въпросче към колегите с TSI двигатели:Налага ли се да доливате масло от време на време? На мен ми се налага да доливам на 1.4 TSI на 10000 км по 1л.Long life 3.

 

Маслото Шел ли е? Ако да - съвсем нормално - прекалено тънко и гадно масло е това :)

Публикувано

нормално е все пак сменяте маслото на 30 хил км

Публикувано

Маслото си е оригинално на VW Lond life III 5-30 , само че новите партиди май вече не са кастрол , а шел и цената е 80 лв за 5 л.

Публикувано

Абсолютно нормално е и да не е шел.. прочети си книжката, там си пише.
Аз доливам точно литър на 10000км.. Смених го на 14000, сега колата е на 20000 и още не е мръднало. 

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Здравейте!

На 13.04.2017 г. направих първо обслужване в ЕТ София на О3. Направи ми впечатление, че не ми попълниха нищо в сервизната книжка. Нормално ли е това? Иначе по документ маслото, което ми наляха, е ЛЛ Кастрол 5-30. Смениха още и филтрите и ми дадоха някакъв техен чек-лист за извършени проверки..

Публикувано

Нормално ли е това?

 

Не. При всяко обслужване трябва да попълват сервизната книжка, при което, освен "чекчета", се записва пробега, какво масло е сложено, а най-долу, се пише датата, слага се печат и (мисля) подпис на служителя. Винаги, когато отивам за обслужване, първо им давам сервизната книжка, без никакви обяснения. По принцип, на фактурата е изписана повече информация, но ако държиш (като мен) документацията ти да е изрядна - попълват и сервизната книжка.

Публикувано

Вече е нормално. На всички нови се води "книжка" в базата на Шкода. В тази връзка - и моята не я попълниха. 

Публикувано

Здравейте!

На 13.04.2017 г. направих първо обслужване в ЕТ София на О3. Направи ми впечатление, че не ми попълниха нищо в сервизната книжка. Нормално ли е това? Иначе по документ маслото, което ми наляха, е ЛЛ Кастрол 5-30. Смениха още и филтрите и ми дадоха някакъв техен чек-лист за извършени проверки..

Ако не е тайна на ? хил. направи първото обслужване.Мисълта ми е ако е било по-рано от препоръчаното дали затова не е направен записа в книжката.
Публикувано

Здравейте!

На 13.04.2017 г. направих първо обслужване в ЕТ София на О3. Направи ми впечатление, че не ми попълниха нищо в сервизната книжка. Нормално ли е това? Иначе по документ маслото, което ми наляха, е ЛЛ Кастрол 5-30. Смениха още и филтрите и ми дадоха някакъв техен чек-лист за извършени проверки..

 

В ръководството за обслужване изрично е упоменато (при това на Фабиа го пише на стр.140), че сервизната книжка е дигитална и обслужванията се доказват с разпечатка от сервиза.

Публикувано

Това че има дигитална книжка според мен не е нещо ново в обслужването и при другите марки.Въпроса предполагам е един ден след като е изтекла гаранцията и се стигне до продажба какво правим.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.