Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia Classic - електрическо отключване на багажника


surfer

Recommended Posts

Здравейте,

От лятото съм с една Fabia Classic 6Y 1.9SDI Combi.

При всяко отваряне на багажника с лостчето се сещам за инженерната мисъл в Skoda (или VAG).

Има няколко подобни теми, но информацията не е пълна.

Искам да отварям багажника по по-нормален начин. Доколкото разбрах, трябва да се електрифицира ключалката.

От кои модели коли стават ключалките, за да намеря по-лесно?

Как е положението с hatchback/sedan? И там ли така се отваря багажника, съвместими ли са ключалките?

Комфорт модула вероятно е с орязани функции, и няма да управлява електрическата брава. Сложили са ми аларма Tesor #599, която има 3ти канал - т.е. с дистанционното ще мога да отварям багажника.

Все още не съм успял да регулирам ключалката както трябва, и не всеки път се отваря веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Инжинерната мисъл на ВАГ е много добра и е помислила зе всеки клиенти и всеки джоб. Тая фабия класик за да е евтина няма нищо. Бравите и ключалките са еднакви на седан хечбек и комби. Трябва да си смениш и бравата и копчето на капака. Твоето копче е изцяло метално и не се натиска, а за да командваш ел. брава ти трябва копче с бутон и микроключе.

Като те дразни това да си беше взел поне ниво амбиенте.

Начина на отваряне на багажника не зависи от вида на купето, а от нивото на оборудване. Аз съм с елеганс и имам отделен бутон на ключа отключващ само багажнка без вратите, при това след затваряне на багажника колата е отново изцяло заключена и не е необходимо да се заключва отново. Може също да се заключи колата при отворен багажник с дистанционното вградено в ключа,

прибирам си ключа в джоба, взимам си пликовете с багаж и хлопвам капака, при хлопването мигачите мигат веднъж и това значи, че всичко е затворено и заключено. Плюс всичко изброено, на таблото имам сигнализация за не добре затворена врата или багажник.

Така, че инжинерната мисъл на Шкода е помислила за всичко, но иска парички за това което е измислила.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си насадих електрическо отваряне на багажника и не беше лесно.

 

Купих:

  • механизъм с моторче, който се завива към купето и към който се закачва жилото
  • брава с микрета
  • дръжка с микрета
  • биполярно реле

Монтажа:

Заводски сентрал конвиниънс модула следи дали колата се движи със скорост над 20/30/40км/ч и по подразбиране спира подаването на захранване към моторчето на бравата над тази скорост (програмируема е). В класик такъв модул липсва и затова минаваме на план Б- ползване на биполярно реле и аларма с допълнителен канал/сигнал.

целта:

  • спряна аларма- наличие на захранване към моторчето. Натисната брава- затворена верига и тваряне на багажника.
  • пусната аларма- липса на захранване към моторчето и дори да затворим веригата през дръжката- не сработва отварянето на багажника

Карантиите:

389950_10150479040428616_312930246_n.jpg

 

Релето:

295207_10150644954633616_1835844373_n.jp

549126_10150644954363616_972373053_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво разбирате под "отваряне на багажника"? Сам ли се вдига нагоре?

Защото на моята фабия класик хечбек при отключване на вратата се отключват всички врати и багажника.Не дърпам лостчето до седалката,а си отварям багажника с ръка.Но не мога да разбера комфорт модула по каква логика го заключва,защото понякога при отключена кола багажника е заключен и тогава дърпам лостчето за отваряне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! Аз съм със "служебен" Classic от 2006, на който "екстрите" са климатик и airbag на волана.

felicialx, и аз исках "всички екстри", но в момента на покупката нямаше голям избор, и се задоволих с тази. А и въпреки многото четене, нямах наблюденията, които имам сега. Според мен специално са го измислили така, за да подсещат собственика при всяко отваряне, че е спестил примерно 1000лв от следващото ниво. 

Присадили са му аларма tesor и машинки за централно заключване вероятно в ЕТ. Багажника се отваря само с лостчето (когато изобщо се отваря).

Иво, този механизъм с моторче фабрично го има в шкодите, или е универсален? Мислех, че ел. отварянето е в ключалката на капака.

Мнението на Драганов съвсем ме обърка :-(

Ако багажникът се отваря с централното, той ще си стои отключен докато не се отвори и затвори. Поне ако е като моя.

Ако може да споделите тези детайли дали ги има в другите VAG марки, или модели на skoda? Иска ми се да стане "като фабрично", без много побългаряване.

Редактирано от surfer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко снимано го вземи от някоя Фабия на части (която не е Класик :)).

Тази простотия я има масово и при Форд- заводско отваряне на багажника само от купето при най- ниското ниво оборудване.

При мен бяха доплатили за цвят по избор, стелки, но не и за ел.стъкла например. Въпрос на приоритети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Драганов, вероятно имаш проблеми с микроключетата по предните врати. След движение, въпреки че колата се отключи, за да може да се отвори багажника, трябва да е била отворена поне едната предна врата. Като не работят микроключетата, модула не отчита отварянето на предна врата и не сработва релето въпреки натискането на дръжката на багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Фабия е Класик,Хечбек,внос от Италия, 1,9 SDI и май не си знае километрите (със сигурност над 200К ),но върви супер.

Купих я преди 3-4 месеца и има централно заключване ( с изключение на шофьорската врата,просто е счупена ключалката и се върти безконечно,някъде писах за проблема в друга тема). Има и ел-стъкла (само на предните врати ),дори при задържане ключа при отваряне/затваряне стъклата се спускат/вдигат.Има и климатик,при това - работещ.

