Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ABS + ESP


valterb1983

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Преди няколко дни имах малко екстремна ситуация с колата, при която излязоха няколко въпрсителни.Случи се следното..пътувайки към Бургас, малко преди Джъмбо явно е имало катастрофа.Аз си карах с около 80км/h , но явно съм се заблеял някаде и ми се наложи да скоча на педала на спирачката за да не се кача на колата отпред( форд фокус, на който установих по-късно не му работеха светлините на стоповете).Както и да е, успях да спра на около половин метър зад предната кола.Имах може би около 10 метра спирачен път, но това което в последствие ми направи впечатление, е че когато стъпих на спирачката с всичка сила не усетих вибрирането на педала,както би следвало при включен ABS. Просто гумите блокираха и това беше.Нямаше абсолютно никакво причукване на педала на спирачката.

 

Впоследствие направих няколко проби, при тръгване с газ до дупка има страшно много свирене и въртежи на гуми. Тук не би ли трябвало ESP-то да реагира, когато има приплъзване?

 

Поздрави

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засили се и я пробвай пак на спиране. Ако оставя следи, прави я, че това е лошо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да светне индикация на таблото,ако има проблем с абс и свързаните с него системи-стабилизиращи и т.н.

При новите не се усеща нищо в педала!

Да не си внушаваш нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е гаранционна.Исках първо да се посътветвам с вас преди да ходя в Еуратек.За спирането пробвах няколко пъти и винаги има свирене на гуми без да започне педала да вибрира. На старата ми Октавиа 1 педала си вибрира винаги при аварийно спиране.

Относно тръгването..дори когато искам да се изнеса малко по-бързо от кръстовище, без да натискам педала на газта до долу пак върти гуми. В началото си мислех , че просто колата е по-мощна, но сега започвам да се съмнявам.ESP - то не би ли трябвало да ограничи мощността и да предпази точно от това въртене на гуми.Проверих неколкократно и същото е включено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ESP свети на таблото ако усети превъртане на гумите и се включи. Демек ще индикира. Де на е изключено? Ама ако е, пак ще свети ...

Иначе при спиране, ако се активира ABS, наистина не се усеща вибрация, но дори и с него би могло да се чува свирене на гумите в зависимост от настилка, температура, гуми, но звука тогава ми се струва,че е повече като приквичаване, защото не блокира гумите. Закарай я да я видят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да закарай я. Да ти е мир на главата.

 

За ABS нямам къде да тествам,но за ESP мога да кажа от два теста днес и вчера.

 

На улицата на горнище,ако я сритам превърта,но не присветва,но може би и няма толкова чак сила,гумиъе са нови. А може и да не индикира,ако е малко.

 

Но днес в подземния паркинг на офиса,където строят нещо и има много прах, я натиснах веднага светна ESP лампата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия-та доста върти гуми. Моята е 1,6 и се усеща, че тракцията е слаба. Особено с ДСГ, защото с него си даваш газ до дупка редовно. С 2,0 вероятно е още по-осезаемо, така че най-вероятно нищо й няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 2.0D на първа и втора ако подам повече газ винаги се опитва да превърти гуми, (по някога е досадно) но блокажа сработва и мига вътре лампичката мисля на ESP. Спирал съм и рязко и усещам как ABS "притърсва" колата и хлъзгане и свистене на гуми няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.4 tsi..Никаква тракция и с тракшън и без,докато зацепат колелата е драма.. Говоря за екстремно потегляне !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.4 tsi..Никаква тракция и с тракшън и без,докато зацепат колелата е драма.. Говоря за екстремно потегляне !

Да и при мен е така...скоро ще ходя за смяна на масло и ще обърна внимание за този, за мен поне проблем.Щом на сухо се държи така колата, представям си зимата как ще е. Всъщност аз я купих декември месец, но в началото я пазех и нямаше как да видя как се държи на сняг и лед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мига винаги..там е проблема,ако искам да тръгна по -екстремно докато зацепат колелата е нещо страшно..не знам колегите с 1.8 и рс-ките как се оправят..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Мига винаги..там е проблема,ако искам да тръгна по -екстремно докато зацепат колелата е нещо страшно..не знам колегите с 1.8 и рс-ките как се оправят..

Една от основните причини да вземеш 4х4 :) Престрояването в Софийските задръствания е друга бира с двойното задвижване.

 

С предното откачах преди, сега много по-приятно потеглянето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от основните причини да вземеш 4х4 :) Престрояването в Софийските задръствания е друга бира с двойното задвижване.

 

С предното откачах преди, сега много по-приятно потеглянето.

Предишната кола също беше с предно , но конете бяха 98 , а теглото същото и припилване почти нямаше.. Най -странното е ,че дори ,като изключа "ESC",при рязкото потегляне и превключване на втора предавка се чува ужасяващ звук който прилича на удряне по окачването. Това се случва само при неравен път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.