Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да източа бензина от резервоара Тема №2


cenarius

Recommended Posts

Има много теми из интернет, дори и една в този форум в раздел фабия със същото заглавие. 

 

Идеята е че искам да ползвам помпата на самия резервоар. Ще прехвърлям поне 30 литра, да не кажа 40. Четох за вариант:

 

"Финтирай релето и така като дадеш на контакт помпата ще работи докато изключиш от контакт" 

 

 

Тук много приятно се вижда как до капака се стига с 3 винтчета и след това може да се "надене" маркуч на помпата. Те това искам да направя и аз.

 

Въпросите са -

1) първо възможно ли е

2) второ ако трябва да се финтира "релето" каква е играта за да стане.

 

 

Ако все пак ви интересува - имам 2 коли, в града си връткам едно пунто, но работя на 4км от нас и излизам в 07:00 - докато вдигне 30*С да мине на газ ГИ-то ми отиде пълен резервоар за месец и нещо :D. Бях на разходка до Варна и някаква еретическа мисъл ме нави да заредя догоре бензин, пък ако успея да го прехвърля във фията - супер, ако не - здраве :) 

 

Цялата схема я направих повече за спорта, отколкото реално имах нужда, но аз съм малко импулсивен и реших да пробвам :D Такива щуротии не са ми чужди изобщо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг вариант е да пуснеш директно ток на помпата от акумулатора (така и колата няма да стой дълго време на контакт) .ама ако тръгнеш да отвиваш да разглобяваш като на клипа ще умиришеш всичко на бензин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е точно да не разглабям. Във VW forum-a пишеше, че ако се подаде грешно ток на помпата... Просто не тръгва и да се подаде обратно. Струва ми се шантаво. Да не я изгоря. Там в един момент маха два маркуча, предполагам, че единия от тях е търсеният от мен. Ще разглобявам утре на светло и ще видя каква точно е схемата при Октавията.

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг вариант е да пуснеш директно ток на помпата от акумулатора (така и колата няма да стой дълго време на контакт) .ама ако тръгнеш да отвиваш да разглобяваш като на клипа ще умиришеш всичко на бензин

Този от клипа хич не го бива.

Наскоро сменях бензинова помпа,капка бензин не капна в купето,и изобщо не миришеше на бензин.

Пластмасовия фланец се отвива точно с почукване,но с дървено трупче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам и мойте 5 стотинки по темата.

 

Като махнете капака, който е под седалката и стигнете до помпата се виждат 2 маркуча - син и черен. Единият тегли гориво от резервоара, а другият връща.

 

Та, не помня кой цвят беше, но изтегляте маркуча за връщане на гориво (може да си помогнете с отверка понеже е стегнат), слагате го в една празна туба (ползвате подходящ удължител ако се налага ) и палите двигателя на място. По този начин тубата започва лека полека да се пълни с върнатото гориво. Преценете кога да изгасите двигателя за да не остане помпата "на сухо".

 

След като приключите с източването връщате маркуча на мястото му (трябва да щракне) слагате капака и това е всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм. Много интересно. 

 

Аз си представях, че трябва да взимам гориво от "теглещия" маркуч.  Как да разбера кой кой е? 

И на помпата как да ѝ подавам ток. Директно на нея или да си ползвам електричество от "на контакт", като "шунтирам релето"? 

 

Всъшност от това "Преценете кога да изгасите двигателя за да не остане помпата "на сухо"." излиза че трябва да се ползва електричеството от самата кола, но в такъв случай няма ли да прехвърля по 100мл на всяко даване и изключване от контакт? 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще го обясня, както на мен ми го обясниха навремето:

 

Когато запалиш двигателя помпата започва да доставя гориво до мотора, обаче не цялото количество се използва в горивния процес и част от него се връща обратно в резервоара. Именно това гориво може да събереш в туба вместо да се влее обратно в резервоара.

 

Нищо не се дава "на късо"  и нищо не се "шунтира". Използва се 100% системата на автомобила без каквато и да е външна намеса. Просто отваряш една иначе затворена верига.

 

Кой маркуч обаче се разкача от помпата трябва да попиташ в някой сервиз или да пробваш да провериш дали не се вижда посоката на горивото ако има някаква прозрачна част на някой от маркучите.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз докато чакам да прехвърля 40 литра на работещ двигател от обратния маркуч, по-добре да си дам 80лв и да си напълня фиятчето на нормална колонка :)

 

 

Помпата общо взето изглежда така:

 

pic03.jpg

 

Маркираният със зелено маркуч е за "изкарване" на гориво от резервоара а, синият маркуч, маркиран с червено, е така нареченият "обратен маркуч". 

На снимката се вижда и буксата. Доколкото разбирам от тук - Стандарт за цветове на ел. кабел, би трябвало синият кабел да е "-" а кафявият кабел да е "+", някъде прочетох че двата по-тънки кабелчета в средата са за "нивомера". 

 

Да разбирам ли, че ако извадя черния (маркиран със зелено) маркуч и нахлузя там маркуча към туба(резервоар) като подам +12V на буксата (която е под кафявия кабел) и минус (на буксата под синия) кабел, би трябвало помпата да заработи и всичко да стане "по белия начин". Единственото ми неясно е как точно да подам +12V и минус на буксичките отдолу. Ето тук може да се види буксата с изваден конектор. 

 

Акумулатор имам от където да подам +12V имам, само че ... то няма да е 12V, ами ще е 13 и нещо, което не знам доколко е редно?

 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, по пътя на логиката, като нахлузиш маркуч на изхода на помпата и дадеш на контакт, би трябвало да не спира да помпа, защото няма да направи налягане, иначе да, мисля че ако и подадеш ток от акумулатор би трябвало да завърти. Не и пречи че е 13V тя нали като работи в колата, пак от този акумулатор черпи ток...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото ми неясно е как точно да подам +12V и минус на буксичките отдолу. Ето тук може да се види буксата с изваден конектор. ....
 
Като сложиш кабелни обувки на кабела
 
KON-F-4717f96.jpg
 
...може и да развиеш този големия черен обръч. Вадиш помпата и точиш резервоара с маркуч ;)
п.п. отдолу също трябва да има пробка за изтакане. Това, като варианти само.
Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега видях клипа от първото мнение, след като прочетох второто мнение. Ама този тъпан голям мърляч! Да, гледайте клипове в нета, давайте ги за примери и се учете. Куцо и сакато вече показва как се правят нещата. Вервайте им!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде имаше нещо писано за кабели и до колкото си спомням кафявият проводник при vag автомобилите е винаги маса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.