Относно багажника - при отключване от пасажерската врата се отключва и багажника.Но май ако не го отваряш за да сложиш нещо след определено време се заключва.Не можах да схвана по каква логика го заключва комфорт модула,но понякога се налага да го отварям с лостчето.

П.С. Докато пишех,се е включил колегата ID A  - не само ключетата,нещо вътре е счупено,защото ключа превърта безкрайно,а и моторчето за заключване не се чува да върти или да прави каквото и да е при заключване от пасажерската врата.

Редактирано от Драганов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драганов, шкодата не ти е класик а амбиенте иначе нямаше да им ел стъкла с комфорт функия даже. Имаш проблем с микроключето на бравата както е казал I DA. Когато колата е карана за да може да се отвори задния капак трябва да е изгасена и да се отвори пратата на водача. Това е леко неудобно, защото ми се е случвало да спра за да слезе пътник на светофар примерно и ако има да си вземе нещо от багажника, аз трябва за загася колата за да може да го отвори и после веднага да запаля за да тръгна. :) Не ми е ясно защо е направено така, че като се вдигне скорост над 30км/ч да се прекъсва захранването към ел. бравата на багажника и да се захранва отново след като се загаси колата и се отвори вратата.

Сега като се замисля, не съм пробвал докато работи колата да натисна на бутона за отваряне на багажника от контактния ключ и да видя дали ще се отвори. Ще пробвам и ще пиша.

Също да отбележа, че на фейсливтовите от 2005 лоста за отваряне на багажника от мястото на водача отпада, аз нямам такъв, но на бравата си го има мястото за закачване на жило. :)

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драганов, шкодата не ти е класик а амбиенте иначе нямаше да им ел стъкла с комфорт функия даже.

На левия калник,до мигача има елиптична емблема Classic,затова мислех,че е такава,но може и амбиенте да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е щом има такава табела може да са два варианта. Или при италианците нивата не съвпадат с тукашните, или е сменян калника някога. :) тук в БГ класик е без ел стъкла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е първото,защото на ВИН стикера пише:  6Y2124 FABIA  HATCHBACK  CLA

Това CLA вероятно означава " класик".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз съм с елеганс и имам отделен бутон на ключа отключващ само багажнка без вратите, при това след затваряне на багажника колата е отново изцяло заключена и не е необходимо да се заключва отново. Може също да се заключи колата при отворен багажник с дистанционното вградено в ключа,

прибирам си ключа в джоба, взимам си пликовете с багаж и хлопвам капака, при хлопването мигачите мигат веднъж и това значи, че всичко е затворено и заключено.

Моята фабианка е амбиенте и също притежава описаните по-горе екстрички. Предполагам, че при закупуване на нов автомобил може да се избират допълнително някои гъделчета към избраното ниво на оборудване (с доплащане естествено :nea: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте,

Намерих ел. ключалка и копче от английска Fabia, и реших, че всичко ще е наред. Монтирах ключалката, остава да пусна кабели до нея. 

Но онзи ден реших да монтирам и копчето... Оказа се, че са различни :-(

Винтовете излизат под различен ъгъл. Намерих метално копче, с 2 винта излизащи перпендикулярно назад. А моето е пластмасово, черно, с винтове, излизащи примерно под 45 градуса назад.

Сега трябва да търся отново правилно копче (с винтове под ъгъл), или да намеря микроключе, което да пасне на моето копче. 

 

post-6007-0-60923000-1487669890_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Намерих ел. ключалка и копче от английска Fabia, и реших, че всичко ще е наред. Монтирах ключалката, остава да пусна кабели до нея. 

Но онзи ден реших да монтирам и копчето... Оказа се, че са различни :-(

Винтовете излизат под различен ъгъл. Намерих метално копче, с 2 винта излизащи перпендикулярно назад. А моето е пластмасово, черно, с винтове, излизащи примерно под 45 градуса назад.

Сега трябва да търся отново правилно копче (с винтове под ъгъл), или да намеря микроключе, което да пасне на моето копче. 

https://www.megaparts.bg/product/540092755

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

Най-накрая финализирах електрификацията на петата врата :-)

При един приятел алармаджия ми окабелиха липсващата инсталация. От шоф. врата взеха сигнал за разрешаване на отварянето само при отключена кола. Копчето задейства 12V след реле към машинката. Може да се задейства и с копче на дистанционното.

Намерих микроключе, което пасва идеално в моето "неелектрическо" копче от mt1components.com. Около 20стотинки. Има такива и в comet.bg.

Поставих 2 пружини, които да връщат металната пластина. Трябва да са достатъчно силни. На снимките е второто копче, което е успешно. На оригиналното в бързането счупих едното ухо. Подходящо е да се ползва отвертка "вилица" за разглобяване. Металната пластина трябва да се заглади, защото има склонност към заклинване.

Мисля, че стана много добре, не си личи "побългаряване" :-)

Като търсите копче, внимавайте за модела. Аз попаднах на 2 вида. Новото копче купих от магазина на "Сливница", с поръчка и доста чакане. Имаше и сюрприз в цената. Но както се казва "кеф цена няма".

post-6007-0-15360800-1498454732_thumb.jpg

post-6007-0-61702300-1498454750_thumb.jpg

post-6007-0-72493900-1498456767_thumb.jpg

Редактирано от surfer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.